Werk & Studie alle pijlers

Wie is er ook gepest op het werk en hoe is het afgelopen?

22-05-2017 16:38 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 28 jaar en wordt gepest op het werk.
Ik werk in een ziekenhuis en op een hele vervelende afdeling.
Mijn collega's roddelen over mij en er is 1 persoon die mij zwart maakt en achter mijn rug om gaat klagen bij de afdelingshoofd. Ook zoeken ze fouten...
Nu hebben mijn collega's gezegd dat ik niet in het team past en ze willen dat ik weg ga.

Gelukkig heb ik een lieve vriend en vriendinnen die mij opvangen.
Ik ben nu ziek gemeld door de arboarts.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
En hoe is het afgelopen?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 16:41
Reden: aanpassing
9.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kippenvel krijg ik van jullie verhalen. Zó erg om hier dagelijks mee te maken te hebben. Ik run mijn eigen bedrijf, en ik probeer er heel erg op te letten dat het hier niet gebeurd. Ik hoop ook dat mensen naar mij toekomen als er wel zoiets aan de hand is. Ik kan niet alles zien wat er speelt onderling. En vaak gebeurt het zo geniepig.
Alle reacties Link kopieren
Goed, dat je hier aandacht voor hebt Sakamanga! Wanneer er iemand bij je komt, neem het dan serieus.
Mijn leidinggevende sprak het goed en veegde het van tafel.....
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk lijkt me dat, vooral omdat je al de nodige moed moet verzamelen om het aan te kaarten. Alle negatieve dingen die mijn man en ik als werknemer meegemaakt hebben, proberen we nu te voorkomen. Ik snap best dat iedereen maandagochtend baalt, en blij is als het weer vrijdagmiddag is, maar laten we proberen het in tussentijd zo prettig mogelijk te hebben. Ook voor mijzelf, want ik vind het fijn als mensen tevreden zijn, en bij ons bedrijf blijven werken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo is het. Wanneer iedereen het naar zijn/haar zin heeft dan is dit ook goed voor het (de omzet) van het bedrijf...
Alle reacties Link kopieren
Pesters kosten het bedrijf geld..
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat denk ik ook. Snappen zal ik het ook nooit doen. Wat is er mis met pesters? Tijdens schooljaren, hoe erg het ook is voor het slachtoffer, kun je het nog afdoen met dat ze niet beter weten. Van volwassenen mag je wel wat meer verwachten.
Alle reacties Link kopieren
sakamanga schreef:
29-05-2017 16:31
Ja, dat denk ik ook. Snappen zal ik het ook nooit doen. Wat is er mis met pesters? Tijdens schooljaren, hoe erg het ook is voor het slachtoffer, kun je het nog afdoen met dat ze niet beter weten. Van volwassenen mag je wel wat meer verwachten.
Juist. Daarom was ik precies zo verbaasd dat die oud klasgenoot het nodig vond mij opnieuw te beginnen pesten. Ik denk dat bepaalde mensen nooit veranderen. Waarschijnlijk pest hij nu nog. :nooo:
sakamanga schreef:
29-05-2017 16:31
Ja, dat denk ik ook. Snappen zal ik het ook nooit doen. Wat is er mis met pesters? Tijdens schooljaren, hoe erg het ook is voor het slachtoffer, kun je het nog afdoen met dat ze niet beter weten. Van volwassenen mag je wel wat meer verwachten.
Precies. Mijn pesters waren verschillende leeftijden. De jongste was een paar jaar jonger dan mij, de andere was 62 en al oma, en de ander was 46 en moeder van 2 meiden.
Toen ik net was aangenomen, werd ik wel gewaarschuwd voor ze, door een vrijwilliger. Ik lachte het weg, dacht nog: kom op zeg, volwassen mensen pesten toch niet? Nou dat heb ik geweten. Achteraf gezien paste ik gewoon niet in dat team. Maar om dan nog iemand te negeren en te pesten, dat vind ik zo laag.. Maargoed. Sommige mensen kun je niet veranderen. Uiteindelijk ben ik er wel sterker door geworden en heb ik er veel van geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pester is ook al oma en in de 50.
Ik denk dan richt je op de kleinkinderen!
Ondertussen zet ze iedereen (vooral de jonge meiden, zonder eigen mening tegen mij op). >:-( :whip:
Ja dat dacht ik dus ook. Bij mij werden de 3 pesters ook weleens de 3 musketiers genoemd.
Toen ik mijn laatste werkweek had, kreeg ik van sommige bewoners/cliënten nog wat lekkers of zelfs een bos bloemen mee. Dat gaf me wel een goed gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje: en die trollen werken daar nog steeds?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geneigd te denken dat pesters compenseren wat ze thuis niet kunnen. Een bazige man hebben, of een kijfwijf..zoiets. En dan buitenshuis je gram halen. Of misschien zijn het gewoon rotmensen, dat kan ook.
broodjerauweham schreef:
29-05-2017 20:39
Kwebbeltje: en die trollen werken daar nog steeds?
2 van de 3 wel. Die hebben namelijk een vast contract. De jongste had een jaarcontract wat datzelfde jaar afliep (een paar maanden later dan mijn contract volgens mij).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord, dat er nog meerdere roddels over mij te ronde gaan.
Hoe zorg ik dat ik hier niet kapot aan ga?
Alle reacties Link kopieren
Door heel veel te solliciteren en jezelf voorhouden dat er een betere toekomst aankomt. Bah, vind het zo rot voor je :hug:
Inderdaad veel solliciteren! Had ik ook gedaan vorig jaar. Toen ik mijn baan had opgezegd moest ik nog 2 maanden werken, dat was behoorlijk pittig maar ik heb me niet laten kennen. Ik heb je trouwens een pb gestuurd broodjerauweham.
Alle reacties Link kopieren
Lief, de berichtjes. Kwebbeltje ik heb je een pb terug gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
up
broodjerauweham schreef:
30-05-2017 17:26
Ik heb gehoord, dat er nog meerdere roddels over mij te ronde gaan.
Hoe zorg ik dat ik hier niet kapot aan ga?
Door er boven te gaan staan :high5:
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt, en ik heb het eigenlijk ook nooit op mijn werk mee gemaakt dat anderen gepest werden.

Maar is er niemand die er wat aan het pesten doet als je ziek thuis zit? Je zou toch denken dat de ARBO dienst druk gaat uit oefenen op het bedrijf / leidinggevenden.

Sterkte TS.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte TO!! Echt ik vind het erg herkenbaar wat jij moet doorstaan.

Ook ooit een blauwe maandag bij een familiebedrijf gewerkt. Er had net iemand geen contractverlenging gehad (na 3 jaarcontracten). Maar die was zo goed bevallen, dat ze haar het liefst hadden gehouden (de directe collega's natuurlijk, de bazen wilden haar geen vast contract geven). Voor mij was toen de stand dus al -1. Die paar maanden dat ik er zat, lieten ze me goed merken dat ik er niet gewenst was en dat die andere dame het allemaal veel beter deed enz. Ik werd buiten gesprekken gehouden, ze lieten me expres fouten maken door mij niet op de hoogte te stellen van bepaalde dingen. Ook spraken ze daar dialect en aangezien ik dat nooit geleerd heb, lukte mij dan niet. De baas vond het geweldig dat ik gewoon ABN sprak en noemde dit ook bij het team, dat het team maar een voorbeeld aan mij moesten nemen. Tja, we weten allemaal dat je dan ook niet met open armen wordt ontvangen.
Toen ik daarna dus ging solliciteren en een andere baan vond, werd die andere vrouw weer aangenomen (want de 3 maanden waren toen om en kon ze eerst weer 3 jaarcontracten krijgen).
Wegverhuizen uit Nederland is de beste beslissing die ik ooit genomen heb. Wat een opluchting dat ik nooit meer op een Nederlandse werkvloer hoef te werken :) Sinds ik op een internationale werkvloer werk heb ik nergens meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
lothlorien schreef:
31-05-2017 11:09
Wegverhuizen uit Nederland is de beste beslissing die ik ooit genomen heb. Wat een opluchting dat ik nooit meer op een Nederlandse werkvloer hoef te werken :) Sinds ik op een internationale werkvloer werk heb ik nergens meer last van gehad.
Denk niet dat het een typisch Nederlands probleem is hoor, denk dat jij gewoon een fijn bedrijf hebt gevonden. Ben blij voor je.

Zelf heb ik het idee dat overal waar mensen met elkaar verbonden zijn, er mensen zijn die zich willen laten gelden, die de "baas" willen spelen over een ander. Zelfs in het bejaardentehuis vinden dit soort praktijken plaats. Je zou denken dat mensen zich dan wel volwassen opstellen, maar niks is minder waar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn allereerste vaste baan als 18-jarige kwam ik er heel snel achter dat zelfs 'volwassenen' zich uitermate onvolwassen konden gedragen.

Ik was zo blij dat ik van school af was. Ik werd er jarenlang gepest, en ik had geen idee waarom. Ik was niet te dik, geen beugel, geen bril, niet arm ... Dus toen ik mijn diploma had, ging ik meteen solliciteren.

Het was bij het hoofdkantoor van een reisbureau (bestaat nu niet meer). Ik begon onder aan de ladder, ik moest tickets opzoeken en versturen. Meer niet. Op diezelfde afdeling werkten een paar vrouwen (op 1 na) die graag van roddelen hielden. Op zich niets mis mee, maar het werd steeds erger. 1 van hun gaf openlijk toe dat ze bloedhekel had aan moffen en alles wat er ook maar iets mee te maken had. Toen brak het zweet me al uit, ik ben namelijk half Duits en ik had dat al laten vallen toen iemand aan me vroeg waarom mijn Duits zo goed was toen ik met een Duitse klant aan de telefoon had gezeten. Niet lang daarna kwam ze er dus achter en liet me compleet links liggen. Een andere collega die half Oostenrijks is, werd compleet door haar afgebrand achter z'n rug om. Ik wist al dat ze hetzelfde met mij deed als ik van de afdeling wegliep. Maar aangezien ik het zelf niet hoorde vond ik het wel best. Maar ik stortte compleet in toen ik het wel een keer hoorde zonder dat zij het doorhad. En de rest van de afdeling vond het geweldig wat ze zei en jenden lekker mee. Ik ben diezelfde middag nog op een afdeling gaan zitten. 3 maanden later ben ik opgestapt. Die kinderachtige loeders kon ik niet meer uitstaan.

Bij m'n 3de baan was m'n baas gewoon een zak. Ik snap werkelijk waar niet waarom ze mij hadden aangenomen, ik zat het grootste gedeelte van de dag uit m'n neus te vreten. En hij werd daar boos om, terwijl er echt gewoon niets te doen was. Uiteindelijk stond ik twee keer per week de showroom af te soppen. Na 3 maanden, kreeg ik de zak. Ik was er niet rouwig om. M'n nekharen gingen al overeind staan zodra die vent binnen kwam lopen.

4de baan, dat was de meest geweldige tijd van m'n leven. Tot een vriendin van een vroegere kwelgeest van school daar werd aangenomen. In het begin ging het best wel goed tussen ons twee, maar het ging ook hier mis. Ze werd geniepig. Als ik wat vroeg, kon het niet, maar als een andere collega hetzelfde vroeg ... dan deed ze het wel. Ze plakte stickers heel scheef op enveloppen, zo scheef dat ik vaak nieuwe stickers moest uitdraaien en het overnieuw moest doen op de dag dat die ondernemerspost werd verstuurd (op de dag dat zij niet hoefde te werken). Ik vroeg aan haar of ze het netjes wilde plakken. Ze zei ja, maar deed het niet. Ik vroeg toen aan mijn leidinggevende of zij het wilde vragen. En warempel, de stickers werden er kaarsrecht opgeplakt. Ze snuffelde in m'n agenda onder het mom van 'ik zocht notitiebriefjes'... terwijl er zo'n vierkant notitieblok naast m'n agenda lag! Maar toegeven dat ze fout zat? Nee. Met een andere collega stuurde ze e-mails over mij (die een jongen van de ICT een keer onderschepte), en de inhoud was ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik hield het daar lang vol omdat zij maar 2 van de 40 collega's waren die me het leven zuur wilde maken. Maar later kwam diezelfde jongen van de ICT er ook nog bij. Hij vond me wel leuk, maar m'n borsten waren te klein voor zijn smaak. Door die opmerking maakte hij zich niet echt populair op de afdeling.

Het verbaasd me tot op de dag vandaag waarom mensen zich zo gedragen. Is hun leven thuis zelf zo kut dat ze zich op het werk als complete debielen gedragen? :-?
KoffieDoosje schreef:
31-05-2017 11:27

Het verbaasd me tot op de dag vandaag waarom mensen zich zo gedragen. Is hun leven thuis zelf zo kut dat ze zich op het werk als complete debielen gedragen? :-?
Er zijn ook gewoon mensen die het leuk vinden om anderen pijn te doen. gewoon omdat het grappig is om te kijken hoe mensen reageren. en als je laat blijken dat het je raakt, zullen ze er alles aan doen om je te gronde te richten. Gewoon, voor de fun. Dat zijn van die mensen die bovenop je gaan staan als je gevallen bent. Want ja, je moet toch iemand hebben om je op af te reageren?

Bij mij heeft het mn studie gekost, een aantal contracten en ik ben er chronisch ziek van geworden. Zo " leuk" is het nou, je afreageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven