Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 19:27
Dat is toch te begrijpen? Ook omdat het vakantie is. Je kan dan ook als familie zelf inspringen en helpen, zeker met het huishouden.
Leuk als je geen familie hebt, je kinderen zelf op vakantie zijn en/of ver weg wonen en zelf werken plus een hulpbehoevend kind hebben.
De betaling gaat gewoon door ook al komt er niemand.
Beter is 1 week hulp, 1 week geen hulp maar niet een maand zonder.
[quote=Cateautje post_id=30185667 time=1563889269 user_id=104457]
Ik denk niet dat de ovens van de bakker nog aan staan, bakkers bakken in de nacht, maar ik kan me voorstellen dat taartjes en gebakjes de vitrine uitdruipen en het slagroom zowat vloeibaar wordt.


Ik gok zo dat je nog nooit bij een bakkerij gewerkt hebt..... In ieder geval niet bij een die overdag ook gewoon afbakt.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
23-07-2019 22:53
Tuurlijk is dat anders, als je dat gewend bent kan je er beter mee omgaan. Maar het begon met de discussie over oververhitte baby’s die niet naar het kdv zouden moeten gaan of kdv’s die dicht zijn etc (want je baby zal maar overlijden aan oververhitting). Dat vind ik dus een beetje onzin. In warme landen worden ook baby’s geboren en die zijn ook niet “gewend aan de hitte”. Ik snap echt dat het heel erg wennen is om het zo heet/warm te hebben, maar overdrijven (overleden baby’s) is nergens voor nodig.

Als het -20 is in de winter hebben het toch ook niet over onderkoelde baby’s als ze naar het kdv gaan? Worden ze dan ook thuis gehouden?
Beetje een rare vergelijking, kinderdagverblijven hebben een verwarming, net zo als alle huizen in Nederland, we zijn namelijk gewend dat het koud kan worden.
Helaas hebben niet alle kinderdagverblijven afdoende maatregelen voor wanneer het warm wordt, want zo extreem warm als nu is het bijna nooit. Daarom is er nu ook een run op ventilators en airco’s, dit gebeurt niet vaak in Nederland en we zijn het niet gewend.
In de winter is er nooit een run op kachels in Nederland, we zijn gewend dat het koud kan zijn, dus een kachel hebben we allemaal.
Treurniet12 schreef:
23-07-2019 21:25
Ik werk zelf op een kdv dus weet kind-ratio. Een babygroep bij ons is 0-2 dus altijd minder dan 6 leidsters want niet alle kinderen zijn onder de 1. Met 6 man op een groep is niet verantwoord, veel te druk. En wachten op aandacht is wel anders als je met 2 kinderen bent of 16. Dan moet je soms 15 minuten wachten terwijl we wel weten dat je honger hebt of dat je uit bed wilt en helemaal overstuur bent.

Fijn dat je zo’n blindelings vertrouwen hebt in je opvang. Voor jou erg prettig! Ik kan zelf helaas nooit mijn kind gerust achter laten in een grootschalig kdv omdat ik weet hoe het er aan toe gaat (en nee mijn mening en ervaring is niet gebaseerd op 1 kdv).
Altijd fijn om te horen dat mensen die in de opvang werken er zo veel vertrouwen in hebben. En thuis altijd alle tijd voor hun kinderen hebben.

Ik ben niet zo perfect. Mijn ervaring is gelukkig dat het op een kdv niet slechter gaat dan thuis en op sommige punten zelfs beter. Leidsters hebben aanzienlijk keer ervaring met baby's dan ik en dat merk je. Dan vind ik de temperatuur van de koelkast of een logboek van de kamertemperatuur inderdaad niet belangrijk. Of personeel weet waar het mee bezig is en nadenkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een fietsenwinkel, zonder airco, met 1/3 van de winkel gemaakt van glas. Is al snel 5/6 graden warmer dan buiten jammer genoeg. Mag wel in een nette korte broek werken (ik sleutel niet meer veel) dus dat gaat donderdag wel gebeuren anders leg ik het lootje.

Hier ook nogal wat lichamelijke ongemakken waardoor warmte slecht verdragen word. Veel misselijk/hoofdpijn en voelt alsof de druk in mijn lijf 'hoger' word als het warm is.

Echt respect voor mensen in de zorg/postbodes inderdaad.

En ik had geen idee wat lutjepotten waren, maar het lijken wel een beetje op konijnenhokken :p Lijkt me inderdaad wel lekker liggen zo.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
23-07-2019 22:59
Leuk als je geen familie hebt, je kinderen zelf op vakantie zijn en/of ver weg wonen en zelf werken plus een hulpbehoevend kind hebben.
De betaling gaat gewoon door ook al komt er niemand.
Beter is 1 week hulp, 1 week geen hulp maar niet een maand zonder.
Dat is natuurlijk ook heel erg vervelend maar bij ons in de wijkverpleging is het er gewoon niet, dus het is geen kwestie van minder mensen op vakantie, meer overwerken of andere taken schrappen want dat wordt dus allemaal al gedaan. En dan is het lastig maar je kunt niet meer doen dan je best en als er geen personeel is houd het echt op en dan is het een probleem van de cliënt en eventueel zijn of haar familie en uiteindelijk de maatschappij. Nee niet leuk, zelfs heel erg vervelend en verdrietig maar dit gaat de toekomst zijn kan ik je nu al voorspellen. Ik en al mijn collegae werken een flink aantal uren boven hun contract, dat betekend dus structureel meer uren dan je hebt gevraagd, dit doet iets met het thuisfront en zorgt er ook voor dat mensen iets anders gaan doen. De uitstroom is giga. Het blijft hele lastige materie.
Ik woon op het platteland en hier gaat alles gewoon door.
De hele gezondheidszorg heeft inderdaad met personeelsgebrek te kampen en ik weet ook dat degenen die blijven Heel hard moeten werken en het te druk hebben plus vaak nog eens overuren draaien.
Zelf heb ik ook in de zorg gewerkt dus weet er alles van helaas.
Het ergste vind ik dat de hulpbehoevenden eronder lijden en dat is mijn frustratie.

Sterkte Nursy en alle anderen die moeten werken met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Koffiepot schreef:
23-07-2019 23:07
Beetje een rare vergelijking, kinderdagverblijven hebben een verwarming, net zo als alle huizen in Nederland, we zijn namelijk gewend dat het koud kan worden.
Helaas hebben niet alle kinderdagverblijven afdoende maatregelen voor wanneer het warm wordt, want zo extreem warm als nu is het bijna nooit. Daarom is er nu ook een run op ventilators en airco’s, dit gebeurt niet vaak in Nederland en we zijn het niet gewend.
In de winter is er nooit een run op kachels in Nederland, we zijn gewend dat het koud kan zijn, dus een kachel hebben we allemaal.
Ok, fair enough over de slechte vergelijking met de winter.

Alleen blijf ik het wel heel erg zwaar overdreven vinden allemaal. Wat wil je allemaal gaan doen op een kdv tegen de hitte? Het is warm, dat is het overal. Kinderen (en volwassenen) zijn niet van suiker en smelten dus niet. Je doet alles een tandje langzamer en zet een ventilator aan. Ik begrijp echt dat dit hele uitzonderlijke temperaturen zijn en dat dit voor heel veel mensen niet prettig is maar kdv’s dicht gooien omdat het warm is vind ik wel heel erg ver gaan.
Straks ook nog alle treinen en bussen plat omdat het 3 dagen zomer is?
Marnamai schreef:
24-07-2019 00:23
Straks ook nog alle treinen en bussen plat omdat het 3 dagen zomer is?
Dat was vandaag al met de trein. Mijn zoon heeft het laatste stuk de bus moeten nemen vandaag omdat de trein pas weer laat ging rijden.
Marnamai schreef:
24-07-2019 00:23
Straks ook nog alle treinen en bussen plat omdat het 3 dagen zomer is?
Bij NS is het nu code rood ja. Wat inhoud dat er minder treinen rijden enzo. Niet omdat de trein daar niet tegen kan maar omdat het spoor bij deze hitte uitzet wat voor problemen kan zorgen. En dan heb ik het nog niet eens over de bermbranden.
https://www.ad.nl/binnenland/alle-hens- ... ~a898c2a9/

En dat is natuurlijk niet wegens de zomer maar door de extreme hitte die we in Nederland niet gewend zijn.
Zoon heeft vakantiebaantje. Op plein in de stad een gratis activiteit voor kinderen begeleiden.
Hij moet gewoon werken terwijl ik mij afvraag hoeveel ouders met kleine kinderen er in de stad sjouwen morgen.
Nul schaduw. Geen pauze, ( 12:45-17:00)

Hij is nu bij zijn vader dus die is in charge. Maar ik vind het waanzin. En dat voor 12,50 voor de hele middag.

Moet dus op mijn handen zitten om me er niet mee te bemoeien :$
benmamma schreef:
24-07-2019 01:37
Zoon heeft vakantiebaantje. Op plein in de stad een gratis activiteit voor kinderen begeleiden.
Hij moet gewoon werken terwijl ik mij afvraag hoeveel ouders met kleine kinderen er in de stad sjouwen morgen.
Nul schaduw. Geen pauze, ( 12:45-17:00)

Hij is nu bij zijn vader dus die is in charge. Maar ik vind het waanzin. En dat voor 12,50 voor de hele middag.

Moet dus op mijn handen zitten om me er niet mee te bemoeien :$
Dat is toch niet verantwoord? In mijn woonplaats zijn deze week een aantal activiteiten en dergelijke afgelast ivm hitte. Organisatie vond het onverantwoord en sommige dingen worden verplaatst naar een andere datum.
benmamma schreef:
24-07-2019 01:37
Zoon heeft vakantiebaantje. Op plein in de stad een gratis activiteit voor kinderen begeleiden.
Hij moet gewoon werken terwijl ik mij afvraag hoeveel ouders met kleine kinderen er in de stad sjouwen morgen.
Nul schaduw. Geen pauze, ( 12:45-17:00)

Hij is nu bij zijn vader dus die is in charge. Maar ik vind het waanzin. En dat voor 12,50 voor de hele middag.

Moet dus op mijn handen zitten om me er niet mee te bemoeien :$
Hoeveel werk gaat hij effectief hebben als waarschijnlijk een heel deel ouders hun kind thuis houdt?
Ik zou mijn lagere schoolkind immers morgen liever een dagje zwembad in de tuin gunnen ipv een gratis stadsactiviteit op een betonnen plein.

Ik zou hem appen dat ie een pet meeneemt en een fles water.

En erop rekenen dat ie sowieso weinig om handen gaat hebben.
sanjunipero schreef:
23-07-2019 21:19
Ik werk in een klein restaurant zonder airco, en mét ramen rondom: omdat de zon de hele dag binnen schijnt is het er vaak nog iets warmer dan buiten. Zie er enorm tegenop te werken met deze hitte. Heb voornamelijk medelijden met de mensen in de keuken, die de hele dag bij de warme vaatwasser en het hete gasfornuis staan.
Ik leef met je mee. Ik weet precies hoe je je voelt. :hug:
Horeca met dit weer is echt niet te doen. Sommige bedrijfskantines waar ik werk gaan dicht met dit weer. Maar de meeste draaien gewoon door. Helaas. Heel soms tref ik er een met airco, maar dat is wel een uitzondering. Meestal is er in de kantine waar de gasten eten wel airco maar achter waar wij werken niet. Het is echt afzien. Vooral in de spoelkeuken en boven het fornuis.

Mijn Afrikaanse collega's vinden mij ook een watje omdat ik hier niet tegen kan. Ik loop al dagen met knallende koppijn, slaap een uur of 2-3 per nacht als ik mazzel heb en voel me gewoon echt misselijk en enorm duizelig met dit weer. Ik kan er gewoon niet tegen.
Maar blijkbaar ben je dan een watje. Volgens hun moest ik maar niet naar Afrika verhuizen, nou ja dat was ik toch al niet van plan. :proud:
Koffiepot schreef:
23-07-2019 23:07
Beetje een rare vergelijking, kinderdagverblijven hebben een verwarming, net zo als alle huizen in Nederland, we zijn namelijk gewend dat het koud kan worden.
Helaas hebben niet alle kinderdagverblijven afdoende maatregelen voor wanneer het warm wordt, want zo extreem warm als nu is het bijna nooit. Daarom is er nu ook een run op ventilators en airco’s, dit gebeurt niet vaak in Nederland en we zijn het niet gewend.
In de winter is er nooit een run op kachels in Nederland, we zijn gewend dat het koud kan zijn, dus een kachel hebben we allemaal.

Inderdaad, het is ook geen vergelijking. Met kou kan je betere maatregeling treffen dan warmte.
Maar goed, zij weten het, want zij wonen in een "warm gebied" en wij Nederlanders moeten niet zeuren. Prima.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 20:25
Vertel dat tegen de mensen die letterlijk doodziek worden van dit weer. Die hartkloppingen krijgen, hoofdpijn, misselijkheid, braken.
Ja, die stellen zich vast aan, want jij kan er wél tegen he. :bonk:
Wat een onwetendheid!
De mensen die letterlijk doodziek worden van dit weer, daar lijkt het me dus oprecht vreselijk voor.
De mensen die de hele dag lopen te steunen en te zuchten dat het zo warm is en dat dat wel wat minder mag, terwijl ze overduidelijk prima functioneren, al is het op een wat minder hoog tempo of met wat meer zweet, die stellen zich dus aan. Je kunt ook gewoon lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even lekker een uurtje sporten in de sportschool zonder airco. Na flinke inspanning en bijbehorend zweet voelt gewoon lopen straks mss als peanuts :P
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
23-07-2019 17:13
Ik heb mazzel, hoef niet te werken de komende dagen. Heb echt medelijden met mensen in de zorg, bouw, podiumbouwers, horecamensen etc.

Ik hoef pas vrijdag weer! Lucky me!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-07-2019 00:23
Straks ook nog alle treinen en bussen plat omdat het 3 dagen zomer is?
hier in de stad rijdt alles gewoon, maar ik vind het eerlijk gezegd absurd
in ongeveer 1/3 van de bussen werkt de airco niet of niet goed
die chauffeurs zijn gek dat ze gaan rijden, ik had geweigerd, maar dat durven ze blijkbaar niet
ik lag al na een ritje van 10 min in een flauwte en zij zitten er de hele dag in met alleen een fles opgewarmd water tot hun beschikking
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vrijwilligerswerk in een winkel die, voor de rest loopt deze winkel ook alleen maar op vrijwillig en 1 (betaald) iemand die het coördineert .

Maar de tent dichtgooien met deze hitte, nee hoor.. :-|
Ja bussen en treinen zonder airco zijn met dit weer best gevaarlijk, ben ook ooit een keer bijna van m'n stokje gegaan in een bus toen het warm was maar zeker nog 10 graden koeler dan nu. En ik heb een keer een meisje flauw zien vallen in een volle bus. En qua water hoeveel moet je meenemen want een half litertje is zo leeg en wordt warm waardoor het nog niet verkoelend is.
LieverLustDanLiefde schreef:
24-07-2019 07:27
De mensen die letterlijk doodziek worden van dit weer, daar lijkt het me dus oprecht vreselijk voor.
De mensen die de hele dag lopen te steunen en te zuchten dat het zo warm is en dat dat wel wat minder mag, terwijl ze overduidelijk prima functioneren, al is het op een wat minder hoog tempo of met wat meer zweet, die stellen zich dus aan. Je kunt ook gewoon lezen.

Er zijn meer mensen die niet tegen heet weer kunnen en meer mensen met een zomerdepressie dan je denkt.
Alleen is het nog best een taboe en kijken mensen je gek aan als je zegt niet van de zomer of warm weer te houden.
Maar gemiddeld 1 op de 100 mensen kan er écht niet tegen of wordt er ziek of depressief van. En dat is net zo erg en echt als een winterdepressie.
Dus ja, hoe weet je wie zich aanstelt en wie niet? En waarom is klagen in de winter normaler dan in de zomer?
Google eens op zomerdepressie. Het wordt hoog tijd dat daar ook eens meer aandacht aan besteed wordt en die mensen serieus worden genomen, ook door hun omgeving!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-07-2019 07:20
Inderdaad, het is ook geen vergelijking. Met kou kan je betere maatregeling treffen dan warmte.
Maar goed, zij weten het, want zij wonen in een "warm gebied" en wij Nederlanders moeten niet zeuren. Prima.
Doe niet zo kinderachtig joh. Heb jou gisteren gevraagd om voorbeelden van aanpassingen die ze volgens jou in warme landen hebben, want jij hebt er ook gewoond. Maar die geef je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven