Welke studie/stad?
woensdag 1 mei 2019 om 20:23
Vandaag heb ik mij ingeschreven voor 3 studies, maar ik zit ontzettend te twijfelen welke ik moet kiezen. De studies waar ik me voor ingeschreven heb zijn:
Bodem, water, atmosfeer in wageningen
Aardwetenschappen in Utrecht
Economie in Rotterdam
Bodem water atmosfeer vindt ik een leuke studie, maar ik weet niet of de stad en de mensen mij gaan trekken, de stad lijkt mij misschien saai en de mensen iets te “groene” types.
Aardwetenschappen in utrecht vindt ik heel leuk, en de stad vindt ik ook heel gezellig, alleen woon ik al mijn hele leven in utrecht en heb ik hier een niet even leuke jeugd gehad met problemen thuis, ik ben bang dat ik daardoor in met mn oude problemen blijf zitten en ik me daar niet uit los kan trekken.
Economie/econometrie trekt mij iets minder en de stad is voor mij geheel onbekend maar de stad lijkt mij wel leuk en hierdoor maak ik wel een nieuwe start (zelfde geld voor wageningen).
Heeft iemand ervaringen met deze dilemmas/steden die mij kan helpen? Weet namelijk echt niet wat ik moet doen nu.
Bodem, water, atmosfeer in wageningen
Aardwetenschappen in Utrecht
Economie in Rotterdam
Bodem water atmosfeer vindt ik een leuke studie, maar ik weet niet of de stad en de mensen mij gaan trekken, de stad lijkt mij misschien saai en de mensen iets te “groene” types.
Aardwetenschappen in utrecht vindt ik heel leuk, en de stad vindt ik ook heel gezellig, alleen woon ik al mijn hele leven in utrecht en heb ik hier een niet even leuke jeugd gehad met problemen thuis, ik ben bang dat ik daardoor in met mn oude problemen blijf zitten en ik me daar niet uit los kan trekken.
Economie/econometrie trekt mij iets minder en de stad is voor mij geheel onbekend maar de stad lijkt mij wel leuk en hierdoor maak ik wel een nieuwe start (zelfde geld voor wageningen).
Heeft iemand ervaringen met deze dilemmas/steden die mij kan helpen? Weet namelijk echt niet wat ik moet doen nu.
woensdag 1 mei 2019 om 22:46
Zeker weten, dat je wil gaan studeren?Tripleslav01 schreef: ↑01-05-2019 22:45Ik neem het ze ook niet kwalijk, mensen mogen denken wat ze willen zolang ze anderen er niet teveel lastig mee vallen.
Universiteit slijpt je geest, je zult moeten uitspreken wat jij vindt en in dialoog moeten met andere studenten
woensdag 1 mei 2019 om 23:18
woensdag 1 mei 2019 om 23:20
donderdag 2 mei 2019 om 00:19
Nee ik heb eerst voor de ene gekozen en toen voor de ander, ik dacht nu ga ik een keuze maken ook. Maar ik had het gevoel dat Wageningen uiteindelijk niet de beste keuze was, en dat had ik andersom niet... dan kan je snel een conclusie trekken.
donderdag 2 mei 2019 om 00:41
Ja dat is juist het mooie ervan, ik realiseerde me dat eerder maar het kwam nu weer naar boven. Wanneer je een keuze maakt en het voelt alsof je zo een andere keuze misloopt, en omgekeerd is dit niet het geval, dan zit je goed (soieso hebben de reacties op dit topic geholpen anders had ik nog steeds getwijfeld bedankt allemaal
donderdag 2 mei 2019 om 07:06
Verkijk je niet op Wageningen! Ik ben er heen gegaan voor een vergelijkbare studie, die nergens anders aangeboden werd zoals in Wageningen. Ik wist ook niet wat ik van het dorp stadje moest verwachten en dacht dat het een beetje suf zou zijn. Uiteindelijk toch voor de studie gekozen.
Maarrrr als je wilt kun je ook in Wageningen feesten, zo veel als je daar zin in hebt. Ik heb er echt een fantastische tijd gehad en hoewel Wageningen niet groot is, het is allesbehalve saai. Ik zou zeker aanraden om bij een studentenvereniging te gaan, denk dat dat wel bij je zou passen. Ik kom nog regelmatig terug in Wageningen en zo eigenlijk wel veel van mijn vrienden die ik daar heb leren kennen. Heb later ook nog in Rotterdam gestudeerd (ook een economische studie gedaan) en vond het echt een tegenvaller, qua gezelligheid en ook wbt het kwaliteit van onderwijs.
Veel mensen vinden Wageningen een saai dorp als ze erheen gaan, maar dat idee verandert vaak binnen no time
En WUR staat heel hoog aangeschreven, ook internationaal.
Maarrrr als je wilt kun je ook in Wageningen feesten, zo veel als je daar zin in hebt. Ik heb er echt een fantastische tijd gehad en hoewel Wageningen niet groot is, het is allesbehalve saai. Ik zou zeker aanraden om bij een studentenvereniging te gaan, denk dat dat wel bij je zou passen. Ik kom nog regelmatig terug in Wageningen en zo eigenlijk wel veel van mijn vrienden die ik daar heb leren kennen. Heb later ook nog in Rotterdam gestudeerd (ook een economische studie gedaan) en vond het echt een tegenvaller, qua gezelligheid en ook wbt het kwaliteit van onderwijs.
Veel mensen vinden Wageningen een saai dorp als ze erheen gaan, maar dat idee verandert vaak binnen no time
donderdag 2 mei 2019 om 08:50
Maar wat trekt je dan meer aan aardwetenschappen in Utrecht dan in Wageningen en je hebt de studie ook in Amsterdam. Waarom kies je dan bewust voor de studie in Utrecht? Kun j dat uitleggen op inhoud van de studie dan en even de stad loslaten. In Delft is ook technische aardwetenschappen, heb je daar ook gekeken?