Werk & Studie alle pijlers

Welke voor fulltime baan heeft horeca werktijden?

30-09-2010 15:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt als kok, hij begint om 13.00 en komt weer thuis om 1 uur 's nachts. Met normale werktijden leef je compleet langs elkaar heen (ik ben 's ochtends vroeg weg, dan slaapt mijn vriend nog; als hij 's nachts thuiskomt ben ik in diepe slaap). Ik werk nu parttime en voor 3 dagen is het nog te overzien, maar ik ben nu toch wel op zoek naar een fulltime baan. Ik heb een universitaire Master Nederlandse Taal en Cultuur gedaan met hoofdrichting Communicatiestudies. Maar ik sta voor heel veel open.

Heeft iemand een geniaal idee wat voor werk of in wat voor branche ik eens zou moeten kijken? Ik zie het echt niet zitten om de komende jaren langs elkaar heen te moeten leven :(
Lastig zeg, misschien ergens in de culturele sector schouwburg etc?
Evelien, je heb hem 2x geplaatst.

Misschien voor jou wel handig om het op één plek te houden toch?

Welke fulltime baan...............klik
Je vriend kan beter een baan voor overdag gaan zoeken. Catering bijv is bijna altijd overdag.
quote:Neele01 schreef op 30 september 2010 @ 17:33:

Je vriend kan beter een baan voor overdag gaan zoeken. Catering bijv is bijna altijd overdag.

Kok in een goed restaurant is toch echt iets heel anders dan catering kok.

Je zegt toch ook niet tegen een directiesecretaresse dat ze maar beter op een call-center kan gaan werken?
Jouw antwoord zegt meer over jouw kennis van de catering dan over de catering zelf.

Ik ken een jongen die bij een sterrentent heeft gekookt en nu in de catering zit. Bij een kwaliteits cateraar. Dus nee, ik zeg niet tegen een directie secretaresse dat ze op een callcenter moet gaan zitten maar wel tegen een kok om in de catering te gaan.
Sorry,

De meeste catering die ik ken en overdag plaats vind is bedrijfcatering ed.

Catering op locatie en dan vooral voor leuke diners ed. is toch echt 's avonds in mijn ogen.

Het is iig niet te vergelijken met a la carte koken vind ik.
euhm... tjah ...

de zorg :-) daar kun je na je hbo-v gaan flexen.. en alleen nog maar late diensten draaien!
Freelancen? Iets in adviesering? Iemand noemde de culturele sector, maar stel dat je bijvoorbeeld in de programmering werkt heb je volgens mij ook gewoon kantooruren. Of misschien iets in de evenementenorganisatie? Dat kan heel flexibel zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven