Werk & Studie alle pijlers

Werkzoekende

31-03-2017 20:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost...
jokesloten wijzigde dit bericht op 01-04-2017 08:42
Reden: opgelost
% gewijzigd
Tijdelijk bso of even een oppas "zo" betalen?
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Hebben de kinderen nog een ouder?

Ik was op zulke momenten altijd erg blij dat mijn ouders de eerste weken in dat gaat wilden stappen. En mijn man nam dan wel eens een paar middagen vrij om mij te laten opstarten. Daarna was het vaak wel geregeld.
Dom..
jokesloten wijzigde dit bericht op 01-04-2017 10:43
Reden: ..discriminatie bestaat niet
% gewijzigd
Een sollicitatieprocedure duurt toch minstens een week of 2 of langer. Is het geen optie om over je kinderopvangprobleem te zwijgen tijdens de sollicitatiegesprekken? Of willen ze je zo snel in dienst? Dan zit er niets anders op dan te wachten tot je een oplossing hebt, of verder te solliciteren tot je een werkgever treft die een paar weken op je kan wachten.

Aangeven dat je met kinderopvangproblemen zit, schrikt een werkgever ook wel af. Ik zou er dus gewoon niets over zeggen...

Of anders aan je ouders vragen of ze een paar weken kunnen wachten met reizen en in tussentijd je kinderen opvangen.
Verder ouders van vriendjes die de eerste weken dan wel eens een middag voor hun rekening namen.
De andere ouder zijn juist die middagen de drukste op het werk en hij wil niet zijn baan op de tocht zetten....
Waarom vertel je ze dat?

En is dat je echte naam?
Heb je nog helemaal geen gastouder op het oog, of moet je wachten tot er plek vrij is?

Ik kon hier meestal, na een gesprek te hebben gehad, de kinderen direct de volgende werkdag brengen (bij wijze van).

Anders zou je in je sollicitatie al kunnen aangeven: beschikbaar per (en dan een datum een aantal weken in het vooruit).

Veel sollicitanten die vanuit een andere baan komen hebben ook een opzegtermijn. Dan hoef je niet aan te geven dat je nog op zoek moet naar kinderopvang, en heb je toch tijd om te zoeken.
quote:jokesloten schreef op 31 maart 2017 @ 20:17:

De andere ouder zijn juist die middagen de drukste op het werk en hij wil niet zijn baan op de tocht zetten....Heeft hij geen snipperdagen dan? En moet jij bij die banen dan gisteren beginnen dat hij dat niet meer kan vragen. En als je een middagje vrij vraagt staat dan meteen je baan op de tocht?
Potentiele werkgevers denken waarschijnlijk: OMG WHAT'S NEXT?
Als je ouders niet op reis zijn die week toch je ouders de eerste week of twee weken inschakelen?

Geeft je 1 à 2 weken om opvang te zoeken.

Toevallig geen buurmeisje / nichtje / ... dat wil bijspringen?

Of inderdaad melden dat je over 2 weken tot een maand beschikbaar bent.

Zonder opgave van reden.

Als je deeltijds gaat werken ...

Ipv bijvoorbeeld 2 à 3 dagen de eerste tijd je uren uitsmeren over 5 dagen in de ochtend?

Of tot 14 uur.

Ben je thuis als je kind thuiskomt.
quote:Elle1976 schreef op 31 maart 2017 @ 20:23:

Potentiele werkgevers denken waarschijnlijk: OMG WHAT'S NEXT?Dat denk ik ook. Hoe jij je opvang wilt regelen heeft niet de interesse van een nieuwe werkgever. Gewoon niet over praten. Je werkt er nog niet en legt dit al daar op tafel, dan denkt zo'n werkgever al gelijk verder. En ziet jou als een ouder die van een opvangprobleem zijn probleem gaat maken.
quote:montblanc schreef op 31 maart 2017 @ 20:17:

Waarom vertel je ze dat?

En is dat je echte naam?Dit.
Tsja, als een potentiele werkneemster bij mij blijk gaf van zo weinig probleemoplossend vermogen, zou ik eerlijk gezegd ook afhaken.

Weet je wel zeker dat je wilt werken?

Die indruk maakt het namelijk niet.
Je gaat een potentiële werkgever toch niet al vooraf lastig vallen met je privéproblemen ?

Ik zou ook afhaken wanneer je dit niet gescheiden kunt houden.
Niet geschoten is altijd mis
Ik snap ook niet waarom je dit zegt. Komt niet positief over.

Bij (ex)werkgevers starte ik soms pas na een maand. Mensen hebben soms namelijk ook gewoon een opzegtermijn. Dus raar dat jij dit steeds treft met werkgevers.
quote:jo12345 schreef op 31 maart 2017 @ 20:30:

Tsja, als een potentiele werkneemster bij mij blijk gaf van zo weinig probleemoplossend vermogen, zou ik eerlijk gezegd ook afhaken.

Weet je wel zeker dat je wilt werken?

Die indruk maakt het namelijk niet.Weet je ook of je man het wel een goed idee vindt dat jij gaat werken?
Niet hetzelfde probleem gehad en ook geen kinderen, dus daar kan ik je niet helpen.

Qua oplossing voor het feit dat potentiele werkgevers afhaken:

Niet meer benoemen.

OF: eerst een oplossing zoeken voor je kinder opvang probleem en dan sollicitatie procedures doorlopen.

OF: aangeven dat je over 2 of 3 wat het dan ook is weken beschikbaar bent en daar verder geen uitleg bij geven.

Een werkgever is niet geinteresseerd in eventuele problemen en wil daar zeker tijdens sollicitaties niets over horen. Cru, toch is het zo.
Het zijn voor jou 10 andere banen waar je direct moet kunnen beginnen zonder enige vorm van vastigheid.
quote:jokesloten schreef op 01 april 2017 @ 08:44:

Het zijn voor jou 10 andere banen waar je direct moet kunnen beginnen zonder enige vorm van vastigheid.Juist bij dat soort banen moet je ervoor zorgen dat je je zaken op orde hebt voordat je gaat solliciteren. Maar ik begrijp dat het inmiddels is opgelost. Fijn dat het toch nog zo snel is gegaan.
Ja, die twee middagen gewoon niet werken. Jammer dat in Nederland alles zo verdeeld is als ik in een andere gemeente had gewoond had ik een veel betere kans gehad!
quote:jokesloten schreef op 01 april 2017 @ 09:15:

Ja, die twee middagen gewoon niet werken. Jammer dat in Nederland alles zo verdeeld is als ik in een andere gemeente had gewoond had ik een veel betere kans gehad!Oh, het ligt aan de gemeente. Het ligt niet aan jou dat je niet eerder bent begonnen met het regelen van opvang (buren, familie, oppas, ouders van vriendjes, etc.) of aan je man die blijkbaar zo'n belangrijke baan heeft dat hij niet eens een middag vrij kan nemen. Je laat nu banen schieten omdat je voor 6 middagen geen opvang kan vinden. Ik vind dat onbegrijpelijk.
quote:jokesloten schreef op 01 april 2017 @ 09:15:

Ja, die twee middagen gewoon niet werken. Jammer dat in Nederland alles zo verdeeld is als ik in een andere gemeente had gewoond had ik een veel betere kans gehad!

Dat is ook een oplossing, of eigenlijk niet natuurlijk.

Zelf ga ik momenteel van tijdelijk contract naar tijdelijk contract. Vaak ook volgende week beginnen. Werkgevers snappen ook dat je dan niet altijd een lege agenda hebt. En in mijn geval is dat vaak juist geen probleem. Dan vertel ik dat ik volgende week best kan beginnen, dat ik de kapper kan verzetten maar iets anders niet en dan ga ik die dag dus eerder naar huis wegens privé dingen. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo'n sh*tload aan negatieve reacties komt hier.

Mevrouw wil werken, zoekt hiervoor een oplossing en stelt hiervoor een vraag. Waarom meteen zo er op in hakken?

Soms ligt een oplossing zo voor de hand dat je het zelf even niet meer ziet. Fijn als er andere mensen meedenken.

Aan TO: overdenk de mogelijkheden nog eens, vooral de mogelijkheid om je beschikbaarheid een paar weken op te schuiven.

Bij gebleken geschiktheid voor de functie wil de werkgever ook nog wel een week extra op je wachten.

En nog een laatste tip: verander je naam (als dit je echte naam is) op dit forum en check je social media accounts op zichtbaarheid.

Werkgevers googlen je als eerste en maken vaak daarop al een eerste selectie.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven