40 en eigenlijk de wens voor een 3e

02-09-2021 10:42 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier een moeder van 2. Zijn inmiddels 8 en 10.
Ik ben inmiddels 40 maar heb eigenlijk nog een wens voor een 3e (eigenlijk 4e)

4 jaar geleden onverwacht zwanger. Helaas bleek uit de tests dat het kindje een hele ernstige afwijking had. Het zou geen kans hebben op een humaan leven.
Daarom hebben we na 17 weken afscheid moeten nemen.

Sinds die tijd blijft het toch kriebelen...

Zijn er meer 40 + ers die nog een wens hebben... of die hebben vervuld.

Gr Mommie
Slalom schreef:
02-09-2021 12:33
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je nog een kind wil krijgen als je er al twee hebt. We hebben te maken met overbevolking, we hebben een tijdje geleden een zeer verontrustend klimaatrapport gepresenteerd gekregen.
Ik zou genieten van de kinderen die je al hebt en ik zou er alles aan doen om hun een mooiere toekomst te kunnen geven.
Het 'kriebelt'.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Mommie schreef:
02-09-2021 12:58
Nou zo wie zo.

Ik denk niet dat ik met een kind minder de wereld kan redden.
Dus waarom zou ik het laten.

Daarnaast hebben we beide een goede baan en een mooi huis en aller op de rit. Dus wat dat betreft komt het niks te kort.

Ja je moet je aanpassen.. met weer een baby. Maar dat moet ook met een puppy. Hebben we ook overleefd.
Ik denk nooit in problemen en mijn glas is altijd halfvol.. :-D

Het kan altijd mis gaan. En de kans is idd groter. Dat vind ik wel lastig.
Maar als het niet meer zou lukken zal ik daar vrede mee hebben.
Een baby met een puppy vergelijken dat kan natuurlijk niet. Je hebt ervaring met allebei dus snap niet dat je die vergelijking maakt. Is echt zooooo anders.
anoniem_407111 wijzigde dit bericht op 02-09-2021 13:16
0.19% gewijzigd
Met reeds 2 gezonde kinderen in The Pocket zou ik echt niet voor een 3e gaan.
Prijs je rijk met de zegeningen die je hebt.
En dat heeft echt niets te maken met een pessimistische kijk op het leven.

Je schrijft dat jullie het leven momenteel allemaal lekker op de rit hebben. Kinderen worden naarmate ze ouder worden duurde en willen meer. Planningen en financiële zaken moeten daarop worden afgestemd.
Nu kunnen jullie met zijn 4 plus hond lekker leven. Een derde kind is voor de andere twee kinderen ook een enorme stap terug in de tijd. Het is niet alleen voor jullie als ouders een handenbinder die er dan bij komt. Kinderen zijn niet in staat de gevolgen te overzien. Neem het voorbeeld van een hond. Kinderen willen een hond en beloven hemel op aarde om zorgzaam en meewerkend te zijn. Echter niet die kinderen zijn verantwoordelijk, buiten het feit dat ze al snel het begininteresse verliezen. Dus de kinderen die je nu hebt kunnen wel roepen dat ze een broer of zus leuk vinden…..dat duurt tot ze een volgende afspraak hebben met een vriend of vriendin.

Slapeloze nachten, middagdutjes, luiers, badjes, KDV, etc, etc, etc.

Daar bovenop ben ik overigens ook van mening dat je egoïstisch bezig bent wanneer je kinderen op de wereld zet enkel vanuit eigen behoefte. Hoe zal de toekomst van onze kinderen er eigenlijk uitzien?
En als iedereen zo denkt als jij, dat jouw 3e kind het verschil niet maakt, zal er inderdaad niets veranderen.
Gaat de discussie weer daarover... Ik zou in Afrika campagne gaan voeren, als het jullie zo aan het hart ligt, daar ligt het geboortecijfer voor sommige landen op 5 (!), hier onder de 2, dus hier wordt niet voor die bevolkingsgroei gezorgd hoor...
Ik zou zeggen: doen! Maar niet langer twijfelen. Jezelf desnoods een deadline geven. Dat heb ik gedaan: als het voor die en die datum niet lukt, dan niet, en anders wel. Ik heb twee kinderen van acht en zes en heb net als jij een derde zwangerschap af moeten breken. Nu weer bijna uitgerekend (op m’n 38ste) en ik ben er echt heel blij en gelukkig mee dat er toch nog een derde komt. Nummer vier zou ik ook nog wel willen, maar dat ziet mijn man echt niet zitten. Ik zie heus wel nadelen, maar de wens is sterker dan alle bezwaren bij elkaar.
Voor mij is het ieder voor zich, ik vind het niet spannend of iemand geen of 5 kinderen produceert. Ik vraag me wel echt af wat er zo leuk is aan je voortplanten in deze hoeveelheid.

Wat als dat 3e kind onverhoopt ziek blijkt, zorgbehoevend, afhankelijk de rest van zijn leven. Eenmaal gemaakt en gekregen is het een gegeven feit.
Liebeskind² schreef:
02-09-2021 13:12
Het 'kriebelt'.
Tja, ik zou misschien ook wel een 2e kind willen. Gevoel is er wel maar gelukkig heb ik een hoofd en luister ik niet naar die kriebel. En dan ben ik een stuk jonger en m’n kind ook.
anoniem_407111 wijzigde dit bericht op 02-09-2021 13:22
1.83% gewijzigd
De bezwaren van overbevolking zie ik ook, maar die gelden ook voor je eerste en tweede kind....Wat mij vooral zou tegenhouden (mijn kinderen zijn net zo oud als die van jou) is dat je derde eigenlijk weinig aansluiting kan vinden bij een broer / zus. Bovendien zullen al je uitjes en vakanties er anders uit gaan zien. Iedereen, dus ook de oudere kinderen, moeten zich gaan aanpassen aan de kleinste. Dat lijkt me vanuit zowel het jongste kind als vanuit de oudste twee echt verre van leuk. Een vriendin van mij heeft precies dit leeftijdsverschil tussen haar derde en haar oudste twee en die zegt nu wel vaak dat ze het erg ingewikkeld vind. Zij splitsen nu noodgedwongen veel op en dat vindt ze wel jammer.
TO je kan ook een puppy er bij nemen ;-)
Kliko schreef:
02-09-2021 13:21
TO je kan ook een puppy er bij nemen ;-)
Beste idee van de dag!
Wat leuk om te horen Myra22.
Daar dacht ik ook aan. Voor mn 41e zwanger en anders niet..
Heel veel succes met de laatste loodjes.

Puppy is net 6 maanden. En 1 is echt genoeg.

Als je het egoïstisch vind moet je helemaal niet aan kinderen of een relatie beginnen.
Pfff
Met 2 gezonde kinderen zou ik het lot niet tarten denk ik dan. Statistisch gezien is de kans op afwijkingen, miskraam etc veel groter.

Ik ben nu 50 heb 2 kinderen van 11 en 21. Het voordeel was dat de oudste soms even een oogje in het zeil kon houden als ik even snel een (vergeten) boodschap
ging doen.

Maar ik er zijn ook genoeg nadelen. Met vakantie's en dagjes uit bijvoorbeeld.
De interesses liggen gewoon ver uitelkaar. Het halen brengen van school bijv. Ik heb totaal 13/14 jaar basisschool gehad. Ik was er echt klaar mee op een gegeven moment.

En uiteindelijk zijn ze beide opgegroeid toch min of meer als enig kind. De 1e negen jaar is hij alleen geweest. De oudste deed veel zijn eigen dingen, want die had geen zin om iedere keer met de kleine te zitten. En de jongste is veel alleen omdat de oudste weg is school/werk/vriendin.
Mommie schreef:
02-09-2021 13:30
Wat leuk om te horen Myra22.
Daar dacht ik ook aan. Voor mn 41e zwanger en anders niet..
Heel veel succes met de laatste loodjes.

Puppy is net 6 maanden. En 1 is echt genoeg.

Als je het egoïstisch vind moet je helemaal niet aan kinderen of een relatie beginnen.
Pfff
Pffffff? Dus ontkrachtende meningen zijn niet gewenst. Verschrikkelijk!
Mommie schreef:

Pfff
Oh laat ook maar.
Mommie schreef:

Pfff
Wat een rare opmerking. Kinderen krijgen ís toch per definitie egoïstisch? Niemand heeft het je gevraagd.
‘Sodemieter op’ ? Echt werkelijk waar..

Als je in het westen besluit geen kind te nemen scheelt dat 58 ton aan CO2-uitstoot (onderzoek van de Universiteit van Lund).

Ik geef aan wat mijn visie hierop is en ík vind het inderdaad enorm, enorm egoïstisch in deze tijd. Niet alleen tov de maatschappij maar ook tov je al bestaande kinderen en hun toekomst.
Je mag het zeker ontkrachten.

Maar ik vind een reden als egoïstisch of overbevolking niet echt een reden.

Veel vriendinnen van mij hebben een kindje. (Omdat meer niet gegund was)
Als dat zo'n groot probleem is (overbevolking) begin dan in landen waar waar ze er gemiddeld 6-7 hebben.
Mommie schreef:
02-09-2021 13:39
Je mag het zeker ontkrachten.

Maar ik vind een reden als egoïstisch of overbevolking niet echt een reden.

Veel vriendinnen van mij hebben een kindje. (Omdat meer niet gegund was)
Als dat zo'n groot probleem is (overbevolking) begin dan in landen waar waar ze er gemiddeld 6-7 hebben.
Maar dit topic is eigenlijk niet echt nodig toch? Want je bent er al uit zo te lezen.
Ik gaf je voornamelijk andere redenen om het niet te doen. De keuze is uiteraard aan jullie.
Ikzelf zou er eerlijk waar niet aan moeten denken.

Wij zitten ook in de fase van een kind dat steeds zelfstandiger aan het worden is en gingen met de pup weer terug de “luierperiode” in. Dat is een aanpassing van jewelste, echter een hond groeit vele malen sneller op dan een kind.

In mijn omgeving enkele grote gezinnen. Je zult mij er niets negatiefs over horen zeggen, echter voorstander ben ik er ook niet van.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 02-09-2021 13:53
0.49% gewijzigd
Nee, ik zou het je niet aanraden om alle genoemde redenen. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je er nog zin in hebt op die leeftijd en als je er al twee hebt die al ouder zijn.

Maar je klinkt alsof je het sowieso toch gaat doen en niemand je kan stoppen.
Suusss schreef:
02-09-2021 13:40
Maar dit topic is eigenlijk niet echt nodig toch? Want je bent er al uit zo te lezen.
Nou dit dus.
Hallo mommy, toen ik 33 was nr 1 en op mijn 36ste nr 2, een half jaar later bleek ik reuma te hebben, ik mocht niet zwanger worden met de medicijnen die ik gebruikte. Prednison gaan slikken, vreselijk.. Op mijn 41ste gestopt met alle medicijnen op mijn 42 ste is nr 3 geboren. Ons cadeautje, onze benjamin ook voor zijn broer en zus. Een hele hechte familie ondanks de leeftijdsverschillen. Gisteren heeft hij een kamer gevonden in een studentenhuis, we hebben een traantje weggepinkt …….
oneenietweer schreef:
02-09-2021 13:05
Hoeveel kinderen vind je dan wel acceptabel? Twee, omdat de meeste mensen daarvoor kiezen? Of beter een eenkindpolitiek? Sodemieter toch op.
Wat een prettige, evenwichtige, volwassen manier van communiceren heb je.
-
Pingpong schreef:
02-09-2021 13:17
Gaat de discussie weer daarover... Ik zou in Afrika campagne gaan voeren, als het jullie zo aan het hart ligt, daar ligt het geboortecijfer voor sommige landen op 5 (!), hier onder de 2, dus hier wordt niet voor die bevolkingsgroei gezorgd hoor...
Het gaat om per capita gebruik. Als je ziet hoeveel voedsel er hier wordt weggegooid, vlees geconsumeerd, auto gereden, kleding gekocht, smartphones, laptops, energieverbruik per huishouden en ga maar door. Dus het gaat niet om hoeveel mensen, maar het gemiddelde verbruik van mensen. Een derde kind krijgen in Nederland is ook veel slechter voor een klimaat, dan een derde kind krijgen in Somalië. Dus ik snap wel dat mensen dat aso vinden. In dit geval vind ik het ook nog eens egoïstisch gezien de grote kans op afwijkingen. Vind het ook een bizar naïef topic.
Slalom schreef:
02-09-2021 13:38
‘Sodemieter op’ ? Echt werkelijk waar..

Als je in het westen besluit geen kind te nemen scheelt dat 58 ton aan CO2-uitstoot (onderzoek van de Universiteit van Lund).

Ik geef aan wat mijn visie hierop is en ík vind het inderdaad enorm, enorm egoïstisch in deze tijd. Niet alleen tov de maatschappij maar ook tov je al bestaande kinderen en hun toekomst.
Snap je nou echt niet dat iemand die de vraag van to stelt helemaal geen interesse heeft in dit soort onzinargumenten?

Als jij klimaatneutraal wil gaan leven: lekker doen. Maar val anderen daar niet te onpas mee lastig. Dat is irritant gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven