Werk & Studie alle pijlers

Welke thuisstudie tandartsassistent?

22-08-2012 15:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nieuw hier alhoewel ik wel regelmatig meelees...

Ik ga in september beginnen als tandartsassistente maar moet gelijktijdig wel een cursus volgen. Nu zie ik dat verschillende bedrijven dit aanbieden, NHA, LOI, en nog een paar. Wie heeft ervaring met het volgen van thuisstudie ' s en wil die delen? Ik zag dat de LOI heel uitgebreid is en dat hoeft voor mij niet direct, omdat ik al een HBO diploma heb.

Alvast bedankt!
Is tandartsassistente nu juist niet heel veel praktijk en daarom enorm onpraktisch om thuis te doen?
Wat leuk, maar waarom ga je een mbo-cursus/opleiding doen terwijl je al hbo hebt? Is er niks in de buurt ipv een thuis studie? Bijv. een Roc of een deeltijdopleiding? Anders zou ik goed vergelijken wat ze aanbieden en wat je ervoor moet betalen. En op die manier een keuze maken welke voor jou het meest gunstig is.
Hoe kan je nou tandarts assistente thuis leren?

Dat begrijp ik dus echt niet.
een thuisstudie lijkt mij niet echt handig....

Een cursus kun je veel gemakkelijker thuis volgen,

maar met een thuisstudie krijg je toch weinig praktijkervaring?
Ze BEGINT als tandartsassistente per september, dus waarschijnlijk heeft ze al een praktijkplek, maar moet ze de theorie daarnaast ook volgen via een opleidingsinstituut.
Ah excuus, ik las haar openingspost als dat ze de opleiding assistente thuis wou gaan doen (met die topic titel... )
Het is zoals yenthe zegt, ik heb werk, maar geen inhoudelijke kennis. Om die bij te spijkeren zoek ik dus een cursus, op kosten van de baas uiteraard...

Maar kunnen er ook mensen reageren die zelf een thuisstudie hebben gevolgd en zeggen juist NHA wel of niet omdat...?

Zou fijn zijn...
NHA is volgens mij de goedkoopste en kun je een certificaat halen binnen 6 maanden.
Hee, herkenbaar verhaal!

Ik heb ook HBO gedaan, maar werk nu als tandartsassistente. De reden is een lang verhaal, maar daar gaat het hier nu niet om.

Ik ben totaal zonder ervaring begonnen met assisteren in een tandartspraktijk. De tandarts en een collega-assistente hebben me alles geleerd. Na een jaar ben ik de thuiscursus van de NHA gaan doen. Dat ging als een speer. Ten eerste omdat het heel makkelijk was, en ten tweede omdat ik al praktijkervaring had. Ik slaagde met een 9,4.

De studie is vrij beknopt, maar alle kennis die je moet hebben komt erin voor. Wat mij betreft dus goed genoeg.

Inmiddels werk ik drie jaar als tandartsassistente, en sinds anderhalf jaar ook als orthodontie-assistente. Dat laatste is echt heel gaaf!
Lotte, wat toevallig idd! Het lijkt mij ook heel erg leuk en een nieuwe uitdaging! Ik moet binnenkort de hep.B vaccinatie halen en ik geloof nog 2 x daarna. Ook heb ik al wat leesvoer over verschillende vlakken en Latijnse kreten dus ik kan me al gaan verdiepen! Ik hoorde wel dat de NHA veel fouten bevat?
De vaccinatie tegen Hepatitis B bestaat inderdaad uit drie inentingen. De tweede een maand na de eerste, en dan na een half jaar de derde. Dan na 4 tot 6 weken nog een titerbepaling om te kijken of je voldoende antistoffen hebt opgebouwd.

En ja, er zitten nogal wat foutjes in de NHA studie. Ik haalde die er feilloos uit, omdat ik natuurlijk al werkte in de praktijk. Maar zonder praktijkervaring zou je bepaalde dingen wel verkeerd leren, erg kwalijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven