Werk & Studie alle pijlers

Werken bij de tandarts

17-02-2014 10:00 37 berichten
Ik moet het even van mij afschrijven.. Ik werk al jaren 10 jaar in de tandheelkunde begon als tandartsassistente en nu al 6 jaar als preventie assistente ik ben 1 keer gewisseld van tandartspraktijk en nu al 7 jaar bij mijn huidige bij allebei was het een erg drukke praktijk en veel stress en ook veel gedoe vaak deden tandartsen erg lelijk tegen de assistentes waardoor er vaak personeelswisseling was.

Nu het volgende bij deze praktijk werk ik 7 jaar ik begon met 32 uur ik heb in die tijd nog nooit loonsverhoging gehad en had amper 1200 voor mijn ervaring en diploma ben inmiddels 31, nu werk ik nog maar 16 uur bij hun omdat ik het toch leuker vond in de sportwereld te gaan werken er naast, mijn contract is ook 16 uur nog steeds geen loonsverhoging buiten dat is de eigenaresse erg vervelend en opdringerig en eist weer dat ik extra uren ga werken op de dagen dat ik dit niet kan omdat ik bij de desbetreffende sportschool in dienst ben en vaste uren heb ik heb hier zoveel gedoe over met haar ze loopt de hele dag achter je aan zeurt zoveel ik word nerveus en zenuwachtig als ik weet dat ik daar weer heen moet.

Assistentes zijn vaak overspannen daar huilen vaak nergens word naar geluisterd.

Wie heeft hier ervaring mee of misschien advies wat te doen het is niet heel makkelijk om iets anders te vinden en bij me andere werk geen fulltime uren mogelijk hoogstens een paar uurtjes bij....

Ik begin hierdoor dus ook genoeg te krijgen van de tandheelkunde bij de andere praktijk was het ook zo negatief.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet voorstellen dat het bij alle tandartspraktijken zo werkt. Er zijn vast heel veel leuke tandartsen die wel goed met hun assistentes omgaan. Waarom ga je niet gewoon solliciteren bij een andere praktijk?
Je gaat je werkgever niet veranderen. Dus of blijven zitten en je verder niet ergeren. Of opzoek gaan naar een nieuwe uitdaging.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik was inderdaad al aan het kijken.... Maar niet makkelijk, hier door vind ik het vak ook niet echt boeiend meer.
Je doet het jezelf aan. Als je al die jaren geen loonsverhoging krijgt dan kun je er ook voor kiezen om elders te gaan werken. Ergens waar ze je ervaring wel waarderen. Waarom heb je dat niet gedaan?

En wat maak je lange zinnen!
Ja lange zinnen nou eventjes, Omdat ik het gewoon heel lang niet makkelijk heb gehad ik sta er alleen voor mijn man is ziek en kan niet werken hier heb ik een vaste baan, loon is nog het minst erge gewoon de sfeer is het vervelendst tuurlijk heb ik om me heen gekeken maar ergens is het beroep mij tegen gaan staan omdat ik bang ben dat het bij de ander ook zou zijn.

Ik vraag alleen maar om advies meer niet.
Ik werk 11 jaar bij een praktijk begonnen als assistente en nu 7 jaar als preventie assistente en zoals ik hoor hoe het er aan toe gaat, zo gaat het niet overal hoor!

Ik moet zeggen qua loonsverhoging is het steeds niet veel maar iets. Elk jaar een schaal + 3%.

Dit jaar mijn laatste schaal ingegaan en doordat de tarieven zijn veranderd geen 3% gehad dus sommige die al op de hoogste schaal zaten hebben er niks bij gehad.

Wel wordt er halverwege het jaar bekeken of het mogelijk is die 3% erbij te doen.

Advies van NMT was ook om geen verhogingen te geven ivm de tarieven.

Wat je omschrijft qua stress en drukte.. In iedere praktijk is het weleens spitsuur maar het is ook een kwestie van plannen.

Zoals al eerder aangegeven, een werkgever verander je niet.
dank je amperbroekies, de werkdruk is niet het probleem idd maar wel hoe de werkgever omgaat met zijn of haar personeel deze dame is erg vervelend en als je er wat van zegt schiet gelijk in de verdediging dus lastig, er zijn niet veel vacatures in mijn omgeving op dit moment vandaar.
Ik werk ruim 16 jaar in de tandheelkunde, begonnen als stagiaire, na mijn diploma behaald te hebben als assistente, begonnen aan de opleiding mondhygiëne. Tijdens de studie gewerkt in allerlei praktijken als oproep en vakantiekracht. Nu inmiddels 10 jaar gediplomeerd mondhygiënist.

Maar goed, mijn punt ik heb heeel wat praktijken gezien. Met name bij de ketens doen ze moeilijk over salariëring en werkdagen. Mijn advies, zoek een kleine groeps- of solo praktijk. Of ga werken in een mondhygiëne- of paropraktijk.

Check je contract, je heb ervarings salarisschalen volgens de NMT, elk jaar groei je een schaal. Met een maximum van schaal 15. Linkje van 2013: http://www.stichtingtop.n ... rwaardenregeling-2013.pdf

Echt er zijn zo veel leukere plekken. Ik heb best een breed netwerk in de tandheelkunde, als je me een pb'tje stuurt kan ik je misschien aan een andere leuke praktijk helpen.
Ik heb je een pb gestuurd beelicious
Alles is al gezegd hierboven. Er zijn echt wel leukere praktijken die alles wel netjes doen zoals behoort. Zoek iets anders, er is vast wel een praktijk die iemand erbij wil voor paar daagjes.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Mijn assistentes huilen nooit, en zijn al helemaal niet overspannen.

Gewoon een kwestie van goed communiceren naar elkaar, afspraken goed vastleggen en je daar ook aan houden (beide partijen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:beelicious schreef op 17 februari 2014 @ 10:26:

Check je contract, je heb ervarings salarisschalen volgens de NMT, elk jaar groei je een schaal. Met een maximum van schaal 15. Linkje van 2013: http://www.stichtingtop.n ... rwaardenregeling-2013.pdf

.

Dat is natuurlijk allemaal heel leuk en aardig, maar een tandarts is niet verplicht zich te houden aan de NMT salarisschalen

Met name ook omdat dit een richtlijn is

Wij zijn een grote organisatie en doen ook niets met de NMT richtlijnen.

Wij hebben ons eigen salarishuis, wat net boven de NMT ligt

Je zal er dan vast ook wel onder mogen zitten stel ik me zo voor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dat preventie gedoe, ben je dan hoger of lager dan een assistente?
quote:Summerdance schreef op 17 februari 2014 @ 11:02:

[...]

Dat is natuurlijk allemaal heel leuk en aardig, maar een tandarts is niet verplicht zich te houden aan de NMT salarisschalen

Met name ook omdat dit een richtlijn is

Wij zijn een grote organisatie en doen ook niets met de NMT richtlijnen.

Wij hebben ons eigen salarishuis, wat net boven de NMT ligt

Je zal er dan vast ook wel onder mogen zitten stel ik me zo voor.

Ik kom ook m'n bed niet uit voor die nmt salarisrichtlijn

quote:Suze02 schreef op 17 februari 2014 @ 11:26:

Dat preventie gedoe, ben je dan hoger of lager dan een assistente?Hetzelfde. Echter als de tandarts je bekwaam acht mag je o.a. tandsteen verwijderen zo lang je niet dieper dan 4mm onder het tandvlees gaat.
Dubbel
anoniem_64b5726637cbc wijzigde dit bericht op 17-02-2014 11:41
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Qua salaris is preventie wel hoger dan assistente, ik ben destijds veranderd naar assistente plus.

Geen vetpot erbij maar ik ben het gaan doen om afwisseling te hebben.

Ene dag assisteer ik de tandarts en mijn andere werkdag heb ik een agenda met patiënten.
Je zal vast gelijk hebben summerdance, ben je zelf tandarts? IK vind het dan maar een rot betaalde baan voor het werk wat je moet doen kan net zo goed bij de H&M solliciteren dan :P is nog leuker ook waarschijnlijk hahhaa
Dan solliciteer je toch bij H&M?!? Wat houdt je tegen?
Was een voorbeeld :P ik bedoel de assistentes rennen zich helemaal kapot het is een hele drukke job ze zouden best een beetje meer waardering mogen hebben
Je klinkt ontevreden en chagrijnig. Dat straal je op de werkvloer vast ook wel een tikkie uit. Ik zou er mee aan de slag gaan. Dat maakt het voor iedereen leuker en de kans dat men je gaat waarderen stijgt er aanzienlijk door.
Samenwerken is de bedoeling, als jij het gevoel hebt dat het niet klikt met je werkgever en je het idee hebt dat je je rot rent dan zoek je toch wat anders.
quote:Suze02 schreef op 17 februari 2014 @ 13:57:

Je klinkt ontevreden en chagrijnig. Dat straal je op de werkvloer vast ook wel een tikkie uit. Ik zou er mee aan de slag gaan. Dat maakt het voor iedereen leuker en de kans dat men je gaat waarderen stijgt er aanzienlijk door.Ik ben niet chagrijnig je kent me niet, iedereen mag hier toch op dit forum een vraag stellen en advies of niet dan? Als een slechte sfeer ergens hangt krijg je dat meestal wel mee ja dat is bij iedere andere baan waar het niet goed geregeld is maar goed bij jou zal het vast heel perfect zijn he ;)
Je komt anders wel heel erg gefrustreerd over?

Wat jij beschrijft, dat kan toch ook niet goed zijn voor de sfeer op de werkplek? Ik bedoel; merken cliënten daar niet iets van?

Ik denk toch echt wel dat Summer weet waar ze over praat..
Nee hoor ik blijf ten allertijd lief een netjes tegen de patiënten ik zal nimmer nooit mijn gedrag uiten naar ze, ik ben ook meerdere keren met de eigenaresse gaan praten over de gang van zaken er word niet naar je geluisterd.

patiënten klagen tegen mij over de receptie medewerker dat is zij dus de eigenaresse ik hoor collega assistentes steeds roddelen over de eigenaren er hangt gewoon een vervelende sfeer ik heb het vaak genoeg aangegeven ik probeer juist de boel heel erg gezellig te houden daar maar aan het einde van de dag ben ik zo opgebrand door al de energie die ik er in steek vooral juist omdat ik niet wil dat patiënten het merken ik heb nooit een negatief woord over mij gehoord dat patiënten klagen over mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven