Werk & Studie alle pijlers

Wat voor beroep wou je uitoefenen toen je tiener was?

13-04-2019 20:46 216 berichten
Welke beroep wou je uitoefenen toen je tiener was en is het ervan gekomen?
Zelf wou ik in mijn eindexamenjaar de lerarenopleiding Engels doen om leraar Engels te worden. Ik werd echter uitgeloot en ging voor mijn tweede keuze laboratoriummedewerker.
Jammer want ik had een 9 op mijn eindexamenlijst en had er dus aanleg voor om die taal te spreken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-04-2019 21:34
Wat raar. Mijn paard kon niet mee naar Deurne omdat ie net iets mankeerde op het moment dat ik daar introductieweek had. Dat maakte niet uit, je kreeg daar andere paarden te rijden.

Kortom; ik wilde dus ook iets met paarden gaan doen, maar na ruim een jaar stage heb ik 't voor gezien gehouden. Zag me dat op m'n pakweg 40e niet meer doen. Toen ben ik maar naar 'n grafische opleiding gegaan omdat ik altijd wel creatief was. Daar heb ik uiteindelijk wel ca. 20 jaar in gewerkt.
159,5 cm wel paard maar te klein voor de opleiding, achteraf wel blij dat het niet doorging, het was een hard bestaan in de paardenwereld, ik was nu helemaal op geweest als ik nog steeds in die branche werkte.
Selisela schreef:
13-04-2019 21:43
Welke tiener wil er in vredesnaam notaris worden

Soms hebben ze best goede ideeën. Ik sprak ooit iemand die op haar zestiende heel zeker wist dat ze openbaar aanklager wilde worden. Jammer dat ik nooit heb kunnen horen of het uiteindelijk gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf groep 7 geroepen dat ik in de gehandicaptenzorg wilde werken. Inmiddels ruim 10 jaar gedaan en daarna de overstap naar de ggz gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Schrijfster wilde ik worden, of buschauffeur. Of astronoom. Of illustrator.
Ik wilde eventueel ook ambtenaar worden, omdat je dan rustig aan kon doen.
Secretaresse, vanwege de outfit en omdat het me makkelijk leek.
Of op de school van fame, ik wilde niet perse beroemd worden maar de hele dag zingen en liedjes schrijven met zulke leuke mensen leek me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Selisela schreef:
13-04-2019 21:43
Welke tiener wil er in vredesnaam notaris worden
Deze tiener wilde dat ook, want volgens mijn vader waren het boeven (aka er viel veel geld in te verdienen). Tandarts is om diezelfde reden interessant geweest😬

Op zich vind ik het beroep van notaris nog steeds niet oninteressant, maar om heel andere redenen. Maar de uren die worden gedraaid in het notariaat vind ik vaak extreem.
Over uniforms gesproken had achteraf gezien stewardess me wel wat geleken. Bij een maatschappij waar je mooie pakjes aan mag zoals Etihad of Aeroflot. En ik verdenk die vrouwen er altijd van dat ze wild gaan partyen op de plek van bestemming. Met geile piloten en zo.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
13-04-2019 21:04
Prostitué, maar ik zoog niet goed genoeg. Ik oefen nog steeds.
Misschien kun je SM-meesteres worden?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
ereader schreef:
13-04-2019 21:53
Ik voel me aan het eind van het spreekuur toch geregeld alsof ik de hele tijd heb lopen toneelspelen.
Mijn huisarts is altijd heel aardig.
Ik begin nu te twijfelen of ze echt zo veel plezier in haar werk heeft.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-04-2019 22:07
Over uniforms gesproken had achteraf gezien stewardess me wel wat geleken. Bij een maatschappij waar je mooie pakjes aan mag zoals Etihad of Aeroflot. En ik verdenk die vrouwen er altijd van dat ze wild gaan partyen op de plek van bestemming. Met geile piloten en zo.
Ik vermoed dat het voor de piloten leuker is, als ik kijk naar de aantallen piloten en cabinepersoneel.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover schreef:
13-04-2019 22:13
Ik vermoed dat het voor de piloten leuker is, als ik kijk naar de aantallen piloten en cabinepersoneel.
Ja maar dan mag je niet zon pakje
Kapster
haarklover schreef:
13-04-2019 22:12
Mijn huisarts is altijd heel aardig.
Ik begin nu te twijfelen of ze echt zo veel plezier in haar werk heeft.
Tja, je kan moeilijk je sacherijnige bui gaan afreageren op je patiënt :-D . Hetgeen overigens voor alle andere communicatieve beroepen ook geldt.
Alle reacties Link kopieren
Schrijfster, ijscoboer, zwemjuf, tandartsassistente.
Zwemjuf en dat heb ik ook jaren gedaan tot me de lage vergoeding per uur en veel gebroken diensten en de werkdruk en wisselende uren me teveel werden. Toen ben ik tegelzetter in opleiding geworden. Ik verdien nu al meer dan ik als zwemjuf ooit heb gedaan en ben elke avond thuis. De werkdruk ligt lager en ik word niet telkens voor een uur of een paar uur uitgeroosterd tussendoor. Het werk vind ik eigenlijk best leuk. Ik ben ook de hele dag lekker bezig.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
13-04-2019 21:39
Vertaler? Waarom wou je geen tolk worden?
Ik heb de minor tolken wel gedaan, maar ik vond het minder leuk dan ik in eerste instantie dacht. Dus niet mee doorgegaan.
mockturtle wijzigde dit bericht op 13-04-2019 22:44
5.99% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts, maar was iets te hoog gegrepen.
Nu wel alle dieren met dieren bezig
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
haarklover schreef:
13-04-2019 22:11
Misschien kun je SM-meesteres worden?
Waarom?
Ik wilde bij de marine. Ben nu administratief medewerker.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
13-04-2019 21:09
Ik wist nooit wat ik wou worden. Bij van die snuffelstages van een dag wist ik ook al nooit wat voor beroep me leuk leek om te bezoeken.
Nu zijn we 10/15 jaar later en ik weet het nog steeds niet :facepalm:

En ja, ik heb beroepskeuze testen (echte, betaalde) gedaan, oriëntatieprojecten eveneens. En ja, ik ben er nog steeds mee aan het werk. Maar er zit vooralsnog nog weinig progress in. En dat frustreert :cry:

Herkenbaar. Zou zo graag wat anders willen, maar geen idee wat.

Vroeger wilde ik trouwens grimeur, visagiste of etaleuse worden. Maar dat is nooit wat geworden.
ghost79 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 23:16
9.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zanglerares. Ik ben daar ook echt serieus mee bezig geweest in de vorm van hafabra-examens, maar na het eerste examen werd het me al gauw te moeilijk. Ik kon het niet bijbenen.

Ik ben uiteindelijk logopedie gaan studeren, dat heeft wel wat overeenkomsten en daarnaast ben ik gek op taal. Voor mij de perfecte studie, maar helaas vrij snel mee moeten stoppen omdat het psychisch te zwaar was. Nu zit ik thuis.
Alle reacties Link kopieren
Verpleegkundige, altijd van jongs af aan al geroepen. Dit is ook gelukt, maar dan niet in het ziekenhuis zoals ik dacht. 1 stage daar gehad, vreselijk :rofl: wel grappig hoe ik daar mijn ideaalbeeld had bedacht.

Nu werkzaam in de thuiszorg, heerlijk.
Joe.
Wetenschapper, uitvinder. Als kleuter keek ik naar tekenfilmpjes over een professor die van alles uitvond om problemen op te lossen. Dat leek me wel wat. Ik ben in de richting gekomen, geen groot wetenschapper maar doceer wel op een technische universiteit. Helaas heb ik ook ontdekt, dat zodra je een probleem oplost er meer voor in de plaats komen...
Alle reacties Link kopieren
Buschaufeur bij de NZH in Haarlem. Zo'n grote grijze Leyland bus. Nooit van gekomen. In de olieboring terecht gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Politieagente
Brandweervrouw
Journalist

Uitgekomen? Nee, werk nu met mensen met schulden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven