Werk & Studie alle pijlers

Welke spullen bewaar jij op werk?

16-03-2023 20:54 106 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De afgelopen periode ben ik weer wat vaker op kantoor gaan werken. Op kantoor heb ik een kluisje ter beschikking; waar ik normaal gesproken elke dag mijn laptop inzette.
Toen Corona begon, heb ik mijn kluisje leeggemaakt en sinds die tijd is mijn kluisje helemaal leeg.

Het lijkt mij handig om een paar setjes van spulletjes op kantoor te laten, zodat ik niet alles mee hoef te nemen, zoals bijvoorbeeld een klein stripje paracetamol, een bus deodorant, oortjes voor telefoon en laptop.

Wat voor spullen bewaar jij op kantoor? Of neem je dit soort spullen elke dag mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna niks. Ik heb er alleen de doos in liggen waar mijn headset in zat toen ik die nieuw kreeg. En een mini ventilator voor als het warm is. De rest heb ik in de tas mee elke dag. :) Maar hier is ook een keer een inbraak geweest in de kluisjes dus vandaar dat ik er weinig in heb. En wij hebben een gezamenlijke bak waar alles in zit aan 'nood' spulletjes, zoals paracetamol, maandverband, pleisters, etc waar we van mogen pakken.
Stressed is just desserts spelled backwards
fairy1 schreef:
16-03-2023 21:23
Valt me op dat veel mensen paracetamol standaard hebben liggen. Wordt het ook zo veel gebruikt of meer voor het geval dat?

Meer voor het geval dat, en dus meestal voor een ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niks. We hebben al jaren flexplekken en daarnaast werk ik sinds corona nog minstens de helft van de week thuis, dus laptop gaat sowieso steeds mee heen en weer. En dingen zoals oortjes, paracetamol of deo heb ik gewoon in mijn tas. De tijd dat mensen een halve huiskamer van hun bureau maakten is bij ons echt allang verleden tijd.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds we niet meer aan vaste plekken doen heb ik niks meer op kantoor. Medicatie ed zijn vrij verkrijgbaar en artikelen als pen en papier zijn ook altijd wel ergens te vinden als het moet.

Maandverband, eten, fruit, geld, laptop en toebehoren, telefoon en opladers sleep ik elke kantoordag mee van thuis.

Officieel heb ik wel een kluisje maar dat heb ik nog nooit gebruikt. Zou niet weten hoe het werkt en welke nou van mij is en heb ook al jaren geen zin om het te vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niks, ik heb geen plek waar ik spullen kan bewaren. Dus ik neem alles gewoon in mijn tas mee.

Dus in mijn tas zit standaard:
- migrainemedicijnen
- maandverband
- pleisters
- zakdoekjes
- spiegeltje
- oogdruppels
- elastiekjes voor mijn beugel
- mijn werkspullen (laptop, lader, papieren etc.)
- agenda
- etui met schrijfgerei
- werksleutels
- eten en drinken
- portemonnee (die wisselt wel tussen mijn handtas thuis en mijn werktas)
- soms make-up (als ik lippenstift op heb lippenstift om bij te werken, in de winter mijn wenkbrauwpotlood omdat ik bang ben dat mijn wenkbrauwen eraf gaan door mijn muts die ik op heb tijdens het fietsen. Zonder wenkbrauwpotlood zijn mijn wenkbrauwen onzichtbaar dus dat ziet er raar uit).

Dat was het wel denk ik.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Paracetamol, tampons en maandverband wordt aangeboden door de werkgever, dus dat hoef je niet mee te nemen.

Ik reis veel over de diverse locaties dus heb mijn laptop/ headset/ notitieboek/ laptop lader/ telefoon lader altijd bij me.

Op mijn kantoor is nog een standaard voor de headset die ook gelijk laadt, een theebeker, visitekaartjes, thee een omslagdoek, een vest en een kalendertje.

Alles zou in een kluisje passen. We gaan verbouwen en dan heeft niemand meer een eigen kantoor of vaste plek. Wel zogenoemde homezones. We krijgen dan ook een grote tas waar alles in past en die weer precies in een kluisje past.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Klompen en sokken.

En ik heb een secret stash aan chocolade.
Mijn enige andere vrouwelijke collega weet dat, is het laatje voor noodgevallen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
16-03-2023 21:16
In mijn locker op het werk:

Laders en snoertjes etc
Een reserve muis en ttsbord
Allesreiniger en doekjes
Mijn eigen theeglas en koffiemok
Een theedoos met zakjes kruidenthee
Een bakje met deo, tandenborstel en poets, tampons, paracetamol en handcreme.
Een speakertje
Een luchtbevochtertje

Ik werk 50% van de tijd thuis, maar als ik op kantoor werk heb ik dit graag voor handen.
Ik ben heel benieuwd naar dat luchtbevochtertje. Voor te droge kantoorlucht? Werkt het? Welke? :-)
Ik ben nog zelden op kantoor, maar ik had altijd in mijn bureaula: handcrème, desinfectiegel (al voor Corona), tandenborstel/tandpasta, deo, panty, tampons, schone string, lenzenvloeistof, tissues, vullingen voor m’n vulpen, spiegeltje, opladers, vaak allerlei schoenen die ik gewisseld heb, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen mijn klompen. De rest neem ik steeds mee in een tas die ik alleen voor mijn werk gebruik. Ze hebben helaas met de nieuwbouw alle kastjes voor het personeel weggehaald.
Alsjemenou!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk niet zoveel als ik het hier lees. Paar pakjes zakdoekjes, doosje smint en een deo. En soms wat dieetrepen.
Tampons zitten in mijn tas.

Wel ligt er een lineaal, schaar, pennen etc maar die liggen overal.
Alle reacties Link kopieren Quote
fairy1 schreef:
16-03-2023 21:23
Valt me op dat veel mensen paracetamol standaard hebben liggen. Wordt het ook zo veel gebruikt of meer voor het geval dat?
Had laatst een migraine aanval (heb ik zelden), en niks bij me. Toen heb ik even een doosje gehaald en een strip in m’n kluisje achtergelaten.
Ja, ik gebruik wel paracetamol ja. Toen ik jonger was had ik dat tegen katers op werk, toen ging ik nog veel doordeweeks uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
16-03-2023 21:30
Om mijn werk makkelijker/leuker te maken. Een krat Lego, een krat Knexx, Burmester set, computerbril, staafmixer, keukenschort, en nog wat creatieve materialen/gereedschappen.

Voor mezelf/persoonlijke verzorging: föhn, haarlak, haarborstel, make-up, handcrème, reserve medicatie, paracetamol, flossdraad, tissues, 'sportschoenen', dikke sjaal/omslagdoek voor als het weer eens te koud is.

Lunch voor een week of twee. Dat neem ik mee, en als het bijna op is, neem ik weer nieuw mee. (Brood in de vriezer)

Oh, en ook nog heel veel dingen die er tijdelijk een week of wat liggen. Materialen die prive zijn maar die ik soms op werk gebruik. Thuis een kastje vol met spullen voor dat doel.

Nu ben ik super nieuwsgierig wat voor werk je doet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Niks. Ik werk op 2 locaties, afgewisseld met thuis. Ik heb gewoon alles bij in mijn tas, laat nooit iets op 1 van de locaties liggen.
Ik bewaar niks op kantoor. Wat ik nodig heb zit in mijn tas.
Cootjecatootje schreef:
16-03-2023 22:18
Nu ben ik super nieuwsgierig wat voor werk je doet!

Ik ben leerkrachtondersteuner. Ik geef les aan kleine groepjes in taal en rekenen. En daarnaast organiseer en begeleid ik (creatieve) projecten voor de leerlingen.

Soms moet ik in de gymzaal zijn en voor leerlingen zijn we best streng in 'zaalschoenen' aan. Dus zelf ook maar een paar op school gezet. Etc etc.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 16-03-2023 22:25
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een eigen kantoor en ben nogal slordig aangelegd dus er ligt vrij veel. Van allerlei schrijfgerei, post its, boekjes en markers tot meer persoonlijk dingen zoals certificaten die ik heb gehaald, souvenirs van zakenreizen, boeken die ik interessant vind (wel zakelijk gezien). Daarnaast heb ik vaak wat reserve kleding op het werk voor als ik op de fiets ben en bezweet/natgeregend ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
_melon schreef:
16-03-2023 21:27
Dan is het voor jouw collega's toch ook gewoon beschikbaar op het werk?
Dat weten zij dan wel, maar dat weet de interbedrijfsgeneeskundige dienst niet die elk jaar controle komt doen op wat er in het kastje in de hal zit :-). En van wie het strikt verboden is.

Vroeger hadden we het wel vrij beschikbaar, maar sinds een aantal jaar mag het niet meer.
Iets met (te veel) voorzorgen, allergieën, verantwoordelijkheid van de werkgever als er iets mis loopt, ...

Iedereen op mijn werk vind het compleet idioot gedoe van die dienst en de overheid.
Maar ik wil wel gewoon een paracetamol beschikbaar die 3 keer per jaar dat ik barstende hoofdpijn krijg of als er voor de zoveelste keer iets in mijn rug schiet.
Zonder aldoor te moeten slepen met spullen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
16-03-2023 22:10
Had laatst een migraine aanval (heb ik zelden), en niks bij me. Toen heb ik even een doosje gehaald en een strip in m’n kluisje achtergelaten.
Paracetamol helpt jou bij een migraine aanval?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Deodorant, pleisters, tampons, tandenstokers een
pincet en een haarborstel.

Alleen de borstel gebruik ik ook echt met regelmaat. En de tandenstokers. Ik vergeet dat thuis vaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ik veel onderweg ben heb ik een afsluibare bak in m’n auto met: paracetamol, pleisters, neusspray, deo, parfum, schoonmmaakdoekjes, haarlak, verpakte koekjes en in m’n tas sleep ik dan nog laptop, schrijfmap, kauwgom, tampons, lippenstift, spiegeltje en pennen etc mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn auto is mijn rijdend kantoortje en mijn tas de voorraadkast. Ik werk op een middelbare school en ik heb nog niet eens een eigen bureaulade om wat spul in op te bergen. Dus ik zeul alles mee (laptop, toetsen, lunch, drinken, maandverband, paracetamol, pennen, zakdoekjes, etc.) in mijn tas.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen m'n teenslippers staan op het werk, ik werk in de zorg met dementerenden. Pleisters en paracetamol kunnen we pakken uit de medicijnkast, de rest natuurlijk niet.
We hebben een speciale plek waar al onze slippers staan.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn ladeblok, behalve pennen, plakband, briefpapier, nietjes enzo: whiteboardmarkers, een pointer voor presentaties, meerdere usb-sticks en een headset. Lade verder: Dopper, make-up (spiegeltje, wenkbrauwpotlood, mascara, lipspul en een camouflagestick), wat verdwaalde theezakjes, als je geluk hebt snoepjes, zakdoekjes, en een paar tampons & maandverband. Wat van die linnen tasjes voor boeken (ik heb ook 4m boekenplank op het kantoor, collega idem). En er zwerft een inklap-paraplu, omdat ik vaak tussen gebouwen heen en weer moet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven