Werk & Studie alle pijlers

ziekmelden

09-01-2017 16:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleempje waar ik heel erg mee zit en kan het op het werk met niemand over hebben want ik weet niet wie ik moet vertrouwen.

Van mijn manager moet ik een coachingstraject volgen omdat ze vindt dat ik niet goed functioneer op het werk.

ze heeft een hele lijst met dingen die ik niet kan op een lijst en die moest ik ondertekenen gisteren. Maar ik was het niet mee eens wat op papier staat heb dus niet getekend maar een uitstel gevraagd om na te denken.

Maandag moet ik het ondertekenen anders krijg ik problemen. als ik het maandag niet tekenen dan moet ik maandag een mail sturen wat de reden daar van is.

ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik doe mijn werk heel erg goed en ik hou van mijn clienten maar ik weet niet wie me steeds zwart maakt bij manager
In ieder geval dus niet ziekmelden, je bent niet ziek.

Waarom stuur je niet gewoon een mail waarin je puntsgewijs uitlegt wat er niet klopt?
Oh dear, how sad, never mind.
De titel van je topic is ziekmelden. Ik neem aan dat je je ziek gemeld hebt? dan zsm contact opnemen met je bedrijfsarts.

Vinden ze dat je niet goed functioneert of zijn het zaken die je ook (bijv om lichamelijke redenen) ook echt niet kunt. Want het lijkt of het om een functionele mogelijkheden lijst gaat
Je titel is ziekmelden... dus je gaat je ziekmelden omdat je leidingevende vind dat je niet functioneert?
Je hebt persoonlijk en op maat advies nodig van een deskundige op het gebied van personeelszaken. Met de beperkte info die je nu geeft is het niet mogelijk je een goed advies te geven. Ben je lid van een vakbond?
Love is the meaning of life
Hebben ze een punt of is het allemaal gelogen?

In laatste geval zou ik doen wat Hayek zegt, schriftelijk aangeven punt voor punt waarom jij vind dat het niet klopt en dat dan wel weer getekend inleveren.
Je kunt tekenen "voor gezien".
Nou niet ziekmelden in ieder geval

Als je het niet eens bent met de lijst, dan vraag je een nieuw gesprek aan bij je manager. Vraag om voorbeelden van de punten die op de lijst staan. Probeer zelf voorbeelden te verzinnen die laten zien dat jij bepaalde punten op die lijst wél kan. En als je geen voorbeelden hebt, dan moet je jezelf eens afvragen of je wel zo goed bent in je werk als je denkt dat je bent.

Wat voor punten staan er op die lijst dan?
Als je het er niet mee eens bent: niet tekenen voor akkoord. Hooguit tekenen voor gezien.

Je kunt ook je eigen weerwoord eronder zetten en dan tekenen.

Interessanter lijkt het me om goed in gesprek te gaan met je manager. Kennelijk schort er iets en vind jij van niet. Dat kun je alleen oplossen als je het bespreekt en een plan maakt. Open staan voor kritiek en feedback maakt je een stuk krachtiger dan roepen dat het niet waar is en denken dat iemand je heeft zwartgemaakt.
Oh, en niet ziek melden natuurlijk.

Of ben je ziek?
Wat vervelend. Maar begrijp ik uit je titel dat je je nu ziek wil melden? Dat lijkt mij onverstandig.

Ben je toevallig lid van de vakbond die zou je kunnen bellen.

Hoe lang werk je al bij deze werkgever en hoe werd je in het verleden beoordeeld? Zijn er dingen veranderd voor jou die invloed hebben op je functioneren?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Waarom ben je het niet eens met de genoemde punten en heb je daar voorbeelden van? Zet die op papier om te bespreken met je leidinggevende.

Je kan ook voor gezien tekenen: niet voor akkoord.

Kun je iets met de feedback die gegeven wordt. Je verzetten tegen dit soort trajecten gaat uiteindelijk tegen je werken, je kan beter meewerken en laten zien dat je je wilt verbeteren.
quote:Splinter_ schreef op 09 januari 2017 @ 16:23:

Als je het er niet mee eens bent: niet tekenen voor akkoord. Hooguit tekenen voor gezien.

Je kunt ook je eigen weerwoord eronder zetten en dan tekenen.

Interessanter lijkt het me om goed in gesprek te gaan met je manager. Kennelijk schort er iets en vind jij van niet. Dat kun je alleen oplossen als je het bespreekt en een plan maakt. Open staan voor kritiek en feedback maakt je een stuk krachtiger dan roepen dat het niet waar is en denken dat iemand je heeft zwartgemaakt.Dit! Geef duidelijk de punten aan waar je het niet mee eens bent. Dit kan het begin van dossier vorming zijn om je eruit te werken. Heb het ervaren.
Verhaal lijkt heel erg op een topic van een tijdje terug, dame die veel problemen had op werk en met collega(s).

Daarnaast een uiterst vaag verhaal. Zo'n lijst wordt niet zonder (persoonlijk) gesprek met betrokkene (TO) opgemaakt. Zal onderdeel zijn van haar functioneringsgesprek dat heeft plaats gevonden. Er zullen meerdere collega's zijn die dezelfde problemen met jou ervaren, leidinggevende bekijkt / beoordeelt jou............. hoe kom je er dan bij dat één specifiek persoon jou alleen maar zwart maakt?

Je kunt het er niet mee eens zijn, je kunt van mening zijn dat je goed werk aflevert en prima functioneert. Waarom ben je zo huiverig om het coaching traject te volgen? Soms is uitermate goed om naar jezelf te kijken vanuit een geheel ander oogpunt.

Tekenen voor gezien, niet akkoord gaan.......... wees bedacht dat jij vervangbaar bent.......
NIET TEKENEN

dan ben je de lul
tekenen voor gezien + niet akkoord kan zeker wel.

Ik zou schrijven op dit formulier: gezien maar niet akkoord met de inhoud
Waarom moet je die lijst ondertekenen dan? Om aan te geven dat jij ook vind dat je bepaalde dingen niet kan? Ik zou helemaal niks ondertekenen, ook niet voor gezien. Wat wil ze doen dan? Met welke "problemen" dreigt ze?

Ik zou haar vragen om ieder ding wat je niet zou kunnen te staven met bewijs. Waar blijkt dan uit dat je A, B, of C niet kunt? En hoe heeft ze dat gemeten of vastgesteld.

Ik gok voor 90% dat dit op een arbeidsconflict gaat uitlopen. Dus de stappen die je de komende tijd neemt zullen heel cruciaal zijn. Laat je goed juridisch voorlichten over je positie en schakel extra hulp in. Als dit een spelletje wordt tussen jou en haar, dan ga jij het verliezen. Schakel P&O in, of iemand die vertrouwenspersoon is binnen je bedrijf, of de bond. Wapen je heel sterk en leg van alles een dossier aan. Want als je dit niet goed aanpakt, dan trek je aan het kortste eind.
Vraag uitstel, zoek de vertrouwenspersoon binnen jouw organisatie (die moet er zijn), en voer alleen nog gesprekken met een neutrale derde erbij (daar heb je wettelijk recht op). Gezien je opmerking over clienten: werk je in de zorg?
oh, en dat van een dossier is een goed idee
Vragen die het bij mij oproept:

1. Welke problemen krijg je, als je maandag niet tekent?

2. Waarom neem je aan dat een collega je zwart maakt bij de manager?

3. Zijn er in het verleden andere dingen voorgevallen met deze manager of niet goed functioneren door jou of tussen jullie?

4. Heb je al juridisch advies ingewonnen?

5. Hoe kan het dat er zo'n groot verschil zit tussen de visie tussen manager en jou over jouw wijze van functioneren?

6. Wat is er met ziek melden?

Heb je een rechtsbijstandverzekering op arbeidsgebied of ben je lid van de vakbond? Dan zo spoedig mogelijk met hencontact opnemen voor juridisch advies.

Heb je dit niet, zou ik contact opnemen met het juridisch loket voor verder advies. Per mail kun je gratis advies krijgen en heb je binnen drie werkdagen antwoord. Weet niet of er kosten aan telefonisch contact of bezoek aan een van hun kantoren verbonden zijn; dat dus even checken op hun website.

Verder van alles een dossier bijhouden en maak een Back-up!

Je niet ziek melden; je bent niet ziek. Bovendien grote kans dat ze het tegen je gaan gebruiken om aan te tonen dat je je werk of de werkdruk niet aankunt, dat ze niet op je kunnen rekenen o.d.

Opmerkingen als 'ik houd van mijn cliënten' zou ik niet maken bij je werkgever en zelfs hier verwijderen/aanpassen. Begrijp hieruit dat je in de zorg werkt en houden van cliënten, kan ook te weinig professionele afstand suggereren.
Niet tekenen, ook niet voor gezien. Wanneer ze getekende stukken hebben waarop staat waarom jij niet functioneer maak je het hun erg makkelijk om afscheid van je te kunnen nemen.

Stuur een mail met punten waarom je het er niet mee eens bent.
Beste --werkgever-,

Op ... heeft u mij een lijst getoond met werkzaamheden welke ik, volgens u, nog niet naar behoren uitvoer. U heeft mij gevraagd deze lijst te ondertekenen voor akkoord, als ook een coachingtraject te doorlopen om deze punten te verbeteren. Ik heb (nog) niet getekend. Ik bericht u hieromtrent dan ook als volgt.

In het niet (of niet voldoende) beheren van de genoemde punten, kan ik mij niet vinden. Ik vraag mij dan ook af waar u deze punten op baseert. Ik zal hieronder puntsgewijs toelichten waarom ik vind dat ik deze werkzaamheden wél naar behoren uitvoer.

Punt 1 etc.

Ik betreur deze gang van zaken ten zeerste. Ik kan mij niet van de illusie onttrekken dat mij in deze kwestie onrecht wordt aangedaan, hetgeen ik zeer betreur. Wellicht heeft u onjuiste informatie gekregen waardoor er een verstoord beeld is ontstaan. Desalniettemin hoop ik dat deze kwestie onze, tot nu toe zeer goede, arbeidsrelatie niet verstoort en dat u na mijn onderbouwing een nieuw, realistischer, beeld heeft kunnen krijgen. Indien dit niet het geval is, verzoek ik u om een nadere onderbouwing van de genoemde punten.
Don't worry, be happy!
quote:sssssst schreef op 09 januari 2017 @ 16:32:

[...]

Dit! Geef duidelijk de punten aan waar je het niet mee eens bent. Dit kan het begin van dossier vorming zijn om je eruit te werken. Heb het ervaren.Er wordt een coachingstraject aangeboden. Dat doe je niet als je iemand er uit wil werken. Zonde van het geld in zo'n geval.
Over die lijst met dingen die je moet verbeteren: klopt het allemaal niet volgens jou of zitten er wel zaken bij waar jouw manager een punt heeft.

Als de dingen die op de lijst zijn niet kloppen neem ik aan dat je die vrij eenvoudig kan weerleggen met de juiste argumenten en prooi-points. Als er dingen op staan die wel kloppen kan je het gesprek een positieve wending geven door daar mee te beginnen, te erkennen dat het verbeterpunten zijn waar je aan wilt gaan werken en daarna ga je de punten bespreken waar je het niet mee eens bent.
TO vindt het niet erg boeiend allemaal, geloof ik.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven