Werk & Studie alle pijlers

Webdesigner worden... Wat moet ik kunnen?

30-08-2009 21:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zit momenteel wat overspannen thuis. De oorzaak ligt gedeeltelijk in de aard van mijn werk. (ik ben Jobcoach, en ik werk vanuit huis.)

Ik heb eerder een loopbaantraject gehad en op dit moment ga ik naar een psycholoog voor verdere begeleiding.

Mijn privesituatie (alleenstaande moeder van 2 peuters....) maakt dat ik niet alle soorten opleidingen kan doen die ik zou willen.

In mijn loopbaantraject kwam naar voren dat een functie als bijvoorbeeld "webdesigner"goed bij mijn persoon en kwaliteiten zou passen. Dit vind ik zelf ook. Eigenlijk fantaseer ik erover om me om te scholen tot webdesigner in de nabije toekomst.

Ik heb een aardige spaarrekening door de overwaarde van mijn ex-huis.

Nu wil ik dus een opleiding gaan zoeken die bij mijn situatie past. Ik heb al gekeken bij echte ROC of HBO opleidingen maar die zijn qua tijd te intensief en ook te breed naar mijn interesse.

Ik kwam het volgende tegen: http://www.yourvisions.nl/

Dit spreekt me wel aan, maar ik wil graag van ervaringsdeskundigen weten of ik er zou kunnen komen met een aantal cursussen Dreamweaver, Photoshop, Illustrator en Flash, het is al met al een hoop geld wat je investeert + de software pakketten erbij natuurlijk.

Ik zou erna niet als zelfstandige willen werken maar in loondienst.

Wie kan me adviseren hierin? of heeft nog andere ideeen? (regio amsterdam)
Heb niet alles reacties gelezen: haak even in op je OP.

Als je op een ontwerpbureau zou willen werken, zou ik maar eens inschrijven op een Hogeschool vd kunsten, richting grafisch ontwerp, multimedia oid. Daarna als de gesmeerde bliksem een portfolio opbouwen, want zonder dat kom je sws. nergens.

Bij een groot bedrijf de site bijhouden: bedoel je dat qua opmaak of simpelwg producten toevoegen/prijzen aanpassen in het systeem oid? Bij de wehkamp werken oid? dat is wel iets heel anders. Bij andere bedrijven met ene leuke site is het een functie voor soms junior graphic designers, die (wederom) een creatieve opleiding hebben afgerond, zoals de HKA of grafisch lyceum. Alhoewel grafisch lyceum meer mbo-functies biedt en je niet heel veel kans maakt daarmee tot een fijne design-job door te dringen..

Houdt er rekening mee dat als de opleiding al te intensief is voor hoe hij momenteel je leven hebt ingericht, dat als je er tussen wilt komen in het vak, het wel erg moeilijk gaat worden. Er zijn veel meer (grafisch) ontwerpers dan banen. Je moet écht goed zijn, en uithoudingsvermogen hebben.
Computer says nooooo
Ik zit te denken aan een HBO Communicatie & Multi media design. Kun je daarmee wel bij een ontwerp bureau werken?
Ik lees mee. Ooit, in een ver verleden, was ik DTP-er. Alleen leerde ik alles in de praktijk. Dus geen diploma's op zak. Ook websites maken heeft mijn interesse. En net zoals zoveel mensen kan ik ook wel een simpele website maken.... Maar er komt dus veel meer bij kijken.

Ik zou graag de technische kant wat meer willen uitdiepen. Maar hoe? En zitten er wel bedrijven op mij te wachten? ;)
quote:Nicky40 schreef op 31 augustus 2009 @ 10:17:

En net zoals zoveel mensen kan ik ook wel een simpele website maken.... Maar er komt dus veel meer bij kijken.

Ik zou graag de technische kant wat meer willen uitdiepen. Maar hoe? En zitten er wel bedrijven op mij te wachten? ;)Nou ja, de markt is op dit moment niet heel gunstig. Er zijn veel mensen op zoek naar een baan, dus het is lastig iets te vinden als je (een deel van) het vak eigenlijk nog moet leren. Denk ik.
ha, bedankt voor alle reacties alvast, ben er erg blij mee.

Het gaat me misschien uiteindelijk niet eens zozeer om DE baan krijgen die ik wil. Ik heb het op het moment erg nodig om met iets bezig te zijn wat me écht interesseert en leuk lijkt. Ik heb al eens een dreamweaver cursus gehad en doe zelf veel met photoshop. Ik heb zeker wel een creatief talent (al zeg ik het zelf hehe) en mis dat ik daar niks mee kan doen. Ik ben in een grijs verleden wel eens aangenomen op de hogeschool voor de kunsten in Utrecht, ben er toen nooit aan begonnen omdat ik er geen brood in zag.

Ik leg de lat niet hoog qua banen en salaris. Misschien komt het er op neer dat ik uiteindelijk 3 dagen een "gewone" baan neem en daarnaast voor mezelf nog iets ga doen met zo'n opleiding en bijvoorbeeld voor particulieren wat ga doen. Het gaat toch om het feit dat je ook dingen in je leven doet waar je plezier en voldoening uit haalt.

Juist het hele communicitieve in mijn huidige baan ligt me niet goed. Het gekke is dat ik het wel goed kan maar dat het me leegzuigd en ik het gewoon niet leuk vind.

De opleiding aan het mediacollege in rotterdam lijkt me iets voor mij. Het is 1 dag per week en een jaar lang ongeveer. Dat moet ik wel op kunnen brengen. Het lijkt me erg leuk om het websites bedenken en maken in de vingers te krijgen. Ik heb nog even om er over na te denken want ik zou dan bijvoorbeeld in april kunnen beginnen.
Eduvision verzorgt een opleiding tot webdesigner.
NB. En ik ben nou eenmaal beperkt door mijn privesituatie, maar als ik niets doe kom ik helemaal nergens. En dat deprimeert me enorm
quote:ellen2_ schreef op 31 augustus 2009 @ 12:30:

[...]

Nou ja, de markt is op dit moment niet heel gunstig. Er zijn veel mensen op zoek naar een baan, dus het is lastig iets te vinden als je (een deel van) het vak eigenlijk nog moet leren. Denk ik.

Ja daar ben ik dus ook bang voor.....

Ook het feit dat ik niet fulltime kan/wil werken zal ook niet gunstig zijn.

*gaat verder denken over de mogelijkheden*
Aan de andere kant leent een job in die richting zich juist erg goed voor freelance / zzp werk. Maar daar moet je wel zin in hebben.
Computer says nooooo
Ik lees even mee.

Wat goed Hangmat dat je nog erover denkt een hele opleiding te doen! Dat je ervoor wilt gaan wat je echt wilt doen!

Ben benieuwd welke het wordt voor je!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven