Werk & Studie alle pijlers

Werken als oppas?

31-07-2013 22:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn tijd nuttig invullen nu ik geen werk heb. Ik heb gezien dat ouders een oppasser zoeken voor hun dochtertje voor 4 dagen in de week.

Het lijkt me heel leuk, maar heb alleen een diploma in de zorg (niv.2) Ik heb weleens opgepast op kleine kinderen, maar dat was in de avond en niet overdag.

Ik ben 23 en weet ook niet goed hoeveel ik kan vragen als uurtarief. Iemand hierin thuis en of ik hierin kans maak?

Ik word het zo zat, dat thuiszitten of rondje fietsen naar de supermarkt, bezoekje bij oude mensen.. Allemaal te waarderen op een vrije dag, maar ik wil een DOEL hebben.

Nu heb ik gekeken voor vrijwilligerswerk bij bijv.de voedselbank maar dat is alleen een paar uurtjes op vrijdag.

Soms word ik echt depri van het feit dat ik gewoon zo weinig te doen heb.. Ik wil aan de slag, zorgen voor mensen, ze liefde geven.

Pfff dit moest er even uit.
Wat dacht je van gastouder??
Hoi Bettie,

zoals je ziet worden er erg verschillende bedragen genoemd. Ik verdien 15 euro per uur zwart al geef ik mijn inkomsten wel aan bij de belasting maar ik werk zonder contract. Ik werk al een tijd bij dit gezin en het zijn twee schoolgaande kinderen en een baby Ik heb een HBO Pedagogiek studie gedaan. Het is maar net wat de ouders zoeken dus als het je leuk lijkt zou ik eens een gesprek met de ouders aangaan en kijken of jullie een beetje matchen. Het is heel belangrijk dat je een beetje dezelfde filosofie hebt over opvoeden dat werkt stukken fijner.

Ik vind het werk heel erg leuk, vooral het zien opgroeien van de jongste en je krijgt echt een band met de kids.
quote:chocolatechip schreef op 02 augustus 2013 @ 13:20:

Hoi Bettie,

zoals je ziet worden er erg verschillende bedragen genoemd. Ik verdien 15 euro per uur zwart al geef ik mijn inkomsten wel aan bij de belasting maar ik werk zonder contract. ......als je het opgeeft bij de belasting is het niet meer zwart.
Als gastouder is toch de bedoeling dat de kindjes bij jou in huis komen?

Gaat hem helaas niet worden want ik woon nog thuis en heb zelf nog kleine broertjes en zusjes.
Upperdepup
Nee hoor, een gastouder kan ook bij het gezin thuis komen...
Kinderverzorgster die bij haar eigen thuis de kinderen verzorgt is gastouder

Kinderverzorgster die extern bij de ouders de kinderen verzorgt is nanny

Kinderverzorgster die intern bij de ouders voor de kinderen zorgt is een au-pair

Gastouders krijgen per kind betaald (meestal 4 a 4,50 euro)

Nanny's krijgen per uur betaald (meestal 12 a 14 euro)

Au-Pairs krijgen per week betaald (meestal 100 a 125 euro)
Weet niet waar je woont TO maar dit is 1 van de sites voor nanny vacatures

http://www.topnanny.nl/in ... ction=showPage&page_id=49
Ik denk dat je wel even na moet denken hoe lang je dit wilt gaan doen. Ik als ouder zou het wat minder vinden als je na twee maanden oppassen alweer opzegt omdat je een andere baan gevonden hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven