Werk & Studie alle pijlers

Werken en studeren in deeltijd, wie ook?

20-10-2010 13:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in september begonnen aan een deeltijd studie rechten. Ik werk al een aantal jaren en heb op zich een leuke baan. Maar had na het HBO altijd nog WO willen doen. Ik heb uiteindelijk die stap genomen, en mijn werkgever betaald 50% en ik krijg een paar uur studieverlof per week.

Toch moet ik zeggen dat ik het wel zwaar vind die combinatie.

Wie doet er ook een deeltijd studie? Hoe bevalt het met werken en wellicht hebben jullie tips. Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen.
Hi,

Ik zit in hetzelfde schuitje.

Momenteel ben ik al in mijn derde jaar en ik moet zeggen dat het al met al nog wel meevalt.

Ik werk full-time en heb net mijn prem-master afgerond en ben nu bezig met een master sociale wetenschappen, daarnaast werk ik full-time.

Er zijn wel drukke periodes, maar er zijn ook tijden dat ik het relatief rustig heb. Mijn tip is hou vaste dagen voor jezelf en doe grote stukken werk in een keer, steeds een beetje zorgde er bij mij voor dat ik steeds bezig was.

Probeer ook steeds hoofd-en bijzaken te scheiden, zeker bij het voorbereiden van tentamens kan dat heel veel tijd schelen.

Succes!
Ik! en werkgever betaalt geen cent. Het is dus flink schipperen. Ik ben 1e jaars.
Ik heb ook WO rechten na HBO gedaan en werkte daarnaast vier dagen. Was inderdaad pittig maar wat heb ik daar goed van leren plannen (niet mijn sterkste punt van nature). Ik studeerde 2 avonden per week tot laat en op zaterdag van acht tot twee. Meestal redde ik het daar wel mee. Verder had ik toen niet zo'n moeilijke baan, zodat ik het na werktijd nog wel op kon brengen. Inmiddels al jaren afgestudeerd maar nog steeds trots op mezelf dat ik dat gered heb (en het deed het ook goed bij sollicitaties)!
quote:Flashy schreef op 20 oktober 2010 @ 14:38:

Ik! en werkgever betaalt geen cent. Het is dus flink schipperen. Ik ben 1e jaars.Welke studie doe je en hoeveel uur werk je? Hoe bevalt het?
quote:mienmina schreef op 20 oktober 2010 @ 14:30:

Hi,

Ik zit in hetzelfde schuitje.

Momenteel ben ik al in mijn derde jaar en ik moet zeggen dat het al met al nog wel meevalt.

Ik werk full-time en heb net mijn prem-master afgerond en ben nu bezig met een master sociale wetenschappen, daarnaast werk ik full-time.

Er zijn wel drukke periodes, maar er zijn ook tijden dat ik het relatief rustig heb. Mijn tip is hou vaste dagen voor jezelf en doe grote stukken werk in een keer, steeds een beetje zorgde er bij mij voor dat ik steeds bezig was.

Probeer ook steeds hoofd-en bijzaken te scheiden, zeker bij het voorbereiden van tentamens kan dat heel veel tijd schelen.

Succes!

Waar studeer je? Het einde is dan bijna in zicht voor jou? Of moet je nog veel.

Ik ga 2 avonden naar college (na werktijd) en nog 1 middag (dus 3xpw), ben dan 2x laat thuis en de volgende ochtend weer fris en fruitig op werk lukt niet altijd. Vooral omdat ik op werk ook druk ben.

Ik volg een schakelprogramma, en daarna mag ik aan mijn master beginnen.

Ik moet zeggen dat de uni ook anders dan het hbo is. Veel anoniemer dan vind ik ook wel jammer.

Komende week heb ik tentamens dus vanavond weer blokken.
quote:Mlle_j schreef op 20 oktober 2010 @ 15:54:

Ik heb ook WO rechten na HBO gedaan en werkte daarnaast vier dagen. Was inderdaad pittig maar wat heb ik daar goed van leren plannen (niet mijn sterkste punt van nature). Ik studeerde 2 avonden per week tot laat en op zaterdag van acht tot twee. Meestal redde ik het daar wel mee. Verder had ik toen niet zo'n moeilijke baan, zodat ik het na werktijd nog wel op kon brengen. Inmiddels al jaren afgestudeerd maar nog steeds trots op mezelf dat ik dat gered heb (en het deed het ook goed bij sollicitaties)!

Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan komen!

Werk je nu in een juridische functie?
Ik ga even meelezen. Ik doe dit niet, maar ik zit er over te twijfelen. Alleen mijn insteek is wat anders, ik wil het doen omdat die studie me interessant lijkt. Ik heb op zich al WO. Maar ja, daarom twijfel ik of het het dan wel waard is...

Ik ga dus eerst even lezen hoe zwaar/niet zwaar jullie het vinden
quote:hadda schreef op 20 oktober 2010 @ 16:12:

[...]

Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan komen!

Werk je nu in een juridische functie?Yep, als advocaat. Heb overigens niet het schakelprogramma+master gedaan omdat ik begon voor de invoering van de BaMa structuur en die mogelijkheid toen nog niet voor alle HBO vooropleidingen werd geboden. Daarnaast wilde ik het civiel effect halen wat betekende dat ik sowieso een heel aantal extra vakken moest doen mbt procesrecht. Het was zwaar toen ik er middenin zat, maar het is voorbij gevlogen. En ik heb er zeker geen spijt van; was goed voor zelfvertrouwen en ik vond het ook gewoon ontzettend leuk om te doen. Echt geweldig dat de collegegelden hier niet zo hoog zijn vergeleken met de omringende landen en dat de kosten fiscaal aftrekbaar zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven