Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
28-12-2019 14:55
Wat voor master ga je doen Sanne?
Master Educational Leadership, oftewel de MEL.
Het is een verdieping voor schoolleiders, maar telt telt ook als schoolleidersopleiding. Je kunt er dus directeur mee worden. Mijn droom is eigenlijk om ooit mijn PhD te doen, maar eerst maar eens zien hoe dit gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie allemaal al weer begonnen na de kerstvakantie? Ik ben begon deze week begonnen met mijn stage en..... Ik verveel mij kapot.
Waar ik de colleges volgen echt fantastisch vond maar ook heel pittig is de stages zo'n beetje het tegenovergestelde. Het is bovendien gebruikelijk dat mensen rond 10 uur beginnen en dan zeker tot 6 uur blijven terwijl ik liever om 8 uur begin en om 5 uur eigenlijk wel naar huis wil. Bleh, dat wordt afstrepen tot eind juli. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Balen perzikboom..

Ik begin zaterdag weer met school! Wel begonnen met voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?
Ik heb besloten om de verkorte hbov te gaan doen.
Ik heb me aangemeld en moet over een paar weken een paar persoonlijkheidstesten en een assessment doen.
Dat vind ik wel heel spannend.
Ik hoop aangenomen te worden.
Nou, ik heb me opgegeven voor een 2 jarige deeltijd mbo-opleiding (ik laat even in het midden wat het is; is echt heel specifiek).
Bij ons is het 2 dagen in de week stage lopen en 1 dag in de week naar school.
Nu dus druk op zoek naar een stageplek maar dat gaat denk ik wel lukken, maak ik me niet te druk om en ik heb nog tot eind aug. dus komt vast goed.
Ik zie vooral op tegen hoe anders de lessen zullen zijn qua digitalisering; vroeger ging had je boeken en een schrift maar dat is nu natuurlijk heeeeel anders.
Ik hoop dat ik wdb goed mee kan komen.
Verder heb ik er hartstikke veel zin in!
Sun.lover schreef:
28-01-2020 22:17
Mag ik ook meeschrijven?
Ik heb besloten om de verkorte hbov te gaan doen.
Ik heb me aangemeld en moet over een paar weken een paar persoonlijkheidstesten en een assessment doen.
Dat vind ik wel heel spannend.
Ik hoop aangenomen te worden.
Waarom moet dit allemaal; alleen al om aangenomen te worden op de opleiding?
Spannend zeg, succes!!
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
13-02-2020 05:52
Waarom moet dit allemaal; alleen al om aangenomen te worden op de opleiding?
Spannend zeg, succes!!
Waarom weet ik ook niet. Volgende week zal ik meer weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn assessment is goed gegaan. Ik mag met de opleiding starten.
Heb er al veel zin in.
Hier ook alweer 9 maanden onderweg in mijn helpende plus bbl traject. En nog geen dag spijt. Ga elke dag met zoveel plezier naar mijn werkplek. Super leuke en lieve collega’s. Kan erg veel van ze leren. Ook kijk ik elke week weer uit naar mijn schooldag. Daar ook erg leuke en lieve nieuwe mensen leren kennen. Zou in principe in mei moeten wisselen van werkplek, om het laatste halfjaar nog ergens anders heen te gaan. Weet dat dat ook beter is, maar zou zo graag op deze afdeling willen blijven. Weet dat collega’s dat ook graag zouden willen. Laatst zei een collega dat ze mij een kijkje op een andere afdeling gunt, maar dat ze ook wel zou willen dat ik bleef omdat ik perfect binnen het team pas. Ik ben al wel gevraagd om in de zomervakanties bij te springen ook op andere afdelingen, en dat wil ik zeker wel. Nu ja we gaan het zien waar ik over een paar maandjes ben. Maar ik zou iedereen die de kans krijgt om op latere leeftijd nog een carriereswitch te maken met daarbij een opleiding. Doen!!! Je bent nooit te oud.
Leuk Cinderella! Wat goed dat je het zo naar je zin heb.
Bij 'mijn' opleiding wordt het juist aangemoedigd iig 1 jaar bij hetzelfde bedrijf te blijven., zelfs 2 jaar mag ook! Om zo meer binding te krijgen en echt een vol jaar alle activiteiten mee te krijgen.
Ik begin dus pas in sept. met school maar mag in aug. al beginnen met de stage.
Stage adres is zo goed als rond :cheer2:
BosscheBol1984 schreef:
23-02-2020 10:06
Leuk Cinderella! Wat goed dat je het zo naar je zin heb.
Bij 'mijn' opleiding wordt het juist aangemoedigd iig 1 jaar bij hetzelfde bedrijf te blijven., zelfs 2 jaar mag ook! Om zo meer binding te krijgen en echt een vol jaar alle activiteiten mee te krijgen.
Ik begin dus pas in sept. met school maar mag in aug. al beginnen met de stage.
Stage adres is zo goed als rond :cheer2:
Op zich is het beter om ook te kijken op een andere afdeling, zien hoe het daar allemaal reilt en zeilt. Elke afdeling is weer anders. Maar ik ben echt op mijn plek op deze afdeling. Weet hoe alles gaat, ingespeeld op collega’s dat merk ik. En dan zou je het laatste half jaar nog weer op een nieuwe plek moeten wennen. Moet dan ook handelingen af laten toetsen. Zou dat het liefst op deze afdeling doen. Heb afgelopen week al stiekem een balletje opgegooid bij onze planner. Ze had me voor de maand mei al ingeroosterd. Dus ik vroeg haar of ze al meer wist, aangezien ik in mei waarschijnlijk al niet meer daar werkzaam zal zijn. Maar zeg ik tegen haar. Ik wil ook met alle plezier hier blijven hoor. Mag van mij. Zegt zij dat ik van haar ook wel mag blijven, maar dat ze binnenkort een gesprek heeft met onze manager. Ook over nieuwe bbl-ers die in sept 2020 gaan starten en binnen het huis geplaatst moeten worden. Wat ga jij voor opleiding doen als ik vragen mag? Ook iets in de zorg? Succes ermee.
Neen, niet in de zorg. De opleiding is echt heel specifiek dus laat ik even in het midden. Hoeveel dagen/uur werk jij in de week (stage) en krijg je betaald?
BosscheBol1984 schreef:
23-02-2020 13:19
Neen, niet in de zorg. De opleiding is echt heel specifiek dus laat ik even in het midden. Hoeveel dagen/uur werk jij in de week (stage) en krijg je betaald?
Oké. Ik werk ongeveer 24 per week en ga daarnaast 1 dag per week naar school. En krijg gewoon salaris, ook 4 uur school krijg ik betaald. Niet bijster veel ( omdat ik leerling ben), dus het is echt verstandig omgaan met mijn geld. Ook omdat ik alleen ben, maar als ik goed oppas en geen gekke uitspattingen doe red ik het net. Ik weet dat er na november betere tijden aankomen. Dus het gaat me lukken. Ik zie het als een investering voor de toekomst. Hoeveel ga jij werken straks?
Alle reacties Link kopieren
Het is een tijdje geleden dat hier iemand wat geplaatst heeft zie ik, maar ik zou graag in contact willen komen met anderen die ook binnenkort weer beginnen met school.

Ik begin 12 september met module 1 van de opleiding individueel instructeur (honden). Heel spannend maar vooral heel veel zin in! :-D
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben er ook weer!
Alle studiepunten van het eerste semester zijn binnen. Maar inmiddels zijn we bijna bij het einde van blok 3 en heb ik al weken online les.... Nog meer mensen die tot minimaal 1 juni nu online les krijgen? Er is momenteel nog maar 1 toets die wordt omgebouwd tot online toets... Als dit er niet meer worden dan wordt dit volgend jaar 90 studiepunten behalen.... Helaas, maar gezondheid staat voorop natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me aangemeld om weer te studeren in September! Ik weet nog niet of ik ben toegelaten, ivm corona duurt dit 8-12 weken ipv 4 o_o maarja of de scholen en universiteiten écht weer volledig open gaan in September is ook niet zeker natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Na lang dubben heb ik ook de knoop doorgehakt, ik wil september beginnen met den 2 jarige opleiding associate degree ( financieel) maar vanwege de coronacrisis heb ik mij nog niet ingeschreven, omdat ik niet weet hoe lang de huidige situatie gaat duren, maar mocht alles weer " normaal " worden dan ga ik wel die opleiding doen.
En ik heb er zin in.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
hallohoihey567: Spannend! Poeh dan moet je nog wel even geduld hebben. o_o Welke opleiding ga je doen als je toegelaten wordt?

Miskotto: Leuk dat je weer wil gaan studeren! Het zijn idd onzekere tijden om je aan te melden voor een opleiding.. Uiteraard hopen we dat het t.z.t. weer normaal is, dat alles weer open mag en we weer ons gewone leven op kunnen pakken.

Ik heb al een email van mijn opleider gekregen dat module 1 & module 2 online door kunnen gaan, dus wat er ook gebeurt ik ga 12 september beginnen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Skydancer30 schreef:
07-04-2020 19:35
hallohoihey567: Spannend! Poeh dan moet je nog wel even geduld hebben. o_o Welke opleiding ga je doen als je toegelaten wordt?

Miskotto: Leuk dat je weer wil gaan studeren! Het zijn idd onzekere tijden om je aan te melden voor een opleiding.. Uiteraard hopen we dat het t.z.t. weer normaal is, dat alles weer open mag en we weer ons gewone leven op kunnen pakken.

Ik heb al een email van mijn opleider gekregen dat module 1 & module 2 online door kunnen gaan, dus wat er ook gebeurt ik ga 12 september beginnen. :-D
Super fijn dat je kan beginnen! :-D Als ik toegelaten word ga ik een master doen in linguistics in Birmingham (UK) :-D Ik hoop dat het zo specifiek is dat er niet zoveel aanmeldingen zijn :-D
Alle reacties Link kopieren
hallohoihey567: Ja, ben er heel blij mee :-D Ik kan eigenlijk niet meer wachten, maar dat moet ik natuurlijk wel haha. Verplichte literatuur heb ik ook allemaal al. :A:

Leuk! :-D Ik hoop dat je z.s.m. hoort dat je toegelaten bent. :-D
hoi, ik meld me ook weer even. Mijn eerste 2 vakken geslaagd, ben nu bezig met het 3e vak. Ik heb weinig motivatie nu, de kinderen overdag thuis dus ben vooral hen aan het helpen met schoolwerk, in de tussentijd en in de avonden ben aan het werk dus de studie schiet er een beetje bij in. Ik heb zaterdag een deadline voor iets dat meetelt voor het eindcijfer dus nu moet ik wel. gelukkig werk ik goed met deadlines.

@zeikmatras: ik heb alleen maar online les (open universiteit) dus voor mij verandert er in dat opzicht weinig gelukkig.

@anderen: succes met de start. Ik ben blij dat ik het een jaar geleden besloten heb en echt heb kunnen starten. Het is soms erg moeilijk, ik heb niet altijd evenveel discipline als ik het druk heb met werk of thuis (in de week dat mijn schoonvader overleed in januari had ik precies een deadline, dus dat kwam allemaal niet zo lekker uit) maar over het algemeen is het zwaar maar te doen en gewoon de dingen die ik leer zijn onwijs leuk!
Alle reacties Link kopieren
De start van mijn opleiding is gelukkig verzet naar september.
Voorlopig Hebridean echt geen tijd meer voor een opleiding.
Wel hebben een soort digitale kennismaking gehad.
Leuk om al een paar studiegenoten te hebben gezien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hier ook online colleges, best pittig, vorige week is het derde blok afgerond, daar gisteren de eerste beoordeling van gekregen, filosofie essay: voldaan! Ben zó blij, wat vond ik dat een dobber met alleen maar ppt colleges, geen contact met de docent.
Ook bij ons voorlopig geen les meer, daarom zijn wij allemaal door naar het volgende jaar, maar aan het einde daarvan moet wel het minimum aantal studiepunten over de twee jaar behaald zijn...nou ja, dat zien we dan wel.
Meer mensen die online tentamens moeten gaan doen? ik heb er deze week en volgende week 1 + mijn eindgesprek scriptie via Teams. Ik vind het hele idee van die tentamens echt heel gek, het is toch allemaal 10 keer makkelijker als je thuis je schriftje en boek erbij kan houden?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?
@Hangmat, hoe gaat het met jouw studie?
@Sun.Lover: ga jij de opleiding duaal doen of voltijd?

Ik heb me net aangemeld voor HBO-V Duaal, ik heb een leerwerkplek gevonden! Ik ben heel benieuwd hoe iedereen in de praktijk de combi studie/werk/gezin volhoudt en wat de gouden tips zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven