Werk & Studie alle pijlers

ZZP'er en zwanger: opdrachtgever informeren

01-06-2010 10:57 12 berichten
Ik werk als zelfstandige en heb 1 opdrachtgever waarvoor ik zowel vertalingen als de klantenservice doe.

Nu ben ik half december uitgerekend en ik zou ze graag informeren hierover.

Hoe doe ik dat het beste? Een email schrijven met data wanneer ik de laatste opdrachten aanneem?

De grote vertalingen wilde ik tot half november aannemen en de klantenservice tot 1 december. Of is dit niet realistisch? Hoe hebben andere de opdrachtgevers geïnformeerd over een zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Bellen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je weet niet of je complicaties oid krijgt tijdens je zwangerschap of dat je baby vroeger geboren wordt. Ik zou voorzichtig zijn met harde afspraken die zo kort (2 weken) voor je uitgerekende datum vallen. Wel afhankelijk van het soort werk en hoe makkelijk je dit tussendoor kan doen. Ik wilde tot 4 weken voor de uitger. datum werken, heb uiteindelijk 80% van mijn zwangerschap door complicaties van mij én baby maar halve dagen kunnen werken . Dochter is paar weken te vroeg geboren. Geheel anders dan gepland dus .

Ik zou je opdrachtgever bellen en aangeven dat je eind 2010 maanden minder opdrachten/uren gaat aannemen. Geef een indicatie hoeveel en vanaf wanneer je tijdelijk niet/minder beschikbaar bent. (even schriftelijk bevestigen). Heb je een "plan B" als je onverwachts veel minder of niet beschikbaar bent? Niet zozeer om met je OG te bespreken, meer voor jezelf.

Ga je je andere opdrachtgever niet informeren of kan je dat werk zelf inplannen (of opdrachten niet aannemen)?
liubi, wil je idd weten op welke manier je het beste communiceert (telefoon, mail, gesprek) of wil je weten wat planningstechnish het meest optimale is?