welke studie/opleiding.
woensdag 13 maart 2013 om 16:08
Na 25 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt, heb ik vandaag te horen gekregen dat ik er ivm een reorganisatie uit moet.
Ik krijg een goede ontslagvergoeding en ik krijg de mogelijkheid om mij te laten omscholen. Nu is mijn vraag de volgende, in welke sector/bedrijf is er nog relatief veel werk te vinden? Ik heb er namelijk niet zo veel zin in om een studie te gaan volgen en dan alsnog werkeloos thuis te zitten. Wie heeft er wat tips?
Ik krijg een goede ontslagvergoeding en ik krijg de mogelijkheid om mij te laten omscholen. Nu is mijn vraag de volgende, in welke sector/bedrijf is er nog relatief veel werk te vinden? Ik heb er namelijk niet zo veel zin in om een studie te gaan volgen en dan alsnog werkeloos thuis te zitten. Wie heeft er wat tips?
woensdag 13 maart 2013 om 16:30
Wat deed je nu? Kun je daar een vervolg opleiding bij vinden of een draai aan geven? En wat voor soort opleidin zoek je naar vwb niveau / studie duur:?
Trouwens hulde voor je opstelling! Als je dit vandaag te horen hebt gekregen, vind ik het echt top dat je direct vooruit kijkt (denk dat ik eerst eens flink zou moeten uithuilen en goed boos zou zijn geworden)
Trouwens hulde voor je opstelling! Als je dit vandaag te horen hebt gekregen, vind ik het echt top dat je direct vooruit kijkt (denk dat ik eerst eens flink zou moeten uithuilen en goed boos zou zijn geworden)
woensdag 13 maart 2013 om 16:32
Wat vervelend voor je! Heb je enig idee in welke sector je aan de slag zou willen? Misschien heb je hier iets aan:
http://www.seo.nl/fileadm ... 9_Studie_en_Werk_2011.pdf
http://www.roa.unimaas.nl ... ons/2007/ROA-R-2007_4.pdf
http://www.seo.nl/fileadm ... 9_Studie_en_Werk_2011.pdf
http://www.roa.unimaas.nl ... ons/2007/ROA-R-2007_4.pdf
woensdag 13 maart 2013 om 16:33
woensdag 13 maart 2013 om 16:47
Het werk wat ik deed is vrij uniek en het is erg moeilijk om daar een draai aan te geven bij een eventuele vervolgcarriere.Ik was werkzaam in een managmentfunctie.
Met de reorganisate zijn ze al wat langer bezig, dus mijn ontslag was niet geheel onverwachts. Ik heb vandaag wel definitief te horen gekregen dat ik ben ontslagen.
Voor wat betreft een eventuele opleiding, ik ben een vrouw van 47. De lengte van de opleiding maakt mij niet zoveel uit,maar ik wil de opeiding niet voor niets doen. Ik wil daarna wel heel graag aan het werk.Waarschijnlijk klinkt het raar, maar ik heb op dit moment geen idee wa ik leuk zou vinden om te gaan doen.
Met de reorganisate zijn ze al wat langer bezig, dus mijn ontslag was niet geheel onverwachts. Ik heb vandaag wel definitief te horen gekregen dat ik ben ontslagen.
Voor wat betreft een eventuele opleiding, ik ben een vrouw van 47. De lengte van de opleiding maakt mij niet zoveel uit,maar ik wil de opeiding niet voor niets doen. Ik wil daarna wel heel graag aan het werk.Waarschijnlijk klinkt het raar, maar ik heb op dit moment geen idee wa ik leuk zou vinden om te gaan doen.
woensdag 13 maart 2013 om 17:15
Een baan garantie is er helaas bijna nooit. Ook zegt het baanaanbod op dit moment weinig over het aanbod over 4 jaar (als je een vierjarige opleiding gaat doen).
Ik volg zelf nu een deeltijd opleiding waar 3 jaar geleden enorm veel werk voor was en nu helemaal niets. Toch ga ik met veel plezier door, je weet toch niet wat de toekomst brengt.
Misschien wil je werk ook wel een beroepkeuzetest voor je vergoeden, dan heb je in ieder geval een richting.
Ik volg zelf nu een deeltijd opleiding waar 3 jaar geleden enorm veel werk voor was en nu helemaal niets. Toch ga ik met veel plezier door, je weet toch niet wat de toekomst brengt.
Misschien wil je werk ook wel een beroepkeuzetest voor je vergoeden, dan heb je in ieder geval een richting.
woensdag 13 maart 2013 om 18:25
quote:mylenamyla schreef op woensdag 13 maart 2013 16:17 Wel (relatief gezien): Rechten, geneeskunde, tandheelkunde.
Niet (relatief gezien): Communicatie, geschiedenis, psychologie.
Geen idee hoe het zit met de ICT.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat Rechten een grote kans op baan levert, want daar klopt helemaal niks van.
Er zijn op dit moment ontzettend veel afgestudeerde Rechten studenten en het lijkt erop dat dit er alleen maar meer worden.
Het is ontzettend moeilijk om werk te vinden in deze sector
In de ICT en techniek sector liggen de banen op dit moment voor het oprapen
Niet (relatief gezien): Communicatie, geschiedenis, psychologie.
Geen idee hoe het zit met de ICT.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat Rechten een grote kans op baan levert, want daar klopt helemaal niks van.
Er zijn op dit moment ontzettend veel afgestudeerde Rechten studenten en het lijkt erop dat dit er alleen maar meer worden.
Het is ontzettend moeilijk om werk te vinden in deze sector
In de ICT en techniek sector liggen de banen op dit moment voor het oprapen
woensdag 13 maart 2013 om 18:39
ICT, geneeskunde/tandheelkunde en techniek inderdaad en wanneer je onregelmatig werken niet erg vindt: verzorgende IG of verpleegkundige. Ik geloof dat er nog wat uitvoerende functies in ziekenhuizen zijn met enorme tekorten (neuro-fysiologisch laborant, operatie assistenten).
Overschotten zijn er in ieder geval van: spw/sph, communicatie, bedrijfskunde, grafisch ontwerpen, psychologie/pedagogiek, alles met cultuur/vrije tijd, creatieve therapie en vergelijkbaar.
Overschotten zijn er in ieder geval van: spw/sph, communicatie, bedrijfskunde, grafisch ontwerpen, psychologie/pedagogiek, alles met cultuur/vrije tijd, creatieve therapie en vergelijkbaar.