24+ maanden bezig

24-09-2020 16:45 767 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Wie schrijft er mee in het nieuwe topic?

Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes" en "Zwanger worden 12+ rondes". Nieuwe meeschrijvers zijn uiteraard ook welkom.

Zwanger worden begon ooit met een droom, maar het traject waar we inmiddels in zitten lijkt meer op een nachtmerrie. Dit topic is voor alle vrouwen die minimaal 24 maanden proberen zwanger te worden. Vrouwen die elke ronde weer tussen hoop en vrees balanceren. Vrouwen die zichzelf na elke mislukte poging/ronde weer oppeppen om er weer voor te gaan, ook als ze het even niet meer zien zitten.

Dit topic is niet bedoeld om altijd maar positief te blijven, je mag hier ook lekker zeiken en van je af schrijven.

NaamLeeftijdTrajectZiekenhuisNOD/bijzonderheden
LittleMissBooks33ISCI Pauze
Vonskie37IVF Nij Barrahus
Liv30IUI
Celenne35ISCIUZ Gent
Vanessakusje198734IVFUMC Utrecht
Spruit8633IVF Amsterdam UMC

Zwanger: :cheer2:
BlueWater81, Linn84, Falathiel, El, Burg23, Koffieleutjuh

We hebben al een tijdje niets van jullie gehoord: MTBS86, Pax*, Rosalie87, Moosforhappines1988
Wil je terug in de tabel? Stuur dan een berichtje!


Nieuwe meeschrijvers zijn altijd welkom! Stel je voor in een reactie, en je wordt toegevoegd aan de tabel.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2021 17:52
40.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik nog mezelf te vertellen. hier is het gewoon K. 2 eitjes. de rest (te) klein.
Morgen nog 1 x terug en dan weer afbreken waarschijnlijk.
Zo begin je in nov aan IVF en zo heb je in maart nog niets. Met een super onzekere toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Heyy lieverds,

Vanessa echt superklote zeg! Wat een kutzooi ook.. zit je inmiddels niet aan een second opinion te denken? Vind het enorm kwalijk dat ze niet verder onderzoek doen naar je hormoonwaarden.. ik ben ook heel regelmatig ongesteld.. en toch ga ik vervroegd in de overgang komen waardoor nu mogelijk m'n eitjes van slechtere kwaliteit zijn, lijkt me enorm handig dat dat toch uitgezocht wordt, zeker gezien de reactie van je eierstokken op je dosering. En sommige mensen houden heel lang een regelmatige cyclus. Uiteraard wil ik je niet bang maken ofzo want voor hetzelfde geld is bij jou alles wel in orde, maar zo niet dan had het je al veel tijd gescheeld als het eerder bekend was geweest.. wat vervelend trouwens dat het zkh geen gehoor geeft aan jouw vraag om het even uit te zoeken.. kost hen niet veel extra moeite..
Knuffel voor jou en hou vol hè :hug:

Vonskie fijn dat de hysteroscopie zo is meegevallen! En dat je baarmoeder prachtig is ;). Ik hoop met je mee dat je cyclus een beetje tempo maakt. En wat fijn te lezen dat je zo goed voelt! :heart:

Celenne hoop dat je echo gisteren positiever was en je tp snel mag plaatsvinden! :)

Linn wat superfijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Lekker van genieten, het is zo bijzonder! :heart:

ego
Ik zit nu in de auto, onderweg naar de kliniek. We zijn niet afgebeld dus de tp gaat door! :)
Alle reacties Link kopieren
Ja koffie je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet ook t gesprek aangaan en vragen of vriend er voor open staat.

Heel veel succes jullie zo meteen! Zoooo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa helemaal eens wat koffie zegt. Ik snap niks van zo'n beleid van het ziekenhuis. Het is zo'n kleine moeite om wat meer bloedonderzoek te doen. Wij waren ook eerst onder behandeling van het ziekenhuis. Hier kregen we ook geen verder onderzoek omdat mijn cyclus in hun ogen normaal was. Daarna hebben we de overstap naar een fertileitskliniek gemaakt. Hier hebben ze direct geprikt op amh, fsh, etc. Ondanks dat ik een redelijke normale cyclus heb, blijkt mij fsh toch verhoogd te zijn en mijn amh aan de lage kant. In het ziekenhuis was ik hier nooit achter gekomen en was de behandeling hier niet op aangepast. Zit er een fertileitskliniek bij jullie in de buurt? Ik vond het een verademing ten opzichte van het ziekenhuis.

koffie ahhhhh zo leuk!!!!! Nogmaals succes zo :heart:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 31-03-2021 18:44
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg de gevoelens die je schetst zijn zo herkenbaar.. maar de ene maand is de andere niet en het kan zomaar zoveel positiever uitvallen! Krijg je weer dezelfde dosering als vorige keer? :heart: hou vol meissie!

ego een 8-cellige topper en een 6-cellig embryootje zijn beiden teruggeplaatst. We kregen de keuze en ze adviseerde in eerste instantie om er 1 te doen, maar dan zou de andere nog 2 dagen in de stoof moeten voordat deze ingevroren zou kunnen worden.. zag het natuurlijk al gebeuren dat die alsnog af zou vallen en eerlijk.. dan heb ik hem liever in m'n buik..
Alle reacties Link kopieren
Vanessa Wat enorm balen! :cry: Ik voel met je mee.. en zoals Koffie zegt, echt asociaal dat ze die makkelijke onderzoeken niet willen doen.. kan je dit bloedonderzoek eventueel ook niet via je huisarts aanvragen of laten doorverwijzen? Maar dat maakt het verdriet nu even niet kleiner.. ik denk aan je! :hug:

Koffie WAUW! Wat ben ik blij dit te lezen! En lijkt me een hele goede keuze om dan te gaan voor een ''dubbele kans'' nu de kwaliteit mooi is. Hoe voel je je verder mentaal? Ik ga keihard voor je duimen meis, je verdient het zo na zoveel tegenslagen!

Burg Die mentale rollercoaster stopt nooit eens even he.. hij blijft maar loopings maken :(. Ik voel met je mee Zorg goed voor jezelf en houd hoop topper! :heart:

Vonskie Wat fijn om te horen dat het meeviel, diehard! En super om te horen dat je baarmoeder er in ieder geval prachtig uitziet. Ik hoop dat daar gauw een mooi embryo in geplaatst mag worden en zich lekker gaat nestelen. Hopelijk voel je je mentaal ook weer een beetje steady!

Ik zit nog prima op het bankje. Ik verwacht niets en ik heb een goede fles cava op het oog mocht het niet gelukt zijn. Gek hoe je misschien steeds meer 'gewend' raakt aan dit traject en alles wat er bij komt, al blijft het mentaal gewoon zo zwaar. Dit keer zit ik er geloof ik best oke in. Ik vind ons stuk voor stuk ongelofelijk sterke vrouwen en daar mogen we trots op zijn! (in het kader van Nationale Complimentendag ;) ) X
Alle reacties Link kopieren
Burg, juist dit herken ik nu helemaal.
Ik hoop dat ik in de stimulatiefase weer meer vertrouwen krijg, maar merk ook dat ik daar juist angstig over ben - door de vorige ronde (dat ik 1 mega dominant follikel had, waardoor de rest niet hard meegroeide).

Wauw koffie ik wild et eerst nog vragen maar dacht doe t maar niet (vragen) maar wat goed. Ik had het denk ook zo gedaan.

Ja Liv dat kan misschien ook nog. Eerder had ik t zelf willen doen en betalen alleen dat centrum kom me niet beloven dat het op de juiste dag kon, ja dan ga ik er ook niet zoveel geld aan uitgeven zeg maar.
Ik vind jou ook erg sterk! Ik hoop dat die Cava nog lang dicht mag blijven.
Alle reacties Link kopieren
koffie wat heerlijk. Twee mooie embryootjes in je buik :heart: . En groot gelijk om dat tweede embryootje lekker in je buik te laten stoven! Zijn ze in Duitsland makkelijker met twee embryo 's terug te plaatsen? In Nederland mag het pas vanaf 38 jaar begreep ik. Ik ga zo hard voor je duimen de komende 2 weken!!!

Vanessa hoe gaat het nu bij jou? Ben je nog voor een echo geweest vandaag? Vind het zo rot voor je hoe alles gaat...dikke knuffel hoor :heart:

Burg ik hoop dat je snel weer beter in je vel zit! Wat een rollercoaster is het ook...ook voor jou een hele dikke knuffel! Ik kan me nog zo goed herinneren dat je in ons vorige topic ooit zei dat je je warrior strepen op zou zetten mocht het op icsi of ivf uitkomen! Je bent een dappere strijder Burg, you can do this :heart:

Liv zo spannend deze laatste dagen he. Wat fijn dat je nog redelijk ok zit. Houd dit vol zou ik zeggen! Ik duim voor je.

En mee eens Liv, wat een toppers en powervrouwen zijn jullie allemaal hier. Het hele traject vergt zoveel kracht, stress, inspanning, hoop en teleurstelling...ik gun het jullie allemaal zo :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vonskie Wat fijn dat de hysteroscopie meeviel. Ik vond het inderdaad ook heel bijzonder om te zien. Echt onwerkelijk dat je op die manier in je eigen lichaam kunt kijken. En mooi dat je mentaal in orde bent. Zo’n weekje vakantie kan een hoop goed doen. Ik hoop dat je snel je eisprong weet op te sporen. Op naar het grof geschut met de betere kansen.

Burg Mooi dat je primolut erop zit. Hoe lang duurt het dan ongeveer tot de bloeding begint, of wisselt dat sterk?
Vervelend dat je minder goed in je vel zit, maar niet onlogisch na de achtbaan waar je doorheen gegaan bent. Ik hou mezelf altijd maar voor dat het maar gevoelens zijn. Vervelend, maar ze hebben niet daadwerkelijk invloed op de kansen. Dan hoef ik die gevoelens dus ook niet te onderdrukken of ontkennen.
Tegelijk hoop ik natuurlijk van harte dat je je beter gaat voelen als je straks weer op weg naar een kans bent.

Koffieleutjuh Jaaah, wat goed! Ik kan me goed voorstellen dat je ze allebei liet terugplaatsen. Na zoveel slechte ervaringen kun je maar beter zorgen dat ze allebei de best mogelijke kans krijgen. Heel veel geluk op het wachtbankje! Spannend!

Liv Zo vreemd inderdaad, dat wennen aan heftige dingen. Maar heftig blijft het, vooral mentaal. Sterkte met de laatste wachtloodjes.

Vanessa Wat een bizar gebeuren in dat ziekenhuis! Onverklaard verminderd vruchtbaar en dan geen onderzoek willen doen? Ook in Nederland wordt volgens mij op de meeste plaatsen wel AMH geprikt. En met twee keer op een rij zo’n ongunstig stimulatieresultaat wil je toch weten wat er aan de hand is.
:hug: Overweeg je andere klinieken? Toen ik naar Gent wisselde, viel de wachtlijst me eigenlijk alles mee. Het was daarna wel even wachten op uitslagen van onderzoeken, maar dan worden die onderzoeken tenminste gedaan.

Mijn cyclus volgt inderdaad het standaard stress-cyclus patroon: alles een weekje later dan normaal. Als ik nogmaals naar mijn eigen gedrag kijk, moet ik dit maar als waarschuwing zien. Het klopt inderdaad wel. Werk is te druk en ik ga weer over mijn grenzen heen (en ivf zorgt zelf natuurlijk ook voor stress). Even op mijn tellen passen dus.
Enfin, zondag was de echo gunstig. Op basis van de bloeduitslagen zou ik wel/geen pregyl moeten prikken. Maar vervolgens heb ik de hele dag naast mijn telefoon zitten wachten op een belletje dat niet kwam (en zelf bellen kon niet op zondagmiddag). Bij twijfel toch maar niets gespoten, en maandagochtend meteen gebeld. Nieuw bloedonderzoek nodig —> ovulatie nu al zelf op gang, dus geen pregnyl meer spuiten.
Uiteindelijk weinig aan de hand, maar ik schoot wel meteen in de stress. Suf is dat.
Maar hopelijk zondag een terugplaatsing. Daar kijk ik echt naar uit. :)
Alle reacties Link kopieren
Vonskie vrijdag punctie obv 2/4 eitjes. Meer was er niet haalbaar en dit was volgens t zkh ook direct de eindstreep.
In Nl mag je bij de 3e terugplaatsing er ook 2 doen leeftijd maakt niet uit.
Hoe is het met jou?

Celenne, op naar zondag voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
03-03-2021 10:04
Vonskie vrijdag punctie obv 2/4 eitjes. Meer was er niet haalbaar en dit was volgens t zkh ook direct de eindstreep.
In Nl mag je bij de 3e terugplaatsing er ook 2 doen leeftijd maakt niet uit.
Hoi Vanessa,

we kennen elkaar niet, maar ik lees wel mee met dit topic en ik wil je even een hart onder de riem steken. Misschien zit je er helemaal niet op te wachten, dan negeer je het maar :).

Bij onze laatste poging (ICSI3) had ik ook maar twee grote follikels. Ik ben sowieso moeilijk te stimuleren (opbrengsten IVF1: 4 eitjes, ICSI2: 3 eitjes), dus de gynaecoloog heeft de punctie laten doorgaan. Uit de twee follikels kwamen twee rijpe eicellen, die beiden zijn bevrucht en teruggeplaatst. Ik ben nu 7 weken zwanger van een garnaaltje met een kloppend hartje.

Het kan dus wel, geef de moed niet op :). Heel veel succes gewenst bij je punctie, hopelijk ben jij ook snel zwanger. Je hebt er uiteindelijk maar één nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je bericht Krullie!
Klopt in priciepe hoef je er maar 1 goed tussen te hebben zitten.
Gefeliciteerd met jouw zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen lieverds!

Liv dankjewel lieverd! Met mij gaat het wel goed, vind het vooral lastig dat ik m'n zoontje niet op kan tillen enzo (wil mezelf achteraf niks kwalijk kunnen nemen als het niet gelukt is) en bovenal voelt het onwerkelijk.. al vanaf augustus aan het ivf-en en nu pas een tp..
Hoe gaat het met jou? Wanneer mag/ga je testen? Ben zoo hard voor je aan het duimen! Die positieve test ie je zoo gegund! Hang in there girl! :heart:

Vonskie dankjewel meis! Tis sowieso onze derde poging en daarbij geldt dat zowel in Nederland als in Duitsland er 2 embryo's teruggeplaatst mogen worden zoals Vanessa ook al aangaf :). In Duitsland kijken ze wel meer naar de situatie, heb ik het idee. Hoe gaat het met jou? :heart:

Celenne wat naar dat je op het moment zoveel stress ervaart.. idd wat je zegt, IVF zelf zorgt al voor stress dan kun je de stress op de werkvloer daar eigenlijk niet bij gebruiken! Hoop dat je je snel wat meer zen mag voelen en met minder stress je tp mag krijgen. Ik snap trouwens wel dat je stressig werd zondag. Het is heel vervelend als je op een telefoontje wacht wat vervolgens niet komt.. en wat veel bloedonderzoeken, ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta, mijn ervaring met bloedprikken is dat ze het op z'n minst op drie verschillende plekken moeten proberen voor ze een ader gevonden hebben.. :hyper:
Ik ga voor je duimen dat je zondag een tp mag hebben! Word je dan in de ochtend weer gebeld of het doorgaat? Doe rustig aan meis en pas op jezelf! :heart:

Vanessa oewww meis wat superspannend je punctie morgen! Ook ik hoop dat je prachtig rijpe eitjes hebt en dat er goede bevruchting mag ontstaan! Er is idd maar 1 goede nodig, ik ga in ieder geval voor je duimen. Heel veel succes/sterkte alvast! :heart:

Burg hoe gaat ie? :hug::heart:

Liefs
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Vind t zo mega spannend. Hang al lekker aan zak 2 van de 4 plasma.
Zenuwen gieren door mn lijf.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa:hug: hou je taai meis, hoop dat het meevalt! X
Alle reacties Link kopieren
K leef nog hoor!

De pijn nu valt me meer tegen dan de hele ingreep. Wat denk je 1 min voor de ingreep kreeg ik te horen dat m’n arts niet kwam, ze had iets waaronder ze niet uit kwam. Dusss hardslag sky high.
Toen follikel 1 apparaat kapot.
6x moeten prikken en helaas maar 2 eicellen gevonden.

Hopelijk worden ze bevrucht en komt er überhaupt een terugplaatsing.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa hoop zooo dat je 2 mooie bevruchtingen mag hebben! Ik duim voor je! Voor nu rustig aan doen en veel drinken,mijn ervaring is dat de napijn een dag na punctie nihil is.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop t koffie! De ingreep viel me alles mee maar nu valt t me erg tegen.
De steken en pijnprikkels.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa hoe gaat het vandaag? Hoop in ieder geval dat je je wat beter voelt! :heart: wanneer krijg je nieuws over bevruchtingen?

Pas goed op jezelf!
X
Alle reacties Link kopieren
Morgen!
Ja t gaat n stuk beter.
Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Koffieleutjuh Hoe gaat het, kom je deze wachtweken een beetje door? Wanneer mag je eigenlijk testen? Ik hoop zo ontzettend voor je dat het nu eindelijk goed mag gaan!
Ik deel je problemen met bloedonderzoeken trouwens. Ook bij mij gaat het prikken lang niet altijd in één keer goed, en dat wroeten in aderen is best onaangenaam. Laatst hadden ze zelfs een keer een zenuwtje geraakt en kon ik mijn arm een paar weken niet meer strekken zonder pijn. Best onhandig.
Maar goed, het hele ivf traject is natuurlijk best onhandig ;).

Vanessa Niet normaal weer hoe de dingen lopen bij jou. Elke keer een nieuwe onbegrijpelijke tegenslag. Ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met dat ziekenhuis.
Maar eerst natuurlijk ontzettend duimen voor goed nieuws morgen.
Doe je rustig aan met je lichaam om te herstellen van de punctie? De ene keer pakt het anders uit dan de andere. En als het met de pijn zo tegenviel, hoop ik dat je jezelf goed de kans geeft om bij te komen.

De terugplaatsing is gelukt, dus ik zit weer op het wachtbankje. Eens kijken hoe lang ik de blijdschap van “we hebben weer een kans” kan vasthouden, en wanneer ik weer in de stress schiet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Vanessa fijn dat je je weer wat beter voelt! Rustig aan he ;)
Heb je dan morgen ook meteen terugplaatsing als er bevruchtingen zijn? :heart:

Celenne wat superfijn dat de terugplaatsing weer achter de rug is! Hoop dat je een prachtig positieve test mag hebben binnenkort! :heart:
Oeii zelfs een zenuw geraakt.. lijkt me heel onprettig.. wat je zegt onhandig en gedoe allemaal

Hier gaat t oké merk dat ik van heel hoopvol naar heel negatief kan gaan in een seconde tijd.. echt verschrikkelijk. Ik mag volgende week zondag/maandag pas testen, moet vandaag voor de derde en laatste keer 1500 pregnyl spuiten ter ondersteuning van m'n cyclus maar twijfel of alle kunstmatige hcg dan wel m'n lijf uit is.. wat een gedoe..

We gaan het zien
Doe rustig aan allemaal!
X
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 08-03-2021 13:17
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanessa Wat een rollercoaster, ik kan echt niets anders zeggen.. ik duim enorm hard voor je dat deze eitjes mooie bevruchtingen geven!

Celenne Oh wat fijn dat de tp is geweest!! Jij bent zo enorm aan de beurt om nu een mooie plakker cadeau te krijgen :heart: Denk aan je!

Koffie Pff slopend die wachttijd altijd toch. Ik herken je gevoel om binnen enkele secondes van heel hoopvol en positief naar dramatisch verdrietig zijn. Ik geef die stomme hormonen maar altijd weer de schuld. Hou vol!

Hoe gaat het met jou Burg? En denk ook steeds aan jou Vonskie!

Ik heb een enorm rotweekend achter de rug :cry:. Ik was best hoopvol nadat ik op 7dpo een heel klein beetje bruin bloed verloor maar voelde vrijdag al wat ms krampen. Zaterdag ook weer wat bruin bloed en gister heb ik toch maar even getest omdat ik mn cava wilde drinken. Witter dan wit natuurlijk :(. Ondanks de hoop toch weer zon grote teleurstelling. Het is nog niet doorgebroken (vandaag 14dpo) wat me ook wel weer tevreden stemt over mn lf en de timing van de IUI (normaal is het op 13dpo wel doorgebroken al) maar nu wil ik gewoon een nieuwe start. Over 2 weken staat mn HSG gepland en ik wil bij de eerste follikelmeting gaan vragen om me vast op de wachtlijst voor IVF te zetten. Heb zo onwijs weinig vertrouwen op het moment. Hopelijk bouwt dat gauw weer op. X
Alle reacties Link kopieren
Ja Celenne was echt even balen op deze manier alleen ja je hebt er zelf weinig invloed op.
IIg om 15 uur vanmiddag een TP en dan kan ik ook vragen of de 2e het nog doet.

Had van koffie t adres gekregen van Dusseldorf. Daar hebben ze geen wachtlijsten dus zou evt. op 22-3 een intake kunnen hebben. Alleen is iets minder simpel dan gedacht want ik zit natuurlijk ook met hart en stollingsproblemen maar goed even kijken hoe t allemaal uitpak.

Wat fijn dat jij ook weer op de WB zit!

Koffie zeker wat een gedoe ik dacht dat ze zeiden dat t meestal pas na 10 dagen uit je lijf is.
Ik vind je trouwens dapper want na Deca vind ik Preg al helemaal rot spuiten.
Maar ja alles voor t goede doel..

Liv dat zou ik zeker ook doen en vragen gezien je ook een ivf intake moet krijgen en dat kan soms wel ff duren. Balen dat het nu nog zo onzeker is. Ik heb in de wachttijd tussen IUI en IVF gewoon nog een keer IUI gedaan want ja je weet maar nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven