Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
quote:lola712 schreef op 10 februari 2017 @ 16:15:

[...]



En al die goedbedoelde adviezen of baantjes die ze voor je vinden... tja die heb ik zelf ook voorbij zien komen maar je moet nog wel aangenomen worden!



Ohja heel vermoeiend inderdaad!

Maar het ergste vond ik altijd als mensen me tussen neus en lippen door de grond in gingen boren met: nou er is werk genoeg hoor, als je maar wil! En dan een hele verhandeling over luie uitkeringstrekkers. Maar neeee daar bedoelden ze mij dan niet mee hoor, dat was anders.

Ja vast! Echt grrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan meld ik me hier ook maar. Ik ben sinds oktober bij huis. Eerst een maand of 2 rustig aan gedaan. Ben alleenstaande ouder en mijn dochter is nu bijna 13 maanden. Dus wou eerst even echt van haar genieten. Sinds begin dit jaar echt serieus aan het solliciteren, maar wat valt het tegen zeg! Hiervoor vaker van baan gewisseld en dan solliciteerde ik max 10 keer en had een nieuwe baan. Maar tot nu toe wil het niet echt lukken.



Last van verstoord ritme heb ik niet met een kleine dreumes in huis. Ben elke dag vroeg op en 's avonds moe dus ook weer op tijd naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik, als herintreedster (thuisgebleven voor de kinderen), solliciteer al jaren naar een baan als receptioniste, secretaresse, administratief medewerkster, maar het wil maar niet lukken helaas, leeftijd tegen (bijna 50) en weinig vacatures. Doe wel al jaren administratief vrijwilligerswerk (ontzettend leuk en dankbaar) dus ben wel bijgebleven qua werkritme etc. Wil me nu gaan omscholen naar doktersassistente waar meer werk in te vinden is maar heb een stage-adres nodig en ook dat is niet te vinden tot nu toe. Ik wil heel graag werken en een extra inkomen is (over een aantal jaar) ook echt nodig ivm het bereiken van de AOW leeftijd van mijn man waardoor ons inkomen ineens gehalveerd wordt (ivm vervallen aow-partnertoeslag). Dus als jullie nog iets weten??
In de farmaceutische industrie in de productie werken, schoonmaken van kantoren etc, callcenter werk, volgens mij is er ook wel een 50plus project bij het UWV? Bij mensen thuis schoonmaken, ander productiewerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen uitkering dus bij het UWV kan ik niet terecht, schoonmaken gaat niet ivm slechte rug. Callcenters ook al gesolliciteerd, ook niks. Productiewerk nog niet naar gekeken, ga ik onderzoeken.
@Chanico. Een vriendin van mij werkt via Sparq (detachering voor reptioniste/telefoniste/administratief). Is dat misschien iets voor je? Zij was halverwege vijftig toen ze daar begon en werkt er al jaren voor.



Ik ben vanaf mei officieel werkeloos, wel al langer vrijgesteld van werk. Misschien schrijf ik binnenkort mee. Eerst naar bed in het kader van structuur.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gesolliciteerd maar hebben geen vacatures in de omgeving waar ik woon.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook helaas slecht met de vacatures. Zoals ik al zei is het voor mij sowieso redelijk kansloos om te solliciteren, buiten het feit dat ik in een branche werk waar het werk nou eenmaal niet voor het oprapen ligt.



Vanmiddag toch maar weer eens even kijken..
Hoe is het met iedereen? Ik heb nu een aantal sollicitaties lopen dus hoop binnenkort weer een gesprek te hebben. Jullie nog leuke plannen deze week?



Ik heb vandaag mijn huis grondig schoon gemaakt en deze week een cursusdag en wat sociale activiteiten gepland staan. Fijne week!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel solliciteren jullie eigenlijk gemiddeld zo ongeveer? Ik merk dat er veel vacatures zijn, maar niet zoveel in de richting waarin ik zou willen werken. Vind dat maar frustrerend. Vorige week 5 sollicitaties verstuurd, nu al 2 afwijzingen binnen (had ik van deze ook ook wel verwacht, maar blijft altijd rot). Hopelijk komt er uit de andere sollicitaties in ieder geval weer een gesprek, zou leuk zijn :-) Hopelijk voor jou ook Ditte!



Ik heb eind vorig jaar een aanvraag voor een scholingsvoucher gedaan bij het UWV en hoop een dezer dagen de bevestiging daarvan binnen te krijgen, dan kan ik gaan beginnen met de opleiding. Daar heb ik heel veel zin in!
Welke opleiding ga je doen Chica? Hoe lang ben je nu werkloos en aan het solliciteren?



Ik solliciteer sowieso elke week mits er geschikte vacatures zijn. Omdat mijn ww nog een poos loopt wil ik eerst proberen weer in mijn eigen werkveld aan de slag te komen. Ik merk dat het banenaanbod weer wat groter wordt. Ben je ook bezig met Linkedin of andere netwerk mogelijkheden Chica?
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 13 februari 2017 @ 15:27:

Welke opleiding ga je doen Chica? Hoe lang ben je nu werkloos en aan het solliciteren?



Ik solliciteer sowieso elke week mits er geschikte vacatures zijn. Omdat mijn ww nog een poos loopt wil ik eerst proberen weer in mijn eigen werkveld aan de slag te komen. Ik merk dat het banenaanbod weer wat groter wordt. Ben je ook bezig met Linkedin of andere netwerk mogelijkheden Chica?



Ik ben actief aan het solliciteren sinds de kerst en inderdaad probeer ik ook elke week meerdere sollicitaties te doen, mits er voldoende geschikte vacatures zijn. Word ook wel uitgenodigd voor gesprekken hoor, maar mijn cv is een beetje lastig op dit moment. Ik heb jaren in commerciele functies gewerkt, waaronder ook managementfuncties. Maar ik wil liever iets anders gaan doen (ik houd het een beetje vaag ivm herkenning). Dat heb ik de afgelopen 2 jaar gedaan bij mijn laatste werkgever en daar wil ik graag in verder. Er zijn alleen niet heel veel vacatures in. En voor die functies ben ik niet ervaren genoeg (want maar 2 jaar gedaan) of mis ik een relevante opleiding, maar ik ben ook geen junior meer gezien mijn overige ervaring. Zit een beetje tussen wal en schip nu dus, word voor junior/uitvoerende functies afgewezen ivm overgekwalificeerd, maar voor medior/senior functies hebben ze altijd meer ervaren kandidaten waar ik het tegen afleg. Vandaar de opleiding, ga Post HBO Business Process Management doen, wat wel aansluit bij de richting waar ik naartoe wil.



Maar blijf het lastig vinden hoor, ben WO opgeleid, begin 30, goede werkervaring, nooit eerder werkloos geweest, altijd blijven ontwikkelen dmv cursussen en opleidingen, goed cv 2.0. Inderdaad actief op LinkedIn, al jaren, maar nu vlot het nog niet zo vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ben al 8 maanden werkeloos. In het begin voelde het als vakantie en nu na meerdere malen gesolliciteerd en afgewezen te zijn voel ik mij totaal nutteloos.

Vanochtend nog een huilbui gehad.



Ik vul mijn dag met tv kijken, internetten, cursus enz.



Ik merk dat ik depressief begin te worden. Maar dat komt ook dat mijn vriend binnenkort geen baan meer heeft.

We hebben een koopwoning gebaseerd op 1 salaris, alleen nu wij straks beide werkloos worden dan is de kans groot dat we ons huisje moeten verkopen.



We hebben ons uit voorzorg ingeschreven voor een huurwoning, maar het duurt nog 3 jaar voordat we een huis toegewezen kunnen krijgen.



In the worst case scenario: Als weer niet snel een baan krijgen dan staan wij op straat!



Lang leve de tijdelijke contracten en onzekerheden in Nederland! !!
Alle reacties Link kopieren
Die scholingsvoucher klinkt mij ook wel nuttig. Kan dit voor veel beroepen, of alleen wat het uwv nuttig acht?



Moeilijk Joy, sterkte...

Heeft je vriend goed perspectief op een baan?

Kan je steun vinden in je netwerk (vrienden, familie) ?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu vooral dingen waar ik straks misschien geen tijd meer voor heb. Zet wat meubels in elkaar, huisje opknappen enzo. 'Geeft dan toch een voldaan gevoel in plaats van hele dagen voor de tv doorbrengen. 'S avonds kijk ik rond voor banen maar nog steeds vrij weinig helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:limara schreef op 13 februari 2017 @ 21:13:

Die scholingsvoucher klinkt mij ook wel nuttig. Kan dit voor veel beroepen, of alleen wat het uwv nuttig acht? Alleen voor beroepen die het UWV heeft aangemerkt als 'kansberoepen'. Even op hun site zoeken op die term en je vind de lijst. Staan er wel echt heel veel op hoor, dus je kunt echt voor veel opleidingen een voucher aanvragen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Door mijn arbeidsverleden had ik recht op 14 maanden WW. Ik heb ze na een dikke week al de spreekwoordelijke middelvinger gegeven. Ik red mezelf wel, de hartelijke groeten en alsjeblieft tot nooit meer ziens.



Ik heb echt medelijden met mensen die tot het UWV veroordeeld zijn. Aan zij die niet anders kunnen: heel veel sterkte!
Slik maar door het is goed voor je!
Alle reacties Link kopieren
@limara: ik denk dat voor ons beiden moeilijk is , qua oa leeftijd, om werk te vinden.



We hebben allebei ruim 20 jaar ervaring, goede referenties. En nu allebei werkeloos.

Nog een jaartje kunnen we in de ww en dan is de "koek" op.

Dan moeten we in de bijstand met als gevolg dat we onze huis moeten verkopen en omdat we geen huurhuis hebben staan we dus letterlijk op straat.



Ik vraag mij af hoe de toekomst er uit moet zien voor Nederland. We zijn allebei harde werkers en hebben geen hoge hypotheek / onkosten en toch na zoveel jaar werken op straat gezet.



En nu wil de regering dat wij tot onze 67e jaar moeten doorwerken.

Nou, ik denk dat wij na onze 50e al geen baan meer kunnen bemachtigen en wij straks in een huurhuisje met huursubsidie werkloos thuiszitten......



Op dit moment voel ik mij uitgekotst door de regering.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoyJ schreef op 13 februari 2017 @ 22:28:

En nu wil de regering dat wij tot onze 67e jaar moeten doorwerken.

Dat zie je verkeerd. Het heeft niets te maken met doorwerken tot aan je 67ste. Dat je dan allang geen werk meer kunt krijgen weten ze zelf ook wel. Dat zal ze verder ook aan hun reet roesten. Ze willen je alleen pas vanaf die leeftijd je AOW betalen.



'quote:JoyJ schreef op 13 februari 2017 @ 22:28:

Op dit moment voel ik mij uitgekotst door de regering.Dat zie je helemaal goed, dat word je ook.
Slik maar door het is goed voor je!
quote:Blondie456 schreef op 10 februari 2017 @ 14:57:

Ik snap dat dus echt niet dat mensen zich gaan vervelen of nutteloos voelen. Ik heb 24 jaar geleden zelf mijn baan opgezegd en heb me nog geen minuut verveeld. Lekker uitslapen, dan koffie en de krant lezen op mijn gemak en op internet kijken.Uitgebreid douchen, optutten, haren doen en mooi aankleden. Ik hou de huishouding bij en kook uitgebreid. Ik ga vaak op visite en ontvang ook veel visite. Ga graag winkelen of lunchen met vriendinnen. Ik doe vrijwilligerswerk. Ik lees graag en ben graag bezig met muziek. Sinds kort ga ik ook weer sporten. In de zomer ben ik vaak in de tuin. Ik kom altijd tijd te kort.Goh..waar leef je van dan?
quote:hoestdrank schreef op 13 februari 2017 @ 22:10:

Door mijn arbeidsverleden had ik recht op 14 maanden WW. Ik heb ze na een dikke week al de spreekwoordelijke middelvinger gegeven. Ik red mezelf wel, de hartelijke groeten en alsjeblieft tot nooit meer ziens.



Ik heb echt medelijden met mensen die tot het UWV veroordeeld zijn. Aan zij die niet anders kunnen: heel veel sterkte!Huh? Ik merk er weinig van hoor. Behalve dat ik ervoor gewerkt heb en er dus recht op heb. Waarom zo negatief? Ik vind je post nogal denigrerend eigenlijk. Waarom heb je medelijden met me? Ik geef mijn sollicitatie activiteiten door, ook fijn voor mijn eigen overzicht trouwens, geef mijn inkomsten op en ontvang mijn uitkering. Wat is daar nou zo negatief aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:hoestdrank schreef op 13 februari 2017 @ 22:10:

Door mijn arbeidsverleden had ik recht op 14 maanden WW. Ik heb ze na een dikke week al de spreekwoordelijke middelvinger gegeven. Ik red mezelf wel, de hartelijke groeten en alsjeblieft tot nooit meer ziens.



Ik heb echt medelijden met mensen die tot het UWV veroordeeld zijn. Aan zij die niet anders kunnen: heel veel sterkte!Deze snap ik ook niet zo goed. Ik heb echt geen last van het UWV hoor. Wat was er dan zo vreselijk aan die ene week voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere reacties... blijkbaar van mensen die een goed verdienend man hebben? Dat geld helaas niet voor iedereen! Ik vind het ook erg denigrerend klinken hoestdrank....



Wat een slecht scenario Joy. ... :( hoop echt dat het niet zo ver komt. Krijgen jullie hulp van het uwv, of gaat dat ook alleen maar digitaal tegenwoordig?

De overheid boeit het niets nee....



Wat voor cursus volg je ditte? Als ik vragen mag. Fijn dat er wat sollicitaties lopen!



Hier alweer een afwijzing verder.... En nog even de laatste loodjes op het werk. Solliciteren onder werktijd lukt ook niet, want de baas verwacht nog steeds productie in onze laatste maand (!) en je voelt dat er op je wordt gelet. Voor de achterblijvers is het ook niet leuk, sfeer is echt snijdend. Geen greintje respect voor medewerkers. Sta soms op het punt om me maar ziek te melden, maar vrees dat dat niet slim is qua referentie.....
Alle reacties Link kopieren
Hier beetje down dagje. Mocht laatst op gesprek komen bij een bedrijf, maar helaas niet geworden. Nu krijg ik exact dezelfde vacature via een uitzendbureau binnen. Ze hebben dus nog steeds geen geschikte persoon gevonden. Komt hard aan, want de afwijzing was een beetje raar: geschikt voor de baan maar ze wouden een zelfverzekerder persoon, dus enkel je werk goed doen telt tegenwoordig ook niet meer. Toch maar gereageerd, aan motivatie geen gebrek...



Gelukkig schijnt de zon, dat maakt deze 'eindeloze vakantie' wat dragelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoestdrank schreef op 13 februari 2017 @ 22:38:

[...]

Dat zie je verkeerd. Het heeft niets te maken met doorwerken tot aan je 67ste. Dat je dan allang geen werk meer kunt krijgen weten ze zelf ook wel. Dat zal ze verder ook aan hun reet roesten. Ze willen je alleen pas vanaf die leeftijd je AOW betalen.



'

[...]



Dat zie je helemaal goed, dat word je ook.Door de VVD sowieso, ww inkorten en in het nieuwe verkiezingsprogramma het vakantiegeld afpakken van bijstandsgerechtigden en de zorgtoeslag minderen onder het mom van de prikkel om aan het werk te gaan, alsof de banen voor het oprapen liggen en of je meteen aangenomen word, deze is voor de roversbende van Rutte:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven