Werk & Studie alle pijlers

werk dilemma

20-06-2011 20:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het dilemma:

Sinds ongeveer een half jaar nieuwe baan, maar merk dat het tegenvalt. Het is meer leven om te werken terwijl ik werk om te leven. De cao word niet nageleefd, dit aangekaart en er word niets meegedaan. Oneerlijke ORT verdeling en zo kan ik nog wel verder.

Het werk ansich vind ik wel leuk, als ik eenmaal bezig ben heb ik het prima naar mijn zin. De afgelopen 2 weken helaas mezelf over de kop moeten werken. Mijn lichaam is op, ik ben moe en als ik eens vrij ben dan rust ik dus ga ik er niet echt op uit terwijl ik normaal altijd de hort op ben. Als ik dit aangeef is het antwoord van mijn manager dat zij het nog zwaarder heeft dus ik moet ermaar mee leren leven.

Wel zijn ze erg tevreden over het werk wat ik aflever wat ik fijn vind om te horen.

Uit frustratie heb ik pas geleden naar een oude werkplek een brief geschreven, liep er 6 jr geleden stage en kort nog even gewerkt. Super plek in mijn beleving. Ik ben voor woensdag uitgenodigt om op gesprek te komen. Ondertussen heb ik een hoop te bieden. Enige nadeel, ik ben duur voor de organisatie maar dat kan worden besproken.

Nu twijfel ik, heb ik mijn huidige werkplek wel genoeg kans gegeven? Moet ik het niet minimaal een jaar volhouden? Of toch voor een andere werkplek gaan waarvan ik (denk) te weten het naar mijn zin zal hebben, meer vrijetijd heb en misschien dan maar iets minder verdienen?

ik twijfel dus... wat zou jij doen?
Ik zou eerst woensdag maar even afwachten.

En daarna zou ik gaan voor plek (en condities) waar ik me het fijnste bij voel.
Waarom zou je ze een heel jaar een kans geven? Je weet nu toch genoeg? Zoals je het omschrijft verdienen ze die kans niet eens.

Ik heb wel eens na twee maanden geconstateerd dat een baan niet de mijne was. Weggegaan en geen spijt van gehad.

Is dat het enige waarover je twijfelt?

Super dat je op gesprek kunt komen; succes!
Ik ga er ook niet vanuit woensdag direct te worden aangenomen, maar twijfel voor als het dus wel zo is.
Hoi Aureel.. Ja, zoals ik er nu naar kijk is dat enige waar ik aan twijfel. Ik werk op het moment gemiddeld 15 uur perdag en krijg er niets extra's voor terug... Ik ben gewoon erg moe en mijn sociale leven houd opeens op.

Mij is iets anders voorgeschetst toen ik werd aangenomen.

dus ja
15 uur per dag!?!?!?
Ik heb het idee dat je het al wel weet..

Wacht woensdag af en kies dan voor waar jij je het gelukkigst zou voelen op dít moment..
Dan zou het voor mij geen dilemma zijn.

Je hebt toch niet voor niets die brief geschreven?

Wegwezen dus, als het lukt bij die andere baan. Go for it!
Wat er word gezegd is allemaal waar...

tnx.

en idd Danivo, 15 uur pd en soms wel meer.... wanneer ik slaap? dat weet ik dus ook niet..
Nou, vanmorgen het gesprek gehad. Die ging best goed! Ben benieuwd of ik naar de volgende ronde ben.
Yup! ik ben aangenomen!

Nu nog de mededeling geven dat ik binnenkort niet meer terug kom. Weet nog niet hoe ik het ga aanpakken...
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Hoop dat je het hier meer naar je zin hebt.
Dank jullie wel, moet nog even volhouden om de maand door te komen maar dan zal het wel goed moeten komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven