Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
..bovenste deel verwijderd ivm herkenbaarheid...

Ik had al lang van tevoren berekend of we alle noodzakelijke kosten zouden kunnen dekken van 1 salaris. Als we de auto weg doen en oudste zoon (11)van de bso halen dan kan het nèt.
We hebben voldoende spaargeld om onverwachte kosten als vervanging van een kapotte koelkast of een kapotte wasmachine te kunnen opvervangen dus een werkgever die zich als een blok aan mijn been gedraagt ben ik liever kwijt dan rijk.
Vanaf 1 oktober heb ik dus heel veel tijd om mij volledig op mijn studie te richten.
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 15:26
28.66% gewijzigd
Dat is wel lekker dan!
Alle reacties Link kopieren
En misschien kun je ergens parttime aan de slag perzikboom?
Veel plezier met het nieuwe studiejaar iedereen!
Ik heb vrijdag mijn eerste tentamen gemaakt. Ging wel goed :) ik droomde vannacht dat ik maar een 6 had en hevig teleurgesteld was :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nou eerste dag zit erop. Vanmiddag contact gehad met mijn stage, het wordt een groep 2/3 in plaats van 1/2. Heeft als voordeel dat ik mijn stage van vorig jaar gelijk kan in halen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Dat is mooi Dobby!

Mijn eerste college gisteravond zit er op! Verder pas over 3 weken weer het volgende contactmoment. Deze week moeten we werkgroepen van 4 personen vormen.
Het was ontzettend interessant!
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
03-09-2019 08:09
Dat is mooi Dobby!

Mijn eerste college gisteravond zit er op! Verder pas over 3 weken weer het volgende contactmoment. Deze week moeten we werkgroepen van 4 personen vormen.
Het was ontzettend interessant!
Mooi zo!
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik heb ook de eerste module vandaag bestudeerd. Het lijkt me super leuk! Maar ik mag flink aan de bak. Aanstaande vrijdag komt het boek dat erbij hoort als het goed is binnen en bestaat uit een kleine 600 pagina's. Voor de eerste bijeenkomst moet ik al zo'n 250 paginas lezen en opdrachten bij maken. Daarnaast is er ook een digitale groepsopdracht zag ik.

Prince2 examen heb ik ook gepland voor volgende week vrijdag. Vrijdag de 13e, das geen goede dag voor dit soort dingen haha. Maar ik wil er ECHT ECHT ECHT vanaf zijn voordat ik 2 oktober begin met de opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste week zit er op, nou ja dat betekend dus twee dagen :P
Wat een mazzelaar voel ik me, een superleuke, gemêleerde klas, iedereen is echt geweldig gemotiveerd. Het was heel interessant, de eerste lessen, pittige maar mooie opdrachten voor de eerste acht weken, ik heb heel er genoten maar ik ben vandaag compleet gesloopt.
Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.
Nu alweer zin in komende donderdag!
leuk zeg slekire!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg jullie topic al een tijdje en wil ook graag meeschrijven. In tegenstelling tot jullie heb ik geen kant en klaar traject. Ik volg online onderwijs in het buitenland om zo mijn bachelor bij elkaar te sprokkelen. Dit betekend dat ik losse cursussen doe die binnen een bepaalde opleiding passen. Ik kan in redelijke mate mijn eigen vakken kiezen. Het is naast een aantal verplichte vakken vooral veel vrije keuze in vakken. Helaas ook duur haha. Ik vind het jammer dat deze vorm van onderwijs nog niet in Nederland aangeboden wordt. Er zijn wel universiteiten die deze studie aanbieden maar nog niet zo vrij als in het buitenland en al helemaal niet online. Ik ben nog maar net begonnen en nu bezig om eerder behaalde Nederlandse studiepunten om te zetten naar de studiepunten in het buitenland. Daarnaast heb ik al een aantal modules afgerond en dus de eerste studiepunten binnen :).
Niet nieuw wel anders
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg dropsnoepje. Mag ik vragen in welke richting je studeert? Ik denk dat er bij veel studies toch wel een praktisch aspect zit wat je niet volledig online kan volgen. De studies waarbij dat wel kan zijn al grotendeels via instituten als ncoi of open universiteit te volgen, of zie ik het verkeerd en doe je iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
Ha dropsnoepje, dat klinkt ook goed, maar dan moet je wel echt veel discipline hebben. Ik weet van mezelf dat het me veel helpt om klasgenoten te hebben die ik regelmatig zie, die ook heel gemotiveerd zijn, daar krijg ik echt energie van.
Maar in jouw geval kan je wel echt flexibel je tijd indelen, dat is wel een groot voordeel.
Wat studeer je?
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer Liberal Arts. En wil mij dan met name op literatuur richten. Klopt je hebt natuurlijk wel ou en nti(met stage) en dergelijke maar dat is toch wel heel anders. Ik kan nu bijvoorbeeld voor heel veel studievakken uit diverse aanbieders kiezen. En dus kijken naar vakinhoud en welke ik het leukste vind of mij het beste ligt. Uiteindelijk transfer je dan alles over naar een van de (drie) universiteiten waar dat bij kan. Ik heb in het verleden ook deeltijd onderwijs gedaan. Ik herinner mij inderdaad dat zo'n klas ook best motiverend werkte.
Niet nieuw wel anders
Klinkt interessant dropsnoepje.
Ik studeer grotendeels ook wel zelf, maar dan gewoon via de OU.

Afgelopen donderdag zijn er werkgroepen gevormd en ik heb net mijn eerste opdracht ingeleverd. Nu verder met lezen en de opdracht van de tweede week!
Alle reacties Link kopieren
Interessante studie!

Morgen ga ik lekker aan mijn eerste huiswerk, kinderen naar school dus alle rust. Fijn om begonnen te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Morgen echt een heel rot rooster.

9.45-22.00 vol met gaten :whip:
Wordt een vermoeiend dagje.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Oei die gaten zijn ruk idd. Sterkte! Ja is interessant. Ik heb ook naar ou gekeken. Maar ik zie het niet zitten om daar zes jaar! Mee bezig te zijn. Dat is de normale lengte tegenwoordig. Ik heb nu in een aantal weken al 12 studiepunten behaald. ( het hele traject bestaat uit 120 studiepunten, een normaal studiejaar is 30 punten, ander systeem). Bij de OU zou ik door hun vaste startmomenten niet kunnen versnellen. Maar goed het is niet mijn bedoeling dit topic te kapen. En perzikboom wat een besluit!
Niet nieuw wel anders
Hoi allemaal,

Hoe gaat het hier met jullie? Allemaal goed gestart en al langzaam in een studieritme?

Ik heb vandaag mijn Prince2 examen gehaald en nu dus alle tijd om mijn eerste 2 collegedagen voor te bereiden. Management en Organisatie en Projectmanagement (deze is gebaseerd op Prince2 dus dat moet goed komen zou je denken).
Erg spannend, eind dit jaar kan ik al de eerste studiepunten in de pocket hebben.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Moet nog wel weer in het ritme komen hoor, vooral van huiswerk maken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Idd Dobby, hier hetzelfde. En ik ben er ook nogal mee uit de bocht gevlogen afgelopen week, heb veel teveel gedaan terwijl ik steeds meer bang werd dat het niet genoeg zou zijn. Nou ja, leer ik ook weer van.
En ik ben echt helemaal doodop in mn hoofd, terwijl mn lijf nog makkelijk kan, terwijl ik andersom gewend ben, ook erg wennen.
Maar oh wat is het leuk en interessant!
Nog steeds vakantie, de 23ste beginnen we weer. Het mag gaan komen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook meer gewend aan lichamelijke vermoeidheid dan aan geestelijke vermoeidheid. Het studieritme lukt redelijk. Ik heb het idee dat ik mij een stuk minder druk maak dan mijn studiegenootjes, waardoor ik eigenlijk weer stress krijg omdat ik geen stress heb en zij wel.
Ik merk wel dat ik nu ik zowel lichamelijk als geestelijk moe ben eindelijk goed slaap.
Alle reacties Link kopieren
In de eerste weken ging ik ook hard van stapel, maar nu kan ik al twee de motivatie een stuk minder vinden. Moet nu en een niet-leuke opdracht maken en een niet-leuk vak leren. Even doorbijten en dan heb ik daarna wel weer een leuk vak!
o die vermoeidheid ken ik, ik ben nu 2 weken bezig en op zich vind ik het niet zwaar, maar ik ben heel moe. Gewoon door het vele lezen en dan niet even snel een tekst scannen en de belangrijkste resultaten eruit halen zoals ik altijd doe voor werk, maar echt geconcentreerd bezig zijn. Het zal wel wennen, maar pffff.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik mijzelf echt een grote druk op leg. Omdat ik mijn eigen tempo kan bepalen probeer ik dus het maximale eruit te halen. Balans vinden is even moeilijk.
Niet nieuw wel anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven