Werk & Studie alle pijlers

Work-life balance

30-01-2010 09:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de balans tussen werk en privé ervaren. Als je het gevoel hebt dat deze niet in balans is, wat doen jullie er dan aan om dit te verbeteren?

Zouden jullie een workshop volgen op dit gebied? En zou je dan de voorkeur hebben voor een workshop in groepsverband of een online workshop?

Ik ben bezig met een onderzoek voor mijn afstudeeropdracht en ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Vragen zijn uiteraard welkom.

Alvast bedankt!
Als je de voorwaarden had gelezen, dan had je geweten dat dit soort oproepjes hier niet zijn toegestaan.
Ik heb bewust gekozen om 4 dagen te werken omdat ik dat genoeg vind. Ik ga fluitend naar mijn werk maar ook fluitend naar huis. Neem geen werk mee naar huis, lees mijn werkmail vrijwel niet thuis, heb geen mobiel van de zaak.

Soms moet ik 's avonds werken maar dat weet ik en is ook geen probleem. Bovendien neem ik die overuren op op het moment dat het mij uit komt.

Dus ik heb een prima balans tussen werk en privé, heb daar geen workshop voor nodig.

Of past dat niet in je afstudeeropdracht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt ook overal workshops voor tegenwoordig he?
Totaal niet in balans, daarom ga ik weer studeren en een hele andere richting op!
Een workshop volgen? Daar zou ik dan dus ook geen tijd voor hebben. Wuilesman en ik hebben afgesproken dat we bij extreme drukte gewoon steeds een kind op straat zetten, net zo lang tot het weer rustig is. Inderdaad, geïnspireerd door Drs. P.
Hahaha, Wuiles, dat is tenminste een oplossing waar je even mee vooruit kunt!
Mijn leven is prima in balans maar geen tijd voor onzinnigheden als workshops, dat zou namelijk ten koste van mijn vrije tijd gaan.
Bedankt nummerzoveel - ik ga hem plaatsen op het prikbord
Ik heb maar 2 kinderen...dan ben ik zo klaar natuurlijk. En dan?
quote:misschicken schreef op 30 januari 2010 @ 09:40:

Ik heb maar 2 kinderen...dan ben ik zo klaar natuurlijk. En dan?Daarna vrees ik het ergste voor Chicken-man... Zo zou ik het zelf tenminste oplossen.
Ah, de haan eruit...tuurlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen ben. En daarna natuurlijk de honden?
quote:misschicken schreef op 30 januari 2010 @ 09:42:

Ah, de haan eruit...tuurlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen ben. En daarna natuurlijk de honden?In die volgorde... kwestie van prioriteiten stellen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja precies, ik vond het ook al logisch klinken.
quote:wuiles schreef op 30 januari 2010 @ 09:42:

[...]

Daarna vrees ik het ergste voor Chicken-man... Zo zou ik het zelf tenminste oplossen.Maar een man is toch goedkoper dan een werkster??
quote:littlemissvixen schreef op 30 januari 2010 @ 10:23:

[...]

Maar een man is toch goedkoper dan een werkster??Wuilesman is nogal begrotelijk. Bovendien is het rendement van zijn aanwezigheid in termen van schone badkamers een stuk lager dan dat van de werkster. Wat mij betreft is de werkster dus degene die het licht mag uitdoen.
Mensen die een probleem hebben met het aangehaalde probleem lijken me niet de mensen die aan een online workshop zullen meedoen - die hebben wel andere prioriteiten op het werk. Vraag je af: waarom zou iemand deelnemen? Dus geen WS met veel deelnemers, want dan blijf je makkelijk weg.

Zelf heb ik een hekel aan dit soort workshops - vaak een hele dag kwijt aan zaken die op een uur of 2 kunnen worden behandeld... En dan op uren als 'tussen 10 en 4', met een uur lunch, zodat je toch een hele dag vanje werk wordt afgehouden voor amper 5 u workshop...
Ik denk dat alleen mensen mee doen aan zo een workshop die een probleem hebben met het niet in balans zijn.
Volgens mij is work-life balans echt zo'n begrip dat door handige jongens m/v wordt verkocht aan bedrijven omdat die denken dat de werknemers daar van op zullen knappen.

Mijn man heeft jaren last gehad van zijn work-life balans. Niet omdat hij niet in evenwicht was - hij is het evenwicht zelf - maar omdat zijn baas vond dat hij niet in evenwicht was. Zijn baas vond dat hij rustig aan moest doen. En vooral geen cursussen volgen en promotie maken. Dat zou niet goed zijn voor zijn contact met vrouw en kinderen. Hou toch op.
Een online work/life balance workshop in groepsverband, wat een goed idee! Ik ga gelijk wat mensen bellen om iets op te zetten
quote:stapas schreef op 30 januari 2010 @ 10:40:

Zelf heb ik een hekel aan dit soort workshops - vaak een hele dag kwijt aan zaken die op een uur of 2 kunnen worden behandeld... En dan op uren als 'tussen 10 en 4', met een uur lunch, zodat je toch een hele dag vanje werk wordt afgehouden voor amper 5 u workshop...en DUUR dat ze zijn die workshops..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven