Werk & Studie alle pijlers

Wie is er ook gepest op het werk en hoe is het afgelopen?

22-05-2017 16:38 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 28 jaar en wordt gepest op het werk.
Ik werk in een ziekenhuis en op een hele vervelende afdeling.
Mijn collega's roddelen over mij en er is 1 persoon die mij zwart maakt en achter mijn rug om gaat klagen bij de afdelingshoofd. Ook zoeken ze fouten...
Nu hebben mijn collega's gezegd dat ik niet in het team past en ze willen dat ik weg ga.

Gelukkig heb ik een lieve vriend en vriendinnen die mij opvangen.
Ik ben nu ziek gemeld door de arboarts.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
En hoe is het afgelopen?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 16:41
Reden: aanpassing
9.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ligt een beetje aan de pester of je die kunt aanspreken of niet. Als het één onzeker persoon in een team betreft zou het nog kunnen werken, als ze in groepsverband opereren zal het waarschijnlijk niet goed uitpakken om ze individueel aan te spreken. Dan gaan ze achter je rug om elkaar weer ophitsen over 'welke onzin en aanstellerigheid je nu weer bij ze aankwam e.d.'
Er valt eigenlijk helaas niet te winnen als het een meerderheid betreft.
Alle reacties Link kopieren
lothlorien schreef:
27-09-2017 18:07
Bestraft? hahahahaha
Onze teamleider vond het nodig dat ik excuses ging aanbieden want "je zal het wel uitgelokt hebben"

Dank de hemel dat ik niet meer in NL woon. Nooit weer wil ik in NL werken. Krijg de tyfus maar. En dan druk ik me nog heel netjes uit.
Pesten komt niet alleen in Nederland voor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik het niet snap, maar als je zo zwaar mishandeld bent ga je toch naar de politie? Niet dat dat altijd nut heeft, maar toch. Nu komen ze wel heel makkelijk ermee weg.

En inderdaad, pesten komt overal voor, helaas. Mijn schoonzusje is door een ziekenhuispastoor weggetreiterd. Omdat ze erachter kwam dat hij geld stal. Tja. Voor haar veiligheid is ze overgeplaatst.
lothlorien schreef:
27-09-2017 18:07
Bestraft? hahahahaha
Onze teamleider vond het nodig dat ik excuses ging aanbieden want "je zal het wel uitgelokt hebben"

Dank de hemel dat ik niet meer in NL woon. Nooit weer wil ik in NL werken. Krijg de tyfus maar. En dan druk ik me nog heel netjes uit.
Maar hoe kan zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Er kan zoveel niet, maar het gebeurd.
Ik zit er midden in, heb melding bij vertrouwenspersoon gemaakt en ook een aantal andere collega's zijn slachtoffer.
Mijn chefs schuiven het op mij, ik kan niet goed reageren op situaties,
ik moet ermee leren omgaan < met intimidaties, geschreeuw, schelden)?>
Ik heb een aanpassingsstoornis volgens de psycholoog.(betaald via werk mbt reïntegratie)
Uiteraard ga ik niet accoord hiermee.

Waarom wordt er niet adequaat opgetreden tegen pestgedrag?
Ongelooflijk hoe sommige werkgevers ermee omgaan.

Ik wil ook weg, maar heb leeftijd niet mee. Ik voel me zo machteloos.

:cry:
Roelofje wat rot :hug:.

Ik kreeg vorige week nieuws over een ex collega die me steeds probeerde te pesten.
Uiteindelijk

(Hij vond het nl het heel jammer dat ik niet meedeed in zijn plan:
' we doen net of we het heel druk hebben, gaan stiekem thuis zitten en zeggen dat het werk onmogelijk uit te voeren is'.
Wat hij ook gewoon zo uitsprak, inclusief rooster met wanneer ik volgens hem thuis kon gaan zitten zonder dat het opviel :facepalm:
Uiteindelijk ontaarde het in een hele periode vol dreigend bedoeld gedrag, saboteren van mijn werk zoals mijn mail hacken en mails verwijderen etc, en een ordinaire jank- gil en duwpartij want ik verpestte zijn hele leven door niet mee te doen, hij leek wel een peuter.
Eind van het liedje: Hij promotie, ik weg)

Is die man wegens fraude ontslagen.
Het beste nieuws was dat ik het heb gehoord, het een paar dagen ben vergeten, en dat het me weinig doet.
Heerlijk.
Ligt echt achter me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven