Wat zijn HBO-studies met weinig perspectief? [Geen OP]

zondag 2 mei 2021 om 22:33
permafrost schreef: ↑02-05-2021 22:25Navier-Stokes kom je bijvoorbeeld tegen bij de aerodynamica-modellering in de vliegtuigbouw.
Maar er is hier geen vliegtuigbouwer in de buurt. Dus zonder een Navier stokes moet het kunnen lukken,
zondag 2 mei 2021 om 22:34
PattyJupiter schreef: ↑02-05-2021 22:31Hij had ook laatst bij een van de boeren hier in de omgeving het idee om een oude centrifuge als kaasmaker om te bouwen. Hij werkt daar als sinds zijn 12e en dat is fysiek werk. En hij heeft zijn eigen kast gebouwd. Hij was als kind altijd bezig met Lego en liet die dingen bewegen. Hij bouwt ook modellen. Hij heeft met een paar vrienden een schuurtje gebouwd en het licht erin verzorgd. Hij is best creatief en sportief als hij niet zo depri op zijn kamer zit vanwege kunstgeschiedenis en Duits.
Waarom wordt hij depri van kunstgeschiedenis en Duits?
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.

zondag 2 mei 2021 om 22:46
Ik weet het eigenlijk niet. Hij vindt het niet interessant. Kunstgeschiedenis is een soort van gekoppeld aan de keuze voor drama misschien is het het moeten. Geschiedenis vindt hij ook niet zo interessant vanwege het lezen, maar volgens mij speelt dat lezen minder bij kunstgeschiedenis. Duits moet hij natuurlijk echt wel wat voor doen. Hij valt er heel de tijd van in slaap in de les en daardoor mist hij veel lesstof. Frans spreekt hij vanwege mijn moeder. Zij paste in zijn jonge jeugd veel op, omdat ik altijd heb gewerkt. Dus daar hoefde hij tot havo 4 niet veel voor te doen, maar nu begint dat ook te haperen, omdat geschreven taal belangrijker wordt en zijn/dat Frans niet grammaticaal correct is. Het kan natuurlijk dat hij op de basisschool te hoog is beoordeeld en vmbo-t had moeten hebben, maar het was destijds een zuiver havo advies.
zondag 2 mei 2021 om 22:54
Dan lijkt hij meer op zijn plek in het praktijkgericht onderwijs. Hij zou eventueel ook nog kunnen kijken naar de zeevaartschool.PattyJupiter schreef: ↑02-05-2021 22:46Ik weet het eigenlijk niet. Hij vindt het niet interessant. Kunstgeschiedenis is een soort van gekoppeld aan de keuze voor drama misschien is het het moeten. Geschiedenis vindt hij ook niet zo interessant vanwege het lezen, maar volgens mij speelt dat lezen minder bij kunstgeschiedenis. Duits moet hij natuurlijk echt wel wat voor doen. Hij valt er heel de tijd van in slaap in de les en daardoor mist hij veel lesstof. Frans spreekt hij vanwege mijn moeder. Zij paste in zijn jonge jeugd veel op, omdat ik altijd heb gewerkt. Dus daar hoefde hij tot havo 4 niet veel voor te doen, maar nu begint dat ook te haperen, omdat geschreven taal belangrijker wordt en zijn/dat Frans niet grammaticaal correct is. Het kan natuurlijk dat hij op de basisschool te hoog is beoordeeld en vmbo-t had moeten hebben, maar het was destijds een zuiver havo advies.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.

zondag 2 mei 2021 om 23:11
permafrost schreef: ↑02-05-2021 22:54Dan lijkt hij meer op zijn plek in het praktijkgericht onderwijs. Hij zou eventueel ook nog kunnen kijken naar de zeevaartschool.
Dank! Ik zal de zeevaartschool morgen voorstellen.