Werk & Studie alle pijlers

Wat voor beroep wou je uitoefenen toen je tiener was?

13-04-2019 20:46 216 berichten
Welke beroep wou je uitoefenen toen je tiener was en is het ervan gekomen?
Zelf wou ik in mijn eindexamenjaar de lerarenopleiding Engels doen om leraar Engels te worden. Ik werd echter uitgeloot en ging voor mijn tweede keuze laboratoriummedewerker.
Jammer want ik had een 9 op mijn eindexamenlijst en had er dus aanleg voor om die taal te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf mijn elfde: advocaat. Toen de films over apartheid in Zuid Afrika en over Argentinië enzo kwamen vond ik iets bij de geheime politie van een onderdrukkend regime ook wel aantrekkelijk, maar dat lag wat gevoelig bij mijn linkserige ouders.

Uiteindelijk ben ik nog redelijk in de gewenste richting terecht gekomen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Professioneel chocoladeproever.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Psycholoog, is niet gelukt..
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde altijd dokter worden. Ik werk nu in een hele andere branche.
Gediplomeerd werkloze.

Ik had immers totaal geen idee wat ik wilde worden.

Mijn studie-keuze-blad (waar leerkrachten van 't laatste jaar advies mochten geven op de richtingen die je koos) heb ik op school in januari of februari ook écht blanco terug afgegeven.


Ik heb een snipperjaar genomen en ben achteraf een "vrij logische" en algemene richting gaan doen.
Waar ik nadien geen fluit meer mee gedaan heb.


Eigenlijk had ik gewoon op mijn 18 à 19 (diploma middelbaar) moeten beginnen werken in 't type job dat ik nu doe.
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van mijn brugklasjaar vroeg mijn mentor, wanhopig op zoek naar een beetje motivatie, wat ik wilde worden. Zonder aarzelen zei ik: “Marinier op een vliegdekschip”. Mijn vader stikte in zijn koffie en brak het nieuws dat Nederland helemaal geen vliegdekschip meer had en vrouwen destijds niet werden toegelaten bij het Korps Mariniers.

Daarna wilde ik actievoerder bij Greenpeace worden, op de Rainbow warrior II. Ik bleek tijdens een bootreis niet geschikt als zeevaarder.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gymdocent. Dat leek me wel lekker, beetje in trainingspak door de school lopen en een vak geven waarbij al die pubers konden uitrazen. Daarna wilde ik graag zangeres of actrice worden. Heb serieus nog audities gedaan, maar dat werd ‘m niet.

Uiteindelijk heb ik iets heel breeds gestudeerd, ben ik middenin de crisis afgestudeerd, en heb ik jarenlang tevergeefs gesolliciteerd. Daarna door stom toeval aan de slag gegaan als copywriter, vervolgens doorgegroeid naar projectmanager, en nu ben ik voor mezelf begonnen.
lauraroar wijzigde dit bericht op 14-04-2019 05:12
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-04-2019 01:49
Daarna wilde ik actievoerder bij Greenpeace worden, op de Rainbow warrior II. Ik bleek tijdens een bootreis niet geschikt als zeevaarder.
Soort piloot met vliegangst :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Heks. Dat heb ik tot mijn elfde volgehouden. Ik zag het al helemaal voor me, liefdesdrankjes, spreuken, beetje kaarsjes verkopen. Gezellig, alleen niet zo winstgevend ( tenzij je een oplichter bent)

Ik doe nu nog steeds iets creatiefs en “holistisch”, maar dan in een meer praktische kunst vorm.
Grafischvormgever en professioneel actievoerder/kraker.

1ste gedaan, vond ik saai (ik vind alles saai na 3 jaar) en de 2de scene bleek dezelfde hypocriete mensen te bevatten als alle andere groepen in de maatschappij.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 07:16
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts. Maar helaas had ik geen kaas gegeten van wis/schei/natuurkunde. En archeoloog, dat leek me ook wel wat. Maar dan ben je 16 en op die leeftijd weet je het gewoon niet. Nu nog niet eigenlijk, ik heb jaren in een productiebedrijf gewerkt, bij de post en de zorg/ schoonmaak, en zo lang ik mijn bijdrage lever in ons huishouden vind ik het inmiddels wel best. Al kijk ik stiekem wel eens op de site van LOI..helaas weet ik het echt nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
Professor of boer. Ik heb het ene geprobeerd, nu ga ik het andere doen.
Alle reacties Link kopieren
O ja..ik wilde ook wel boerin worden. Maar na een paar jaar verkering met een boer dacht ik daar snel anders over.
Alle reacties Link kopieren
Kraamverzorgende, militair of naar het conservatorium. Van het laatste heb ik spijt dat ik als 18-jarige mn instrument aan de wilgen heb gehangen maar ik vond het uitgaan toen belangrijker :shame:
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
13-04-2019 23:32
Wetenschapper, uitvinder. Als kleuter keek ik naar tekenfilmpjes over een professor die van alles uitvond om problemen op te lossen. Dat leek me wel wat.
Dit wou ik ook. Ik vond die lab proefjes ook altijd erg leuk . Ben ook wel laborante geworden, maar tijdens de opleiding en zeker bij de stage kwam ik er achter dat ik het heel saai vond. Je moet natuurlijk vaak dezelfde testen uitvoeren en de proeven zijn veel minder spectaculair. Toen maar chemische technologie gestudeerd waardoor ik nu veel verschillende dingen doe waaronder problemen oplossen, stagiaires van hbo of tu begeleiden en meedenken helpen met studies of innovaties.
Ik merk alleen nu dat ik steeds minder leuk vind. Ik ben dan nu met een master gestart
Alle reacties Link kopieren
ereader schreef:
13-04-2019 21:53
Ik voel me aan het eind van het spreekuur toch geregeld alsof ik de hele tijd heb lopen toneelspelen.
Haha da’s waar. De grote ‘niets aan de hand show’, las ik laatst in het NRC :P

En je pokerface moet ook wel goed ontwikkeld zijn :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik wilde altijd heel graag bij de bereden politie. Uiteindelijk in de horeca begonnen en geëindigd als kapster.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde stewardess worden, maar uit eindelijk werd het werken in het speciaal onderwijs
Littlebell schreef:
14-04-2019 07:46
Ik wilde altijd heel graag bij de bereden politie.
Leek me vroeger ook leuk, tot ik me realiseerde dat je daarvoor in 'n grote stad moet wonen en toen hoefde het voor mij gelijk niet meer.
Ik wilde muzikant worden.
En dan het liefst drummer.
Is nooit zo ver gekomen.
Ben er verder niet zo rouwig om.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bij de bereden politie, toen ik erachter kwam dat je eerst een X aantal jaar bij de gewone politie moest en dan nog uitgeloot moest worden om bij bereden te komen heb ik die wens maar laten gaan.
Toen wilde ik advocaat worden maar had het te druk met uit gaan.
Alle reacties Link kopieren
madelief030 schreef:
13-04-2019 21:26
Ik wilde graag bij Greenpeace. Op de een of andere manier had ik er een romantisch beeld bij.
Ik ook! Uiteindelijk werk ik als ecoloog bij een natuurbeschermingsorganisatie welke veeeel gematigder is maar wel gaat voor natuurherstel ed.
TheSky=moreBlue@Malibu
Aardbei-banaan schreef:
14-04-2019 08:47
Ik wilde bij de bereden politie, toen ik erachter kwam dat je eerst een X aantal jaar bij de gewone politie moest en dan nog uitgeloot moest worden om bij bereden te komen heb ik die wens maar laten gaan.
Toen ben ik zelluf ook maar thuisgebleehve want in me eentje leek me nie zo'n goed idee, hallekidee
Alle reacties Link kopieren
Kraamverzorgster, dat werd verpleegkundige en na 15 jaar op chirurgische afdelingen gewerkt te hebben werk ik nu op de kraamafdeling :-D
Alle reacties Link kopieren
Het liefst wilde ik het theater in, maar tolk gebarentaal en verloskunde stonden ook op mijn lijstje.

Het is uiteindelijk de toneelschool geworden. Ik schrijf/maak nu theaterprojecten en ben zelf ook weer gaan lesgeven in het kunstvakonderwijs.

Heel soms denk ik erover om te switchen en me om te laten scholen tot kraamverzorgster. Dus ik zie dat ergens in de toekomst nog wel gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven