Werk & Studie alle pijlers

Weer van baan wisselen?

24-01-2020 21:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik lees al jaren mee en start nu eindelijk een topic. Ik ben de afgelopen 4 jaar 2 keer geswitched van werkgever. Beide vanwege nieuwe carrière kansen die op mijn pad kwamen.
Ik werk nu 3 jaar bij mijn huidige werkgever en twijfel wederom om weg te gaan. Waarom? 1)huidige eindverantwoordelijke afdeling is langdurig afwezig waardoor al het werk bij mij ligt 2) werkdruk is hierdoor te hoog en kom niet toe aan het werk dat ik hoor te doen (lees meer uitvoerend werk om alle ballen in de lucht te houden i.p.v. beleidsmatig werk). Dit heeft zijn weerslag op mijn werkplezier en motivatie.
Mijn werkgever weet hoe ik hierover denk en is aan het pappen en nathouden oftewel neemt mij niet serieus hierin.
Wat zouden jullie doen? Wat langer aankijken of actief gaan solliciteren?
Als ik aan het werk toekom waar ik voor ben aangenomen is het een topbaan. Nu niet.
Dank alvast voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Dus ik zou bij je werkgever vragen wanneer er concrete stappen ondernomen gaan worden om jouw leidinggevende te vervangen en per wanneer. Is de uitkomst niet bevredigend, gewoon op zoek naar iets anders.

Ik heb zoiets aan de hand gehad bij mijn laatste werkgever. Pappen en nathouden, wel zaken toezeggen en niets doen. Ja daaahhaaggg! Ik heb ontslag genomen. Nu nieuwe baan!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een gesprek met je werkgever. Ofwel boter bij de vis en een functie die past binnen je werkzaamheden ofwel je doet nu alleen nog wat er in je taakomschrijving staat en solliciteert ondertussen verder.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kan ik zeker voorstellen!
Ik heb binnenkort weer gesprekken hierover. Jouw ervaring is dus dat je niet serieus genomen werd. Werd wel het eea toegezegd?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-01-2020 21:22
Een gesprek met je werkgever. Ofwel boter bij de vis en een functie die past binnen je werkzaamheden ofwel je doet nu alleen nog wat er in je taakomschrijving staat en solliciteert ondertussen verder.
Dat is nu mijn plan. Het steekt dat het eigenlijk wel een topbaan is, maar door langdurige afwezigheid van afdelingshoofd merk je direct dat andere belangen (andere afdelingen) voorrang krijgen.
En leer nee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
24-01-2020 21:29
En leer nee zeggen.
Dat moet ik inderdaad beter doen.
Hoe lang is langdurig afwezig?
2 maanden? Of 2 jaar?


Bij 2 maanden zou ik gewoon roeien met de riemen die je hebt.
Je kan niet harder dan hard gaan, maar dan zou ik de 2 jobs zo goed als mogelijk pogen te combineren.
En kijken of anderen ook kunnen gaan combineren.
En gewoon accepteren dat een deel van 't werk niet gebeurt / blijft liggen.

Bij 2 jaar zou ik duidelijk maken dat als ze niet snel voor vervanging zorgen ze straks 2 mensen kunnen vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-01-2020 21:36
Hoe lang is langdurig afwezig?
2 maanden? Of 2 jaar?


Bij 2 maanden zou ik gewoon roeien met de riemen die je hebt.
Je kan niet harder dan hard gaan, maar dan zou ik de 2 jobs zo goed als mogelijk pogen te combineren.
En kijken of anderen ook kunnen gaan combineren.
En gewoon accepteren dat een deel van 't werk niet gebeurt / blijft liggen.

Bij 2 jaar zou ik duidelijk maken dat als ze niet snel voor vervanging zorgen ze straks 2 mensen kunnen vervangen.
Hij is nu 3 maanden afwezig, maar kan met gemak nog 6 maanden of jaar (of langer) duren.
Mixeddreams schreef:
24-01-2020 21:43
Hij is nu 3 maanden afwezig, maar kan met gemak nog 6 maanden of jaar (of langer) duren.
Ik gok dat het om een burn-out of iets soortgelijk gaat dan?

In hoeverre is hij straks in staat zijn oude baan op te nemen?
En dan nog in de hoeveelheid uren die hij vroeger had?

Dat zou ik ook in een gesprek bij de directie neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-01-2020 21:47
Ik gok dat het om een burn-out of iets soortgelijk gaat dan?

In hoeverre is hij straks in staat zijn oude baan op te nemen?
En dan nog in de hoeveelheid uren die hij vroeger had?

Dat zou ik ook in een gesprek bij de directie neerleggen.
Daar heb ik idd geen duidelijkheid over. Neem ik mee, dank!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gerust gaan solliciteren. Om de 3 jaar wisselen van baan is tegenwoordig niet meer gek.

En je hebt een goede reden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je in principe een baan hebt die je leuk vindt! Die luxe heb ik nog niet echt gehad in mijn leven en dat vind ik best jammer. Ik zou, als ik jou was, dus mijn best doen om zo'n baan te behouden. Probeer het te vormen zoals jij het wilt zodat jij weer met plezier de baan kan uitvoeren waar je voor aangenomen bent. Ik zou eerlijk bij je werkgever aangeven dat je er in de huidige omstandigheden niet blij van wordt. Vraag wat er gedaan wordt om vervanging te zoeken. Vraag hoe lang het nog duurt voordat je weer je eigen werkzaamheden kan doen. Als dat binnen nu en 2/3 maand is, dan is dat denk ik wel het wachten waard. Als je er geen duidelijk antwoord op krijgt of als het in de praktijk langer blijkt te duren dan ze bij jou hebben aangegeven, dan kun je altijd nog op zoek naar wat anders.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
24-01-2020 21:49
Je kunt gerust gaan solliciteren. Om de 3 jaar wisselen van baan is tegenwoordig niet meer gek.

En je hebt een goede reden.
Ook al heb je geen goede reden voor een ander. Voor jouw is het wel een goede reden dat is meer dan genoeg.
En na 3 jaar is niet zo gek tegenwoordig.

Maar in jouw situatie zou ik een gesprek aan gaan en eerlijk zeggen: je kunt me wel 'warm houden' Maar zijn er ook concrete plannen?
...Ja blabla dit en dat..
Ik ga nu eerlijk zijn. Op deze manier zie/heb ik geen plezier meer in mijn werk. Waar ik voor aangenomen ben is precies wat ik wil maar dit is het nu niet. Wat kunnen jullie hier aan doen?
-antwoord-
Dan weet ik voldoende. Aan de hand van de uitkomst maak je een beslissing wat je gevoel zegt.

Bij een vaag antwoord weet je het antwoord ook. En dan is de vraag wat JIJ wil. Maar ben wel van mening om heel eerlijk en duidelijk te zijn. Bij vage hints kunnen ze je ook niet begrijpen..
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
24-01-2020 23:49
Fijn dat je in principe een baan hebt die je leuk vindt! Die luxe heb ik nog niet echt gehad in mijn leven en dat vind ik best jammer. Ik zou, als ik jou was, dus mijn best doen om zo'n baan te behouden. Probeer het te vormen zoals jij het wilt zodat jij weer met plezier de baan kan uitvoeren waar je voor aangenomen bent. Ik zou eerlijk bij je werkgever aangeven dat je er in de huidige omstandigheden niet blij van wordt. Vraag wat er gedaan wordt om vervanging te zoeken. Vraag hoe lang het nog duurt voordat je weer je eigen werkzaamheden kan doen. Als dat binnen nu en 2/3 maand is, dan is dat denk ik wel het wachten waard. Als je er geen duidelijk antwoord op krijgt of als het in de praktijk langer blijkt te duren dan ze bij jou hebben aangegeven, dan kun je altijd nog op zoek naar wat anders.
Ik besef me zeker dat ik geluk heb met een baan die ik leuk vind. 2-3 maanden klinkt idd als een periode die te overzien is. Ik hoop snel duidelijkheid te krijgen. Tot nu toe alleen te horen gekregen dat ik gelijk heb, Maar het niet anders kan. Oftewel ik word niet echt serieus genomen.
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
24-01-2020 23:54
Ook al heb je geen goede reden voor een ander. Voor jouw is het wel een goede reden dat is meer dan genoeg.
En na 3 jaar is niet zo gek tegenwoordig.

Maar in jouw situatie zou ik een gesprek aan gaan en eerlijk zeggen: je kunt me wel 'warm houden' Maar zijn er ook concrete plannen?
...Ja blabla dit en dat..
Ik ga nu eerlijk zijn. Op deze manier zie/heb ik geen plezier meer in mijn werk. Waar ik voor aangenomen ben is precies wat ik wil maar dit is het nu niet. Wat kunnen jullie hier aan doen?
-antwoord-
Dan weet ik voldoende. Aan de hand van de uitkomst maak je een beslissing wat je gevoel zegt.

Bij een vaag antwoord weet je het antwoord ook. En dan is de vraag wat JIJ wil. Maar ben wel van mening om heel eerlijk en duidelijk te zijn. Bij vage hints kunnen ze je ook niet begrijpen..
Ik ben zeker wel heel duidelijk geweest. Ik heb aangegeven dat ik het niet leuk vind én hiervoor niet ben aangenomen. Tot nu toe was het dus pappen en nathouden. Ik ga nog een keer het gesprek aan volgende week. Dank voor al jullie advies!
Mixeddreams schreef:
25-01-2020 07:12
Ik besef me zeker dat ik geluk heb met een baan die ik leuk vind. 2-3 maanden klinkt idd als een periode die te overzien is. Ik hoop snel duidelijkheid te krijgen. Tot nu toe alleen te horen gekregen dat ik gelijk heb, Maar het niet anders kan. Oftewel ik word niet echt serieus genomen.
Natuurlijk kan het wel anders, maar dat kost geld of dat doet ergens anders pijn.
Voor het management is het wel lekker makkelijk zo.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
25-01-2020 07:21
Natuurlijk kan het wel anders, maar dat kost geld of dat doet ergens anders pijn.
Voor het management is het wel lekker makkelijk zo.
Helemaal mee eens. Daarom mijn overweging om weg te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven