Werk & Studie alle pijlers

Werkervaringstage?

31-08-2010 23:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een ww uitkering.

Ik heb administatief werk gedaan op een soort callcenter als

uitzendkracht. Na een aantal jaar moet je er standaard weer uit bij dat bedrijf.

Hiervoor had ik een grafische opleiding gedaan. Maar hier heb ik geen werkervaring in, behalve een stage tijdens mijn opleiding. Het is best moeilijk om zonder werkervaring in de grafische sector aan het werk te komen. Ook ben ik erg onzeker of ik computertechnisch het allemaal wel voldoende kan ivm weinig ervaring en de snelheid waarmee computerprogramma's en andere zaken veranderen in deze branche. Nu wilde ik eigenlijk proberen om een soort werkervaringstage te gaan lopen ergens. Misschien voor ongeveer 1 of 2 maanden. Misschien meer. Denken jullie dat dit een goed idee is en zo ja hoe zou je dan een bedrijf het beste kunnen benaderen? Het UWV weet nog niet van mijn plannen af.
Misschien bedoel je hetzelfde als een proefplaatsing?

Kijk maar eens op de site van het UWV.

Je kunt dan ergens aan de slag met behoud van uitkering. De werkgever loopt daardoor geen risico (stel je loopt de kantjes er vanaf of bent na 2 weken langdurig ziek).

En na een bepaalde periode wordt gekeken of je daar betaald aan de slag kunt.

Ik denk dat het UWV voor je kan zoeken/ bemiddelen.
@ Moonlight: bedankt! dat wist ik helemaal niet dat dat mogelijk was zo'n proefplaatsing. Het heeft dus niets met reintegratie te maken toch? Want ik weet dat het UWV niets doet in die richting als je nog maar een paar maanden werkeloos bent. (ze mogen daar geen geld meer aan uit geven geloof ik) Ik zal morgen eens bellen naar het UWV.
Idd gewoon even bellen en navragen. Goed van je dat je zo gemotiveerd bent en wie weet wat er nog van zo'n stage uit komt rollen.
Ik heb nog niet geinformeerd bij het UWV om een proefplaatsing.

Eigenlijk vooral omdat bij zo’n proefplaatsing er wel van je verwacht wordt waarschijnlijk dat je het werk helemaal zelfstandig kan. En je dus niet meer een leertijd krijgt in de praktijk. Vandaar dat ik de afgelopen tijd toch een aantal bedrijven op eigen houtje heb benaderd. Waarvan 1 bedrijf heel misschien in december een stageplaats vrij heeft; ik heb na dit telefoongesprek dus ook een sollicitatiebrief gestuurd. Het bedrijf dat ik vandaag heb gebeld gaf aan dat het misschien lastig wordt om een stageplaats te vinden als het niet van de school uit is. Omdat je dan volgens de wet zwart aan het werk bent dacht hij. Hij was er niet helemaal zeker van.

Wie heeft hier een beetje verstand hiervan. Is dit inderdaad niet mogelijk om met een ww uitkering ergens stage te lopen?
Even buiten het gedeelte grafische sector

Bestaan er eigenlijk vacatures voor werkervaringsstage?

Kun je zelf in de vorm van een open sollicitatie vragen naar een werkervaringsstage?

Of moet je kijken naar stageplekken en dan zeggen dat je geen student/scholier bent maar graag ervaring opdoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven