Werk & Studie alle pijlers

Werkzoekende

31-03-2017 20:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost...
jokesloten wijzigde dit bericht op 01-04-2017 08:42
Reden: opgelost
% gewijzigd
quote:Eig-wijs schreef op 01 april 2017 @ 09:33:

Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo'n sh*tload aan negatieve reacties komt hier.

Mevrouw wil werken, zoekt hiervoor een oplossing en stelt hiervoor een vraag. Bij die vraag kwam er gelijk een verwijt mee naar de potentiële nieuwe werkgever. En naar de gemeente. Dat maakte dat ik het las als een Klaagtopic.
quote:Eig-wijs schreef op 01 april 2017 @ 09:33:

Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo'n sh*tload aan negatieve reacties komt hier.

Mevrouw wil werken, zoekt hiervoor een oplossing en stelt hiervoor een vraag. Waarom meteen zo er op in hakken?

Soms ligt een oplossing zo voor de hand dat je het zelf even niet meer ziet. Fijn als er andere mensen meedenken.

Aan TO: overdenk de mogelijkheden nog eens, vooral de mogelijkheid om je beschikbaarheid een paar weken op te schuiven.

Bij gebleken geschiktheid voor de functie wil de werkgever ook nog wel een week extra op je wachten.

En nog een laatste tip: verander je naam (als dit je echte naam is) op dit forum en check je social media accounts op zichtbaarheid.

Werkgevers googlen je als eerste en maken vaak daarop al een eerste selectie.

Succes!

Dat ligt wel aan de functie en het aantal kandidaten. Voor een kassamedewerker bij de supermarkt heb je vaak wel veel meer geld geschikte kandidaten. De kandidaat die morgen kan beginnen is dan met weer geschikt dan die dat niet kan.

Verder is het neerleggen van je opvangprobleem natuurlijk geen goede manier om te laten zien waar je prioriteiten liggen. Werkgever krijgt direct een blik in de toekomst, want er zullen nog wel meer opvangproblemen volgen, waar hij niets mee van doen zou willen hoeven hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat het niet handig is, prima. Maar dan nog, sommige reacties zijn (onnodig) scherp.

Het zou ook niet mijn manier van handelen zijn, er is (bijna) overal wel een mouw aan te passen. Maar ik ken de achtergrond van deze mevrouw niet, dus ik kan niet oordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven