wie weet raad ?
dinsdag 29 september 2009 om 14:24
ik werk sinds juni bij een heel leuk bedrijf als uitzendkracht voor twee zieke medewerksters. Ze werken allebei normaal gesproken 20 uur. Deze week ben ik jammer genoeg voor het laatst, de medewerkster hebben gedeeltelijk hun werk hervat.(gezamenlijk ongeveer 19 uur)
De ene heeft vandaag van haar dokter gehoord dat het nog wel minstens 4 maanden zo zal gaan blijvenen daarna wordt bezien hoe het nu verder met haar moet en de andere wacht nog op uitslaten die ze begin oktober krijgt. Ik baal er van dat mijn uitzendwerk afloopt vooral nu ik weet dat de twee dames nog niet volledig terug zullen gaan keren, en er dus heel wat werkzaamheden zullen blijven liggen.
Wat kan ik doen ??? zal ik het hoofd van de afdeling dit vertellen en nog een keer vragen of er nog een mogelijkheid voor mij is of zal ik het zo laten ?
De ene heeft vandaag van haar dokter gehoord dat het nog wel minstens 4 maanden zo zal gaan blijvenen daarna wordt bezien hoe het nu verder met haar moet en de andere wacht nog op uitslaten die ze begin oktober krijgt. Ik baal er van dat mijn uitzendwerk afloopt vooral nu ik weet dat de twee dames nog niet volledig terug zullen gaan keren, en er dus heel wat werkzaamheden zullen blijven liggen.
Wat kan ik doen ??? zal ik het hoofd van de afdeling dit vertellen en nog een keer vragen of er nog een mogelijkheid voor mij is of zal ik het zo laten ?
dinsdag 29 september 2009 om 14:30
dinsdag 29 september 2009 om 14:33
ik heb inmiddels al wel een andere baan ook via een uitzendbureau dus ik kan wel meteen volgende week weer aan de slag, wat mij ook leuk lijkt, maar waar ik nu werk heb ik het echt naar mijn zin en ik voorzie dat de werkdruk dan toch weer bij de andere collega's terecht gaat komen. Wel begrijp ik ook het bedrijf dat nu de dames weer gedeeltelijk aan de gang zijn ze mij geen toezegging kunnen doen. ik ga het toch nog maar eens aankaarten bij mijn baas, en dan maar zien wat er van komt.
dinsdag 29 september 2009 om 14:44
Wacht even: TO is niet degene die de boodschap over het medisch welzijn van collega's aan haar leidinggevende dient te brengen Ik zou dat zowel als leidinggevende alsook als collega echt niet bepaald waarderen, als iemand anders dan de betrokken zieke de leidinggevende inlicht!
Als ik bovenstaande verkeerd opvat met deze conclusie hoor ik het graag, maar anders is het echt een enorme no-go wat mij betreft.
Wél kan TO aangeven in het algemeen dat zij nog steeds (deels) beschikbaar is voor deze opdrachtgever indien hij dat wenst, omdat ze het naar haar zin heeft gehad. Als dat omgekeerd ook geldt, en er inderdaad weer een noodzaak tot vervanging ontstaat, zal de leidinggevende heus weer een poging doen om TO in te huren.
Als ik bovenstaande verkeerd opvat met deze conclusie hoor ik het graag, maar anders is het echt een enorme no-go wat mij betreft.
Wél kan TO aangeven in het algemeen dat zij nog steeds (deels) beschikbaar is voor deze opdrachtgever indien hij dat wenst, omdat ze het naar haar zin heeft gehad. Als dat omgekeerd ook geldt, en er inderdaad weer een noodzaak tot vervanging ontstaat, zal de leidinggevende heus weer een poging doen om TO in te huren.
dinsdag 29 september 2009 om 14:57
Eens met Tia Dalma. Ik nam aan dat iedereen, dus ook de leidinggevende, op de hoogte is van het feit dat de ene college nog 4 maanden niet optimaal zal functioneren. Als dit niet zo is zou ik inderdaad gewoon luchtig aangeven dat je het heel erg naar je zin hebt en altijd terug zou willen komen ofzo.
dinsdag 29 september 2009 om 15:02
het is zo dat ook de leidinggevende sinds deze ochtend het verhaal van de collega heeft gehoord dat zij voorlopig nog wel vier maanden op deze basis verder zal gaan daarna wordt bezien door de arts wat de volgend stappen zijn. Men is dus volledig op de hoogte, mijn intentie is ook echt niet om me daar mee te bemoeien, het is alleen een gevoel dat ik het zo jammer vind dat het al bijna te voorzien is dat de afdeling waar ik werk straks weer met hetzelfde probleem zal zitten.
dinsdag 29 september 2009 om 15:34
momomo, als jij hebt aangegeven aan je leidinggevende dat je er graag langer zou willen werken, is dat voldoende info hoor!
Echt fijn dat het zo klikt, en super dat je meedenkt, maar je hebt niet álle feiten in handen. Los van de mogelijke re-integratieperikelen waar werkgever aan mee moet werken, kan het ook zijn dat er bv geen budget is om jou nog langer in te huren, of dat er intern wat mensen (tijdelijk) herplaatst moeten worden. Laat de feitelijke beslissing dus aan de leidinggevende nu. Je hebt gedaan wat je kon, en dat is prima.
Echt fijn dat het zo klikt, en super dat je meedenkt, maar je hebt niet álle feiten in handen. Los van de mogelijke re-integratieperikelen waar werkgever aan mee moet werken, kan het ook zijn dat er bv geen budget is om jou nog langer in te huren, of dat er intern wat mensen (tijdelijk) herplaatst moeten worden. Laat de feitelijke beslissing dus aan de leidinggevende nu. Je hebt gedaan wat je kon, en dat is prima.