Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hee gefeliciteerd! Dat is goed nieuws. Mag je van mij wel driedubbel plaatsen hoor :cheer:

Wanneer ga je beginnen?
Per 1 maart nog even genieten nu , het is wel minder uur dus moet blijven solliciteren maar er is zicht op meer uren na een paar maanden.
Simitçi schreef:
02-02-2018 15:23
Oh dames ik ben zo gelukkig ik ben aangenomen eerste gesprek in 18 jaar 51 jaar oud en aangenomen !!!!
Gefeliciteerd!
Simitçi schreef:
02-02-2018 15:44
Per 1 maart nog even genieten nu , het is wel minder uur dus moet blijven solliciteren maar er is zicht op meer uren na een paar maanden.
:cheer2:
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Simitçi schreef:
02-02-2018 15:23
Oh dames ik ben zo gelukkig ik ben aangenomen eerste gesprek in 18 jaar 51 jaar oud en aangenomen !!!!
Wat tof! :D
En wat tof ook dat je dat deelt. Geeft anderen weer hoop :P
Simitçi Gefeliciteerd! Fijn het weekend in.
Dankjewel allemaal ik sprong er uit door enthousiasme, motivatie en voorbereiding zeiden ze , toch leuke feedback :)
Simitçi schreef:
02-02-2018 18:57
Dankjewel allemaal ik sprong er uit door enthousiasme, motivatie en voorbereiding zeiden ze , toch leuke feedback :)
Gefeliciteerd!! En die complimenten steek je toch maar mooi even in je zak!
lilguinea schreef:
02-02-2018 19:09
Gefeliciteerd!! En die complimenten steek je toch maar mooi even in je zak!
Ja ik ben best een onzekere muts dus vond het wel fijn om te horen .
Joehaa Simitci (ik kan er geen accent aan hangen) Gefeliciteerd!!! Wat kan een mens blij zijn, hè?
Ahhh te gek Simitci! Gefeliciteerd!
anoniem_362505 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 18:38
4.11% gewijzigd
Zie nu een interessante vacature bij een organisatie, maar dan via twee verschillende uitzendbureaus.
Hoe maak ik een keuze tussen deze twee bureaus? Of laat ik me via beiden voorstellen? De organisatie van de vacature bellen lijkt me niet handig, die hebben niet voor niets uitzendbureau(s) ingeschakeld...
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
ikvraaghet schreef:
04-02-2018 13:11
Zie nu een interessante vacature bij een organisatie, maar dan via twee verschillende uitzendbureaus.
Hoe maak ik een keuze tussen deze twee bureaus? Of laat ik me via beiden voorstellen? De organisatie van de vacature bellen lijkt me niet handig, die hebben niet voor niets uitzendbureau(s) ingeschakeld...
Als er recruitment- of uitzendbureaus zijn, maar de vacature staat ook bij het bedrijf zelf uit, dan reageer ik altijd rechtstreeks bij het bedrijf. Ze leggen het zelf wel weer bij een bureau neer. Anders gewoon één kiezen. Zit nauwelijks een verschil tussen uitzendbureaus.
Ik zou bij beide uitzendbureau's even kijken wat ze verder hebben. Als deze functie dan niks wordt dan zou je eventueel weer via dat uitzendbureau verder kunnen zoeken.
Als het bedrijf de vacature ook zelf op de site heeft staan dan zou ik ook gewoon rechtstreeks reageren. Soms zetten ze hem ook via een uitzendbureau uit omdat ze via de eigen site nog geen geschikte mensen hebben gevonden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Dank voor alle felicitaties !
Ik ga morgen net uwv bellen maar misschien weet een van jullie het ?
Ik ga minder uren werken en dus minder salaris dan ik had, het wordt dan aangevuld met mijn uitkering. En moet uiteraard blijven solliciteren .
Nu ga ik in de inwerkperiode waarschijnlijk tijdelijk meer uren draaien hoop dat dit geen gevolgen heeft voor mijn aanvulling als ik daarna daadwerkelijk minder uren ga werken.
Ik krijg weer last van angst merk ik. Weet niet wat voor baan ik nou wil en dat het ook allemaal zo lang duurt (dagen zoals vandaag dat je mailbox leeg blijft) voor je wat hoort helpt niet mee. Ben uitgeput van de sollicitatiestress dat ik mezelf een waardeloze werknemer ga vinden nog voordat ik überhaupt ergens aan de slag ben, bang om daardoor te falen.
lola712 schreef:
05-02-2018 17:05
Ik krijg weer last van angst merk ik. Weet niet wat voor baan ik nou wil en dat het ook allemaal zo lang duurt (dagen zoals vandaag dat je mailbox leeg blijft) voor je wat hoort helpt niet mee. Ben uitgeput van de sollicitatiestress dat ik mezelf een waardeloze werknemer ga vinden nog voordat ik überhaupt ergens aan de slag ben, bang om daardoor te falen.

Je zou ook Simitci even kunnen feliciteren zonder meteen de aandacht weer op jezelf te vestigen.

Advies: zoek hulp
Simitci, gefeliciteerd !!!!!!!!!!

Joehoe !!!!!

:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Simitçi schreef:
04-02-2018 18:22
Dank voor alle felicitaties !
Ik ga morgen net uwv bellen maar misschien weet een van jullie het ?
Ik ga minder uren werken en dus minder salaris dan ik had, het wordt dan aangevuld met mijn uitkering. En moet uiteraard blijven solliciteren .
Nu ga ik in de inwerkperiode waarschijnlijk tijdelijk meer uren draaien hoop dat dit geen gevolgen heeft voor mijn aanvulling als ik daarna daadwerkelijk minder uren ga werken.

Wordt er niet een soort gemiddelde genomen of zo? Staan deze tijdelijke meeruren in je contract of zijn ze alleen besproken?
@Simitçi: nog gefeliciteerd trouwens!!
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Gefeliciteerd!
Oh en die uitZendbureaus, daar zit wel degelijk verschil in.
In vorige bedrijf werkten we met 3 uitzendbureaus. Maar sommige collega’s kregen minder salaris omdat dat uitzendbureau een hogere premie voor iets betaalde waardoor je netto minder overhield.
Dymphnatam schreef:
05-02-2018 17:14
Wordt er niet een soort gemiddelde genomen of zo? Staan deze tijdelijke meeruren in je contract of zijn ze alleen besproken?
Zijn alleen besproken maar moet inkomsten doorgeven dus daar staan ze wel bij dan. Helaas vandaag geen tijd gehad uwv te bellen morgen als eerste doen.
Dank allemaal !
Simitçi schreef:
05-02-2018 21:26
Zijn alleen besproken maar moet inkomsten doorgeven dus daar staan ze wel bij dan. Helaas vandaag geen tijd gehad uwv te bellen morgen als eerste doen.

Kun je ze niet in tijd voor tijd laten uitkeren? Heb je later in het jaar nog wat achter de hand.
Dymphnatam schreef:
06-02-2018 06:32
Kun je ze niet in tijd voor tijd laten uitkeren? Heb je later in het jaar nog wat achter de hand.
Ook een goede ga ik even over na denken dankjewel !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven