[werk] wat te doen?
donderdag 3 november 2011 om 10:23
Ik heb recent te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden waardoor ik waarschijnlijk al per half november zonder werk zit. Nu ben ik heel hard aan het zoeken maar er is erg weinig momenteel in mijn branche (kinderopvang), alleen 0 urencontracten en flexbanen..
Nu heb ik een oppasgezinnetje gevonden die me dan voor 6 uur per week op 2 vaste middagen voor de naschoolse opvang willen. Het verdient goed, 11 euro per uur netto. Maar een volwaardige baan is het natuurlijk niet.
Ik heb aangegeven dat ik zal blijven zoeken naar een baan maar dat het momenteel moeilijk is en je natuurlijk niet weet wanneer er wat voorbij komt. Dat snapte het gezin, als ik het maar op tijd zou aangeven maar ze vinden het natuurlijk wel prettig als ik lang bij ze blijf, ze willen niet steeds nieuwe oppas hoeven zoeken.
Mijn vriend zegt, je bent nog niet zo heel erg lang aan het solliciteren, zou je dit nu wel meteen doen.
Wat denken jullie? Ik vind het zelf wel even fijn, geen rompslomp en gedoe maar gewoon even een paar euro's extra verdienen in deze rare tijden. Als er wat voorbij komt kan ik altijd nog aangeven tijdelijk op die 2 middagen per week niet beschikbaar te zijn. Ik wil trouwens sowieso maar 20 uur per week werken.
Help! Dilemma's!
Nu heb ik een oppasgezinnetje gevonden die me dan voor 6 uur per week op 2 vaste middagen voor de naschoolse opvang willen. Het verdient goed, 11 euro per uur netto. Maar een volwaardige baan is het natuurlijk niet.
Ik heb aangegeven dat ik zal blijven zoeken naar een baan maar dat het momenteel moeilijk is en je natuurlijk niet weet wanneer er wat voorbij komt. Dat snapte het gezin, als ik het maar op tijd zou aangeven maar ze vinden het natuurlijk wel prettig als ik lang bij ze blijf, ze willen niet steeds nieuwe oppas hoeven zoeken.
Mijn vriend zegt, je bent nog niet zo heel erg lang aan het solliciteren, zou je dit nu wel meteen doen.
Wat denken jullie? Ik vind het zelf wel even fijn, geen rompslomp en gedoe maar gewoon even een paar euro's extra verdienen in deze rare tijden. Als er wat voorbij komt kan ik altijd nog aangeven tijdelijk op die 2 middagen per week niet beschikbaar te zijn. Ik wil trouwens sowieso maar 20 uur per week werken.
Help! Dilemma's!
donderdag 3 november 2011 om 11:01
Die in zutphen is behoorlijk dicht bij het station aan de rand van het centrum.
Ik weet niet hoe ver je in arnhem van het station zit maar ik denk dat het er om spant wat sneller bereikbaar is, malden op de fiets of zutphen met de trein.
En je kan natuurlijk ook vragen of je op beide vestigingen in kan vallen.
Ik weet niet hoe ver je in arnhem van het station zit maar ik denk dat het er om spant wat sneller bereikbaar is, malden op de fiets of zutphen met de trein.
En je kan natuurlijk ook vragen of je op beide vestigingen in kan vallen.
donderdag 3 november 2011 om 11:24
Ik heb op een uitzendbureau gewerkt. Onze ervaring was dat uitzendkrachten voor de kinderopvang, als ze 'goed' bleken te zijn, vrij snel voor vast aan de slag konden.
Er zaten ook wat mensen in de poule die sociaal niet zo sterk waren of vaak ziek waren, die bleven in de poule...
Het is wel een andere tijd waar ik het over heb, 4 jaar geleden, ik weet niet of er veel veranderd is.
Maar je 'laten zien' door ook flexdingen te doen is wel verstandig.
Misschien zou dat evt naast het werken bij het gezin kunnen.
(Enige nadeel daarvan vind ik eigenlijk dat het voor het gezin vervelend is als ze iemand hebben die maar kort blijft. Maar ja als zijn daar voor kiezen... )
Er zaten ook wat mensen in de poule die sociaal niet zo sterk waren of vaak ziek waren, die bleven in de poule...
Het is wel een andere tijd waar ik het over heb, 4 jaar geleden, ik weet niet of er veel veranderd is.
Maar je 'laten zien' door ook flexdingen te doen is wel verstandig.
Misschien zou dat evt naast het werken bij het gezin kunnen.
(Enige nadeel daarvan vind ik eigenlijk dat het voor het gezin vervelend is als ze iemand hebben die maar kort blijft. Maar ja als zijn daar voor kiezen... )
donderdag 3 november 2011 om 13:23
Ik zou het in elk geval niet heel erg inkleden bij die familie met je intentie om lang te blijven en een maand opzegtermijn mocht je wat anders vinden. Natuurlijk willen zij graag voor langere tjd een vaste oppas, maar zij snappen ook wel dat jij je niet aan hen kun binden voor 24 uur in de maand. Zwart.
Gewoon duidelijk zijn, het is alleen maar reeel.
Gewoon duidelijk zijn, het is alleen maar reeel.