Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik lees mee.
Vanaf oktober start ik een nieuwe opleiding. Een grafische opleiding om iets specifieker te zijn. Moet wel 1,5 uur reizen voor ik op school ben. Twee dagen in de week naar school, dus dat wordt pittig. Als het goed gaat dan duurt de opleiding tot mei 2020.

Naast de opleiding werk ik als zelfstandige (met strakke deadlines) en om daar iets meer uit te kunnen halen ga ik nu deze opleiding doen.

Het zal een half jaar flink buffelen worden, met werk, huiswerk, reizen, deadlines etc., maar ik heb er zin in!
aanhettypen wijzigde dit bericht op 15-09-2019 21:18
Reden: Nvt
0.19% gewijzigd
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
15-09-2019 21:18
Leuk topic! Ik lees mee.
Vanaf oktober start ik een nieuwe opleiding. Een grafische opleiding om iets specifieker te zijn. Moet wel 1,5 uur reizen voor ik op school ben. Twee dagen in de week naar school, dus dat wordt pittig. Als het goed gaat dan duurt de opleiding tot mei 2020.

Naast de opleiding werk ik als zelfstandige (met strakke deadlines) en om daar iets meer uit te kunnen halen ga ik nu deze opleiding doen.

Het zal een half jaar flink buffelen worden, met werk, huiswerk, reizen, deadlines etc., maar ik heb er zin in!
Succes alvast
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
@LoveDobby,
Dank je, jij/ jullie ook allemaal!
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Succes aanhettypen.
Niet nieuw wel anders
Succes Aanhettypen!!

ik heb gisteravond met mijn werkgroep kennis gemaakt en we hebben een aantal goede stappen gemaakt voor het paper dat we moeten schrijven. Ik begin langzaam te wennen aan het studieritme naast mijn werk, al is het nog erg vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
17-09-2019 08:52
Succes Aanhettypen!!

ik heb gisteravond met mijn werkgroep kennis gemaakt en we hebben een aantal goede stappen gemaakt voor het paper dat we moeten schrijven. Ik begin langzaam te wennen aan het studieritme naast mijn werk, al is het nog erg vermoeiend.
Super @hangmat, het zal vanzelf wel wennen!
Moeten jullie ook veel thuis doen? Dat lijkt me straks wel lastig. Aangezien ik zelfstandige ben zal ik dat goed moeten plannen.

Ik ben benieuwd hoe het jullie allemaal gaat, ook zeker bij de OU, dat vergt veel discipline en zelfstandigheid.

Hoop dat jullie allemaal succes hebben met deze nieuwe stappen :hyper:
Aan het typen...
Mijn laatste vakantiedag! Vanaf morgen weer naar school met veel theorie en ook al enkele praktijklessen klinisch onderzoek. Ik heb er zin in!
Aanhettypen schreef:
17-09-2019 18:32
Super @hangmat, het zal vanzelf wel wennen!
Moeten jullie ook veel thuis doen? Dat lijkt me straks wel lastig. Aangezien ik zelfstandige ben zal ik dat goed moeten plannen.

Ik ben benieuwd hoe het jullie allemaal gaat, ook zeker bij de OU, dat vergt veel discipline en zelfstandigheid.

Hoop dat jullie allemaal succes hebben met deze nieuwe stappen :hyper:
Ik heb geleerd om per week enkele studieuren in te plannen en me daar aan te houden, maar als zelfstandige kan dat misschien niet altijd als er onverwachte dingen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Morgen, mijn eerste toets van dit jaar. Best een lastig onderdeel (rekenen), hoop dat het lukt. Normaal best goed in rekenen, maar nu echt hulp aan mijn zoon gevraagd.
Such a beautiful place to be with Friends.
Succes LoveDobby! Gaat je lukken!
Aanhettypen schreef:
17-09-2019 18:32
Super @hangmat, het zal vanzelf wel wennen!
Moeten jullie ook veel thuis doen? Dat lijkt me straks wel lastig. Aangezien ik zelfstandige ben zal ik dat goed moeten plannen.

Ik ben benieuwd hoe het jullie allemaal gaat, ook zeker bij de OU, dat vergt veel discipline en zelfstandigheid.
ja klopt, tot nu toe gaat het goed, het is inderdaad flink plannen tussen de bedrijven door thuis en werk natuurlijk. En dan kinderen die aandacht willen. Maar tot nu toe red ik het, hoop dat het zo blijft.

ik vind het dan weer een voordeel dat ik niet steeds ergens heen moet. Ik kan gewoon naar huis, koptelefoon op en gaan (als thuis alles het toelaat). Maar hoef niet steeds naar Amsterdam, of Leiden of waar dan ook om daar college te volgen.
anoniem_208153 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 14:13
Reden: aanvullen
17.39% gewijzigd
Succes LoveDobby!
Alle reacties Link kopieren
Succes Dobby! Ik heb vrijdag mijn eerste tentamen en gisteren een paper moeten inleveren. Gelukkig had ik het idee dat al mijn studiegenoten er net zo hard mee worstelden als ik zelf. Dat schept wel een band.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
En hoe ging het?
Niet nieuw wel anders
Alle reacties Link kopieren
Dropsnoepje schreef:
24-09-2019 00:33
En hoe ging het?
Viel 100% mee, denk wel een voldoende.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is fijn! Zelf doe ik deze week nog 1 toets. Ik ga nog een paar dagen weg. En daarna even de balans op maken in welke volgorde ik verder ga. Ik denk wel dat ik iets minder intensief ga studeren want het is misscien toch wat veel. Hoe gaat het met de rest?
Niet nieuw wel anders
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel echt 60 uur per week aan mijn studie kwijt. Het is bekend dat zeker de eerste 3 maanden van deze studie heel intensief zijn.
Ik had eigenlijk verwacht dat als anderen 60 uur opgeven ik het wel in een uur of 30-40 zou kunnen. In het verleden hoefde ik mij niet heel erg intensief in te spannen voor studies. Nu ben ik ook echt zeker 60 uur per week kwijt.
Vandaag voel ik mij fysiek echt niet lekker. Hopelijk word ik niet echt ziek ofzo. Als ik eenmaal echt vertraging zou oplopen heb ik geen idee hoe ik dat nog in moet halen.
pff dat is wel pittig zeg Perzikboom. Dapper hoor.

ik merk dat ik het in minder uur doe dan ervoor staat, maar ik merk nu ook dat ik een dipje heb. Moet wekelijks minimaal 4-5 artikelen lezen en dat vergt veel concentratie. Dus moet me er deze week wat meer toe zetten. Hopelijk gaat dat dipje snel weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Oei perzikboom wat veel uur!! Werk je er ook nog naast?

Hier 18 uur les uren deeltijd, baan en 20 uur zelf studie ook best wel wat. Aangezien ik hersendood uit mijn werk komt iedere dag hhaha
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik schuif ook weer aan.
Wij zijn direct begonnen zonder intro week o.i.d. Als een van de weinige opleidingen.. We liepen dan ook de eerste week alleen door de school heen.. Merkte dit ook direct in de trein toen de intro weken voorbij waren helaas...

Eerste toets vorige week behaald, deze week 2 deadlines van verslagen en project.
Merk dat ik vergeleken mijn medestudenten, alles eerder probeer klaar te hebben.. Dit is af en toe wel lastig als ik bepaalde delen van de opdrachten etc. even wil overleggen, sparren ofzo met een ander.. Want niemand is dan al zo ver of heeft het überhaupt nog niet gelezen... Denk dat er dan ook een aantal zijn die de deadlines niet zullen halen O_o

De tijd die ik in deze studie moet steken valt mij zwaar tegen, ik had gehoopt dat ik er minimaal 24 uur naast zou kunnen werken... maar ik zie deze mogelijkheid niet echt voor mij om dan nog genoeg tijd voor ontspanning + opdrachten/verslagen etc. te hebben..

Heeft iedereen een beetje een leuke connectie met de rest van de studenten, docenten etc?
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras: ik ben in februari begonnen met mijn deeltijd opleiding. Aan het begin was er bijna geen contact met de klas. Na een tijdje vielen er mensen af. Sinds dat die gestopt zijn is de klas hecht geworden en wordt er veel overlegd etc. Nu is het een hele gezellige klas met een groep die er echt voor wil gaan.

Dus ik denk dat dat bij jou ook goed komt!
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras schreef:
25-09-2019 21:55
Zo, ik schuif ook weer aan.
Wij zijn direct begonnen zonder intro week o.i.d. Als een van de weinige opleidingen.. We liepen dan ook de eerste week alleen door de school heen.. Merkte dit ook direct in de trein toen de intro weken voorbij waren helaas...

Eerste toets vorige week behaald, deze week 2 deadlines van verslagen en project.
Merk dat ik vergeleken mijn medestudenten, alles eerder probeer klaar te hebben.. Dit is af en toe wel lastig als ik bepaalde delen van de opdrachten etc. even wil overleggen, sparren ofzo met een ander.. Want niemand is dan al zo ver of heeft het überhaupt nog niet gelezen... Denk dat er dan ook een aantal zijn die de deadlines niet zullen halen O_o

De tijd die ik in deze studie moet steken valt mij zwaar tegen, ik had gehoopt dat ik er minimaal 24 uur naast zou kunnen werken... maar ik zie deze mogelijkheid niet echt voor mij om dan nog genoeg tijd voor ontspanning + opdrachten/verslagen etc. te hebben..

Heeft iedereen een beetje een leuke connectie met de rest van de studenten, docenten etc?
Herken het alleen ik heb wel een hecht klasje en alles op tijd het werken er naast valt zwaar altijd moe.. Soms in de avond te moe om nog te leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele leuke groep. Ik was bang dat ik een beetje buiten de groep zou vallen aangezien ik een stuk ouder ben dan de rest, maar dat is helemaal niet het geval.
Die 60 uur per week zijn pittig, maar ze zijn voor iedereen pittig. Ik denk dat ik het een stuk beter kan behappen in de levensfase waar ik nu in zit dan dat mijn vroegere ik het had gekund.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een hele leuke en gemêleerde klas, maar ik merk ook dat ik soms te hard wil/denk te moeten. Ik heb 2 dagen school en ongeveer 20 uur thuisstudie, maar ik zit er langer aan.
En dan merk ik thuis dat ik steeds pessimistischer word, dat het vast niet genoeg is, of niet origineel genoeg ofzo, en eenmaal op school blijk ik juist heel veel te hebben gedaan en kom ik weer op een roze wolk thuis...

Beetje meer relativeren en loslaten zal de truc wel zijn ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven