Werk & Studie alle pijlers

[werk] wat te doen?

03-11-2011 10:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden waardoor ik waarschijnlijk al per half november zonder werk zit. Nu ben ik heel hard aan het zoeken maar er is erg weinig momenteel in mijn branche (kinderopvang), alleen 0 urencontracten en flexbanen..

Nu heb ik een oppasgezinnetje gevonden die me dan voor 6 uur per week op 2 vaste middagen voor de naschoolse opvang willen. Het verdient goed, 11 euro per uur netto. Maar een volwaardige baan is het natuurlijk niet.

Ik heb aangegeven dat ik zal blijven zoeken naar een baan maar dat het momenteel moeilijk is en je natuurlijk niet weet wanneer er wat voorbij komt. Dat snapte het gezin, als ik het maar op tijd zou aangeven maar ze vinden het natuurlijk wel prettig als ik lang bij ze blijf, ze willen niet steeds nieuwe oppas hoeven zoeken.

Mijn vriend zegt, je bent nog niet zo heel erg lang aan het solliciteren, zou je dit nu wel meteen doen.

Wat denken jullie? Ik vind het zelf wel even fijn, geen rompslomp en gedoe maar gewoon even een paar euro's extra verdienen in deze rare tijden. Als er wat voorbij komt kan ik altijd nog aangeven tijdelijk op die 2 middagen per week niet beschikbaar te zijn. Ik wil trouwens sowieso maar 20 uur per week werken.

Help! Dilemma's!
Niet doen! Je functioneert dan onder je eigenlijke niveau, en het levert je maar zo'n 250 euro per maand op. En het maakt het voor jezelf niet makkelijker om naar een 'echte' baan te solliciteren.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wanneer moet je dat koppeltje ten laatste laten weten of je het doet?
Ik ga as maandag kennismaken. Ze hebben iemand per december nodig dus niet heel veel haast.

Wiezo?
Ik zou het wel doen. Dan verdien je op z'n minst iets bij terwijl je ook nog aan het zoeken bent voor een andere baan ernaast.
Ja precies, dat laatste was ook mijn idee maar ik snap ook dat het erg lullig is voor het gezin als ik over 2 maanden een goede baan vind en ik vrij snel weer weg moet..
quote:blauwbloempje schreef op 03 november 2011 @ 10:36:

Ja precies, dat laatste was ook mijn idee maar ik snap ook dat het erg lullig is voor het gezin als ik over 2 maanden een goede baan vind en ik vrij snel weer weg moet..Ik heb mijn bericht even aangepast. Je kunt ze zeggen dat je probeert niet op die dagen te werken, maar dat je het nooit zeker weet bv.
Als je dat vooraf aangeeft is dat toch duidelijk lijkt me?

Ik heb gesolliciteerd bij bedrijven die het alleen maar goed vonden dat ik tijdens het solliciteren aan het werk was, ookal was het gedetacheerd en 'onder mijn opleidingsniveau'. In geval van wit werk staat het ook nog eens 100x beter op je CV als op de bank zitten ;)
Ik zou eerst nog uitkijken naar ander werk voor je toezegd bij dat koppeltje. Vind je geen ander werk, dan kan je nog altijd toezeggen, en weet je zelf en je vriend ook dat je geprobeerd hebt om ander werk te zoeken.
Zou je eventueel ook twintig uur op deze manier willen werken? Want dan zoek je er nog een of twee andere gezinnen bij voor op de andere dagen en dan heb je zo samen ook weer een baan.

Lijkt je dat wat? Zo ja, dan zou ik dit nu wel aangrijpen. Zo nee, dan zou ik 't nu niet doen.
Ik zou het wel doen. Het is toch mooi weer in the pocket en je blijft zoeken naar een nieuwe baan. Misschien is het wel mogelijk om het met een nieuwe baan te combineren, daar je toch maar 20 uur wilt werken.
En vind je niets anders en zeg je toe bij dat koppeltje dan is muismien haar tip ook een goede om zo aan twintig uren te komen.
TO, in welke regio woon jij? Want hier in regio noord zijn er heel veel vacatures voor pedagogisch medewerkers voor vaste uren.
De meningen zijn verdeeld Ik zou dit werk niet heel lang voor 20 uur per week willen doen nee, lijkt me erg saai. Dit is goed te doen en wel leuk voor een tijdje en het geeft me nog genoeg vrije tijd om fanatiek door te zoeken en niet heel krap bij cash komen te zitten..

Ik zal inderdaad toch wel aangeven maandag dat ik wel blijf zoeken, mijn intentie nu niet is om met een maand weer weg te gaan maar dat ik nooit weet wanneer er een goede baan op mijn pad komt. En als dat gebeurt is het hopen dat ik ze een maand de tijd kan geven om een nieuwe oppas te vinden. Vind het wel lastig!

edit- ik woon in Arnhem, hier is erg weinig :(
Misschien staat hier wat tussen voor je:

http://vacatures.catalpa. ... ats=&generalsearch=Zoeken

Veel nul-uren maar toch ook wel een paar met een vaste hoeveelheid uren per week.
heb je een opleiding SPW?

Dan kun je ook in de ouderenzorg of gehandicaptenzorg terecht, dat verbreedt je zoekveld weer.

Ook kun je overwegen geregistreerd gastouder te worden. Je hebt de diploma's immers al. Even informeren bij gastouderbureaus in de omgeving.
Ik heb SPW gedaan ja. Gastouder en gehandicapten trekt me dus niet.. dat is in feite ook wat die 6 uur per week inhoudt. Heb ook een zorgopleiding gedaan dus dat zou nog kunnen maar ik werk zoveel liever met kids!

@Maja, dankje voor de link maar het dichtste bij wat ik vind is Zutphen, 36 km verderop en 0 uren contract :( Er is hier gewoon echt bijna niks te vinden!
Maar 36 kilometer valt nog mee toch? Is ruim een half uurtje met de auto. Tenzij je aldoor in de file staat natuurlijk.
Oh ik vind het erg ver.. En het is 0 uren en dat heb ik de afgelopen 1.5 jaar al gedaan en nu word ik eruit geknikkerd.. Dus dat wil ik liever niet meer :( Kan ik beter flexmedewerker worden hier in Arnhem.
in de gehandicaptenzorg zitten ook kinderen.

Enfin, ik begrijp het als je voorkeur bij kinderopvang ligt, maar als er geen banen zijn moet je wat hè.
Zutphen-Arnhem is goed te doen met het OV. En met een vouwfiets ben je zo Zutphen door.

En Malden is toch ook bij Arnhem? Of past die vacature niet?
Dat is waar, moet misschien mijn horizon verbreden. Maar dan nog blijft de vraag staan of ik dit baantje erbij moet doen tot ik echt iets vind
Oh je hebt gelijk! Nooit geweten dat Malden hier vlakbij was :D Ook 0 uren maar idd een betere optie!
euh, wil niet zeuren maar 36 kilometer vind ik heel reëel... mits je een auto hebt of geen idiote omwegen moet maken met het OV.
Je zeurt niet hoor Iedereen heeft zn eigen mening en ik vind het te ver. Als het nou een functie was met vaste uren maar het is slechts 0 uren.. dat is in Arnhem zelf ook nog wel te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven