Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Ik heb een grote klasgroep (zo'n 140 studenten) maar ik heb gelukkig een groepje medestudenten waar het goed mee klikt. Ik denk dat ik pas op het einde van de opleiding iedereen zal kennen ^^
Hyphen schreef:
02-06-2019 08:07
Hoi allemaal,
Ook ik ga in september weer naar school, net als Hangmat naar HBO-V. Waarschijnlijk ben ik de oudste hier, 51, die weer naar school gaat. Ik bij een zij-instromer en maak na een carrière in finance heel bewust de overstap naar zorg. Heb net me een klein half jaar georiënteerd met een schakelmodule voor HBO. Een module die als centraal punt social work had. In dat kader heb ik stage gelopen bij verstandelijk beperkten en nu ook een baan gevonden in die richting. Superleuk en spannend! De werkplek betreft laag niveau cliënten die veel zorg nodig hebben dus een HBO V opleiding past daar goed bij.
Kortom, ik schrijf graag mee om ervaringen te delen!
Hoi! Ik was aan meelezen en vraag me af hoe de baan met verstandelijk gehandicapten met laag niveau je bevalt.
Ik ga namelijk zelf in december hoogstwaarschijnlijk starten op een woongroep met deze doelgroep.
Heb er super veel zin in, maar ook spannend want het is een doelgroep waar ik niet mee bekend ben (ben opgeleid voor kinderopvang).
Alle reacties Link kopieren
Zo geen zin in morgen, eind van de lesdagen is de propedeuse uitreiking, helaas ben ik 1 van de weinige die hem nog niet heeft. Daarvoor best belangrijke lessen, dus kan ook niet wegblijven.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
29-09-2019 09:26
Zo geen zin in morgen, eind van de lesdagen is de propedeuse uitreiking, helaas ben ik 1 van de weinige die hem nog niet heeft. Daarvoor best belangrijke lessen, dus kan ook niet wegblijven.
Hmm, ja begrijpelijk, maar misschien is het een extra motivatie om toch door te zetten?

Moet je nog veel voordat je de propedeuse hebt?
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
01-10-2019 18:09
Hmm, ja begrijpelijk, maar misschien is het een extra motivatie om toch door te zetten?

Moet je nog veel voordat je de propedeuse hebt?
Vorig jaar mijn stage niet voldoende afgerond, dat moet ik dus dit jaar herkansen.

Toen allerlei afspraken gemaakt, vandaag mijn mentor op bezoek, komt hij opeens met hele andere eisen als we toen afgesproken hadden. Was best pist, nu duidelijke afspraken gemaakt, want op deze manier weet ik niet waar ik aan toe ben.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
01-10-2019 21:32
Vorig jaar mijn stage niet voldoende afgerond, dat moet ik dus dit jaar herkansen.

Toen allerlei afspraken gemaakt, vandaag mijn mentor op bezoek, komt hij opeens met hele andere eisen als we toen afgesproken hadden. Was best pist, nu duidelijke afspraken gemaakt, want op deze manier weet ik niet waar ik aan toe ben.
Ja dat is vreemd natuurlijk! Niet prettig zo'n mentor...

Succes in elk geval, gewoon doorgaan!
Aan het typen...
LoveDobby schreef:
01-10-2019 21:32
Vorig jaar mijn stage niet voldoende afgerond, dat moet ik dus dit jaar herkansen.

Toen allerlei afspraken gemaakt, vandaag mijn mentor op bezoek, komt hij opeens met hele andere eisen als we toen afgesproken hadden. Was best pist, nu duidelijke afspraken gemaakt, want op deze manier weet ik niet waar ik aan toe ben.
Dat is balen Dobby. Hopelijk blijft het nu bij deze afspraken en kan je verder.
Alle reacties Link kopieren
Deze week begonnen met de studie. Alles nog nieuw en er komt veel op me af.....maar ik laat t allemaal rustig landen :bonk:

Hoe gaat t met jullie studie? Zijn er al vorderingen?
Ik ben erg benieuwd.... :lol:
Aan het typen...
Ik heb enkele praktijklessen gehad over ademhalingsproblemen. Heel erg leuk :-D
Alle reacties Link kopieren
MissOnigiri schreef:
09-10-2019 18:59
Ik heb enkele praktijklessen gehad over ademhalingsproblemen. Heel erg leuk :-D
Leuk! :cheer:
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt leuk inderdaad! Hier even rustig.
Niet nieuw wel anders
Alle reacties Link kopieren
Ff een flinke dip... twijfel of ik het wel ga redden met stage. Maar blijf gewoon mijn schouders er onderzetten.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor t eerst in 25 jaar herfstvakantie!
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eerste twee cijfers gehad. Een 6.5 voor een opdracht en een 7.4 voor het tentamen van het eerste vak.
Slekire, lekker herfstvakantie! Ik geloof niet dat ik dat krijg.
Heb je weer zo'n lastige stage (en de zelfde mentor?) Dobby?
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 17:25
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
12-10-2019 16:25
Ik heb voor t eerst in 25 jaar herfstvakantie!
:yes:
Ik moet nog een week, maar gelijk na de vakantie deadline, dus weinig vakantie.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
12-10-2019 16:36
Ik heb mijn eerste twee cijfers gehad. Een 6.5 voor een opdracht en een 7.4 voor het tentamen van het eerste vak.
Slekire, lekker herfstvakantie! Ik geloof niet dat ik dat krijg.
Heb je weer zo'n lastige stage (en de zelfde mentor?) Robby?
Gefeliciteerd!

Werkplekbegeleider is super, helaas dezelfde mentor van school uit, die is niet echt duidelijk in zijn wensen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
12-10-2019 16:36
Ik heb mijn eerste twee cijfers gehad. Een 6.5 voor een opdracht en een 7.4 voor het tentamen van het eerste vak.
Slekire, lekker herfstvakantie! Ik geloof niet dat ik dat krijg.
Heb je weer zo'n lastige stage (en de zelfde mentor?) Dobby?
Hopla, dat klinkt goed. :worship:
Is toch altijd spannend, de eerste cijfers, je weet nog niet goed wat ze van je verwachten...
Aan het typen...
@perzikboom: goed zeg

@dobby: vervelend. Fijn dat de begeleiding op de stage wel goed is. Je had toch met de mentor van school gesproken over die onduidelijkheid?

@slekire: lekker zeg

Hier kabbelt het lekker door. Ik heb deze week weinig tijd gehad voor de studie maar red het tot nu toe wel. Ben er aardig aan gewend, had een dipje maar die is wel voorbij nu.
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
13-10-2019 10:34
@perzikboom: goed zeg

@dobby: vervelend. Fijn dat de begeleiding op de stage wel goed is. Je had toch met de mentor van school gesproken over die onduidelijkheid?

@slekire: lekker zeg

Hier kabbelt het lekker door. Ik heb deze week weinig tijd gehad voor de studie maar red het tot nu toe wel. Ben er aardig aan gewend, had een dipje maar die is wel voorbij nu.
Ja dat wel, maar vervolgens niks meer van hem gehoord. Wel stappen genomen om aan mezelf te gaan werken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de boel de boel gelaten (lees geen huiswerk gemaakt) en ff lekker mijn hoofd leeggemaakt in de Efteling.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
13-10-2019 20:01
Vandaag de boel de boel gelaten (lees geen huiswerk gemaakt) en ff lekker mijn hoofd leeggemaakt in de Efteling.
ook belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t nu LoveDobby? Al vorderingen gemaakt?

En de rest, hoe verloopt de studie?
Ik ben benieuwd. Zit nu in de trein terug naar huis, veel stof te verwerken, ik vind het lastig om na zo'n studiedag alles los te laten en te slapen. Vorige week sliep ik om 5uur nog niet omdat alle stof nog eens voorbij komt.... :bonk:
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
17-10-2019 21:00
Hoe gaat t nu LoveDobby? Al vorderingen gemaakt?

En de rest, hoe verloopt de studie?
Ik ben benieuwd. Zit nu in de trein terug naar huis, veel stof te verwerken, ik vind het lastig om na zo'n studiedag alles los te laten en te slapen. Vorige week sliep ik om 5uur nog niet omdat alle stof nog eens voorbij komt.... :bonk:
Stage gaat steeds beter, Gelukkig. Ben alleen hardop zoek naar motivatie om aan mijn portfolio te beginnen. Heb nog ruim een week gelukkig.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog eens een meevaller, portfolio blijkt voor 80% plak en knip werk vanuit de les te zijn.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-10-2019 13:01
Dat is nog eens een meevaller, portfolio blijkt voor 80% plak en knip werk vanuit de les te zijn.
:-?
Dat begrijp ik niet helemaal.....
Heb je alweer wat motivatie kunnen vinden om eraan te beginnen?
Aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven