Zij-instroom traject Pabo
maandag 24 december 2018 om 13:46
Ik zit erover na te denken om de pabo te gaan doen.
Nu heb ik iets gelezen over een zij- instroomtraject via Inholland. Ik heb via de mail informatie opgevraagd maar nog geen antwoord gekregen, waarschijnlijk zal dat na de kerstvakantie gaan gebeuren.
Ik vroeg mij af of er hier dames zijn die dit traject hebben doorlopen en mij iets meer informatie kunnen geven. Hoe vind je een basisschool die dit avontuur met je wil aangaan? Hoe heb je het ervaren?
Ik hoop dat ik reacties ga krijgen.
Nu heb ik iets gelezen over een zij- instroomtraject via Inholland. Ik heb via de mail informatie opgevraagd maar nog geen antwoord gekregen, waarschijnlijk zal dat na de kerstvakantie gaan gebeuren.
Ik vroeg mij af of er hier dames zijn die dit traject hebben doorlopen en mij iets meer informatie kunnen geven. Hoe vind je een basisschool die dit avontuur met je wil aangaan? Hoe heb je het ervaren?
Ik hoop dat ik reacties ga krijgen.
maandag 24 december 2018 om 14:03
Hier in de omgeving zijn het juist de schoolbesturen die een samenwerking met de pabo aangaan, in de hoop die studenten van het zij-instroomtraject aan zich te binden.
Ik denk dus dat dát geen probleem hoeft te zijn!
Wel een aantrekkelijk traject, omdat het echt helemaal op maat gemaakt wordt voor je. Je kunt dus in 3 maanden tot 2 jaar afgestudeerd zijn!
Ik denk dus dat dát geen probleem hoeft te zijn!
Wel een aantrekkelijk traject, omdat het echt helemaal op maat gemaakt wordt voor je. Je kunt dus in 3 maanden tot 2 jaar afgestudeerd zijn!
maandag 24 december 2018 om 16:13
Oh dank jullie wel voor het reageren. In de omgeving van Bodegraven Gouda. Woerden zou eventueel ook kunnen. Hoe laat moet je eigenlijk beginnen als juf? Stel dat de school om 08:30 begint, moet je dan om 08:00 al aanwezig zijn? Dit ivm de openingstijden kdv dochter. Omgeving Rotterdam zou ik heel erg leuk vinden maar denk niet praktisch ivm file op de A12/a20
dinsdag 25 december 2018 om 21:37
Je moet zeker eerder aanwezig zijn. Ik ben meestal iets voor 8.00 aanwezig. Lessen voorbereiden doe ik thuis, maar er moet altijd wel iets klaargelegd, nog ff gedaan. En wij starten de dag altijd samen met het team, voor het teamgevoel.krulllenbol schreef: ↑24-12-2018 16:13Oh dank jullie wel voor het reageren. In de omgeving van Bodegraven Gouda. Woerden zou eventueel ook kunnen. Hoe laat moet je eigenlijk beginnen als juf? Stel dat de school om 08:30 begint, moet je dan om 08:00 al aanwezig zijn? Dit ivm de openingstijden kdv dochter. Omgeving Rotterdam zou ik heel erg leuk vinden maar denk niet praktisch ivm file op de A12/a20
Verder staan ze te springen, dus ik zou me over die plek geen zorgen maken
dinsdag 25 december 2018 om 23:16
8:00 vind ik al vrij laat. Mijn school begint om 8:30 en ik ben er alleen pas om 8:00 als eigenlijk alles voor m'n lessen al klaar ligt of als ik hoogstens 1 dingetje hoeft te kopiëren. Regelmatig ben ik 's ochtends een half uur nog bezig met allerlei kleine regeldingetjes. En vanaf 8:20 komen de leerlingen al binnen. Om 8 uur nog even een kopje koffie / thee met het team drinken in de teamkamer en de ochtend zit zo vol.krulllenbol schreef: ↑24-12-2018 16:13Oh dank jullie wel voor het reageren. In de omgeving van Bodegraven Gouda. Woerden zou eventueel ook kunnen. Hoe laat moet je eigenlijk beginnen als juf? Stel dat de school om 08:30 begint, moet je dan om 08:00 al aanwezig zijn? Dit ivm de openingstijden kdv dochter. Omgeving Rotterdam zou ik heel erg leuk vinden maar denk niet praktisch ivm file op de A12/a20
woensdag 26 december 2018 om 11:18
Doordat het met mijn dochter niet zo soepel loopt op school, gaat het hier ´s ochtends in huis niet zo vlot. Hierdoor red ik met moeite 7:55 uur op school. Erg laat hoor, dat is niet handig. En dan geef ik al 20 jaar les, dus kan al best op routine draaien als ik wil. Het gezamenlijke kopje koffie mis ik nu eigenlijk altijd jammer genoeg, maar goed kunnen starten met mijn klas is wel belangrijk.
Zo mogelijk leg ik natuurlijk wel alles de dag ervoor klaar, bereid ik mijn lessen al voor etc, maar mijn computer aanzetten en de programma's openen kost ook best wat tijd bijvoorbeeld.
Wat wel is, is dat we hard goede mensen nodig hebben in het onderwijs! Het is ook een ontzettend leuke baan en het is geweldig om de kinderen in je klas te zien groeien en bloeien. Als je daar van zult genieten dan zou ik zeker informeren!
Zo mogelijk leg ik natuurlijk wel alles de dag ervoor klaar, bereid ik mijn lessen al voor etc, maar mijn computer aanzetten en de programma's openen kost ook best wat tijd bijvoorbeeld.
Wat wel is, is dat we hard goede mensen nodig hebben in het onderwijs! Het is ook een ontzettend leuke baan en het is geweldig om de kinderen in je klas te zien groeien en bloeien. Als je daar van zult genieten dan zou ik zeker informeren!
woensdag 26 december 2018 om 12:06
Heel hartelijk dank voor de reacties. Vroeg beginnen is wel een uitdaging. Ik heb altijd op kantoor gewerkt en als ik om 08:30 moet beginnen dan kwam ik om 08:15 binnen.
Het onderwijs lijkt mij ontzettend leuk. 2 van mijn kinderen zitten in de bovenbouw en ik ben erg betrokken. Na de kerstvakantie ga ik rond bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien kan ik ergens een paar dagen stage lopen om de sfeer te proeven.
Sinds een tijdje sta ik er alleen voor en ik zie niet echt een mogelijkheid om met de baantjes die ik nu heb te groeien. Als er vacatures op andere afdelingen vrijkomen kiezen ze meestal voor fulltimers. Ik wil juist part-time werken. Daarnaast zijn er steeds minder administratieve krachten nodig. Ik ben toen goed gaan nadenken en onderwijs lijkt mij erg aantrekkelijk. Toen ik in 5 HAVO zat en een vervolgopleiding moest kiezen, zat ik te twijfelen tussen SJD of de Pabo, ben uiteindelijk voor SJD gegaan.
Ik ben erg goed in rekenen dus over die toets maak ik mijn minder zorgen. Waar ik mij wel zorgen over maak is het kennis overbrengen van vakken zoals natuur en biologie. Daar ben ik niet zo goed in.
Het onderwijs lijkt mij ontzettend leuk. 2 van mijn kinderen zitten in de bovenbouw en ik ben erg betrokken. Na de kerstvakantie ga ik rond bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien kan ik ergens een paar dagen stage lopen om de sfeer te proeven.
Sinds een tijdje sta ik er alleen voor en ik zie niet echt een mogelijkheid om met de baantjes die ik nu heb te groeien. Als er vacatures op andere afdelingen vrijkomen kiezen ze meestal voor fulltimers. Ik wil juist part-time werken. Daarnaast zijn er steeds minder administratieve krachten nodig. Ik ben toen goed gaan nadenken en onderwijs lijkt mij erg aantrekkelijk. Toen ik in 5 HAVO zat en een vervolgopleiding moest kiezen, zat ik te twijfelen tussen SJD of de Pabo, ben uiteindelijk voor SJD gegaan.
Ik ben erg goed in rekenen dus over die toets maak ik mijn minder zorgen. Waar ik mij wel zorgen over maak is het kennis overbrengen van vakken zoals natuur en biologie. Daar ben ik niet zo goed in.
woensdag 26 december 2018 om 14:08
Zoek een school waar je wil werken, zij kunnen vervolgens subsidie aanvragen en nemen je in dienst:
https://duo.nl/zakelijk/primair-onderwi ... stroom.jsp
https://duo.nl/zakelijk/primair-onderwi ... stroom.jsp