40 en eigenlijk de wens voor een 3e

02-09-2021 10:42 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier een moeder van 2. Zijn inmiddels 8 en 10.
Ik ben inmiddels 40 maar heb eigenlijk nog een wens voor een 3e (eigenlijk 4e)

4 jaar geleden onverwacht zwanger. Helaas bleek uit de tests dat het kindje een hele ernstige afwijking had. Het zou geen kans hebben op een humaan leven.
Daarom hebben we na 17 weken afscheid moeten nemen.

Sinds die tijd blijft het toch kriebelen...

Zijn er meer 40 + ers die nog een wens hebben... of die hebben vervuld.

Gr Mommie
Ik ben 46 en heb nu spijt dat ik het niet heb gedaan. Heb mijn twee kinderen al 'laat' gekregen en eer ik weer een beetje ruimte en energie had, was ik de veertig allang voorbij. Nu denk ik wel eens; toch jammer. Dus als je het wilt, en kunt, doen!!
Hi Aureel,

Daar ben ik ook bang voor.
Heb eigenlijk al spijt dat we vlak na de afgebroken zwangerschap niet al opnieuw geprobeerd hebben.
Dan had het niet zo veel gescheeld kwa leeftijd.
Maar dat is niet terug te draaien.

Hoe oud zijn jou kinderen.

Onze kids hebben nu wel zo'n leeftijd dat ze het heel leuk zouden vinden als er een broertje of zusje bij komt.
Maar aan de andere kant, je begint weer van voor af aan....
Pff lastig.
Ik ben 38 en heb onlangs mijn derde kind gekregen. De andere twee zijn 6 en 5. Ik vind het heerlijk om weer een baby te hebben. Ik zou zeggen doen! Hoe staat jouw man er tegenover?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Gefeliciteerd Quinnepin.

Tja, die twijfelt. Maar ik heb hem van de week wel over mijn wens verteld. Hij riep niet meteen ja. Maar..
Hij dropt wel eens een bom als we aan het opruimen zijn. Dan zegt ie weggooien of bewaren als er nog een komt..

Gezien mijn leeftijd heb ik ook gezegd. Het word nu wel nu of nooit...
Dus hopelijk komt ie snel met een besluit..
Ik ben 40 en wij zijn actief bezig voor een 2e (zoon is nu net 3). In mijn directe omgeving nog twee 40+ ers die bezig zijn voor een eerste of tweede....
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je nog een kind wil krijgen als je er al twee hebt. We hebben te maken met overbevolking, we hebben een tijdje geleden een zeer verontrustend klimaatrapport gepresenteerd gekregen.
Ik zou genieten van de kinderen die je al hebt en ik zou er alles aan doen om hun een mooiere toekomst te kunnen geven.
Hi Pingpong,

Leuk om te horen. Heel veel succes. Ik hoop dat wij binnenkort ook actief mee kunnen doen.

Zijn jullie naar de huisarts geweest met jullie wens. Ivm extra voorzorgsmaatregelen?
Of is alleen folium voldoende?
8 en 10 en dan nog een derde
waarom
ik zie alleen maar nadelen
Slalom schreef:
02-09-2021 12:33
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je nog een kind wil krijgen als je er al twee hebt. We hebben te maken met overbevolking, we hebben een tijdje geleden een zeer verontrustend klimaatrapport gepresenteerd gekregen.
Ik zou genieten van de kinderen die je al hebt en ik zou er alles aan doen om hun een mooiere toekomst te kunnen geven.
Misschien omdat ze een kinderwens heeft en niet helemaal in de stress schiet bij een klimaatrapport waar de pers het einde van de tijden van maakt, maar wat natuurlijk wel iets genuanceerder is dan dat.
Ik ben 40 en net bevallen van ons derde kindje. De andere 2 zijn wel een stukje jonger dan die van jou, 5 en 2. Had wat complicaties in de zwangerschap maar dat had verder niets met de leeftijd te maken en bevalling en herstel gingen/gaan voorspoedig.
Slalom schreef:
Helemaal mee eens! Dit doe je puur voor jezelf... tevens heb je met deze leeftijd nog een hogere kans op een kindje met een afwijking dan een aantal jaar geleden en heb je kans dat je het medisch traject in moet als je überhaupt weer zwanger wilt worden
Slalom schreef:

Hier ben ik het ook wel mee eens. En voordat DS weer begint de downplayen, ongeacht welk rapport dan ook is het kraakhelder dat de mens de grootste vervuiler is. Je hebt je kinderwens al vervuld, je bent al moeder, dus ik zou ook aanraden daar lekker van te genieten en het hierbij te laten.
Ik heb op mijn 42 een tweede kind gekregen nadat ik op mijn dertigste mijn eerste had gekregen.
Een vriendin van mij heeft op haar 44e een tweede gekregen, de oudste was toen 8.
Andere vriendin heeft op haar 45e een eerste kind gekregen, en een collega van mij heeft net als ik op haar 42e een derde kind gekregen, haar twee oudere kinderen waren toen volgens mij 7 en 9 of 10.

Dus ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was.
Am Yisrael Chai!
Ik zou me niet zozeer laten tegenhouden door de leeftijd, maar meer door het leeftijdsverschil met je oudste twee kinderen. Wil je echt weer een baby, met alle slapeloze nachten, weer aan huis gebonden met slaapjes etc? En alle activiteiten die leuk zijn voor je oudste twee, zijn dat meestal niet voor je jongste.
Ik kreeg mijn eerste met 37 en tweede met 42, wel na de nodige miskramen. ik vond het wel lastig met die miskramen en wilde stoppen met proberen toen ik toch nog zwanger bleek. Wel super content met ons gezinnetje nu, helemaal compleet.
Slalom schreef:
Helemaal mee eens. Zo egoïstisch.
travelandsee schreef:
02-09-2021 12:43
Helemaal mee eens! Dit doe je puur voor jezelf...
Want je eerste kind doe je om de wereld te redden ofzo? Waarom deze verzuurde reacties?
DS1971 schreef:
02-09-2021 12:51
Want je eerste kind doe je om de wereld te redden ofzo? Waarom deze verzuurde reacties?
Ik wil niet verzuurd overkomen. Ik begrijp het alleen écht niet en ik vind dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor de volgende generaties.
Nou zo wie zo.

Ik denk niet dat ik met een kind minder de wereld kan redden.
Dus waarom zou ik het laten.

Daarnaast hebben we beide een goede baan en een mooi huis en aller op de rit. Dus wat dat betreft komt het niks te kort.

Ja je moet je aanpassen.. met weer een baby. Maar dat moet ook met een puppy. Hebben we ook overleefd.
Ik denk nooit in problemen en mijn glas is altijd halfvol.. :-D

Het kan altijd mis gaan. En de kans is idd groter. Dat vind ik wel lastig.
Maar als het niet meer zou lukken zal ik daar vrede mee hebben.
Slalom schreef:
02-09-2021 12:55
Ik wil niet verzuurd overkomen. Ik begrijp het alleen écht niet en ik vind dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor de volgende generaties.
Dat doe je door te verduurzamen, niet door geen kinderen te krijgen. Dan sterft de mensheid uit.
Slalom schreef:
02-09-2021 12:55
Hoeveel kinderen vind je dan wel acceptabel? Twee, omdat de meeste mensen daarvoor kiezen? Of beter een eenkindpolitiek? Sodemieter toch op.
Oh ik zou er geen zin in hebben.
Ben je straks 55 heb je een puber in huis met 60 heb je een jong volwassen in huis
Die echt niet het zelfde dag en nacht ritme heeft als de ouders.
Maar dat is mijn mening.
Maar goed je kan straks met die goede banen ook voor kiezen om met twee wat vaker op vakantie te gaan.
Slalom schreef:
Dit! Denk aan de toekomst van de kinderen die je nu hebt en ook de impact op hun leven.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven