Werk & Studie alle pijlers

wel of niet in contract verder

24-02-2010 14:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe baan omdat mijn huidige werkgever niet voldoende werk heeft voor mij en nog 6 andere collega's. Ik heb daarvoor een "beëindigingsovereenkomst met wederzijds goedkeuren" getekend, waardoor ik per 1 mei in de WW kom. De overeenkomst is eind december getekend en ik wist dat het definitief niet goed zat al eind november / begin december (en daarvóór was het al bijna een jaar onzeker). De situatie is nu een heel klein beetje verbeterd en mijn baas heeft besloten mij als eerste terug te nemen en dus de overeenkomst te vernietigen.

Ik heb door de onzekerheid sinds ongeveer april rond gekeken wat ik wil en wat mijn ambities zijn. Ik heb wel ontdekt dat dat niet is wat ik nú doe. Maar na heel wat brieven en ook vijf eerste gesprekken, is er helaas nog niks concreets uit gekomen. De werkloosheid in mijn sector is momenteel dan ook erg hoog en het aantal vacatures erg laag.

Nu ik vandaag gehoord heb dat ik kan blijven, in ieder geval tot 01-01-2011, ben ik niet onverdeeld positief. Als er geen hypotheek / inkomstenprobleem zou zijn als ik in december (na het aflopen van mijn WW) zonder werk zou komen, zou ik niet willen blijven. Maar nu is die hypotheek er wel, en zit ik dus met een groot dilemma. Want als ik het al naar mezelf kan maken, tegen mijn gevoel in, te blijven moet ik dan dingen kenbaar maken aan mijn baas? (mijn ambities, het blijven zoeken naar ander werk). En hoe doe ik dat? Ontneem ik dan de mogelijkheden van andere collega's? Is het heel egoïstisch?

Ik weet dat dit een soort van luxe probleem is, maar ik zou heel graag jullie visie hierop willen zien. Als ik niet duidelijk ben, ook gewoon aangeven hoor!
Heb je een keus? Volgens mij moet je het gewoon doen, ook al is het niet wat je wilt. Solliciteren is altijd gemakkelijker als je nog werk hebt en niet in de ww zit.

Ik zou absoluut voor de zekerheid gaan en als de markt over bijv een jaar weer beter is, verder kijken.
Ik zou, als ik jou was, apetrots zijn dat ik als eerste word teruggevraagd. Daaruit blijkt dat je heel goed bent in je werk.

Mijn advies: neem het aanbod aan, ga er voor 200 % tegenaan. En als je volgend jaar nog steeds niet blij bent, ga je gewoon weer verder solliciteren. Er is weinig keus: veel aanbod / weinig vacatures. Maak er een goede tijd van en zorg dat je baas geen spijt krijgt dat hij jou heeft gevraagd te blijven!

Gefeliciteerd!
Volg je hart. Dat klopt.
Gewoon er voor gaan! en dan tzt weer verder kijken. De arbeidsmarkt ligt toch op zijn gat nu!

Gefeliciteerd, het is ego strelend toch dat je als 1e terug gevraagd bent :-)
Je wil in je sector blijven merken als ik het goed begrijp? Dan lijkt het me verstandig deze baan aan te nemen. Dan blijf je in de sector werkzaam.

Je hebt een jaarcontract dus kan prima van daar uit op zoek naar iets wat meer bij je ambitie past, maar intussen wel brood op de plank. En actuele en relevante werkervaring uiteraard.

Verder kan de situatie over/binnen een jaar ook anders zijn, misschien kan je dan wel groeien bij deze werkgever.

Komt tijd, komt raad.

Tot slot:

quote:Want als ik het al naar mezelf kan maken, tegen mijn gevoel in, te blijven moet ik dan dingen kenbaar maken aan mijn baas? (mijn ambities, het blijven zoeken naar ander werk). En hoe doe ik dat? Ontneem ik dan de mogelijkheden van andere collega's? Is het heel egoïstisch?

Dit is echt niet relevant. Je ambities zijn neem ik aan bekend bij je baas en anders maak je ze alsnog kenbaar als je daar werkt. Niks mis met ambitieuze werknemers.

Wat je (ex)collega's hiervan vinden is echt niet relevant, op geen enkele manier. Spijtig voor hen maar zij komen je hypotheek niet betalen. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven, zij voor dat van hen. Waarom zou dat egoïstisch zijn?? Als jij die baan niet aanneemt doet een van hen het wel of anders een nieuwe kracht, zou je dat egoïstisch vinden??
Dank jullie wel.

Ik denk dat ik blijf en verder ga zoeken. Ik weet immers dat ik wat anders wil, maar zal tot die tijd toch de financiele middelen moeten hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven