Werk & Studie alle pijlers

Werken onder schooltijd

26-02-2012 21:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is bijna 4 en ik wil weer wat gaan werken. I.v.m. gezondheid van 1 van de kinderen kan en wil ik geen naschoolse of vakantieopvang voor ze regelen. Ook moet het mogelijk zijn om een van de kinderen af en toe een dagje thuis te houden, dus 5 dagen in de week werken kan niet en flexibiliteit is erg belangrijk.

Ik heb een goede opleiding maar kan/wil daar dus momenteel niets mee doen, kind gaat voor. Dat vind ik ook geen probleem maar omdat ze straks natuurlijk 5 dagen op school zitten allebei wil ik ook thuis geen duimen zitten draaien en er moet ook hoognodig weer wat extra geld binnenkomen.

Nu zoek ik dus naar ideeën om binnen schooltijden te werken. Ik heb o.a. onderzocht of ik geen gastouder kan worden, al een gastouderbureau benaderd en ik denk dat ik mijn diploma wel om kan zetten zodat het ook legaal mogelijk is. Moet dan wel kinder EHBO halen maar dat vind ik geen probleem. Ik ben ook dol op kleine kinderen dus het lijkt me ook leuk om te doen. Heb veel opgepast en kinderen en ouders waren altijd enthousiast. Nadeel is dat ik mijn huis weer moet volhangen met veiligheidsmaatregelen, soms zelf verder gaand dan ik destijds voor onze eigen kinderen heb gedaan én dat het gewoon erg weinig verdiend als je het legaal wilt doen. Ik zou 4 euro bruto per kind verdienen, als je daar 3 aan overhoudt netto vind ik het echt een hongerloontje. Dan moet je al wel 3 kinderen opvangen om er een beetje aan over te houden en dat vind ik in combinatie met mijn eigen 2 kinderen dan best wel veel, die moeten ook van school gehaald worden en dat krijg ik dan niet op relaxte wijze voor elkaar. Hoe leuk ik kinderen ook vind, vraag ik me af of ik het daar voor wil doen en mijn hele huis voor wil verbouwen.

Ik kan ook zelf op zoek gaan naar kinderen en het dan via een goedkoper gastouderbureau doen maar de vraag is hoe ik dan aan kinderen kom, op marktplaats staan al 7 officiele gastouders die nog plek hebben.

Ik heb er ook aan gedacht om in de thuiszorg aan de slag te gaan gewoon schoonmaakwerk want ik heb geen verpleegkundige achtergrond. Ook prima als het geld in het laatje brengt. Alleen weet ik niet of ik dan alle vakanties vrij kan zijn.

Het liefst wil ik 3 dagen per week werken.

Misschien heeft iemand nog goede ideeën om op respectabele manier aan geld te komen, of ervaring met bovengenoemde werkzaamheden.
Houdt er rekening mee dat flexibiliteit twee kanten op moet werken. Mijn schoonmaakster kan zelf weten hoe laat ze komt, ik ben er toch niet. Ook een keer een dag verschuiven of een zelfs een week ivm zieke kinderen of vakantie is voor mij een probleem. Maar het moet wel incidenteel zijn, iemand die om de week niet komt, heb ik niks aan. En als ik een keer ziek op bed lig, bel ik dus ook af, en heeft ze een week geen inkomsten. Hoe meer flexibiliteit jij wilt, hoe meer zekerheid je op zult moeten geven.
De flexibiliteit die ik zoek heeft eigenlijk alleen met de schoolvakanties te maken. Ik zou eventueel mijn schoonmoeder kunnen vragen 1 keer in de week op te passen in vakanties, dat zou nog net gaan denk ik.

Maar ik denk dat ik me eens in huiswerk/studiebegeleiding ga verdiepen, dat lijkt me wel wat.
bijles geven, remedial teaching.

of gewoon gaan werken bij een middelbare school onder schooltijden,ik heb meerdere vriendinnen die lesuren onder schooltijd hebben en de rest thuis doen.
Je zou ook nog opleiding voor RT'er kunnen doen. Hier in de regio (M-Ned) is daar veel vraag naar. Maar dat vraagt dan wel eerst een investering van jouw kant, voordat je er iets mee kunt.

En er is ook vraag naar buschauffers voor leerlingvervoer. Niet helemaal binnen schooltijden, maar wel vakanties vrij.
RT-er lijkt me heel leuk om te doen, zou me even moeten verdiepen in de investering idd.
RT is een uitstervende functie, steeds meer scholen bieden de RT-zorg binnen de klas aan...

Ik lees verder ook even mee...
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 28 februari 2012 @ 13:32:

RT is een uitstervende functie, steeds meer scholen bieden de RT-zorg binnen de klas aan...

Ik lees verder ook even mee...Klopt, maar steeds meer ouders huren particuliere RT in, zeker in de eindgroepen basisonderwijs en beginjaren vo.
Www.ikzoekeenzorgzamebijbaan.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven