40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
quote:Eefje303 schreef op 23 november 2016 @ 19:32:

Leuk zeg, gelijkgestemden! Grande fleur, je loopt net iets voor dus. Geweldig dat de nipt goed was zeg, opluchting! Weet nog voor mn miskraam dat ik er ook mee bezig was om een afspraak te maken in België, maar ja, dat hoefde dus bij nader inzien niet meer na die miskraam. Ik ga me er na m'n verhuizing weer is in verdiepen. Is ook weer zon ding. Teveel grote dingen ineens. Maar goed, zo zit m'n leven blijkbaar in elkaar. Zo gebeurt er nix, dan ineens alles tegelijk.

Grappig omehenk, ik was ook zwaar aan de vitaminen gegaan afgelopen twee maanden. Dacht er laatst ook al aan dat dit weleens geholpen zou kunnen hebben om zwanger te worden. En we zijn dus even ver. Ja, dan is t toch maar goed dat ik dit topic ben gestart.

En EJC, wij zijn dus ook zon beetje even ver (-: leuk!

Ze was overtuigd dat ze wat in mijn bloed zou vinden omdat ik vegetarier ben. En ze legde wel mooi uit, heeft manlief minder zaad, dan moet ik meer compenseren.

Manlief kreeg ook pillen mee

Toen ik ernaar ging zoeken wat alle stofjes deden kwam ik topics tegen van mensen in ivf ed dat ze dezelfde pillen kregen voorgeschreven.

Blij dat IVF niet hoefde.

Komt er een verhuizer of doen jullie het zelf?
ja, huur verhuisbedrijf in, gelukkig niet zelf te sjouwen. Dus nu druk ah pakken. Wat een klus! Heb vannacht heel slecht geslapen. Ben er drie keer uitgeweest om over te geven en wel 6 keer om te plassen. Dus ben niet heel fit

Maar goed. We gaan gewoon door. Het is voor een goed doel. Jullie wel goed geslapen? En lukt het met de dagelijkse bezigheden enzo?
Rustig aan, heb je beetje hulp?

Ik slaap ook onrustig, word vaak langer wakker. Ben mede daardoir ook niet fit. Teamleider vroeg vandaag of het wel goed ging...
Ja, wel hulp. Komend weekend schilderen. Gelukkig wel op waterbasis. Verder hoeven we niets ah huis te doen, dus scheelt weer.

Oef, jij dus ook slecht ah slapen. Echt killing is dat. En vooral als er daardoor vragen op je werk worden gesteld. Handig als ze het nog even niet weten. Maar zo lastig soms. Want je hebt allerlei kwaaltjes, maar kan moeilijk drie maanden van de aardbodem verdwijnen. Leven gaat door. Maar je lichaam zegt soms stop. Zwangerschap van m'n zoon was ik heel emotioneel. Heel veel huilen en soort van depri zelfs. Al vanaf het begin. En heel erge honger, hele dag aan het eten. Merk dat ik nu heel nuchter ben en weinig emoties heb en totaal geen honger. Moet mezelf echt dwingen te eten. En ook onwijs misselijk. Leuk die verschillen! Wordt het vast een meisje, hihi

Maar goed. Laten we nog niet op de zaken vooruit lopen.
Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was 17 oktober. Dan zijn we echt bijna tegelijkertijd uitgerekend. Het lijkt me inderdaad ook erg fijn als je op de echo het hartje van je baby ziet kloppen en al helemaal als ze zeggen dat alles goed eruit ziet. Ik denk dat ik pas na 3 maanden naar de gynacologe of verloskundige ga. Ik las alleen wel dat je bepaalde testen om erachter te komen of de baby helemaal gezond is juist voor die tijd kan doen. Ik wil wel graag zo'n test doen. Ik weet alleen nog niet welke, bij nipt heb je de minste kans op een miskraam en bij de vlokkentest 0,5 en vuchtwaterpunctie 0,3 % Ik weet niet of ik beter 3 a 4 maanden kan wachten met zo'n test omdat ik 2 jaar geleden tussen de 3 a 4 maanden een miskraam kreeg. Ik moet er eigenlijk niet teveel over nadenken. Mijn partner en ik zijn ontzettend blij dat we zwanger zijn, het voelt zo goed :-) Eindelijk na 2,5 jaar, ik had de hoop al opgegeven. We zouden aankomend jaar met iui beginnen. Hopelijk is dat niet meer nodig.

Wat leuk dat je gaat verhuizen Eefje. Ik snap dat het heel veel stress geeft maar het is ook super leuk weer een nieuw avontuur in te gaan.
Ik kwam er vandaag achter dat meer collega's zich zorgen aan het maken zijn of het wel goed met me gaat.
Ik was net 40 toen ik zwanger raakte. Ik heb een prima zwangerschap gehad en een makkelijke bevalling. Geen testen gedaan, alleen de 20 weken echo.

De kans op sommige afwijkingen wordt groterals je ouder bent maar is nog steeds heel klein hoor. In Nederland is allss rondom zwangerschap gemedicaliseerd maar op andere continenten is het heel nromaal als je op je 44e nog een kind krijgt.

Mijn zoon is inmiddels 10. Geniet van jullie zwangerschappen! En niet teveel zorgen maken.
Leuk dames! Gefeliciteerd allemaal.
Dank je fifty en toffifee!
Fifty, Geweldig om zo'n positief bericht te lezen, dankjewel. Wat fijn dat alles destijds zo goed bij je is verlopen! Het is ook veel beter om het positief te bekijken en gewoon blij te zijn zonder je al teveel zorgen te maken :-)
Helemaal eens fifty! Dank je wel!!! Gewoon van genieten. Ben ik ook ah doen.

Ik ben id kroeg met vrienden. Net stiekum alcohol vrij biertje besteld aan andere kant vd bar. Zodat m'n vrienden het niet zien dat ik alcohol vrij hebt besteld en denken dat ik gewoon een biertje drink. Hopen dat het niet opvalt haha. Pfff, dit soort momenten vind ik wel lastig. Maar om nou altijd maar thuis te zitten. Dus ga zo weer weg. Verzin wel een smoesje ofzo. Ben ik toch even de deur uit geweest.

Oei, omehenk, het begint dus op te vallen op werk. Wat zeg je dan als je collega's ernaar vragen?
Ik heb het mijn beste vrienden al verteld. Stel ik krijg een miskraam dan vind ik het ook helemaal niet erg om dat met ze te delen. Dat maakt het voor mij niet pijnlijker. Maar dat gaat natuurlijk helemaal niet gebeuren. De baby word gewoon eind juli kerngezond geboren.
quote:EJC schreef op 25 november 2016 @ 20:10:

Ik heb het mijn beste vrienden al verteld. Stel ik krijg een miskraam dan vind ik het ook helemaal niet erg om dat met ze te delen. Dat maakt het voor mij niet pijnlijker. Maar dat gaat natuurlijk helemaal niet gebeuren. De baby word gewoon eind juli kerngezond geboren.

Hebben we met onze naasten ook gedaan, om dezelfde reden. Zitten nu nog in dubio im tienjarige in huis.

Op het werk heb ik een collega in vertrouwen genomen en dat luchtte op. 's Middags kwam er teveel werk op me af en hij hielp me er gelijk voor te zorgen dat niet alles op mijn bord komt.

Probleem is dat ik enorm moe ben. En daardoor huilerig. Dat viel al op. Ze waren al bezorgd. Vorige keer had dit ik de eerste tijd ook, wist niet hoe ik de dag door moest komen op mijn werk.

Ik hoef geen fysiek werk te doen, maar wel intensief denkwerk en mijn hoofd is bewolkt. En we werken in vast team met zorgzame types, dus het valt op als iemand niet lekker draait.
Ah wel lief van je collega! Goed dat je het hebt verteld. Dan kan er wat rekening met je worden gehouden. Begrijp je volkomen. Heb ook een mistig hoofd, zit helemaal vol. Heb vd week een zware opdracht gekregen voor m'n werk. Moet over paar weken plan van aanpak hiervoor inleveren en merk dat ik lichtjes in paniek ervan raak. Ook nog die verhuizing en zwanger. Dus beetje pittig weer dit. Had gehoopt laatste maand vh jaar rustig uit te kunnen luiden. Probeer het maar positief te blijven zien, het lukt me wel. Die vermoeidheid staat alles in de weg. Moet id ochtend erg op gang komen, dan paar uur energie en klap daarna helemaal in elkaar. Kan ik nu niet echt gebruiken. Maar geniet er stiekum wel van (-:

12 dec eerste echo. Spannend hoor! Ben zo benieuwd. Ondertussen voel ik me onwijs zwanger zeg. Toch heel anders dan begin dit jaar, toen het mis ging. Voelt nu goed. Dus hopen dat het echt goed is. Na de echo ook maar nadenken over testen enzo. Denk zelf dat als de nekplooimeting en bloedtesten een redelijke kans hebben, dan ga ik geen nipt doen. Maar manlief wil zeker weten een nipt doen, dus moeten het hier nog is goed over hebben. Schuif het nog even voor me uit...

Weer een nieuwe week ladies. Succes weer en duimen dat onze wurmpjes warm en droog blijven zitten
Wat fijn OmeHenk dat je een aantal naasten hebt verteld dat je zwanger bent en dat je een collega in vertrouwen hebt durven nemen. Gelukkig zorgt die persoon ervoor dat je een beetje ontzien wordt. Wel naar dat je je zo anders voelt dan normaal, hopelijk veranderd dat na de eerste 3 maanden. Hoe lang ben je eigenlijk zwanger?

Ik heb trouwens ook allerlei testen gehad, ik was zelf best wel ervan overtuigd dat het eraan zou kunnen liggen dat ik al ongeveer 25 jaar vegetariër ben, dat ik daarom maar niet zwanger kon raken. De arts heeft mij gelukkig gerustgesteld dat het daardoor echt niet zal komen. De artsen weten zelf ook niet waar het aan ligt. Daarom moesten we nog een half jaar wachten voordat we aan de IUI behandeling konden beginnen. Ik heb de afspraak voor de IUI nog niet afgezegd. Ik ben nog steeds niet gerustgesteld of de baby in mijn buik blijft. Ik had 5 december een afspraak voor een uitstrijkje, in verband met een eerdere pap3b, waar ik overigens aan geholpen ben. Die afspraak moest ik wel afzeggen.

Ik had zaterdag toen ik naar het toilet ging een heel klein beetje roze bij het afvegen, ik schrok me rot, ook al was het maar zo weinig. Daarna niks meer gezien. Eergisteren tijdens de gemeenschap had ik ineens bloed, het stopte wel vrij gauw weer. Dit maakt mij zo onbeker. Ik heb gelukkig geen bloed meer gezien. Ik hou het wel goed in de gaten. Maar het is wel killing, deze onzekerheid.
He EJC, dat onzekere is zeker naar. Helemaal als je drupjes bloed ziet. Bloed na vrijpartij schijnt niet zo erg te zijn. Bel anders je verloskundige.

Vannacht was ik wakker. Ben ik moe en word ik ook heel onzeker. Zal blij zijn als ik echo heb gehad.

Ik ben al bijna 30 jaar vegetarier en bij zoonlief was het in een keer raak. Dat was op mijn 30e. Er zouden niet zoveel indiers zijn als vegetariers moeilijk zwanger werden. Het is wel goed om te letten of je eten in balans is, maar zonder vlees moet geen probleem zijn.

Donderdag heb ik er zes weken opzitten. Over een week of zes voel ik me vast weer beter, al geven ervaringen uit het verleden geen garanties voor de toekomst.

Hoe lang ben je bezig geweest voordat je half jaar op IUI moest wachten?

Ik ben niet thuis in de paps, is dit er een dat ze dan wat cellen wegbranden die onrustig zijn?

Eefje, doe je rustig aan?
Ik ben dan wel niet heel pril zwanger maar vind het zo leuk dat er een groep is met wat oudere aanstaande moeders. Ik lees met jullie mee en ik duim voor allemaal goede echo's!

Ik heb morgen mijn 20 weken echo
Wow miezemuis, dat is al een heel kind! Mooie echo toegewenst morgen!
Goedemorgen

Volgens mij maakt het niets uit wel of niet vegetariër. Ligt aan zoveel dingen of je wel of niet snel zwanger kan worden

Hier nog een weer onzeker. Heb aan het einde van de dag buikpijn en zo nu en dan misselijk. Maar soms denk ik ineens m'n borsten niet te voelen en ben dan weer bang dat het misgaat. Durf nog steeds niet blij te zijn. Zo onzeker.

EJC, wat naar van je bloedinkjes! Kan me voorstellen dat je hier ook onzeker van wordt. Die bloedvaatjes zijn heel gevoelig, dus je kan makkelijk bij een vrijpartij wat bloed verliezen. Als het eenmalig is, dan geen zorgen maken! Maar is zo moeilijk. Grrrrrr

Ik heb ooit pap3a gehad. Ze hebben toen die cellen weggeschraapt. De uitstrijkjes hierna waren goed. Heb ook een oproep liggen voor een nieuwe, maar die moet nu uitgesteld worden denk ik. Ga er vandaag even voor bellen.

Vind het zo leuk dat we bijna even ver zwanger zijn allemaal!

Miezemuis. Spannend je echo joh! Hou ons op de hoogte! Wil je weten of het een jongen of meisje wordt?

Wanneer jij ook alweer je echo omehenk? En EJC?
Wat naar Omehenk dat je vannacht de hele nacht wakker was omdat je je zo onzeker voelde. Ik hoop dat je vannacht goed zal slapen. Ik hoop ook zo voor je dat je je over 6 weken een stuk beter zal voelen, maar hopelijk is dat sneller het geval.

Het zal ook inderdaad niet aan het vegetariër zijn liggen dat het maar niet lukte.

Wat misschien wel zou kunnen spelen is dat ik elke dag lactacyd gebruik voor binnen en buiten. Misschien dat dat mijn zuurtegraad uit balans heeft gebracht. In het ziekenhuis vertelden ze dat het waarschijnlijk niet daaraan ligt. Maar ze vertelden wel dat het nooit goed is onderzocht en dus niet wetenschappelijk bewezen is dat een zuurtegraad die uit balans is van grote invoed zou kunnen zijn voor het niet of moeilijk zwanger worden.

Ik ben dik 2,5 jaar bezig, dus ongeveer 3 jaar, misschien wel langer zal het zijn voordat ik aan de IUI mag beginnen. In Februari zou ik dan een gesprek hebben en dan moet ik ook nog op de wachtlijst. Geen idee hoe lang het duurt voordat je echt aan aan de IUI mag. Ik vind het allemaal wel erg lang duren. Hopelijk blijf ik zwanger en is het niet nodig, ik hoop het zo....

Klopt ja ze hebben een stukje onrustige cellen weggesneden en dichtgebrand. Eefje ik moet zelf 3 maanden na de bevalling wachten voordat ze weer een uitstrijkje kunnen maken. Dat zullen jou vast ook vertellen. Het lijkt me inderdaad goed als je ze even erover belt. Wat geweldig Eefje dat je na de Pap3a alleen nog maar goede uitslagen hebt gehad!

Wat vervelend Eefje dat je soms buikpijn hebt en je daardoor onzeker voelt. Ik moet zeggen dat ik soms ook wat krampjes heb. Ik voel mijn borsten ook niet echt als ik mij bh uit doe. Terwijl het eerst anders voelde, toen voelde ze zwaarder. Konden we het maar een beetje van ons afzetten, dat zou goed zijn.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt voor een echo. Ik wacht eerst even af tot 17 december en het weekend daarna. Als ik dan geen menstruatie krijg dan weet ik het zeker. Natuurlijk was mijn zwangerschapstest positief, maar je weet het nooit er kan zoveel mis gaan. Onzekere ik ook.... ik word soms moe van mezelf...... Ik weet eigenlijk niet eens naar welke verloskundige praktijk ik zal gaan. Ik denk dat ik het liefst op controle zal willen gaan in het ziekenhuis. Ik wil niet meer naar het VU gaan, ik vond het daar niet fijn. Ik kreeg elke keer een andere arts ivm de vruchtbaarheidproblematiek van mij. Misschien dat ik maar naar het onze lieve vrouwen ga.

Wat geweldig Miezemuis dat je al 20 weken zwanger bent! Fantastisch dat je vandaag de echo hebt gehad!
Ik was de eerste maanden ook heel moe en misselijk en buikpijn, bij de eerste had ik nergens last van. Misschien dat, als je ouder bent, dit ook lichamelijk meer last kan geven. En wat mij betreft ook meer onzekerheid, alsof ik me meer bewust ben van de risico's waar je mee wordt doodgegooid als je op je 40-ste zwanger bent; ik ben het wel eens met wat fitty zei, ze doen hier in NL wel anders als je 40+ zwanger bent dan bij 20, 30 jr. Het is moeilijk om dan onbekommerd te genieten van je zwangerschap als iedereen je telkens op alle risico's wijst.

Ik heb nu al 4 dagen buikpijn en veel natte onderbroeken. Volgens de verloskundige kan die buikpijn alles betekenen en is het vocht vermoedelijk afscheiding en geen vruchtwater zoals ik gelijk dacht. Ter geruststelling kan ik morgen even langskomen om weer naar het hartje te luisteren. In het begin als je je kindje ook niet voelt, is het zo moeilijk vind ik om er vertrouwen in te hebben dat alles goed gaat. Wat dat betreft kijk ik uit naar de 20 weken echo en naar de bewegingen in de buik.

Ik duim voor jullie Eefje , EJC en Ome Henk dat jullie een mooie echo gaan krijgen!
La vie est belle!
Hoi meiden,

Wat leuk dat er meer vrouwen boven de 40 jaar zwanger zijn! Zelf ben ik (net) 45 jaar en zwanger van mijn vierde ( en de eerste van mijn nieuwe liefde ) Ik heb al drie oudere kinderen (19, bijna 17 en 9 jaar) Afgelopen zaterdag de twintigwekenecho gehad en alles is goed en wij krijgen een meisje.

Deze zwangerschap valt mij ontzettend zwaar. Ik zit dan ook thuis met o.a. oververmoeidheidsklachten, al vanaf week 14. Gelukkig begint mijn grijze wereld een klein beetje roze te kleuren, al voel ik mij nog steeds niet goed.
Tussen het streepje op de test en het hartje op de echo ervaar ik als een soort niemandsland. Er is een eicel bevrucht en ingenesteld, maar of alles goed gegaan is, weet je niet.

Was ik niet nog moeier de eerste keer? Had ik niet meer buikpijn? Die eerste maanden vallen niet mee voor een controlfreak.

Vandaag uitslag binnen van sementest. We begrijpen dat het iets lastiger ging, geen topzaad, al compenseert de grootte van de kwak wel wat ;)

EJC, maak gewoon een afspraak. Anders heb je weer kans dat het langer duurt omdat ze vol zitten. En je hebt iemand om te bellen met vragen.

Misschien ben je een beetje druk geweest, grote bloem?

Brr. Al die paps. Ik loop een jaartje achter met uitstrijkjes. Straks weer doen. Hoor toch te vaak iets in die hoek wat niet ok is.
quote:Swinta schreef op 30 november 2016 @ 19:57:

Hoi meiden,

Wat leuk dat er meer vrouwen boven de 40 jaar zwanger zijn! Zelf ben ik (net) 45 jaar en zwanger van mijn vierde ( en de eerste van mijn nieuwe liefde ) Ik heb al drie oudere kinderen (19, bijna 17 en 9 jaar) Afgelopen zaterdag de twintigwekenecho gehad en alles is goed en wij krijgen een meisje.

Deze zwangerschap valt mij ontzettend zwaar. Ik zit dan ook thuis met o.a. oververmoeidheidsklachten, al vanaf week 14. Gelukkig begint mijn grijze wereld een klein beetje roze te kleuren, al voel ik mij nog steeds niet goed.

Wow Swinta, you win! 45! Fijn dat het roze wordt.

Hoe vinden je andere kinderen het?
@ ome Henk: Ze vinden het allemaal heel erg leuk. Vooral mijn dochter van 9, ze wilde zo graag een zusje of broertje erbij.

Nadat iedereen bekomen was van de schrik ( jemig, op deze leeftijd nog zwanger worden) vindt de rest van de familie het nu helemaal leuk. Zondag op mijn verjaardag laten weten dat het een meisje is. Iedereen was verrast, aangezien bijna iedereen aan een jochie dacht ( incl wijzelf. Was wel een hele verrassing. Je verwacht een piemeltje te zien op de echo en niet twee schaamlipjes )

De eerste weken vond ik ook zo spannend, al kwam ik er pas achter toen ik bijna 6 weken zwanger was. Ook constant vergelijken met mijn andere zwangerschappen, maar ik werd al zeer snel zo moe dat ik er vrede mee had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven