Advies gevraagd

13-08-2016 20:14 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ja, jij moet dit gewoon laten gaan. Ze heeft het recht om abortus te plegen, zit in de normale termijn, en ik kan me goed voorstellen dat een gewelddadige ex-vriend iemand is waar je niet ten minste 18 jaar aan verbonden wilt zijn. Ja, hij kan zijn rechten opeisen als hij dat wil (hoe moeilijk dat is hangt af van haar medewerking) en dus contact met het kind onderhouden. Gun haar gerust een kind, maar dan wel op haar voorwaarden, en (als het even kan) met een liefhebbende partner of vader-voor-het-kind.
Gewelddadige genen doorgeven is ook niet heel slim.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Prima plan, die abortus. Hoeft ze tenminste niet de rest van haar leven te dealen met die droeftoeter.
Jezus, wat een slechte vriendin ben jij. Steun haar in de keuze die zij maakt. Meer kan je niet doen. Waarom zou je het haar in godsnaam moeilijker maken dan dat ze het al heeft? Hou gewoon je mond en sta voor haar klaar.
Tja, wat zou jij zeggen als die gewelddadige ex er op zou staan dat ze het houdt? Kom je dan aan met leuzen als "Het is jouw lichaam en jouw keuze"? Of had je dan hetzelfde gezegd als nu?

Ze heeft iemand nodig die haar steunt, niet die haar de mening van een ander door haar strot douwt. Sta er open in, geef haar raad maar laat het haar beslissing zijn. Of ben je echt zo egoïstisch?
.
.
quote:Blossom700 schreef op 13 augustus 2016 @ 20:28:

[...]

Nouja zeg dit vind ik nergens opslaan. Ik ben niet tegen abortus. Ik weet dat ze het moeilijk heeft. Ik probeer juist te kijken of er meer oplossingen zijn want het liefst pleegt ze geen abortus. Maar ze ziet geen andere mogelijkheidNou, als jij weet dat ze het moeilijk heeft. Waarom maak je het in godsnaam dan nóg moeilijker voor haar? Houd gewoon jouw mening voor je, daar kan ze niks mee en ze heeft er ook geen fuck aan.
quote:ZombieQueen schreef op 13 augustus 2016 @ 20:31:

[...]

Nou, als jij weet dat ze het moeilijk heeft. Waarom maak je het in godsnaam dan nóg moeilijker voor haar? Houd gewoon jouw mening voor je, daar kan ze niks mee en ze heeft er ook geen fuck aan.Ja je hebt gelijk ik heb daar niet echt over nagedacht. Bedankt voor de reacties allemaal.
Die abortus gaat juist heel traumatisch voor haar zijn als ze het eigk niet wil en het doet gedwongen door de omstandigheden en vanuit angst. Ik vind je juist een goede vriendin dat je haar probeert te behoeden en te steunen dat het wel mogelijk is het kindje te houden. Het is haar keuze maar je kan haar best helpen om haar kindje niet te hoeven doden/weghalen. Want zoals je zegt ze wil het helemaal niet.

Erg vreemd dat je volgens bovenstaande reacties je vriendin hiermee maar gewoon zou moeten laten zitten
vooreenveiligthuis.nl
quote:oemiee1234 schreef op 13 augustus 2016 @ 20:47:

Die abortus gaat juist heel traumatisch voor haar zijn als ze het eigk niet wil en het doet gedwongen door de omstandigheden en vanuit angst. Ik vind je juist een goede vriendin dat je haar probeert te behoeden en te steunen dat het wel mogelijk is het kindje te houden. Het is haar keuze maar je kan haar best helpen om haar kindje niet te hoeven doden/weghalen. Want zoals je zegt ze wil het helemaal niet.

Erg vreemd dat je volgens bovenstaande reacties je vriendin hiermee maar gewoon zou moeten laten zittenDankjewel voor je reactie , dat is dus wat het zo lastig maakt. Ze wil het helemaal niet maar heeft in haar ogen geen andere keus. Ik snap dat ze bang is maar ze vind dat ze egoïstisch is als ze het kind houdt omdat ze spijt gaat krijgen. Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er geen andere oplossing is voor haar. Ik heb wat op internet gezocht en kom niet verder dan blijf van mijn lijf huizen . Dat lijkt me ook geen fijne plek...
quote:Blossom700 schreef op 13 augustus 2016 @ 20:59:

[...]

Dankjewel voor je reactie , dat is dus wat het zo lastig maakt. Ze wil het helemaal niet maar heeft in haar ogen geen andere keus. Ik snap dat ze bang is maar ze vind dat ze egoïstisch is als ze het kind houdt omdat ze spijt gaat krijgen. Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er geen andere oplossing is voor haar. Ik heb wat op internet gezocht en kom niet verder dan blijf van mijn lijf huizen . Dat lijkt me ook geen fijne plek...een fijne plek is nu geen prioriteit, een veilige plek wel. De vrouwenopvang biedt veilige plekken met stabiliteit, liefde en steun
Ik ben in principe anti abortus. Maar je kunt het echt niet maken om dat te proberen op te dringen aan iemand. Wat je er zelf ook van vindt, dat hoeft voor een andere persoon helemaal niet mee te spelen.

Ik neem aan dat je al iets hebt laten doorschemeren wat je er van vindt. Dat kun je voorzichtig 1 keer doen. Als iemand dan toch anders beslist en je bent haar vriendin dan steun je haar, ook als ze een andere beslissing neemt dan jij zou doen.

En for what its worth, hoewel ik anti-abortus ben kan ik in dit geval ook niet zeggen dat ik je vriendin een onverstandige beslissing vind nemen.
*
quote:matroesjka_ schreef op 13 augustus 2016 @ 21:05:

Ik ben in principe anti abortus. Maar je kunt het echt niet maken om dat te proberen op te dringen aan iemand. Wat je er zelf ook van vindt, dat hoeft voor een andere persoon helemaal niet mee te spelen.

Ik neem aan dat je al iets hebt laten doorschemeren wat je er van vindt. Dat kun je voorzichtig 1 keer doen. Als iemand dan toch anders beslist en je bent haar vriendin dan steun je haar, ook als ze een andere beslissing neemt dan jij zou doen.

En for what its worth, hoewel ik anti-abortus ben kan ik in dit geval ook niet zeggen dat ik je vriendin een onverstandige beslissing vind nemen.Dat klopt ik dring het ook niet op ik heb het er 1 x in een goed gesprek er met haar over gehad. We zijn al bijna 25 jaar bevriend ze vertelde me dat als er een andere optie zou zijn ze daar voor zou kiezen maar dat die er niet was. Daarom dacht ik misschien kan ik wat advies hier krijgen. Of er misschien mensen waren met een soortgelijke ervaring.
quote:S-Meds schreef op 13 augustus 2016 @ 21:01:

[...]

een fijne plek is nu geen prioriteit, een veilige plek wel. De vrouwenopvang biedt veilige plekken met stabiliteit, liefde en steunDe plekken zijn veilig (zolang niemand van je groepsgenoten het adres doorgeeft, zo wel kan er nog wel eens trammelant aan de deur komen), maar liefde en steun moet je er niet verwachten. Je bent echt op jezelf aangewezen hoor, je moet jezelf zien te redden op alle vlakken
quote:itsme1973 schreef op 13 augustus 2016 @ 21:10:

Ik ben tijdens de zwangerschap weg gegaan bij mijn gewelddadige ex, nu 25 jaar geleden.

Ik werd ook bedreigd en gestalkt, dat heeft echt uitwerking gehad op de zwangerschap, ondanks dat ik verhuisd ben naar een geheim adres.

Het heeft me nog jaren achtervolgd en ik heb er ernstige stress-klachten aan over gehouden.

Gelukkig willen mijn kinderen geen omgang met hun vader en heeft hij het destijds niet gekregen.

Ik ben ontzettend gek met mijn kinderen, maar nu ik weet hoeveel impact het heeft gehad kan ik me de keuze van jouw vriendin goed voorstellen hoor.

Ik hoop dat je haar kan steunen.

Jeetje wat verschrikkelijk om te horen

Ten eerste bedankt voor je reactie naar zoiets was ik opzoek. Ervaring van anderen.

Het is zeker geen onverstandige beslissing. Maar als ze niet volledig achter abortus staat kan het toch ook een hele grote impact op haar hebben? ( sowieso heeft abortus een groot impact op je leven overigens)
Moeder kan als ze haar kind houdt een dna test weigeren. In principe zal de rechter niet dwingen een dna test af te staan als dit belangen van de moeder bij een ongestoorde verhouding met het kind of de belangen van het kind niet zou schaden. Dus komt er ook geen verplichte omgang met de vader.

Verder zijn de angsten van je vriendin niet ongegrond en los daarvan is het haar zaak en heb jij er niets mee te maken.
quote:itsme1973 schreef op 13 augustus 2016 @ 21:13:

[...]

De plekken zijn veilig (zolang niemand van je groepsgenoten het adres doorgeeft, zo wel kan er nog wel eens trammelant aan de deur komen), maar liefde en steun moet je er niet verwachten. Je bent echt op jezelf aangewezen hoor, je moet jezelf zien te redden op alle vlakkennou dat herken ik helemaal niet. misschien verschilt dit per huis
quote:Sophiever schreef op 13 augustus 2016 @ 21:18:

Moeder kan als ze haar kind houdt een dna test weigeren. In principe zal de rechter niet dwingen een dna test af te staan als dit belangen van de moeder bij een ongestoorde verhouding met het kind of de belangen van het kind niet zou schaden. Dus komt er ook geen verplichte omgang met de vader.

Verder zijn de angsten van je vriendin niet ongegrond en los daarvan is het haar zaak en heb jij er niets mee te maken.Dat is niet waar. Vader kan via de rechter erkenning en een DNAtest afdwingen, en ook omgang
Wat wil je horen TO? Tips over hoe je je menig door haar strot kan duwen?
quote:Blossom700 schreef op 13 augustus 2016 @ 21:14:

[...]

Jeetje wat verschrikkelijk om te horen

Ten eerste bedankt voor je reactie naar zoiets was ik opzoek. Ervaring van anderen.

Het is zeker geen onverstandige beslissing. Maar als ze niet volledig achter abortus staat kan het toch ook een hele grote impact op haar hebben? ( sowieso heeft abortus een groot impact op je leven overigens)**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven