24+ maanden bezig

24-09-2020 16:45 767 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Wie schrijft er mee in het nieuwe topic?

Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes" en "Zwanger worden 12+ rondes". Nieuwe meeschrijvers zijn uiteraard ook welkom.

Zwanger worden begon ooit met een droom, maar het traject waar we inmiddels in zitten lijkt meer op een nachtmerrie. Dit topic is voor alle vrouwen die minimaal 24 maanden proberen zwanger te worden. Vrouwen die elke ronde weer tussen hoop en vrees balanceren. Vrouwen die zichzelf na elke mislukte poging/ronde weer oppeppen om er weer voor te gaan, ook als ze het even niet meer zien zitten.

Dit topic is niet bedoeld om altijd maar positief te blijven, je mag hier ook lekker zeiken en van je af schrijven.

NaamLeeftijdTrajectZiekenhuisNOD/bijzonderheden
LittleMissBooks33ISCI Pauze
Vonskie37IVF Nij Barrahus
Liv30IUI
Celenne35ISCIUZ Gent
Vanessakusje198734IVFUMC Utrecht
Spruit8633IVF Amsterdam UMC

Zwanger: :cheer2:
BlueWater81, Linn84, Falathiel, El, Burg23, Koffieleutjuh

We hebben al een tijdje niets van jullie gehoord: MTBS86, Pax*, Rosalie87, Moosforhappines1988
Wil je terug in de tabel? Stuur dan een berichtje!


Nieuwe meeschrijvers zijn altijd welkom! Stel je voor in een reactie, en je wordt toegevoegd aan de tabel.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2021 17:52
40.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pax en burg, wat fijn beide mooi aantal eitjes! Veel succes met IUi en vooral dat de wachtweken dan maar vlot mogen gaan.

Mbt; iui hadden we aan verschillende mensen verteld. En ik kan je vertellen, dat doen we niet meer.
Zo lief als iedereen interesse toonde hoe lastiger ik het vond toen het niet was gelukt.
Voor mij voelt het bijna een beetje als; als stellen op de natuurlijke manier proberen vraagt ook niet iedereen of het die maand is gelukt.
Maar ik geloof dat dat voor iedereen heel persoonlijk is.

Zucht, de dagen gaan langzaam wat betreft het hebben van een nieuwe kans.
Terwijl de dagen ergens voorbij vliegen met werk of andere dingen vind ik de dage rondom deze wens zoo uber traag :popcorn: ik pak straks maar een nieuw bakje popcorn. CD7 zelfs die eerste weken gingen eerst vlot maar nu niet meer.
Sorry voor m’n geklaag, misschien herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Hier ben ik dan en doe graag met jullie mee!
Een aantal ken ik vanuit andere topics.
En het verbaasd me eigenlijk n beetje dat we met zoveel meerdere zijn, niet leuk dames!

Eigenlijk n beetje t zelfde verhaal als MTBS:
Zwanger geraakt in 2015 na 8 mnd, vroeggeboorte met 18 wk.
Zwanger geraakt in 2016 na 9 mnd, vroeggeboorte met 13 wk.
Zwanger geraakt in 2017 na 10 mnd. Gebroken vliezen met 15 wk maar blijven plakken tot 33 wk.
Gezonde dochter.
Nu ongeveer juni 2018 begonnen en toen gebeurde er niets meer. Met cyclussen van soms 21 dagen al op ronde 29 aangekomen als t niet meer is. Ik ben gestopt met tellen.
Net IUI 5 gehad zonder medicatie ivm voorgeschiedenis.

Op naar een mooi vruchtbaar Topic!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:26
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MTBS86 Mijn omgeving weet wel dat wij een ziekenhuistraject in zijn gegaan maar alleen mijn beste vriendin en moeder weten op welke data de afspraken zijn. Wat een rare opmerkingen zeg. Alsof iemand voor jullie kan bepalen wat goed voor je is!! Ik krijg zelf vaak de opmerking wanneer ik aan kinderen ga beginnen en steeds neem ik mezelf voor iets gemeens terug te zeggen maar dat is me nog niet gelukt...

Moos je mag zoveel klagen als je wilt. Het is ook gewoon super rot dat we steeds alleen maar aan het wachten zijn :rose:

Vanessakusje Spannend! Nog een iui mattie :couple:

Burg Wat fijn dat het goed gegaan is en pijnloos! En wat geweldig dat ze in het ziekenhuis zo met je meeleven. Mijn IUI was gister heel goed gegaan, goed resultaat uit het lab dus ben de hele dag heel vrolijk geweest. Ik verliet echt voor mijn gevoel lichter uit het ziekenhuis, eindelijk een stap gezet.
mbts jammer dat mensen dingen voor jullie gaan invullen. Ongeacht of je er zelf open in bent of niet, vind ik het niet bepaald tactisch en dat mag je toch wel verwachten.

Wij hebben het alleen mensen verteld die dicht bij ons staan. Maar ben redelijk open als mensen er oprecht naar vragen. En als je er dan over doorpraat blijkt dat zij wel een drempel ervaren om het te vragen. Wat ik ook wel weer snap.

burg fijn dat alles goed is gegaan! Wist niet dat verpleegkundigen de inseminatie doen.

Hoi vanessa jammer idd dat we met zovelen al zo lang wachten om zwanger te worden. Jij nu ook op het wachtbankje!!

Ik wacht op mijn ongesteldheid, nou ja, eerst op m'n eisprong ;-) komt er snel aan. Officieel nog 1 ronde voor iui maar kan me niet voorstellen dat het nu gaat lukken na 25 rondes...
Dus laat deze weken maar snel voorbij gaan. Kunnen we door!

moos heel begrijpelijk! En gelukkig mag klagen of balen ook. De dagen gaan hier ook langzaam momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden,

Linn hopelijk snel je eisprong dan en dan over een week of 2/3 door! We lopen aardig gelijk geloof ik ;) ik herken wel wat je zegt over het geen hoop hebben dat het nog spontaan lukt, maar toch hoop ik voor je dat het wel zo is! :heart:

Pax wat superfijn om te kezen dat IUI goed is gegaa. En dat het labresultaát positief was! Ik ga voor je duimen dat het eindresultaat ook positief is! :hug:

Burg jouw IUI ook al zo goed en pijnloos gegaan! Superfijn, hoop echt op 3x scheepsrecht voor je! En wat bijzonder en fijn dat de verpleegkundigen zo lief zijn! Denk wel dat dat zoveel scheelt! Traject is al niet makkelijk em als er dan ook nog gehaast met je omgegaan wordt is het helemaal niet fijn! Is ook de reden dat ik zelf erg blij ben met de artsen in de kliniek waar ik zelf ga.. altijd alle tijd en veel begrip :)
Heb trouwens geen bijwerkingen van de pregnyl gehad

Vanessa leuk dat je hier ook meeschrijft :heart:

Moos tijd gaat inderdaad veel te sloom.. misschien ook wel doordat het allemaal machteloos voelt en (verplicht)wachten het enige is wat we noodgedwongen bewust doen.. (offtopic: snap nu trouwens je foto van de popcorn pas.. :hyper: )

MtBs het is idd van de zotte dat we bang zijn voor reacties van anderen.. maar soms gaat het ook vanzelf, ik snap het soms nog ook. Misschien is het ook wel een beetje mn eigen angst dat mn zoontje er onbewust veel van meekrijgt.. of dat hij later het idee krijgt dat hij niet genoeg was.. en eerlijk is eerlijk als ik nu zou weten dat het ons niet meer gegeven zou worden dat we nog een kindje zouden krijgen zou ik het los laten en wellicht meer kunnen genieten, maar ook dat is mss wel een illusie.. ik weeet het ook niet :facepalm:

Celenne heel herkenbaar idd het gevoel dat de boel op pauze staat.. en wat een heftige dingen heb jij meegemaakt zeg! Hopelijk wordt icsi-3 de geslaagde poging! :heart:

Vonskie en is je ms doorgebroken? Wanneer mag je naar de kliniek? :heart:

Maestro fijn dat je er niet tegenop ziet! Toen ik aan mn eerste ivf zou beginnen kon ik ook niet wachten en had ik vooral zin in actie (nu nog trouwens) dus ik herken je gevoel helemaal! Wel erg vervelend dat je partner niet mee mag.. kliniek waar ik zit mag partner gelukkig wel mee met echo maar dan weer niet bij de punctie.. tis allemaal wat.

Jezelf alles ontzeggen werkt idd ook niet.. ontspannen is zeker zo belangrijk! Toen ik probeerde zwanger te worden van mn eerste dronk ik in eerste instantie 8 koppen koffie op een dag.. toen ik na 2 maanden nog niet zwanger was ben ik gehalveerd en maand erna meteen zwanger.. heeft daar vast niet aan gelegen maar toch drink ik nu meestal maar 2 (soms3) koppen op een dag.. na mn zwangerschap had ik hartkloppingen als ik koffie in de avond dronk.. dus toen maar naar 2 gegaan.. maar in mn hoofd is geen enkel momentje zo fijn en rustgevend als een koffiemomentje :hyper:

Lmb hoe is het daar? Wanneer heb je punctie of inmiddels al gehad? :hug:

BlueW :

ego vandaag op CD 10 eindelijk mn ms voorbij.. morgen weer starten met ovutestjes en stiekem nog hoop op een spontaan wondertje...(zal wel niet)

Hier weten al mijn collega’s ervan en een paar naaste familieleden en beste vrienden. Een klein aantal collega’s van mn man is ook op de hoogte... vind het wel een dingetje, het liefst verras je mensen met leuk nieuws ipv dat ze oo de hoogte zijn van de voorgaande stappen. Heb ook wel veel steun gehad maar het blijft een beetje dubbel.

Hier trouwens ook geen psychische hulp. Is me wel aangeboden door de gyn toen ze me de uitslag (vervroegde overgang) gaf.. mochten we nog een kindje krijgen, denk ik niet dat ik van die hulp gebruik ga maken, anders mss wel. Het is sowieso een fijn idee dat de mogelijkheid er ten allen tijde is..

Hopelijk ben ik niemand vergeten!
Liefs
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Mogge meiden,

Word hier al veel meegeschreven. Helaas zoveel moeilijke verhalen.

Burg23:
Wat fijn dat de inseminatie goed is gegaan. Hopelijk is dit een voorteken en gaat de komende 2 weken snel voorbij met een mooi resultaat.

Linn84:
Hopelijk is voor jou de mmm niet nodig en krijg je deze ronde een mooie test, Al snap ik wel dat je er niet meer op rekent, Ik duim voor een mooie ronde. Wij hebben geen psychische ondersteuning. Kan goed praten met mensen in mijn omg. mijn partner is daar erg gesloten in. maar heeft weinig behoefte om het er over te hebben. Wel dat we er samen over hebben hoor.

Moosforhappines1988:
Vind je altijd zo'n sterke vrouw. en klagen mag hier gelukkig ook. Logisch toch we willen al zo lang. je leven staat soort van stil en wacht op een klein kindje. Daardoor duurt het elke keer weer langer. We lopen deze ronde bijna gelijk. Ik duim dat dit onze ronde mag worden.

Maestro:
Hopelijk gaat de nieuwe traject jullie wens in vervulling brengen. Snap dat je het moeilijk vind dat je nog nooit een positieve test in handen gehad heb.

Koffieleutjuh:
Heftig om deze uitslag (overgang) al zo jong te krijgen. Hopelijk word de volgende ronde wel met een terugplaatsing. Woon je dichtbij DL? hopelijk niet in een van de gebieden die DL niet in mag. Hier ook na een BBZ een eileider moeten laten weghalen. Gelukkig maak dat niet de kansen minder.

MTBS86:
Wat lastig dat voor er niks uit het onderzoek gekomen is. Je hoop toch altijd dat er een kleine reden (die makkelijk te verhelpen is) uitkomt zodat je daarna weer met goeie hoop verder kan. Moeilijk dat ook de IUI niet geholpen heeft. Hopelijk help de IVF wel. Mijn omg. weet er van. Ben vorig jaar met spoed opgenomen in het ziekenhuis. was in de drukste periode op het werk. Daardoor weten de collega's van onze wens. Wanneer ze er naar vragen geef ik ook gewoon eerlijk toe waar we staan. Familie weet er ook wel van maar de meeste spreek ik een stuk minder.

LittleMissBooks:
Vervelend dat de uitslag van het zaadonderzoek slecht was, en dat jullie niet weten waardoor dat komt. Hopelijk mag de ICSI de uitkomst geven die jullie graag willen. Waar staan jullie nu in het traject?

Vonskie:
Je menstruatie nog doorgebroken? Jij ook al een heftig verhaal, Hopelijk krijg je snel je onderzoeken. Heb je al een afspraak gepland staan?

Pax*:
Fijn dat de inseminatie bij jou ook goed gegaan is. Hopelijk gaat de tijd snel voor je en mag je de komende 2 weken dit fijne gevoel houden. met een mooi resultaat.

Celenne:
Wat heb jij al veel meegemaakt. Heftig dat een paar pogingen niet gelukt is. Je hoop dat wanneer je een traject in gaat dat het gelijk goed mag gaan. Hopelijk gaat ICSI poging 3 wel goed. En mogen je zwanger zijn en blijven. Wat je zegt over leven stil staat is hier precies zo. Hopelijk is het het wachten waard en worden we er voor beloond.

Vanessakusje1987:
Heb je verhaal gevolgd in topic wachtbankje, Vind je een moedige vrouw.
Wat heftig om al zoveel vroeggeboortes mee gemaakt te hebben. denk dat je dan heel de volgende zwangerschap daar bang voor ben. hopelijk mag een volgende zwangerschap goed verlopen.

Hier lekker aan het genieten van de vakantie. zitten in een vakantiehuisje aan zee. Helaas mochten we (als Zuid-Hollander) niet naar Duitsland. dus nog snel om kunnen boeken. Net voor we weg gingen m'n menstruatie begonnen. Gelukkig nu van alles af en even genieten van een paar glaasjes.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Maandag Burg. Wat fijn dat ze zo meeleven in het zkh.

Pax wat fijn dat t ook goed ging.

Linn spannend.

Koffie ik hoop zo dat dit jullie meer gaat brengen. Ik heb goede hoop voor jullie.

Lekker even alles loslaten inderdaad Blue. Hopelijk schijnt de zon daar een beetje zodat jullie optimaal kunnen genieten. Er even uit is altijd top. En dan met volle moet de nieuwe ronde in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ondertussen een koelkast vol medicatie! Prachtige groentela😆
De prikinstructie is nu ook geweest en dus straks klaar voor de start. Nu CD 76 en nog ruim een week wachttijd....het mag zo onderhand ook wel!

De dagen gaan hier snel, maar dat komt met name door werk. Alle nieuwe maatregelen zorgen voor een extreem drukke agenda, waardoor ik soms wat weinig reageer. Verder is de agenda door Corona weer juist erg leeg.
Toch proberen alles los te laten en te genieten van andere dingen.

Voor wie het nodig heeft: sterkte en een dikke knuffel!
Voor de wachtenden: hopelijk gaat de tijd snel!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maestro:

Wow wat een lange cyclus daardoor heb je ook veel minder kansen.
Fijn dat je hierna gelijk van start kan gaan.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
maestro yes een goed gevulde groentela! Wat fijn dat je weer klaar voor de start bent, maar wat een lange cyclus....

Mtbs bij ons weten alle directe vrienden en familie van ons traject. Ik merk hoe meer ik vertel, des te meer begrip ik van mensen krijg. Veel mensen kunnen moeilijk inschatten wat dit traject met je doet. Vriendinnen geven ook wel aan dat ze het lastig vinden wat ze wel en niet kunnen vragen of dat ze het soms moeilijk vinden om er over te beginnen omdat het gevoelig kan liggen. Ik geef altijd aan dat ik elke vorm van interesse heel erg waardeer. En ja, dat betekent dat mijn schoonmoeder af en toe appt of het al gelukt is, maar goed ik weet dat het uit een goed hart komt en met de beste intenties.

Burg en Pax zitten jullie lekker te broeden???

Bluewater geniet van jullie vakantie en van de wijntjes!

Linn succes met het vinden van je eisprong, hopelijk heb je deze maand gewoon een positieve test en kan je de hele mmm aan je voorbij laten gaan.

Lmb hoe is het?

Ego gister voor het eerst in kliniek geweest voor onderzoeken. Antrale eitelling gehad, was prima volgens mij, lagen 15 follikels klaar deze maand. Gyn zag direct dat ik adenomyose heb, zusje van endomiotrose. Ze gaf aan dat ik hiermee verhoogde kans op miskramen heb. Ben deze zomer 2 keer zwanger geweest, dus kans is aanwezig dat het door die adenomyose komt. Ben ergens blij dat ik dit weet maar het viel me gister behoorlijk zwaar. Deze maand starten we niet met iui, over 3 weken hebben we evaluatie gesprek en dan gaan we het plan van aanpak bespreken. Deze maand gaan we samen maar weer even het leven vieren en de natuur zijn gang laten gaan...
Alle reacties Link kopieren
Goeiemogguh meiden!

BlueW ik zie dat ik in m'n vorige reactie wel je naam heb gezet maar vervolgens vergeten ben om er iets achter te zetten ofzo.. sorry :bigkiss: ik blijf dat wel een lastige vinden hoor wanneer er gezegd wordt dat je kansen even groot zijn met 1 eileider... Al denk ik dat het voor de meesten wel geldt :) (gelukkig) toen ik voor m'n nacontrole ging na m'n operatie vroeg ik: stel dat het niet meer lukt en kreeg van de gyn te horen: nee hoor dat gaat helemaal lukken, IVF gaat echt niet nodig zijn want alles aan de andere kant ziet er goed uit... En kijk nu waar we staan. Heb trouwens wel 9 van de 10 keer (of mss wel 10/10) ei op links en overgebleven eileider rechts en denk echt dat daar het probleem zit in mijn geval dat m'n eileider of niet doorgankelijk is of eitjes van links niet oppikt en dat probleem niet zozeer in lage eicel voorraad zit.. (wonen trouwens in Zeeland 2,5 rijden naar Duitsland maar we maken er altijd een dagje uit van dus op zich niet vervelend :))
Heerlijk om nu ff op vakantie te zijn! Geniet ervan meis :heart:

Vanessa hoe is ie daar? Al symptomen aan het bespeuren? Ben voor je aan het duimen :)

Maestro jemig wat een lange cyclus.. ben al ongeduldig als m'n eigen cyclus te sloom gaat en das maar 27/28 dagen.. maar het einde van het wachten is bij jou dus in zicht ;) met welke medicatie mag je gaat spuiten?

Vonskie kan me goed voorstellen dat dat gister een grote domper was... :hug: ook geen fijn idee om een verhoogde kans op miskraam te hebben dus hoop echt voor je dat een volgende zwangerschap wel helemaal goed mag blijven gaan! En wat een prachtig aantal follikels bij de AFC! Dat geeft in jouw geval goeie kansen voor IVF! Ik had er maar 5... Ben erg benieuwd naar het plan van aanpak!

Ego Cd 12 vandaag en nog geen smiley op m'n ovutestjes, hopelijk morgen :)

Liefs en :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vonk, 15 follikels is mooi zeg! Klinkt als een precies goed amh. Dat is weer een zorg minder.
Willen ze iets doen voor de adenomyose?
Nijn van het wachtbankje had het ook. Helaas ook verschillende miskramen maar is uiteindelijk bevallen van prachtige meid.

Maestro, wat spannend!
Wat ga jij spuiten? Pittig deze drukke dagen voor jou zeg. Hoe is het met daddy?

Blue, wat fijn even vakantie! Vermaken jullie je een beetje ondanks dit weer?

Linn, jouw menstruatie doorgebroken?
Hoe tof zou het zijn na 25 toch die positieve test!

Hoe gaat het met onze iui’ers?
Hebben jullie wat afleiding?

Welkom hier andere nieuwe meiden, op naar mooie verhalen.

Hier ook richting eispong.
Deze keer eens de tactiek proberen van sperm meet the egg of andersom :rofl:
Alhoewel wat dat vaak al zo doen.
Vanaf dag 8 om de dag.
Positieve test drie dagen :moon: dag pauze en dan nog een dag :moon:

De meeste die mij kennen weten dat dit :moon:
Mijn favo poppetje is hier.
Gebruik hem zo veel je wilt!

Ps. Nog geen trajecten stil gelegd wegens Corona hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een druilerig weer ineens. Zomaar midden in de herfst beland.

Linn: Lijkt me best jammer om altijd alleen te moeten gaan. Maarja, uiteindelijk is er maar één ding dat echt telt. Fijn dat de optie van hulp er is indien nodig.
Ook wel apart (en herkenbaar) om nu juist een keer actief op die menstruatie te wachten in plaats van te hopen dat hij wegblijft. Volgende maand eindelijk een betere kans! :hug:

MTBS: Als je je zorgen maakt om de hormonen bij IVF: Ik meen me te herinneren dat het UMCG één van de weinig ziekenhuizen is waar ze ook IVF-light uitvoeren. Minder hormonen, minder eicellen oogsten, maar wel meer vergoede pogingen dan je normaal zou krijgen. Je kunt er wellicht naar informeren als dat een punt van zorg voor je is.
Overigens bleek voor mijzelf dat het hormonen-spuiten deel van de IVF behandeling me eigenlijk alles meeviel. Ik was vooral blij met "eindelijk een kans" en zo lang duurde het stuk met hormonen spuiten uiteindelijk niet. De wachtweken voelden echt véél langer.
Wat betreft de omgeving: steeds meer mensen zijn op de hoogte in de loop van de tijd. Sommigen omdat ik er gewoon over wilde kunnen praten. Sommigen omdat ik door de overstimulatie bij icsi1 op werk echt een aantal weken uitgevallen ben, of omdat een vroege miskraam op werk begon en ik mijn gezicht niet goed in de plooi hield. Sommigen omdat ze onze leeftijden en verhuizing van een paar jaar terug (zo'n mooie eensgezinswoning met tuin) met elkaar in verband brengen, en zien dat er nog steeds geen kindje is. Hoe langer het duurt, hoe minder het me allemaal kan schelen wie er op de hoogte is. (Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik al die mensen in detail informeer, of vertel wanneer we met een poging bezig zijn.)
Maar ik kan me goed voorstellen dat dat in jouw situatie anders uitpakt. Die opmerkingen die je noemt lijken me echt pijnlijk. Waar haalt iemand het vandaan om dat soort aannames te maken en dan ook nog uit te spreken? :hug:

Moos: Ik herken die dubbele tijdslijn echt ontzettend van mijn mentaal mindere periodes. Dat aan de ene kant andermans kinderen razend snel ouder worden, en de werkweek gewoon voorbij vliegt. Maar die cyclusdagen verstrijken desondanks tergend langzaam. Alsof er twee totaal verschillende setjes wijzers op dezelfde klok lopen. Sterkte met het wachten, en met de eierspeurtocht natuurlijk!

Vanessa: :hug: Ik heb je inderdaad al op diverse plekken gelezen. Gezellig en jammer om je ook hier te zien.

Burg: Ja, waar is de lekke-schuitjes-plak te koop?
Wat fijn dat je inseminatie zo goed verliep. En nog een betrokken verpleegkundige om het menselijk te houden. Ik duim voor je! En sterkte op de wachtbank.
Zeer herkenbaar wat je schrijft over de pauze-stand. Ook ik vind mezelf geen leuker mens geworden in de afgelopen jaren. Maar ik hou me eraan vast dat het nu wel weer stukken beter gaat dan bijvoorbeeld vorig jaar. Dus het is niet alsof al mijn verandering altijd maar de verkeerde kant op gaat. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.
Ik weet nog niet wanneer ik mag starten met icsi3. We zijn van ziekenhuis gewisseld na de vorige poging, en zitten dus opnieuw in een reeks onderzoeken. Daarvan krijgen we 12 oktober de uitslag, áls we tenminste Gent nog binnen mogen. En hopelijk stellen we dan het plan voor de komende poging op. Hoe eerder, hoe beter, wat mij betreft natuurlijk.
Dat "Mogen we jullie feliciteren?" na een inseminatie. Ouch. Ik heb dat weleens na een terugplaatsing gehoord, en daar werd ik ook niet vrolijk (of zwanger) van. Wel stoer dat je zo aan bewustwording werkt! Hopelijk helpt dat.

Pax: Mooi dat de IUI goed verliep. En een hele dag vrolijk klinkt ook heerlijk. Ik hoop voor je dat het goede gevoel nog even aanhoudt. Maar vooral natuurlijk op een goed resultaat.

Koffie: Succes met de eierspeurtocht!
Bij jullie dus ook veel mensen op de hoogte, herkenbaar. Hopelijk is de verrassing des te groter als het straks eindelijk een keer wel mag lukken. :hug:

BlueWater: Allemachtig wat een ellende heb jij achter de rug :hug:. En vervelend dat ook jij in de pauzestand leeft. Ik hoop dat het je op vakantie lukt om vooral even in het moment te leven juist. Voor mij werkt dat soms wel zo. Dus hele fijne vakantie gewenst! En mooi dat je nog een alternatief hebt kunnen vinden toen Zuid-Holland ineens rood kleurde. Ontspan ze.

Maestro: Mooi dat de medicijnen binnen zijn. Klaar voor de start :). Heel veel succes en geluk toegewenst. :hug:. Wat voor medicijnschema krijg je?

Vonskie: Oei, dat moet schrikken zijn, die adenomyose. :hug: Dat plaatst die miskramen dan inderdaad wel in een ander perspectief. Kunnen ze daar nog iets aan doen verder?
Die antrale follikeltelling klinkt juist weer heel positief :). Hopelijk komen ze met een zinnig plan volgende maand. En intussen duimen dat de natuur deze maand enthousiast voor je is.

Zelf wacht ik op onze afspraak in Gent over anderhalve week, om de uitslagen van een reeks onderzoeken te bespreken. Intussen hopen dat de grenzen niet verder dicht gaan, dat de zorg niet opnieuw gaat afschalen, en dat mijn man en ik zelf geen covid oplopen. We staan allebei voor de klas. Weliswaar op de uni, dus met anderhalve meter afstand, maar dan alsnog vind ik het wel een risicofactor. We hebben allebei onze eerdere pogingen voor maanden moeten uitstellen doordat mijn man vlak van tevoren koorts kreeg, dus het is moeilijk er vertrouwen in te hebben dat dat nu wel los loopt.
Maar goed, zoals een aantal van jullie al schreven, driemaal is hopelijk scheepsrecht.
celenne wijzigde dit bericht op 01-10-2020 23:05
0.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Celenne, hoop heel erg voor jullie dat alles gewoon open blijft en door kan gaan.
Wat voor onderzoeken hebben jullie reeds nog gedaan?
Wij hebben ook in Gent gelopen, daar alle onderzoeken gedaan nav de miskramen.
Daarna toch overgestapt naar cuypers, die had toch weer een wat andere visie.

Spannend voor de klas staan in deze periode, zorg voor voor jezelf hoor!

Ennn Yes, drie maal scheepsrecht! Heb je al een nieuw protocol?
Alle reacties Link kopieren
Maes 76 allemachtig!

Vonskie ik hoop dat ze met een goed plan komen voor jullie. Wat denk je zelf dat het wordt?

In welk zkh ben je onder behandeling?

(misschien kunnen we daar ook nog een tabel voor maken, zkh)

Ei vandaag gevonden Koffie? Ze zeggen idd dat de ene de ander taak overneemt.
Maar goed die rechter ligt bovenin mn buik en met een inwendige echo dus niet eens te zien. Nou ik denk echt wel dat dat ook invloed kan hebben.

Goed bezig Moos. Ik hoop dat het werkt! Welke dag zijn jullie nu?

Celenne moeten jullie naar t zkh voor alle uitslagen of gaat dat digitaal?

Ik heb as maandag op mijn verzoek een telefonische afspraak met het hoofd van de afdeling. Ben benieuwd wat daar gaat uitkomen.
Ik heb inmiddels gehoord dat onze best Gyn niet meer in t zkh werkt maar ook niet ergens anders als gyn omdat ze voor de klas is gaan staan. Weliswaar op dit gebied maar baal behoorlijk. Denk je eindelijk gehoord te worden gaan ze weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Vanes, dat is echt rot zeg. Als je net een fijne gyn hebt. Hopelijk krijg je nu alsnog een fijne gyn.
Waar zit jij nu in je cyclus?
Ik zit nu op CD 11 en hij is nog niet positief.
Ik zit nog op een twijfel stoel van starten met nieuw traject of nog niet.
Heb alles in huis dus kan hand in hand met koffie gaan.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:27
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Hopelijk mag ik hier ook meeschrijven.

We zijn er zomer 2018 mee begonnen voor een tweede kindje te gaan. Bij onze zoon was ik de eerste ronde zwanger. Inmiddels dus twee jaar verder en deze keer duurt het wat langer.

In de tussentijd zijn we nog een keer geëmigreerd (weer terug naar een land in (west) Europa). In februari een afspraak gemaakt voor de gynaecoloog en toen kwam Corona en ging alles op slot. Mijn man was ook veel meer thuis en hoefde zelf niet meer naar het buitenland. Dus nog een paar maanden goed geprobeerd, maar helaas geen zwangerschap. Dus weer een afspraak gemaakt en vandaag voor de intake geweest.

Best spannend, want ik spreek de taal redelijk maar een medisch gesprek met allerlei nieuwe woorden blijft toch spannend en vanwege Corona mag de partner niet mee. Maar super aardige dokter en rustig alles doorgenomen. Inwendige echo gehad en wat andere zaken onderzocht. Dat zag er allemaal goed uit. Komende maand moet ik op 2 momenten in mijn cyclus bloed prikken om o.a. de hormonen te controleren.

Maar goed hij was op zich positief, alles heeft al een keer gewerkt en lijkt op het eerste oog geen ernstige dingen in de baarmoeder/eierstokken etc.

Ik merk dat ik wel de behoefte heb om het te bespreken in m’n moedertaal, maar wil m’n vriendinnen er ook niet steeds via FaceTime over hebben. Opzoeken zit er helaas even niet in 😉
En in het land waar ik woon is men niet zo open over dit soort dingen merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Moos volgens mij dag 24.

Grappig Burg, door de IUI werd mijn LF juist weer korter.
Nee nog niet aan vragen gedacht. Hebben jullie tips voor me?
Ik weet maandag wel of IUI 5 is geslaagd. Wij zouden na 6 pogingen voor IVF gaan.
Hier UMC Utrecht

Biem Welkom. Wordt je vriend ook gelijk getest?
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd trouwens 33/46. Is t gelijk een 30+ topic.. Althans Celenne... ?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Biem! Spannende tijden ook voor jullie. Houd je taai!

Vanessa; verwacht je er maandag iets van? Ik weet overigens dat de wachttijd voor IVF flink is, wellicht kun je vragen of ze je al uit voorzorg op de lijst kunnen zetten? Superbalen dat je gyn weg is, krijg je nu een nieuwe of oude bekende?

Burg: de progesteron kick ken ik. Nu ook ter voorbereiding een flinke stoot progesteron (en vooral heel veel hoofdpijn), waardeloos blijft het. Ik had normaal in het tweede deel van mijn cyclus enorme zere borsten en veel krampen. Vooral rond dag 9 in LF wanneer de hormonen op hun max staan. dag 10 zakte mijn temp altijd al wat en dan werd ik 13-14 DPO ongesteld. Dan steevast vanaf DPO 11 al de eerste signalen van ongesteldheid.
Wat betreft je vraag omtrent genieten; het is moeilijk, maar ik zie het zo: ik heb er tot op zekere hoogte geen invloed op. Zeker bij de oorzaak bij mijn vriend zullen we hulp nodig hebben. Tijdens Corona was het super waardeloos dat alle zorg stopte, maar ik ben wel iemand die altijd kijkt naar wat er wel is. Toen mijn moeder deze zomer ziek werd en binnen 5 weken overleed, besef je ook wat je hebt. Ik probeer elke dag minstens 10 dingen te noemen waar ik blij van wordt en dan 1 ding wat ik stom vind. (echt maar 1) dat helpt mij best wel om een goede energie te behouden.

Moos: :moon: is sowieso de beste smiley! Heerlijk mens ben je ook...dat is trouwens ook iets waar wij nu grappen over maken gezien mijn vriend zijn diagnose: nooit meer nadenken of het handig is en nooit meer voorbehoedsmiddelen :rofl:
Dat haalt ook een hoop druk eraf, voor de diagnose was het door mijn zeer onregelmatige cyclus wel een ander verhaal omdat je hoop houdt en je weinige kansen wilt pakken. Met een 0% kans op spontane zwangerschap-uitslag raak je dat wel kwijt en wordt het veel minder beladen. Alhoewel we altijd probeerden om het leuk en gezellig te houden, we werden er wel inventief van en hebben ook veel gelachen.

Celenne: herkenbaar die angst of het gaat lukken. Troost je ergens wel dat het in België er beter voorstaat dat in NL op dit moment. Mijn zkh staat in een brandhaard en zij zeggen dat fertiliteit in elk geval niet de eerste afdeling is die gaan sluiten. Ik zie vandaag de cijfers weer oplopen, dus ik hoop met name dat het behapbaar blijft zodat reguliere zorg zo lang mogelijk overeind blijft.

Koffie en pax: hoe is het met jullie?

Vonskie dat is wel een domper! Houd je vast dat het niet zo hoeft te zijn... :hug:

MBTS ik voorzie ook wel hormonengedoe, maar ik ga het gewoon laten gebeuren. Hopelijk valt het allemaal gewoon mee. Maar logisch dat je je er druk om maakt. Ik vind een koelkast voor medicatie ook wel veel en daardoor heftig. Ik heb er nu stokbroden op gelegd, dan zie ik het even niet als ik de koelkast open doe.. :bonk:

Aantal vroegen naar mijn schema voor traject. Ik doe een kort traject met Gonal-F en Cetrotide. Daarna nog Utrogestan na de punctie en hopelijk een mooi resultaat voor ICSI 1. Ik kreeg vorige week nog een echo en volgens de arts was ik al lekker aan het sparen :rofl:
Ik ben meer bezig met de verjaardag van mijn moeder die dichterbij komt, dat doet gevoelsmatig nu echt veel meer. Ze heeft brieven achter gelaten en twee ervan zal ik op dag 1 van traject en op haar verjaardag openen. Dat zal wel heftig gaan worden. Overigens gaat mijn vader de eerste spuit zetten, als symbool voor leven. Ik vind dat wel een mooi idee om de cirkel proberen te eren. Hij was in elk geval vereerd. Daarnaast slokt werk echt veel tijd/energie op. Ik slaap in elk geval erg goed en ben in de avond wel echt uitgeteld.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat ik niemand vergeten ben...fijn weekend allemaal!
samen sta je sterker
Maestro, ik begrijp dat je moeder onlangs is overleden? Wat bijzonder dat zij en ook je vader zo bij je/jullie is in dit traject. Ik vind dat een heel mooi symbool. :heart:
Mooi ook te lezen hoe je in het traject staat. Bewust stil staan waar je blij van wordt werkt hier ook goed!
Fijn dat jullie nu snel gaan beginnen. Haha, zie de stokbroodjes al liggen bij jullie :biggrin:

biem welkom! Fijn dat alles goed lijkt, maar ook frustrerend waarom het dan niet lukt, tenminste dat vind ik zelf wel moeilijk!

moos succes met wachten op je eisprong! Hopelijk een mooi gouden ei!!
Jullie kunnen nu zelf bepalen wanneer je start met vervolg traject?

blues water hopelijk lekker aan het genieten van de rust/ vakantie! Andere omgeving doet mij altijd goed!

vaness niet echt tips hier. Ik vroeg me wel af wat de reden is van iui zonder hormonen. Heeft dat te maken met meerdere vroeggeboortes?
Neem ook aan dat je wilt weten wat evt vervolgstappen zullen zijn. Hopelijk niet nodig en is deze iui succesvol!

vonskie schrikken zeg. Ik ken adenymose niet. Heb het opgezocht. Ook wel benieuwd of ze daar nog iets aan kunnen doen?
Hopelijk hebben jullie een fijne evaluatie en daar opvolgend meteen een goed plan van aanpak.

celenne ook voor jullie hopelijk een goede uitslag en dat jullie daarna ook snel mogen begonnen met vervolg behandeling!

Sorry als ik niet op iedereen reageer. Het duizelt me soms met alle behandelingen en onderzoeken die lopen. Er komen termen voorbij die vrij nieuw zijn ;-)
Komt vanzelf.

Hier eisprong gehad. Ditmaal zonder evaluatie testen. Voel m'n eisprong altijd goed en tussendoor goed geoefend dus we maken weer een kans....alhoewel... hier maar 1 tactiek hoor :rofl: gewoon om de dag vanaf menstruatie. Evt bij eisprong keertje extra.

Hier trouwens bij het Martini.

Alvast een goed weekend meiden!
Trouwens burg krijg jij in je hormonen ook extra progesteron?
Maar extra lief zijn voor jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven