Werk & Studie alle pijlers

Ziek melden

18-12-2009 10:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op een ander topic startte een discussie over ziek melden terwijl je niet echt ziek bent.

Iemand opperde dat je best twee baaldagen per jaar kan hebben en je dus kan ziekmelden, ben het daar dus niet mee eens.

En als je zieke kinderen hebt, hoe dan?

Ja calamiteitenfonds of zorgverlof, maar dan?

Ik ben zelfstandige dus als ik me zelf ziek meld dan heb ik geen inkomen.

Ben gewoon benieuwd naar hoe jullie daarover denken.
quote:rider schreef op 21 december 2009 @ 17:00:

[...]

Ik was serieus. Je salaris is de beloning voor het werk dat je doet. Dat anderen salaris krijgen zonder er voor te werken is sneu, maar verandert er verder niets aan

Ik begrijp je punt (vanuit optiek: zelfstandige/WG). Maar vanuit mijn optiek (medewerker) heb ik daar weinig boodschap aan en krijg ik vaak de neiging om me bij een kuchje ziek te melden. (Wat ik niet doe overigens, want het druist tegen mijn gevoel in.)

Vind wel dat een WG hier iets tegenover mag stellen als beloning. (Zie het als bonus: doe je goed je werk (meetbaar) krijg je vaak een bonus. Ik doe ook goed mijn werk: ben nooit ziek. Dat mag gewoon xtra beloond worden!)

Rider, wat doe jij overigens als je medewerker zich keer op keer om een wissewasje ziekmeldt. (Bijv. een gekneusd been bij een kantoorbaan.) Dan ga je als WG toch stappen ondernemen?
quote:Yolande36 schreef op 21 december 2009 @ 17:16:

[...]

Rider, wat doe jij overigens als je medewerker zich keer op keer om een wissewasje ziekmeldt. (Bijv. een gekneusd been bij een kantoorbaan.) Dan ga je als WG toch stappen ondernemen?

Dan moet je wel weten dat mijn medewerker mijn zoontje van 10 is

Ik sta op het punt een ZZP-er "in dienst" te nemen. Als die zich ziek meldt, kost hem dat geld. Tegen de tijd dat ik aan echt personeel toe ben: ziek melden wegens onzin = alle gelazer dat ik verzinnen kan op hem/haar afsturen.
quote:rider schreef op 21 december 2009 @ 20:31:

[...]

Dan moet je wel weten dat mijn medewerker mijn zoontje van 10 is

Wat lees ik hier? Kinderarbeid???!! ;)
quote:Yolande36 schreef op 22 december 2009 @ 16:01:

[...]

Wat lees ik hier? Kinderarbeid???!! ;)Hij is mijn CTO (Chief Transport Officer), dat betekent dat hij de tas mag dragen als we boodschappen doen bij de groothandel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven