Werk & Studie alle pijlers

Werken in de thuiszorg?

26-07-2019 15:20 38 berichten
Hi, wie heeft er ervaring met werken in de thuiszorg als schoonmaak werk? is het fulltime te doen? is het leuk? vies?
dank voor de info
lilyroseee schreef:
26-07-2019 17:12
dank voor de info
En?
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
26-07-2019 16:57
Heb een keer een client gehad en naast dat ik in de rookwalm stond hadden ze: 4 honden, 3 katten, 2 kittens, 1 groot aquarium met tropische vissen, 2 cavia's, 3 ratjes en dat allemaal in de woonkamer. Woonkamer stond dus vol met kooien en dergelijke. De 2x keer dat ik er kwam bleken er ook nog een stel konijnen in de tuin te zitten. Noemde het dus altijd de dierentuin. Het was dus een grote puinzooi want men kon het zelf niet bij houden wegens allerlei klachten. Gelukkig heb ik daar niet lang gewerkt want het stonk er heel erg, was niet tegenop te werken en ik was het zat om standaard bij thuiskomst meteen onder de douche te springen, alles in de was te gooien en mezelf een ongeluk te hoesten.
Haha ja adressen waarna je echt moet douchen omdat je helemaal stinkt omdat het daar vies ruikt :facepalm:
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Wees je er ook van bewust dat het niet alleen ouderen zijn waar je komt.
Zelf ontvang ik sinds mijn 33ste thuiszorg. En het gebeurt regelmatig dat invallers even schrikken als ze binnenkomen. Ze verwachten vaak toch oudere mensen.

En de andere kant: als ik bel om een wijziging door te geven, word ik bijna altijd naar het telefoonnummer van werknemers verwezen :proud:
ñuca schreef:
26-07-2019 16:15
En toch he, ik heb een collega die alle dagdelen werkt. En als er dan eens iemand afzegt stuurt ze meteen een bericht dat ze die uren beschikbaar is. Ik vraag me werkelijk af hoe ze dat doet.
Heb het een tijd gedaan maar hield het niet vol. Moet er wel bij zeggen dat ik vaak de meest uitdagende clienten kreeg. O.a met persoonlijkheidsstoornissen, dementie Of stapte een huis in waar al veel hulpverlening aanwezig is en waarbij je dus echt onderdeel van zn team gaat uitmaken om de boel weer netjes te krijgen.
gizzmo-returns schreef:
26-07-2019 16:29
Maar als je alleen bent en je kostje moet verdienen, moet je misschien wel full time werken en is part time financieel geen optie.
Er zijn meer zorg gerelateerde schoonmaak bananen denk aan schoonmaken op afdelingen en dat is fysiek lichter dan bij mensen thuis en dat is wel fulltime goed vol te houden.
drakenvlieg schreef:
26-07-2019 17:52
Wees je er ook van bewust dat het niet alleen ouderen zijn waar je komt.
Zelf ontvang ik sinds mijn 33ste thuiszorg. En het gebeurt regelmatig dat invallers even schrikken als ze binnenkomen. Ze verwachten vaak toch oudere mensen.

En de andere kant: als ik bel om een wijziging door te geven, word ik bijna altijd naar het telefoonnummer van werknemers verwezen :proud:
Ja ik heb voor het grootste gedeelte toch wel 70+ en de oudste die ik had was 95 en die had beginnende dementie, wat kwaaltjes maar nog fit voor haar leeftijd. De jongste client die ik heb gehad was dacht ik 21 jaar. Ik vind het wel leuk om eens iemand te treffen die wat meer richting mijn eigen leeftijd is. Daar voer je toch weer andere gesprekken mee. En mensen kunnen om allerlei redenen in aanmerking komen. Dat zie je echt niet altijd aan de buitenkant.

En wat raar dat je naar de werknemers werd verwezen: Ik mag in principe mijn nummer niet geven en het advies is om je nummer af te schermen als je naar een client moet bellen. Alleen clienten waar ik echt een hele goede band mee heb, hebben mijn nummer. Maar die bellen/appen alleen als ze even iets door willen geven en verder niet.
Goguma schreef:
26-07-2019 19:03
En wat raar dat je naar de werknemers werd verwezen: Ik mag in principe mijn nummer niet geven en het advies is om je nummer af te schermen als je naar een client moet bellen. Alleen clienten waar ik echt een hele goede band mee heb, hebben mijn nummer. Maar die bellen/appen alleen als ze even iets door willen geven en verder niet.
Sorry, ik bedoelde het anders. Ze denken altijd dat ik een werknemer ben die iets wil doorgeven. Die moeten naar een ander nummer van het hoofdkantoor bellen.
Als ik zeg dat ik geen werknemer ben, denken ze dat ik voor mijn ouders bel. Pas daarna komt het in hun op dat niet iedereen senior is :idee:
Aha op die manier.
derooiekater schreef:
26-07-2019 18:56
Er zijn meer zorg gerelateerde schoonmaak bananen
........

:lol:
drakenvlieg schreef:
26-07-2019 19:06
Sorry, ik bedoelde het anders. Ze denken altijd dat ik een werknemer ben die iets wil doorgeven. Die moeten naar een ander nummer van het hoofdkantoor bellen.
Als ik zeg dat ik geen werknemer ben, denken ze dat ik voor mijn ouders bel. Pas daarna komt het in hun op dat niet iedereen senior is :idee:

Wat raar van die onderneming, dat ze zelf niet weten dat ze ook jongere cliënten hebben. Bij ons komt dat toch heel regelmatig voor.
Ik vond de thuiszorg erg leuk maar ook fysiek zwaar. Ik had 2 adresjes per dag (2x 3 uur) maar zoals ook al gezegd is ging de pauze op aan naar het volgende adres fietsen ect. Dus dan werk je zo 6,5/7 uur met een beroerde pauze ertussen. pauze vond ik sowieso lastig want het was de moeite niet om naar huis te gaan en letterlijk op straat staan werd hem ook niet..En dan werkte ik vaak 4 dagen anders vond ik het echt teveel, ik werd er gewoon erg moe van.

Je kunt van alles tegenkomen: schone mensen/huizen, vieze mensen/huizen, oude of jonge cliënten, mensen met ziektes of handicaps of dementie, lieve mensen maar ook vervelende mensen bij wie je stevig in je schoenen moet staan.

Ik kreeg vooral de lastige adresjes, maar dat vond ik prachtig. Ik heb daardoor wel vaak mn grenzen aan moeten geven bij cliënten maar dat lukte me wel. En ik heb ook weleens een adres geweigerd omdat ik er 1x was geweest maar het een verschrikkelijke client was...
Ik heb dat ook een paar keer gedaan, clienten weigeren. Ik ben niet de moeilijkste en heb zoiets van ik ben er om te werken maar soms is het gewoon beter om een andere collega er heen te sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven