24+ maanden bezig

24-09-2020 16:45 767 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Wie schrijft er mee in het nieuwe topic?

Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes" en "Zwanger worden 12+ rondes". Nieuwe meeschrijvers zijn uiteraard ook welkom.

Zwanger worden begon ooit met een droom, maar het traject waar we inmiddels in zitten lijkt meer op een nachtmerrie. Dit topic is voor alle vrouwen die minimaal 24 maanden proberen zwanger te worden. Vrouwen die elke ronde weer tussen hoop en vrees balanceren. Vrouwen die zichzelf na elke mislukte poging/ronde weer oppeppen om er weer voor te gaan, ook als ze het even niet meer zien zitten.

Dit topic is niet bedoeld om altijd maar positief te blijven, je mag hier ook lekker zeiken en van je af schrijven.

NaamLeeftijdTrajectZiekenhuisNOD/bijzonderheden
LittleMissBooks33ISCI Pauze
Vonskie37IVF Nij Barrahus
Liv30IUI
Celenne35ISCIUZ Gent
Vanessakusje198734IVFUMC Utrecht
Spruit8633IVF Amsterdam UMC

Zwanger: :cheer2:
BlueWater81, Linn84, Falathiel, El, Burg23, Koffieleutjuh

We hebben al een tijdje niets van jullie gehoord: MTBS86, Pax*, Rosalie87, Moosforhappines1988
Wil je terug in de tabel? Stuur dan een berichtje!


Nieuwe meeschrijvers zijn altijd welkom! Stel je voor in een reactie, en je wordt toegevoegd aan de tabel.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2021 17:52
40.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Linn dankje. Hopelijk gaat de IUI voor jou goed werken en mag je snel een positieve test vast hebben. Ik heb zelf al wel een en ander aan onderzoek gehad. begin sept. een HSG gekregen. mijn ene eileider zag er gelukkig goed uit.
Binnenkort een afspraak voor spermaonderzoek.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik ga niet meeschrijven, maar breek even in om jullie veel geluk, sterkte en wijsheid te wensen in dit ellenlange en onzekere proces. Ik weet zelf ook hoe onbetaalbaar het is om fijne lotgenootjes onderweg tegen te komen, dus "fijn" dat de groep alweer wat voller loopt.

Ik ben zelf in ronde 29 uit dit gedoe gesneakt en nu 7w op weg.

Take care, ladies :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hi allen! 🙋‍♀️

Ik schrijf graag mee. Wij zijn inmiddels 34 maanden bezig voor een tweede wondertje. Onverklaarbare secundaire onvruchtbaarheid 🤷‍♀️
Onze dochter was binnen 8 maanden raak, het blijft bijzonder.

We hebben tussen januari en september 6 x IUI gehad en zitten nu met smart te wachten op de intake voor het IVF traject.
Alle reacties Link kopieren
Oke oke, dan schrijf ik wel (graag!) mee. (Thanks voor het invullen in de tabel Burg :heart:)

Linnspannend volgende maand starten met iui, ik hoop op een goede kans voor je!

Blue water wat knap dat je zelf al zoveel afgevallen bent! Kan me ook wel voorstellen dat het een hele goede motivatie is! Wat een heftig verhaal trouwens, zie ook wel paralellen met mijn eigen situatie..

Maestro ik kan me de eenzaamheid goed voorstellen, als veel gesprekken kindgerelateerd zijn, is het toch een dingetje.. spannend jullie eerste poging! Fijn dat ze nu betere kansen zien! Zie je er tegenop?

Moos jouw verhaal ken ik :heart:

Loozey dankjewel lieverd :heart:

MTBS86 als een tweede kindje niet wil lukken is besef denk nog groter hoe bijzonder het allemaal is, als het wel goed gaat (zo ervaar ik het tenminste wel) hopelijk hebben jullie snel de intake!

Even kort over mezelf. Nu precies 3 jaar geleden was ik net zwanger (3e maand raak) het resultaat van die zwangerschap is nu 28 maanden oud.. half jaar na z’n geboorte besloten om voor een broertje of zusje te gaan (mijn moeder was jong in de overgang dus wilden niet te lang wachten). Ook nu was het de 3e maand raak zonder dat ik het wist, want ik was gewoon ongesteld geworden. Week later bloedverlies en buikpijn, toch maar testje gedaan.. zwanger.. maar het was een bbz dus een spoedoperatie, eileider weg. Daarna gebeurde er niets. Afgelopen februari naar huisarts, 2 weken later bij de gyn en week of 3 later de uitslag, lage eicelvoorraad toch vervroegde overgang. Meeste kans van slagen met IVF. We hebben zelf meteen de stap naar DL gezet. Schildklier bleek ook wat te traag, maar is met medicatie nu (als het goed is) onder controle. Pas de eerste ivf-poging achter de rug.. die helaas niet eens tot een terugplaatsing heeft geleid, dus over een maandje starten met poging 2.

En oh ja.. ik ben zelf ook koffieverslaafd.. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Sommige dames ken ik al vanuit een ander topic, andere dames leer ik graag kennen.

Even kort over mij:
37 jaar en ondertussen 2 jaar bezig met proberen voor een eerste kindje. We hebben 6 keer iui gehad, deze zomer een biochemisch zwangerschap en vorige maand een miskraam gehad. Ik verwacht dit weekend ongesteld te worden en dan gaan we door naar een fertileitskliniek. Eerst wat meer onderzoeken, antrale eitelling en amh wordt onderzocht, benieuwd of hier wat uitkomt. Afhankelijk daarvan bepalen we of toch nog even doorgaan met iui of voor ivf gaan. Voor mij is ivf echt wel een 'dingetje'.. O_O

Wat een verhalen ook van jullie! Ik besef met steeds meer dat zwanger worden echt een wonder is. Hopelijk is het ons allemaal snel gegund :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil ook wel graag meeschrijven. Even een tijdje 'offline' geweest, omdat ik alles even moest laten bezinken. Maar zit momenteel middenin een ICSI traject, en het is toch wel fijn om soms met jullie hierover te kunnen praten.

Iets meer dan twee jaar geleden zijn wij begonnen. Echter, er gebeurde niets. (Maar dan ook echt niets.) Ik werd braaf elke 28 dagen ongesteld, kon heel mooi mijn ovulatie meten, maar verder... Afgelopen november zijn we naar de huisarts gestapt. Doorverwijzing naar fertiliteitskliniek, waar al gelijk na de eerste metingen duidelijk werd dat we 0% kans hebben om op een 'natuurlijke' manier zwanger te worden. Mijn man heeft te weinig zaadcellen.

We zijn vervolgens een half jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd. (Ook door die stomme Corona natuurlijk.) Uiteindelijk was de conclusie dat ze niet konden achterhalen waarom mijn man dit probleem heeft. Genetisch defect waarschijnlijk. Sinds eind augustus zijn we begonnen met ICSI. Heb afgelopen dinsdag eerste follikelmeting gehad. Die was positief. 11! Nu zaterdag voor tweede meting en dan wordt waarschijnlijk de punctie volgende week ingepland. Spannend wel.

Ik ben trouwens 33 jaar.

Ik ga binnenkort even op iedereen reageren; eerst even rustig bijlezen. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Koffieleutjuh Ik beschouw het ook echt als een wonder. Na de zwangerschap van onze dochter (via de natuurlijke weg) hadden we nooit kunnen bedenken dat de weg naar een tweede zo moeizaam zou gaan.

Inmiddels ben ik 34 en is onze dochter bijna 5. Toen wij aan de tweede wilden beginnen dachten we dat een leeftijdsverschil tussen de kinderen van 2,5 - 3 jaar mooi zou zijn. Dit hebben we tot op heden steeds bij moeten stellen en mocht het ons (ooit) lukken dan weet je dat je op een gegeven moment tegen (praktische) probleempjes zult aanlopen omdat het leeftijdsverschil groot zal zijn.

Onze frustratie zit vooral in het feit dat er geen bijzonderheden gevonden zijn, alles werkt zoals het werken moet (onze dochter is daar het bewijs van). Maar in die 34 maanden is er nog nooit iets (in mijn lijf) gebeurd en dat zorgt ook voor onzekerheid. Wat als inderdaad alles werkt, maar de eitjes van slechte kwaliteit zijn? En daardoor niet bevrucht worden? Op dit moment is dat mijn grootste angst, maar hier zullen we niet eerder achter kunnen komen wanneer we in het vervolg traject zitten.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Wij zijn ontzettend dankbaar voor het feit dat we al een gezonde dochter hebben en realiseren ons dat het niet iedereen gegund is om überhaupt kinderen te (mogen) krijgen. Toch is de wens voor een tweede net zo groot als voor een eerste.

De IUI behandelingen heb ik ervaren als Russische roulette. Voor mijn gevoel gingen ze hier vaak uit van gemiddelden en werd er te weinig (bloed)onderzoek gedaan. Afgelopen week hebben we gesproken met onze arts en konden we kiezen voor een IVF-traject bij hun. Nadeel is dat ze wel de puncties uitvoeren, maar geen terugplaatsingen doen en we hiervoor dan weer naar Zwolle zouden moeten. Voor ons voelde dit niet goed, dus hebben we ons laten overplaatsen naar het UMCG. Hopelijk horen we hier snel van en kunnen we dit jaar nog los.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:25
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg23 Zover ik kan zien (op hun website) is daar (UMCG) alleen bij de intake een wachttijd van 4-6 weken. Daarna zou starten vrij vlot kunnen. Tenzij corona weer om de hoek komt kijken :facepalm:
De doorslag voor de keuze om doorverwezen te worden naar het UMCG was voor ons de reistijd en alles op 1 plek te kunnen doen (naar ons idee heb je anders ook weer met verschillende artsen te maken en hoe meer artsen, hoe meer meningen). Maar wanneer ik de statistieken (per jaar) tussen de ziekenhuizen bekijk blijft het lastig om een goede keuze te maken. We laten het maar op ons afkomen.
Hopelijk hebben jullie met IUI meer geluk dan wij hebben gehad. Het blijft elke keer weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
MTBS: kan me je keuze goed voorstellen. Wij maken juist precies andersom de keuze, eerste deel in ons streek ziekenhuis, terugplaatsing en bevruchtingen in het LUMC. Dat voelt een stuk prettiger (we hebben in het streekziekenhuis heel fijn contact) en LUMC heeft hele goede statistieken. Vriend moest tussendoor nogmaals aanleveren zodat ze mee adviseren, ik vond dat juist prettig. Hierdoor viel IVF af (streekarts vermoedde dat al) maar daardoor wordt ICSI direct vanaf poging 1 ingezet.
Tip: laat alvast bij je huisarts een gewoon bloedonderzoek uitvoeren, bij evt tekorten dan kun je die nu al wegwerken. Bij fertiliteit kwamen ze niet verder dan vit D, foliumzuur en schildklier, terwijl mijn ijzer laag was. Nu dus alvast wat weggewerkt.

Overigens starten we over een paar weken met poging 1. Ik zou eerlijk gezegd al zo blij zijn als ik eens twee streepjes zou hebben, al die negatieve testen de laatste jaren hebben wel hun sporen nagelaten. Nog nooit een positieve test gehad. Los van de spanning die daarna nog komt en het feit dat er vaker een miskraam bij een traject komt. Ik zou dan wel weten dat het mogelijk is.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maestro Zoveel mensen, zoveel keuzes he? Wel grappig dat jullie het net andersom hebben. Wat ik me overigens ook heel goed kan voorstellen.
Wat bij ons ook meegespeeld heeft is dat de gynaecoloog en fertiliteitsartsen in het vorige ziekenhuis elkaar wat tegenspraken. Dit gaf ons ook niet echt vertrouwen in een vervolgtraject daar.
Alle reacties Link kopieren
MTBS zo herkenbaar wat je zegt! We wilden graag anderhalf jaar ertussen, want leuk samenspelen en die anderhalf jaar was ook gelukt als die bbz een goeie zwangerschap was.. en je gaat idd bijstellen en de positieve dingen benadrukken bij bijv, groter leeftijdsverschil.. mijn zoontje ging van de week zn eigen wandelwagen duwen.. toen had ik ook zoiets van.. mocht het ons binnenkort gegeven worden zwanger te raken en goed blijven gaan dan is het hartstikke leuk als ie de kinderwagen kan duwen en echt kan helpen, dat geldt voor jullie dochtertje natuurlijk ook! En idd zullen ook wel negatieve kanten zitten aan groter leeftijdsverschil, maar ik probeer dat wel los te laten en vooral de positieve dingen te zien ;)
Bij mn eerste zwangerschap vond ik het ook al echt een wonder hoor, maar je staat ee wel anders in als het allemaal vanzelf gaat ofzo..
en soms voel ik me ook schuldig dat ik zo graag een tweede kindje wil, de wens is idd net zo groot of zo mogelijk zelfs groter dan bij een eerste kindje want je weet hoe het is om zwanger te zijn.. en dan is er het besef dat veel mensen al zoveel moeite moeten doen voor 1 kindje.. ik gun het iedereen zo!
We zitten ook echt voor ons traject 2,5 uur in de auto (enkele reis)
en dan ben ik echt bang dat mensen denken: waarom al die moeite doen.. je hebt toch al een gezond mooi kindje? Blijft lastig.
Ben zooo dankbaar voor mn zoontje maar gun hem ook zo graag nog een broertje of zusje.

Maestro snap helemaal wat je bedoelt! Een positieve test zorgt er toch voor dat je er wat zekerder in staat!

LMB 11 follikels is een mooi aantal! Ik duim voor een goede echo zaterdag. Hopelijk ook een mooi aantal bevruchtingen! :)

Burg hoop op een goede echo zaterdag! Hopelijk hou je 3 of 2 follikels over! Ik ga voor je duimen meis :heart:

Vonskie :heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 26-09-2020 11:03
3.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Nu 26 maanden bezig en gestart met IUI. Ziekenhuis wilde eigenlijk wachten omdat ‘alles oké’ was maar daar kon ik echt niet mee leven. Dus 5 dagen clomid gehad, woensdag naar het zkh voor echo, vrijdag weer en morgen ook weer. Er zaten woensdag 6 follikels, vandaag 4 dus hopelijk morgen 3 of een kleintje erbij.

Hoe komen jullie de maanden steeds door? Ik merk dat ik dat namelijk steeds moeilijker vind en alleen maar bezig ben met de nod
Het wordt al een aardig clubje zo, leuk.
Allemaal ons eigen verhaal en traject en toch ook weer in hetzelfde schuitje.
Veel herkenbaarheid.

Burg ik vond de hsg prima te doen, wel pijnlijk. Ik drink zelf nog 1 a 2 kopjes koffie per dag, ben al flink geminderd ;-) miss moet ik ook eens decaf proberen.

Krijgen jullie ook begeleiding in het traject? Of hebben jullie hier behoefte aan? Ik soms wel maar vraag me af wat het op zal leveren. Ligt ook net aan welk moment van m'n cyclus ik zit. Gynaecoloog zei vorige keer wel treffend dat het toch een traject is met ook teleurstellingen..
Gelukkig heb ik voorlopig genoeg steun van man!

Herkenbaar mtbs86 wat je zegt over angst mbt eicel kwaliteit. Wat als dit niet goed is? Je wil toch een verklaring vinden waarom het niet lukt..
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me ook aanmelden?

Tot nu toe ben ik niet heel goed in grotere schrijftopics, maar ik las het voorganger-topic hiervan wel steeds mee. Dus wellicht toch kijken of het me lukt om mee te schrijven en niet alleen te lezen.

Kinderwens sinds 2017, maar er gebeurde helemaal niets. Toen mijn man bij het eerste onderzoek een VCM-waarde van 0.01 bleek te hebben, werd duidelijk waarom. In 2019 de eerste icsi poging gehad, met ernstige overstimulatie, een miskraam en daarna twee biochemische zwangerschappen tot gevolg. In icsi 2 niet zwanger geworden en vervolgens vier slecht ontdooide cryo's op een rij. We zijn nu aan het wachten op de start van icsi 3.
Ik ben afwisselend angstig, somber, optimistisch, gelaten, of steek mijn hoofd in het zand over het hele gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Linn84 Nee, ik heb geen ondersteuning vanuit het zkh maar wel veel steun vanuit mijn omgeving.

Celenne welkom! Pfffff.. Wat een rollercoaster wat je allemaal hebt meegemaakt. Wanneer start je volgende icsi?

Ego net terug uit het zkh en het zijn er 3. Dus maandag heb ik mijn eerste IUI poging!
Alle reacties Link kopieren
Pax: Yes! Goed nieuws en superspannend! Ik duim voor je, zet hem op maandag!

Linn: ik heb ook geen ondersteuning, vriend en ik redden het erg goed samen en een selecte groep is op de hoogte. We delen daar niet veel mee, maar indien nodig weet ik ze te vinden. Vanuit zkh is aangegeven dat we altijd daar met maatschappelijk werkster kunnen praten (dan gaat via gyn en wordt altijd vergoed). Wellicht dat ik dat later wel eens doe als ik merk dat ik van mij af wil praten.

Celenne: :hello: , "fijn" je hier te lezen, schrijf van je af meis...die rollercoaster van jullie en het feit dat het 3e poging is maakt het wel echt enorm spannend.

LMBooks: herkenbaar verhaal van je man, we zitten heel erg in het zelfde schuitje. Bij mij alleen nog PCOS erbij ;-) Toitoitoi! Goede start lijkt het in elk geval!

Koffie: tja, qua naam zegt het al genoeg ;-) Ik drink twee koffie per dag, als ik een derde wil dan nog decaf. Volgens arts prima. Zij is echt heel leuk en zegt dan rustig: ga je jezelf nu al alles ontzeggen zonder enige logica? het enige wat echt niet helpt is roken, drugs, overgewicht en teveel alcohol naast geen vit D/foliumzuur. De rest is echt: niet overmatig is prima. Zodoende drink ik ook nog steeds af en toe een wijntje als ik daar gewoon echt zin in heb.
Ik vind het niet spannend om te starten overigens, vind het wel heel vervelend dat ik alleen moet naar echo's en vriend alleen met punctie mee mag. Dat voelt niet prettig. Ik ben er eigenlijk na al het wachten al aan toe, want natuurlijk scoren wij 0% kans, dus het voelt eerder als verloren tijd zonder kansen.

Voor iedereen een fijn weekend!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Burg hoe was je echo vandaag? Ik duim dat je goed nieuws hebt!!

Maestro Helemaal mee eens, het heeft denk ik weinig nut om jezelf van alles te verbieden. Is het beleid van het zkh dat je alleen naar echo’s moet?

Voor de tabel; ik ben trouwens 30
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 12:25
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
burg yes! Drie eitjes :-D , wat fijn! Ik vond het mengen ook altijd spannend in het begin. Ik spoot om te stimuleren fostimon en dat moest ook elke keer gemengd worden, niet heel gebruiksvriendelijk. Alvast heel veel succes maandag en ik ga weer keihard voor je duimen!

Pax jij dus ook 3 eitjes en maandag de insemimatie! Voor jou ook heel veel succes en ook voor jou zullen mijn duimen draaien.

Littlemissbooks wat fijn weer eens van je te horen. Alhoewel ik stiekem had gehoopt dat je zwanger was geraakt en daarom niet meer meeschreef. Hoe was je echo zaterdag? 11 follikels is een prachtig aantal volgens mij.

Celenne welkom! Wat een verhaal, hopelijk mogen jullie snel beginnen aan ronde 3. Hopelijk zit het gouden eitje er tussen.

Linn tot nu toe hebben wij geen ondersteuning. We redden het ook nog wel met zijn tweeën. Het is ook gewoon een traject met veel teleurstelling... ik merk wel dat ik, door het medische circus en de bijbehorende teleurstelling , andere gebeurtenissen in het leven veel beter kan relativeren. Herkennen jullie dat?

Mtbs ik herken erg wat je zegt. Door mijn hoofd gaat ook regelmatig de gedachte wat als de eitjes niet van goede kwaliteit zijn? Het ziekenhuis heeft aangegeven dat er geen medische reden is dat het niet lukt. Maar waarom lukt het dan niet?...zucht.

Meastro goede tip om alvast bloedonderzoek bij de huisarts te laten doen! Ik kan me voorstellen dat je zo graag die twee streepjes eens wil zien, de bevestiging dat het wel kan. Waarom mag je vriend niet mee naar echo's? Corona beleid?

Ego ik voel dat mijn menstruatie vandaag of morgen doorbreekt. En het klinkt misschien gek, maar ik heb zin om weer te starten bij onze fertiliteitskliniek. Ik heb echt behoefte aan meer onderzoek en weer het vooruitzicht van een actieplan. Kom maar op!!!

Ik typ dit vanaf mijn telefoon dus hopelijk heb ik niemand overgeslagen.

Fijne zondag nog allemaal. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wat een waaier aan verhalen, om alsnog allemaal in dat zelfde lekke schuitje te zitten. Hebben jullie soms ook zo het gevoel dat je leven eigenlijk vooral op pauze staat?

Pax: Wat mooi dat het er netjes drie geworden zijn. Keurige balans tussen kansen en risico's. Heel veel succes maandag, en ik duim dat het gouden ei er tussen zit!

Maestro: :hug: Wat fijn dat jullie gaan starten. Eindelijk een echte kans na al die jaren wachten. Ik duim ontzettend voor je.

Burg: Wat mooi dat ook jij een keurig drietal aan follikels hebt. :). Dat mengen van pregnyl vind ik ook altijd wel een apart klusje ja. Voelt toch een beetje onwerkelijk. Krijg je bij IUI ook die hele strikte instructies wat betreft timing? Anyway, voornamelijk veel geluk en succes voor maandag toegewenst natuurlijk!

Vonskie: Mooi dat je weer mag starten. Ik kan me er alles bij voorstellen. Meten is weten. Gaan jullie tijdens de onderzoeken intussen door met de IUI?

Linn: Herkenbaar, dat die cyclus zo'n invloed heeft op de gemoedsrust. Ik heb vorig jaar een poosje ondersteuning gehad van een psycholoog. Toen ging er buiten het traject ook nog van alles mis, en begon het moeilijk te worden te geloven dat er überhaupt iets goed kon gaan. Of dat veel hielp weet ik eigenlijk niet, want het verstrijken van de tijd helpt zelf natuurlijk ook en ik had niet zo'n goede klik met mijn psycholoog. Het ging toen in elk geval weer een poos best goed. Maar na icsi2 begon de lockdown, en heb ik mezelf verdronken in mijn werk, dat volledig uit de klauwen liep. Ik kan me van de lente eigenlijk bar weinig herinneren.
Anyway, als je merkt dat je (soms) behoefte hebt aan begeleiding, zou ik daar achteraan gaan. Beter op tijd aan de bel trekken dan wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet. En als het niet klikt, kun je daar altijd weer mee stoppen.
En vooral fijn natuurlijk dat je man je zo goed kan steunen :).


Ik tikte van onderen naar boven, maar moet mezelf een schop onder mijn kont geven om achter dit forum vandaan te komen. :hug: voor iedereen.
celenne jullie hebben ook veel voor de kiezen gehad.
Hebben jullie al een indicatie wanneer jullie van start mogen/ willen met icsi 3?

burg 3 eitjes, super fijn! Succes weer maandag en alvast met de wachtweken, ook voor jou pax Spannend voor jullie ook eerste ronde iui.

maestro klinkt als een fijne en nuchtere arts.

Wij hebben nu geen begeleiding maar
dit weekend weer besproken dat mochten we het nodig hebben dan gaan we het zeker inzetten.
Ook hier is het beleid dat ik alleen naar het ziekenhuis ga voor zowel echo als inseminatie.
Oh, en wat betreft relativeren tov andere zaken merk ik ook dat dit me veel makkelijker afgaat. Waar sommige mensen zich ook druk over kunnen maken ;-)
En ben niet geduldig van nature, heb er inmiddels wel een portie geduld bij gekregen ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh geweldig Burg! Super spannend, zijn we iui matties :couple: Ik heb idd ook clomid en pregnyl gehad. Mengen en spuit zetten heb ik niet zelf gedaan, vond het veel te spannend.

Vonskie Fijn dat je er zo over denkt, weet je al wanneer je weer naar de kliniek mag?

Celenne Ik herken wel wat je zegt over dat je leven op pauze staat maar ik probeer zelf zo veel mogelijk gewoon te doen om dat gevoel weg te drukken, eigenlijk heel veel te doen in de weekenden en dat zo de weken ook wat sneller voorbij gaan.

Fijne zondagavond nog allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Koffieleutjuh: eigenlijk is het van de zotte dat we bang zijn voor reacties van anderen he?

Paxx: bezig zijn met de nod herkennen we denk ik allemaal wel. Wanneer je in een traject zit kun je er ook niet 'niet' aan denken. Ik bedoel, dat is onmogelijk door alle onderzoeken, echo's, prikken etc. Je bent er meer mee bezig dan ooit! Ik probeerde in de wachtweken gewoon mijn dagelijkse dingen op te pakken, maar het spookte zeker meerdere keren per dag door mijn hoofd.

Linn: Wij hebben ook geen begeleiding, zijn we voor mijn idee ook veel te nuchter voor. Het hele traject is vallen en weer opstaan. En ja, dat is zwaar, maar ik wist me altijd vrij snel te herpakken om vervolgens weer vol goede moed door te gaan naar de volgende poging. Nu gaan we straks (voor mijn gevoel) een zwaarder traject in en kan ik nog niet oordelen wat dit met me zal gaan doen. Waar ik het meest bang voor ben zijn de hor(ror)momen! Ontgetwijfeld zal ik meer en/of andere hormonen moeten spuiten voor de stimulatie.

Pax*: spannend!!! Zet 'm op vandaag!


Overigens even nieuwsgierig: weet jullie omgeving van de wens en het traject waar jullie in zitten? Bij ons zijn er een aantal collega's en vrienden op de hoogte. Familie weet van niets. Onze families staan anders in het leven en in het verleden hebben we een aantal opmerkingen gehad van oa (stief)schoonmoeder, waardoor we het ze ook niet willen vertellen. Denk als: "voor jullie is het wel goed denk ik en komt er geen tweede he?". Enerzijds denk ik, jullie weten het niet dus kunnen er ook geen rekening mee houden. Anderzijds denk ik, wees toch voorzichtig met wat je zegt!
Verder vinden we het ook mooi dat mocht het ons gegeven zijn, dit als een verrassing komt en we niet steeds tussendoor vragen krijgen over of een poging gelukt is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven