Werk & Studie alle pijlers

Werk frustraties

11-05-2019 22:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Sorry maar ik heb een klaagbui na een mega lange dag op werk.

Ik doe ongeschoold werk in de horeca als bijbaan. Zo een 20 uur per week.

Nu werk ik regelmatig met een dame van mijn leeftijd van het uitzendbureau waarmee wij open diensten opvullen. Normaal gaat het prima en aangezien ze zelf geen vervoer heeft (auto) en het bedrijf afgelegen zit rijdt ze regelmatig mee.

Vandaag na mijn diner pauze wil ik weer aan het werk gaan maar eerst even overleggen welke wijken we gaan lopen in de bediening, de taakverdeling. Voordat ze antwoord gaf liep ze al weg waarbij ik dacht ; huh?! Ff overleg?

Vervolgens zegt ze ja loop jij die wijk buiten maar. Ik dacht nou ik loop daar al de hele dag (al zo een 5 uur die dag) dus ik zei als jij dat nou doet kan jij die andere wijk straks doen als ik naar huis ga.
Ze zei mega kortaf nee en ik doe alles anders zelf wel. Prima zo gezegd zo gedaan, ik heb de wijk buiten gedaan en verder niks want mevrouw doet het allemaal zelf wel. Vervolgens is haar wijk zo mega druk dat ik hielp met de uitloop van de dranken. Vervolgens komt ze naar me toe ja je hoeft me niet te helpen. Ok. Prima.

Ik doe dan natuurlijk niks meer in haar wijk want zij loopt zo niet handig te communiceren (kortaf).

Rararaaaa 10 minuten later zit mevrouw jankend buiten samen met een andere collega die haar wil troosten . Lang verhaal kort ik sta voor een volle zaak zonder iemand achter de bar. Wat een ellende.

na mijn dienst kreeg ik het verwijt dat ik had moeten communiceren. Waarna ik denk; hoe dan met iemand die weg loopt? pffff sorry als het een lang en onduidelijk verhaal is maar ik moet even mijn frustraties van me afschrijven .
Van wie kreeg je het verwijt?
Ik neem aan dat andere collega's en eventuele baas ook wel iets hebben meegekregen over de taakverdeling.
Yor2 schreef:
11-05-2019 22:30
Van wie kreeg je het verwijt?
Ik neem aan dat andere collega's en eventuele baas ook wel iets hebben meegekregen over de taakverdeling.

1 collega achter de bar kreeg wat mee. Maar goed het boeit niet zolang de gast tevreden is. Het verwijt kreeg ik van de manager die haar zag huilen. Wat ik hem overigens vertelde omdat ik haar zag weglopen. En omdat zij moest huilen was het allemaal mijn schuld.
Student2020 schreef:
11-05-2019 22:33
1 collega achter de bar kreeg wat mee. Maar goed het boeit niet zolang de gast tevreden is. Het verwijt kreeg ik van de manager die haar zag huilen. Wat ik hem overigens vertelde omdat ik haar zag weglopen. En omdat zij moest huilen was het allemaal mijn schuld.
Reageer je niet wat te dramatisch? Net als zij overigens? Hoe weet je dat het vanuit de manager allemaal jouw schuld is.
Zijn jullie met zn tweeen? Is er geen leidinggevende / manager?
Bedrijf wat ik ken heeft altijd 1 leidinggevende. Dat is normaal de eigenaar zelf, maar als hij er niet is dan stelt hij 1 persoon van het personeel als ‘baas’ aan. Hij let daarbij niet op wie het oudst is of het langst werkt, hij kijkt naar wie zijn hoofd koel houdt als iets in de soep loopt en wie het verstandigst is. Zo is het dus voorgekomen dat een 16-jarige de ‘leiding’ had over een stel 20/21- kibbelende meiden.

Ik krijg de indruk dat jij haar als mindere ziet omdat zij via een uitzendbureau werkt. Kan het zijn dat jullie niet prettige communicatie voortkomt uit het feit dat jullie elkaar op 1 of andere manier als bedreiging zien?
piepp schreef:
11-05-2019 22:38
Zijn jullie met zn tweeen? Is er geen leidinggevende / manager?
Bedrijf wat ik ken heeft altijd 1 leidinggevende. Dat is normaal de eigenaar zelf, maar als hij er niet is dan stelt hij 1 persoon van het personeel als ‘baas’ aan. Hij let daarbij niet op wie het oudst is of het langst werkt, hij kijkt naar wie zijn hoofd koel houdt als iets in de soep loopt en wie het verstandigst is. Zo is het dus voorgekomen dat een 16-jarige de ‘leiding’ had over een stel 20/21- kibbelende meiden.

Ik krijg de indruk dat jij haar als mindere ziet omdat zij via een uitzendbureau werkt. Kan het zijn dat jullie niet prettige communicatie voortkomt uit het feit dat jullie elkaar op 1 of andere manier als bedreiging zien?

Ik zie haar zeker niet als een bedreiging. Ik kan met iedereen van het uitzendbureau prima werken alleen vandaag deed ze heel erg delegerend. Alsof ik maar moest doen wat zij zij.

Het in de voorgaande weken al regelmatig voorgekomen dat zij chagrijnig was en dat daardoor de hele sfeer bij de collega’s naar de @1)-)161!1”%]#[>] ging. Ze is in gesprek geweest met de manager en de manager zei gewoon laten gaan dan komt het vanzelf goed. Hierdoor liet ik haar gaan.

Het verwijt kreeg ik van de manager. Naar aanleiding van het feit dat ik vroeg hoe het met haar ging en of ik jets verkeerd had gedaan. Hij zei dat ik had moeten communiceren en liep weer weg richting de gasten die af wouden rekenen. Ik was vrij dus ben vertrokken...
Jammer dat je vertrokken bent en nu niet echt duidelijkheid hebt. Maar mogelijk was daar vanavond even geen gelegenheid voor.
Wanneer moet je weer? Ik zou dan even op tijd heen gaan en met leidinggevende of collega zelf even rustig navragen wat er nou verkeerd ging. Dat je het niet goed snapt omdat je naar jou idee gedaan hebt wat zij van je vroeg.
Volgende keer ga je even achter hem aan en geef je rustig aan dat je meerdere keren wilde overleggen, zij dat niet wilde en aangaf dat ze het wel redde toen je haar later meerdere keren wilde helpen.

En dan pas naar huis gaan.
Ik was gebleven om mijn kant van het verhaal uit te leggen. Nu zit je met een hoop frustraties.
Ik werk zelf in de detailhandel, maar het is echt belangrijk dat de sfeer onderling goed is. Je klanten voelen het namelijk ook!
Dus ga met haar om tafel om het uit te praten en vertel ook je manager dat je het niet leuk vond dat hij meteen oordeelde zonder jouw kant van het verhaal te horen.
Scheelt waarschijnlijk al een hoop frustraties. En als het hun allemaal niet boeit dan zou ik lekker ander werk gaan zoeken want voor of met zulke mensen wil ik niet werken
NM1717 schreef:
11-05-2019 22:54
Ik was gebleven om mijn kant van het verhaal uit te leggen. Nu zit je met een hoop frustraties.
Ik werk zelf in de detailhandel, maar het is echt belangrijk dat de sfeer onderling goed is. Je klanten voelen het namelijk ook!
Dus ga met haar om tafel om het uit te praten en vertel ook je manager dat je het niet leuk vond dat hij meteen oordeelde zonder jouw kant van het verhaal te horen.
Scheelt waarschijnlijk al een hoop frustraties. En als het hun allemaal niet boeit dan zou ik lekker ander werk gaan zoeken want voor of met zulke mensen wil ik niet werken
Hele probleem is dat ik een half uur heb gewacht voordat ik uberhaupt kreeg “je moet beter communiceren”. Dus ben maar naar huis gegaan anders kon ik wachten tot sluit en had vandaag geen sluit dienst.

Lastige is dat zij van het uitzendbureau is, ik nooit problemen met haar heb gehad en anderen altijd “zeurde” dacht ik. Ik sta meestal achter de bar en doe gewoon mijn ding. Maar vandaag was de verdeling anders, prima maar ik begrijp nu (denk ik) wat mijn collega’s bedoelde. Heb haar al vaker zien huilen maar ik ben niet zo iemand die erachteraan rent want de zaak moet goed blijven draaien....

Ben maandag pas weer op werk en heb al op rooster gekeken maar zie aankomende week er niemand op staan van het uitzendbureau.
Laat me raden: single?
Murrmurr schreef:
11-05-2019 23:05
Laat me raden: single?
Wie ik? Of zij?
En is dit relevant?
Student2020 schreef:
11-05-2019 23:15
Wie ik? Of zij?
En is dit relevant?
Jij en nee niet relevant maar dit is nou typisch zoiets wat je tegen je partner vertelt aan het einde van de dag :)
Murrmurr schreef:
11-05-2019 23:38
Jij en nee niet relevant maar dit is nou typisch zoiets wat je tegen je partner vertelt aan het einde van de dag :)
Hahahaha ja heb ik mijn vriend ook verteld. Alleen hij is ook uitgeteld van zijn nieuwe baan en zegt: het komt wel goed. Gewoon maandag vol nieuwe energie naar je werk gaan. En er is meer gebeurd met de jongedame met collega’s waardoor zij vorige week al gesprek heeft gehad op kantoor dus mijn vriend zegt het ligt aan haar en aan het feit dat jij niet fit bent en in 10 dagen al 9 dagen hebt gewerkt.
Verstandige kerel :)
Murrmurr schreef:
11-05-2019 23:48
Verstandige kerel :)
Uiteraard ! 💕

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven