Werk & Studie alle pijlers

Welk niveau Engels voor uni?

18-11-2020 19:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een studie aan de universiteit (richting gezondheidszorg) , daarvoor moet ik sowieso wiskunde op vwo niveau hebben. Dus dit wil ik via afstandsonderwijs en staatsexamen doen. Maar er staat bij de toelatingseisen niks over Engels en op de uni krijg je toch ook behoorlijk veel in het Engels? Ik heb dit op havo niveau, maar dat is al zo lang geleden. Ik vraag me af of dat voldoende toereikend is. Ik doe nu hbo en vind artikelen in het Engels soms best nog wel lastig, laat staan een heel boek of onderzoek.
ghost79 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 19:04
2.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-11-2020 11:08
Ik kan dus heel slecht Nederlandse wetenschappelijke boeken en artikelen lezen, ik heb dat nooit geleerd want ik heb geen een studieboek of artikel in het Nederlands gehad tijdens mijn studie :proud:
Wat ik zelf wel grappig vond om te merken is dat ik bij Engelse teksten makkelijker gefocust blijf, omdat ik me echt op de tekst moet concentreren.
Bij Nederlandstalige teksten dwalen mijn gedachten sneller af.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-11-2020 11:08
Ik kan dus heel slecht Nederlandse wetenschappelijke boeken en artikelen lezen, ik heb dat nooit geleerd want ik heb geen een studieboek of artikel in het Nederlands gehad tijdens mijn studie :proud:
Je wordt opgeleid tot wetenschapper (in veel studies), dan moet je echt in het Engels kunnen schrijven en maakt je Nederlandse schrijfvaardigheid niet uit.

Ik ben zelf met een 6je voor Engels geslaagd op het VWO en had echt wel moeite. Tijdens mijn studie uiteindelijke 6 maanden gaan reizen in een Engelstalig land en ik heb daar echt enorm veel profijt van gehad! Ik moest in mijn Master namelijk niet alleen lezen, maar ook schrijven en presenteren in het Engels. Laatst sprak ik mijn beste vriendin van de middelbare school die toen ook niet heel sterk in Engels was en zij gaf aan er nu in haar werk opnieuw tegenaan te lopen. Een tussenjaar/periode reizen kan dus ook nog veel uitmaken ;)
Alle reacties Link kopieren
Het streefniveau voor het eindexamen vwo is B2 voor luister-, gesprek- en schrijfvaardigheid en C1 voor leesvaardigheid: https://erk.nl/leerling/erkenvwo/
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
HennieHen schreef:
22-11-2020 20:33
Dan begrijp je er inderdaad weinig van.
Een native speaker is iemand die met de taal is geboren. C2 is het hoogste niveau.
Ik denk eigenlijk dat jij het niet begrijpt, maar ontzettend bedankt voor je uitleg. Je zegt precies hetzelfde als ik.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
22-11-2020 16:44
Academische teksten bevatten over het algemeen zeer stereotype patronen en veel vaktermen. Die zul je tegelijkertijd met je medestudenten aanleren en daar groei je vanzelf wel in. Als je een beetje een basisniveau engels hebt (pakweg een boek van Ian McEwan of artikelen uit the Guardian in het Engels kunt lezen) loopt dat echt wel los. Wiskunde bij gezondheidsstudies is over het algemeen statistiek en niet zo heel ingewikkeld (Wiskunde A), misschien heb je er vooral wat aan om van tevoren je biologie en scheikunde wat op te frissen. Je Engelse leesvaardigheid zou ik oefenen door af en toe artikelen uit the Guardian te lezen over onderwerpen die je interesseren.

Ik had geen wiskunde in mijn examenpakket omdat ik er slecht in was. En aangezien dat 1 van de toelatingseisen is, moet ik dat sowieso doen. Maar ik moet idd eerst een schakeljaar doen. Biologie en scheikunde zijn niet nodig voor deze studie.
veel universiteiten bieden overigens ook workshops academic writing in English aan voor hun studenten. dus dat zou je ook nog kunnen doen in je schakeljaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven