Werk & Studie alle pijlers

Weer aan het werk!

18-02-2014 10:21 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik zou graag weer aan het werk willen na 5 jaar thuis te hebben gezeten ben ik dit meer dan zat ik zou graag als telefoniste receptioniste aan de slag willen nu heb ik hier geen ervaring in en heb natuurlijk een zeer groot gat in mijn cv hoe zouden jullie dit aanpakken zal ik een opleiding gaan volgen?

Graag tips!
Wat is je vooropleiding?

Een opleiding volgen kan nooit kwaad, zeker niet in dit geval.
Zijn er veel vacatures op het moment in die richting? Ik denk wel dat je veel concurrentie hebt, ook van mensen met werkervaring / diploma in die richting.
Welke omgeving ???
Mijn vooropleiding is speciaal onderwijs heb best wat moeite met leren namelijk!

Een opleiding zat ik al aan te denken alleen krijg ik vaak te horen

niet doen wat wie kan nou geen telefoon aannemen.
Omgeving Utrecht.

Ja zeker veel concurrentie ik zat al een aantal vacatures te bekijken

maar ze vragen ook vaak ervaring begrijpelijk natuurlijk.
Je hebt dus eigenlijk geen opleiding, want je hebt geen vervolgopleiding. Heel belangrijk dus dat je die wel gaat doen, want de andere sollicitanten hebben er minstens een. Receptioniste is een vak en meer dan de hoorn vasthouden.
Ja zeker maar vind het best lastig want welke opleiding en waar, zijn er zo veel ik zat te denken aan Fabius
Ik weet ook echt niet wat ik in mijn sollicitatie zou moeten vermelden heb zo lang thuis gezeten en geen ervaring enz..
Ik zou beginnen met contact opnemen met studieloopbaan begeleider van een ROC, zij kunnen je meer vertellen, praktische informatie geven.
Weten jullie of dat ze binnen het ROC een opleiding receptioniste telefoniste hebben?ik kan er niet veel over vinden.
Iemand trouwens bekend met Fabius opleidingen?
Iemand?
quote:chantal02 schreef op 18 februari 2014 @ 10:53:

Iemand trouwens bekend met Fabius opleidingen?Ik zou het eerder via een bekende / erkende opleider doen, zoals Scheidegger of Schoevers.
Krijg je via Schroevers een erkend diploma?
Wat grappig, 3 jaar terug had je precies hetzelfde idee / vraag en ook de vraag of Fabius wat is.

Je bent erg op Fabius gefocust, hoe komt dat?

Loi curcus receptioniste telefoniste.
Gefocust??? Nee alleen op zoek naar een baan/opleiding!
Je kan ook een aantal maanden vrijwilligerswerk zoeken in die richting, dan weet je of je het leuk vindt, of je het kan en je hebt meteen wat werkervaring op je cv.
Zat bij Schroevers te kijken wel erg prijzig...
Waarom zit je thuis, krijg je een uitkering en kan die uitkerende instantie je dan niet helpen?

Ik deed vroeger een opleiding via het arbeidsbureau. Dat heet nu WIA? Begin met je inschrijven voor vacatures en kijk van daaruit verder.
Later is nu
Grappig Clemance .. in die 2 jaar heeft ze 3 topics geopend, 2 over opleiding, en slechts bij 1 ander topic gereageerd.
Later is nu
Wat heb je in de afgelopen 5 jaar thuis gedaan? Heb je daarvoor wel gewerkt? Waarom wil je nu weer aan het werk? En waarom perse als receptioniste?

(geen vragen om kritiek te leveren, maar meer om je sowieso op weg te helpen met een sollicitatiebrief).Ook van solliciteren (en afgewezen worden met redenen) leer je al veel.

Zou het verder niet verstandig zijn om te beginnen met ongeschoold werk en als dat niet mogelijk is vrijwilligerswerk? En dan een opleiding tot receptioniste erbij te gaan doen? Je zegt nu dat je de opleidingen erg prijzig vind, met in ieder geval al een baan nu, is dat misschien beter te behappen voor je?
Spam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Funnymiss,Afgelopen 5 jaar heb ik heel wat meegemaakt

kindje verloren ben nu weer een beetje omhoog aan het krabbelen dat ik gewoon weer zin krijg om iets te gaan doen.

Alleen is het moeilijk ik ben al aan het kijken maar kan niet echt een vacaturen vinden waar ze niet zo veel eisen stellen heb wel callcenter ervaring en zorg.

En wat is er mis mee dat ik meerdere topics heb geopend erg vreemd maar goed....
Tja, motivatie is een belangrijk punt, maar ik zou me na die 5 jaar niet alleen richten op receptioniste, de banen liggen in die branche al niet voor het oprapen en de concurrentie is groot. Daarnaast open je inderdaad alweer een topic, dus kennelijk draai je al 3 jaar in het cirkeltje rond van "wel willen, maar toch niet beginnen met iets te doen?"

Kun je niet iets heel anders gaan doen? Om eerst maar weer eens in een werkritme te komen. Ga bij de plaatselijke supermarkt/tuincentrum/bouwmarkt/kledingzaak als cassierre of gewoon medewerker solliciteren, ga koekjes bakken/inpakken (heb ik ook gedaan, 28 uur per week, vond het eigenlijk best wel leuk en vooral erg gezellig) ga vrijwilligerswerk doen in het bejaardenhuis/dierenasiel.

Zie eerst die balans/ritme in je leven terug te krijgen voordat je je vol overgave stort op een, voor jou nu te dure, thuisstudie, die daarna niet automatisch ook een baan oplevert!

Maargoed, dat is mijn idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven