Werk & Studie alle pijlers

Werkdagen aanpassen

13-02-2017 21:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Werkgever heeft wat lopen schuiven in het personeel. Pietje ineens naar locatie A, Jantje naar locatie B, etc.

Vervolgens komt werkgever er achter dat op locatie A op een bepaalde dag niet genoeg personeel aanwezig is. Denk aan part-time werkenden waarvan er toevallig meerdere op dezelfde dag vrij zijn.

Nu wil werkgever de werkdagen opnieuw verdelen, zodat er elke dag evenveel personeel is.

Mag hij dat zomaar vragen/eisen? Moet men hieraan gehoor geven? De werkgever had dit toch zelf kunnen voorzien. Het was immers vooraf bekend welke personen op welke dagen werkzaam zijn.
Eens met Jules. Probeer te kijken wat wél kan. Maar vanuit de werkgever mag je dat ook verwachten. Het is gewoon verdraaid lastig om ineens je oppas etc om te gooien, zou hier ook wel even een probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
En het is zeker geen optie om de locatiewisseling terug te draaien zodat die dagen weer opgelost zijn?

En ben jij sowieso degene die moet gaan wisselen of zijn er andere oplossingen mogelijk? Ik vind er trouwens wel veel laconieke reacties tussen staan hoor. Ik zou ook zacht uitgedrukt niet blij zijn als ik ineens op korte termijn stuctureel mijn werkdagen moet wisselen. Zit je dan met wachtlijst kdv etc. Incidenteel is er vaak wel iets te regelen, maar structureel is dat nu eenmaal anders (ook als je geen kinderen hebt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven