24+ maanden bezig

24-09-2020 16:45 767 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Wie schrijft er mee in het nieuwe topic?

Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes" en "Zwanger worden 12+ rondes". Nieuwe meeschrijvers zijn uiteraard ook welkom.

Zwanger worden begon ooit met een droom, maar het traject waar we inmiddels in zitten lijkt meer op een nachtmerrie. Dit topic is voor alle vrouwen die minimaal 24 maanden proberen zwanger te worden. Vrouwen die elke ronde weer tussen hoop en vrees balanceren. Vrouwen die zichzelf na elke mislukte poging/ronde weer oppeppen om er weer voor te gaan, ook als ze het even niet meer zien zitten.

Dit topic is niet bedoeld om altijd maar positief te blijven, je mag hier ook lekker zeiken en van je af schrijven.

NaamLeeftijdTrajectZiekenhuisNOD/bijzonderheden
LittleMissBooks33ISCI Pauze
Vonskie37IVF Nij Barrahus
Liv30IUI
Celenne35ISCIUZ Gent
Vanessakusje198734IVFUMC Utrecht
Spruit8633IVF Amsterdam UMC

Zwanger: :cheer2:
BlueWater81, Linn84, Falathiel, El, Burg23, Koffieleutjuh

We hebben al een tijdje niets van jullie gehoord: MTBS86, Pax*, Rosalie87, Moosforhappines1988
Wil je terug in de tabel? Stuur dan een berichtje!


Nieuwe meeschrijvers zijn altijd welkom! Stel je voor in een reactie, en je wordt toegevoegd aan de tabel.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2021 17:52
40.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal die eerste week is altijd goed door te komen. Maar de 2e week lig vaak aan mijn agenda. Is die vol gaat de tijd snel en merk ik nooit zoveel. Maar ben je veel thuis dan voel je van alles.

Hoever is iedereen in haar cyclus: volgens mij best veel aan het wachten op een mooie positieve test.
Hopelijk is er minstens 1 maar liefst allemaal met een mooi resultaat.


Ik heb voor ik begon met mezelf afgesproken geen poespas qua onderzoeken. en nu ga ik steeds een stapje verder. dacht eigenlijk dat het nooit nodig zou zijn.
Maar denk wel dat ik open sta voor IVF wil eigenlijk toch super graag een kleintje. En ben niet zo jong meer helaas.
Ik heb de meeste onderzoeken wel gehad. Nu is mijn man aan de beurt. Hadden eerst een andere gynaecoloog die was niet zo voor allerlei onderzoeken te doen. Maar krijgen 9 nov. een andere en die begon zelf over zaadonderzoek en IVF. Dus hopelijk wil ze daar dan ook wel snel mee beginnen.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Blue gek is dat he hoe je op den duur je eigen grenzen verlegt om een kindje te kunnen krijgen..

Vind het best wel een beetje opmerkelijk dat zaadonderzoek bij jullie nog gedaan moet worden.. vaak is dat juist het eerste wat ze onderzoeken..

In ieder geval spannende tijden!

Liefs!
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
X
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 10-10-2020 15:28
Reden: Dubbel gepost
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffietje, dat is helaas niet waar mbt het zaadonderzoek. In NL werd mijn man ook niet getest na herhaalde miskramen want we werden zwanger. Toen kwamen we in Gent, werd hij ook niet getest om hij al een leuk draakje heeft.
Toen uiteindelijk heeft hij er zelf om gevraagd (wat ik heel fijn vond en we alleen maar grappen maakte), en je raad het al; afwijkingen gevonden. (Toen was het minder grappig) :facepalm:
Gelukkig is dit inmiddels goed.
Ben heel benieuwd hoe het uitpakt blue.

Hoe is het om het wachtbankje koffie? Red je het nog een beetje?


Ik ben heel hard aan het hopen dat een deze dagen er een positive test verschijnt meisjes!

Zijn jullie vroege/late of misschien geen testers?
Zelf test ik extreem vroeg :popcorn:

Wat een druilerig weer. Lekker ergens wezen ontbijten en eindelijk weer eens gesport.
Hoe gaat het met jullie? :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Heyyy lieverds!

Moos dacht werkelijk dat er een vast protocol was.. echt slecht dan.. zou standaard de eerste stap moeten zijn mijns inziens. Toen wij in februari naar ha stapten zij hij: vanwege je bbz ligt het probleem was bij jou maar zaad onderzoek doen we sowieso ook anders moet dat alsnog via de gyn.. je kunt die maar vast getest hebben.. en idd de gyn vroeg ook meteen in zaadonderzoek te doen maar die hadden we dus al binnen...
Ergens snap ik het ook wel dat het niet meteen gedaan wordt als er wel sprake is van zwangerschap. Maar bij stellen die nooit zwanger zijn geweest.. vind ik het echt een ander verhaal.

Is toch wat dat je dan veel tijd kwijt zou zijn als vrouw aan onderzoeken terwijl de man bij wijze van spreken te weinig beweeglijke zwemmers heeft zodat spontaan sowieso bijna onmogelijk is.

Hier gaat het verder wel prima. Ben trouwens normaal wisselend qua testen. Maar net hoe m'n bui hangt. Soms wil ik ff wat langer hoop kunnen houden en andere keren test ik 12 dpo.. vaak niet eerder al ontkom ik daar deze ronde niet aan vanwege neusspray die 4 dagen voor nod gestart moet worden.. :hyper:

Is het een beetje vol te houden op het wachtbankje voor degenen die er op zitten? Hoop ook echt dat er op z'n minst 1 hier een positieve test in handen mag hebben deze week! :flirting:

Hoe gaat het met de rest?

Liefs
Koffie :bigkiss: :couple:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 11-10-2020 15:33
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens, graag een positieve test bij iemand! Ben heel erg toe aan wat positief nieuws!

Hier een aantal hele slechte dagen helaas, de verjaardag van mijn moeder is geweest en dat heeft mij echt de das omgedaan, het liefste sluit ik me even van de wereld af. Ik ben daarnaast nu officieel gestart met onze eerste poging, dus de hormonen gaan los! :cry:
De brieven van mijn moeder waren echt prachtig, ik lees ze nog steeds keer op keer, geeft echt steun. Ik ga weer even struisvogelen en mijzelf op de rit zetten. Sterkte voor wie aan het wachten is of het nodig heeft!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maestro dikke knuffel voor jou! :hug: en hopelijk weinig last van de hormonen!

:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Spannend BlueWater, hopelijk is het snel 9 november!

Hoe is het met jou koffie? Hoe is het op het wachtbankje?

Jeetje Maestro, wat mooi dat je brieven hebt maar wat verdrietig allemaal. Zorg goed voor jezelf! En dan ook nog die stomme hormonen eroverheen. Start je bij ISCI met pillen of spuiten? Heel veel sterkte en een dikke knuffel :hug:

Burg hoe is het met jou? Hoop dat je nog steeds rustig op je bankje zit

Ego Ik begin hem hier echt te flippen bijna, heb zoooo’n krampen en zo start mijn ms eigenlijk altijd. Nu maar even lekker met een kopje thee, dekentje en een kruikje op de bank. Heb mijn vriend even gezegd dat ik vandaag even een dikke offday heb.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:29
99.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:29
98.95% gewijzigd
maestro sterkte :hug: Wees lief voor jezelf.

burg ook voor jou :hug: super kut voor je! Wat een domper weer..

pax duimen draaien voor je. Succes met wachten!

Hier een late tester trouwens. Heb best vaak gehad dat ik ' opeens' een lange cyclus had... Na dag 31 wordt het altijd spannend.

Succes voor de andere wachters :couple:
Alle reacties Link kopieren
Lieve maestro, ik kan mij nu zo goed jouw gevoel voorstellen. Laat de tranen maar stromen meisje, dat is soms het enige wat helpt in de periode waar we doorheen gaan.
Wat prachtig van de brieven, zo mooi en dierbaar.
Hoe gaat het met de rest, en met pap?

Burg, echt fuck gewoon ik had het echt zo erg gehoopt.
Trek je hem nog een beetje?

Pax, groot gelijk heb je. Lekker op de bank met een dekentje kruipen is soms zo fijn! Hier wordt voor je gehoopt!
Alle reacties Link kopieren
maestro wat verdrietig om te lezen dat je een aantal slechte dagen hebt gehad. Kan me voorstellen dat de verjaardag van je moeder een erg confronterend moment moet zijn geweest. Wat een rollercoaster nu je ook net met hormonen bent begonnen, dikke knuffel voor jou. Wel echt bijzonder dat je moeder brieven heeft geschreven, fijn dat dit je steun geeft!

Lieve burg, wat ontzettend balen voor je. Gewoon echt heel erg ruk...gaan jullie binnenkort een tussentijdse evaluatie doen?

pax ondanks dat je een offday hebt, hoop ik nog wel steeds voor je! Fingers crossed.

moos ik ben echt mega vroege tester! Vanaf dpo9 ga ik al los haha. Vooral omdat mijn lf zo kort is, dus als ik dag 10 qua cyclus red dan gaan alle alarmbellen bij mij rinkelen.

ego ik wacht nog steeds op mijn eisprong. Is bij mij soms een verassing wanneer die komt, meestal tussen dag 15 en 21. Na mijn miskraam heeft het vorige maand 4 weken geduurd, hopelijk nu wat sneller! Morgen mag vriendlief zijn potje vullen voor onderzoek en dan over kleine 2 weken evaluatie en behandelplan. Ik merk dat ik toch wel bang ben dat corona weer roet in het eten gaat gooien...laten we hopen dat de zorg gewoon door kan blijven gaan!!! Verder voel ik me heel goed, zit echt even lekker in mijn vel, zo fijn om even niet met een traject bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha burg :rofl:
Deze maakt m’n avond! Maar maakte jouw man zijn ochtend :worship:
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Ik moet zoveel bijlezen... Moet echt vaker online komen.

@BlueWater/Moos/Koffie Ik dacht inderdaad ook dat zaadonderzoek een van de eerste stappen was. Maar wellicht alleen als er nog helemaal niets bekend is. Bij ons ging het in ieder geval wel zo. "We moesten ons daar geen enkele zorgen over maken, want er was geen enkele aanleiding dat dat niet goed zou zijn. Gewoon protocol." Was wel in één keer duidelijk dat daar dus wel het probleem lag. Mijn man heeft een dusdanig slechte score (waarschijnlijk genetisch) waardoor we enkel nog in aanmerking kwamen voor een Zoek-ICSI. Bam, weg illusies van een romantische zwangerschap. :facepalm:

@Maestro Knuffel! :heart: Sterkte in deze tijd. Die hormonen zullen ook niet helpen natuurlijk.

@Burg Wat een domper weer! :hug:

@Vonskie Ik kan me goed voorstellen dat het even lekker is om niet in een traject te zitten. Geniet daarvan!

@Wachtbankies Ik duim voor jullie en neem naast jullie plaats. Ik mag officieel eind deze week testen; dus nog even geduld hebben. :A:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:30
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg, ik vind het mooi dat jullie juist iui nog een kans willen geven, het is toch jullie proces zou je denken?
Geef jij je man nog extra vitamine? Hier al eeuwen, maar werkte wel. Althans fragmentatie en de rest was verbeterd. Geen idee hoe het nu is.

Ik herken mega wat je schrijft over al die maanden, feestdagen etc wat gaat komen.
Doe mij dus ook zo’n schilderij van je, of 10 graag. Voor door m’n hele huis :worship:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen extra IUI. Ben zo bang dat alles door Corona weer afgezegd gaat worden. En nee hoor nooit meer wat gehoord natuurlijk.

Linn succes komende week.

Spannend Blue.

Wat voor neusspray gebruik je Koffie?

Maestro wat ontzettend dubbel! Wel fijn dat je iig hebt kunnen beginnen. Hoe nu verder?

Pax hoe is het nu?

Burg shit zeg.

Vonskie wat een gedoe. Ik heb dat altijd op vaste dagen. Dat jij zolang moet zoeken. Irritant.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Burg, ik had zo gehoopt dat het raak was! Ik hoop dat je nog een IUI poging mag doen, heel veel succes morgen in het ziekenhuis :hug:

Hoe is het met jou MissLittlebooks? er wordt hier inderdaad flink geschreven :nerd:

Hier nog steeds aan het wachten, maar wel behoorlijke krampen nog steeds dus ben wel heel zenuwachtig. Hopen dat vandaag heel snel voorbij mag gaan. Mijn nod is 13 oktober maar laten we maar even afwachten wat er morgen gebeurt :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Net twee testen gedaan, allebei negatief :cry:
Alle reacties Link kopieren
Nee ik had een heel bericht geschreven, bijna klaar en het is weg :cry:

Ik kom vanmiddag ff terug om te hertypen!
Pax: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!


@Burg - Spannend die afspraak zometeen. Ik hoop dat jullie zelf ook nog wat te zeggen hebben. Laat je het even weten?

@Moos - Heel herkenbaar. Die feestdagen in het vooruitzicht maken het soms ook moeilijk. Het is inderdaad het derde jaar op rij dat wij ook hopen dat alles volgend jaar anders is. In het begin is dat iets magisch; nu voelt het als ijdele hoop.

@Pax* - Ik wilde net typen dat ik voor je ga duimen op deze spannende dag, toen ik je tweede berichtje zag. :hug:

Ego - Ik had gisteren mijn NOD. Ben altijd netjes 14 dagen na de ovulatie ongesteld, dus rekende nu vanaf de punctiedatum. En helaas lijkt het gisteravond te zijn begonnen. Een hoopvol stemmetje in mijn achterhoofd zegt nog dat het ook een innestelingsbloeding kan zijn, maar mijn gevoel weet dat het klaar is. Dus flink wat tranen gisteravond. Helaas mag ik pas donderdag testen, en moet totdat de ms echt doorbreekt met die stomme Utrogestanbolletjes doorgaan...
Alle reacties Link kopieren
Little miss, wat onwijs rot.
Persoonlijk zou ik niet langer dan nodig doorgaan met utro als je al echt ongesteld wordt.
Het kan je volgende cyclus helemaal van de wap maken. Voor zekerheid testen.

Pax, oh ook voor jou vind ik het zo onwijs verdrietig.
Jeetje meisjes. Heel veel knuffels voor allemaal.
Ik voel de positive naïeve instelling van mezelf ook wat kelderen nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie allemaal stuk voor stuk een hele dikke knuffel geven.
Het is gewoon soms echt een ruk proces. En ook al houdt brug haar man ervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven