Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
dinsdag 8 januari 2019 om 12:41
Jij was verdorie aan de beurt.

Heel veel succes vanmiddag. En wat een rare druiven van collega's heb jij ertussen zitten (ik kom je ook weleens tegen als ik op de Werk-pijler lees). Je vertelt er wel leuk over.

Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 8 januari 2019 om 12:48

Ik had gisteren een rotdag en toen was ik aan het nadenken over welke aankondigingen me dit jaar allemaal te wachten zullen staan en ik werd er zo verdrietig van. Mijn beste vriendin en zusje zijn onlangs bevallen (en dat vind ik fijn), maar de eerste nieuwe aankondigingen zijn alweer geweest. Het houdt nooit op.

dinsdag 8 januari 2019 om 13:48
Hier ook nog steeds veel verdriet van andermans zwangerschappen. Ondanks dat ik het die mensen heel erg gun, blijft het steken.
Ik Probeer mijzelf dan voor te houden dat het eigelijk niks met mij te maken heeft, maar dat is zo verdomd moeilijk.
Lieve meiden, ik vind het zo fijn om deze herkenning hier te lezen. dat maakt het toch een stukje minder eenzaam. merk in mijn omgeving toch veel (onbedoeld) onbegrip
Ik Probeer mijzelf dan voor te houden dat het eigelijk niks met mij te maken heeft, maar dat is zo verdomd moeilijk.
Lieve meiden, ik vind het zo fijn om deze herkenning hier te lezen. dat maakt het toch een stukje minder eenzaam. merk in mijn omgeving toch veel (onbedoeld) onbegrip
dinsdag 8 januari 2019 om 14:59
Dank je wel. Zit in wachtkamer. BLOEDnerveus ben ik.

dinsdag 8 januari 2019 om 16:11
kijk dat is nog eens goed nieuws
heb je verder alles kunnen vragen/bespreken wat je wilde?
dinsdag 8 januari 2019 om 16:43
Ja, het was echt een goed gesprek. Neergelegd waarom ik daar zat (auto, achterbank, etc) en mijn lijstje er bij gepakt. Heel open, veel geduld, etc. Heb echt wat geleerd. Zo weet ik nu dat eileiders heel bewegelijk zijn en dat je rechter-eileider ook het eitje van de linkerkant kan 'opslurpen' (en links van rechts). Nooit geweten. Met 1 geblokkeerde eileider heb je dan ook "maar" 5% per jaar (!) minder kans op een zwangerschap. Viel mee hééél erg mee (zag het bij ons al met 50% verminderen). Ik weet nu ook om welke eileider het gaat.
Ik heb de foto's gezien, ook de controlefoto's en ik vind het gewoon heel helder nu.
Ook gevraagd naar de zaad-kwaliteit. Want elke keer hoorde we wel 'uitstekend', maar wat ís nou uitstekend? Dat blijkt '42' met een bewegelijkheid van 54% te zijn. Nu nog even precies uitvogelen wat '42' inhoudt, maar ook hier: ik wéét het nu. (En Pergaman loopt rond als een aap met 7 lullen
Heel schattig vind ik het)
We hebben het gehad over de aankomende medicatie. Hij wou me indelen op 50 en als ik overproductie heb moet ik stoppen en aan de pil (?!). Naar aanleiding van het gesprek ga ik straks toch starten op 37.5, en als op dag 14 nog niks groeit, dan naar 50. Hartstikke blij mee, dit past zo veel beter bij mij!
Kortom: ik ben echt heel tevreden. Fijne vent, goed gesprek, veel duidelijkheid gekregen.
Ik heb de foto's gezien, ook de controlefoto's en ik vind het gewoon heel helder nu.
Ook gevraagd naar de zaad-kwaliteit. Want elke keer hoorde we wel 'uitstekend', maar wat ís nou uitstekend? Dat blijkt '42' met een bewegelijkheid van 54% te zijn. Nu nog even precies uitvogelen wat '42' inhoudt, maar ook hier: ik wéét het nu. (En Pergaman loopt rond als een aap met 7 lullen

We hebben het gehad over de aankomende medicatie. Hij wou me indelen op 50 en als ik overproductie heb moet ik stoppen en aan de pil (?!). Naar aanleiding van het gesprek ga ik straks toch starten op 37.5, en als op dag 14 nog niks groeit, dan naar 50. Hartstikke blij mee, dit past zo veel beter bij mij!
Kortom: ik ben echt heel tevreden. Fijne vent, goed gesprek, veel duidelijkheid gekregen.
dinsdag 8 januari 2019 om 16:48
botanietje schreef: ↑08-01-2019 12:41En wat een rare druiven van collega's heb jij ertussen zitten (ik kom je ook weleens tegen als ik op de Werk-pijler lees). Je vertelt er wel leuk over.![]()

DaisyLiz schreef: ↑08-01-2019 12:48Ik had gisteren een rotdag en toen was ik aan het nadenken over welke aankondigingen me dit jaar allemaal te wachten zullen staan en ik werd er zo verdrietig van. Mijn beste vriendin en zusje zijn onlangs bevallen (en dat vind ik fijn), maar de eerste nieuwe aankondigingen zijn alweer geweest. Het houdt nooit op.

Arcticfox1 schreef: ↑08-01-2019 13:48Hier ook nog steeds veel verdriet van andermans zwangerschappen. Ondanks dat ik het die mensen heel erg gun, blijft het steken.
Wat rot dat je omgeving onbedoeld je niet begrijpt. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik heb zelf echt veel gehad aan het bespreken met mensen. Hoeft niet in je omgeving te zijn, maar het kan ook de maatschappelijk werker van de afdeling zijn bijvoorbeeld. Die kan je handvatten geven om er (beter) mee om te gaan, of bijvoorbeeld helpen om toch dingen aan je omgeving uit te leggen (of juist niet). Ik ga binnenkort weer, om over de situatie met mijn zusje te praten.

dinsdag 8 januari 2019 om 20:46
Opslurpen? Als ze open zijn of als er een dicht is? Ik zie het niet helemaal voor me, maar dit is voor mij ook nieuwe info! Heel fijn dat ze zo rustig en duidelijk antwoord op al je vragen hebben gegeven.Pergamon schreef: ↑08-01-2019 16:43Ja, het was echt een goed gesprek. Neergelegd waarom ik daar zat (auto, achterbank, etc) en mijn lijstje er bij gepakt. Heel open, veel geduld, etc. Heb echt wat geleerd. Zo weet ik nu dat eileiders heel bewegelijk zijn en dat je rechter-eileider ook het eitje van de linkerkant kan 'opslurpen' (en links van rechts). Nooit geweten. Met 1 geblokkeerde eileider heb je dan ook "maar" 5% per jaar (!) minder kans op een zwangerschap. Viel mee hééél erg mee (zag het bij ons al met 50% verminderen). Ik weet nu ook om welke eileider het gaat.
Misschien bedoelde hij 42 miljoen? Dat zou ruim voldoende zijn. Haha, die Pergaman (die van mij kreeg bij zijn goede nieuws ook zo'n "My boys can swim!"-glans over zich). Ik zou me ook super opgelucht voelen als ik wist dat bij mij alles naar behoren werkte.Pergamon schreef: ↑08-01-2019 16:43Ook gevraagd naar de zaad-kwaliteit. Want elke keer hoorde we wel 'uitstekend', maar wat ís nou uitstekend? Dat blijkt '42' met een bewegelijkheid van 54% te zijn. Nu nog even precies uitvogelen wat '42' inhoudt, maar ook hier: ik wéét het nu. (En Pergaman loopt rond als een aap met 7 lullenHeel schattig vind ik het)
En mooi dat je de begindosering van je medicatie hebt kunnen bijstellen. Als je lijf net zo overenthousiast reageert als bij Clomid, is voorzichtig beginnen vast verstandig.
Heel goed van je! Zowel voor de fysieke pijn als de zielepijn. Ik hoop dat hij/zij je verder kan helpen op beide vlakken.Arcticfox1 schreef: ↑08-01-2019 17:47@pergamon heel fijn dat je nu alles hebt kunnen bespreken. Wat voor medicatie krijg je nu?
Ik heb 21 januari een afspraak bij de huisarts ivm met de steken en ga dan ook aankaarten dat ik niet zo lekker in mijn vel zit
En iedereen heel veel sterkte met alle confrontaties in de naaste omgeving. Soms regent het even baby's om je heen en dat is lastig.

dinsdag 8 januari 2019 om 21:07
Super fijn Pergamon! Ik denk dat hij een vcm van 42 bedoelt? Dat is dikke prima! Het moet boven de 20 zijn. En je kunt inderdaad beter iets te laag beginnen en moeten ophogen dan te hoog beginnen, want overstimulatie wil je echt niet. Fijn voor je meis, dat je zo’n goed gesprek hebt gehad!Pergamon schreef: ↑08-01-2019 16:43Ja, het was echt een goed gesprek. Neergelegd waarom ik daar zat (auto, achterbank, etc) en mijn lijstje er bij gepakt. Heel open, veel geduld, etc. Heb echt wat geleerd. Zo weet ik nu dat eileiders heel bewegelijk zijn en dat je rechter-eileider ook het eitje van de linkerkant kan 'opslurpen' (en links van rechts). Nooit geweten. Met 1 geblokkeerde eileider heb je dan ook "maar" 5% per jaar (!) minder kans op een zwangerschap. Viel mee hééél erg mee (zag het bij ons al met 50% verminderen). Ik weet nu ook om welke eileider het gaat.
Ook gevraagd naar de zaad-kwaliteit. Want elke keer hoorde we wel 'uitstekend', maar wat ís nou uitstekend? Dat blijkt '42' met een bewegelijkheid van 54% te zijn. Nu nog even precies uitvogelen wat '42' inhoudt, maar ook hier: ik wéét het nu. (En Pergaman loopt rond als een aap met 7 lullenHeel schattig vind ik het)
dinsdag 8 januari 2019 om 22:02
Pergamon, wat fijn dat het zo’n goed gesprek was! En wat een goed nieuws! Dat mag je indd vieren!!
Staat die 40 voor 40 miljoen?
Dan mag je daar super blij mee zijn denk ik, mijn man had de laatste keer maar 150.000, terwijl we er alles aan gedaan hadden. Achja ik kan dan wel (na de eerste shock) denken het is zoals het is, hopelijk brengt de icsi ons meer geluk!
Bedankt voor alle lieve reacties trouwens op die stomme anticonceptiepil! Van de clomid had ik ook deze bijwerkingen, van de gonal f veel minder. Zoals meer van jullie al schrijven! Straks moet ik wel het dubbele gonal gaan spuiten. Ipv 75 ga ik naar 150 eenheden.
En dan nog cetrotide, daar zitten wel meer nare bijwerkingen aan, hoop dat het mee valt.
Hoop zo voor ons allemaal dat we in 2019 allemaal een positieve test in handen mogen hebben
Over de zwangerschapsaankondigingen, ik snap jullie pijn en voel met jullie mee maar ik heb er zelf eigenlijk geen last van. Misschien dat het komt doordat ik in de kraamzorg werk en elke week pasgeborene verzorg en vasthoudt. Ik geniet er nog net zo van als voor mijn eigen kinderwens. Ik heb zelf wel dat als ik eraan denk nooit moeder te worden (gaat toch steeds vaker door me heen) dat dat me heel verdrietig maakt. En het is wel eens confronterend dat mensen zwanger zijn van de tweede terwijl wij al aan het proberen waren bij de aankondiging van de eerste.. dan besef je opeens dat 3 jaar echt lang is..
Dan mag je daar super blij mee zijn denk ik, mijn man had de laatste keer maar 150.000, terwijl we er alles aan gedaan hadden. Achja ik kan dan wel (na de eerste shock) denken het is zoals het is, hopelijk brengt de icsi ons meer geluk!
Bedankt voor alle lieve reacties trouwens op die stomme anticonceptiepil! Van de clomid had ik ook deze bijwerkingen, van de gonal f veel minder. Zoals meer van jullie al schrijven! Straks moet ik wel het dubbele gonal gaan spuiten. Ipv 75 ga ik naar 150 eenheden.
En dan nog cetrotide, daar zitten wel meer nare bijwerkingen aan, hoop dat het mee valt.
Hoop zo voor ons allemaal dat we in 2019 allemaal een positieve test in handen mogen hebben

Over de zwangerschapsaankondigingen, ik snap jullie pijn en voel met jullie mee maar ik heb er zelf eigenlijk geen last van. Misschien dat het komt doordat ik in de kraamzorg werk en elke week pasgeborene verzorg en vasthoudt. Ik geniet er nog net zo van als voor mijn eigen kinderwens. Ik heb zelf wel dat als ik eraan denk nooit moeder te worden (gaat toch steeds vaker door me heen) dat dat me heel verdrietig maakt. En het is wel eens confronterend dat mensen zwanger zijn van de tweede terwijl wij al aan het proberen waren bij de aankondiging van de eerste.. dan besef je opeens dat 3 jaar echt lang is..
dinsdag 8 januari 2019 om 22:04
Arcticfox1 schreef: ↑08-01-2019 17:47@pergamon heel fijn dat je nu alles hebt kunnen bespreken. Wat voor medicatie krijg je nu?
Ik heb 21 januari een afspraak bij de huisarts ivm met de steken en ga dan ook aankaarten dat ik niet zo lekker in mijn vel zit
Gonal F vanaf de volgende cyclus!
Goed dat je met je HA gaat praten. Er zijn heel veel mogelijkheden om (mentale) ondersteuning te krijgen en daar hoef je je niet voor te schamen. Kies iets wat bij jou past en waar jij je goed bij voelt.
botanietje schreef: ↑08-01-2019 20:46Opslurpen? Als ze open zijn of als er een dicht is? Ik zie het niet helemaal voor me, maar dit is voor mij ook nieuwe info! Heel fijn dat ze zo rustig en duidelijk antwoord op al je vragen hebben gegeven.
Ja ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. De gyn deed een soort 80’s dansje met z’n armen (klik hier voor beeldmateriaal: https://youtu.be/6CPtOe3GVwk) stel, links zit dicht. Dan gaat rechts (wel open) in een soort beweging naar links (het is dus geen ‘vast’ ding, die eileider, maar meer een stofzuigerslang die flexibel is en kan bewegen) en dan kan het eitje bij die eileider naar binnen. Aan het begin van de eileider zitten haartjes (visueel effect: zie je gyn hier met uitgestrekte armen met z’n vingers wiebelen) en door de beweging van die haartjes gaat de eicel de eileider in. Mijn vertaling is: de eileider slurpt de eicel op. Een soort stofzuiger.
botanietje schreef: ↑08-01-2019 20:46Misschien bedoelde hij 42 miljoen? Dat zou ruim voldoende zijn. Haha, die Pergaman (die van mij kreeg bij zijn goede nieuws ook zo'n "My boys can swim!"-glans over zich). Ik zou me ook super opgelucht voelen als ik wist dat bij mij alles naar behoren werkte.
En mooi dat je de begindosering van je medicatie hebt kunnen bijstellen. Als je lijf net zo overenthousiast reageert als bij Clomid, is voorzichtig beginnen vast verstandig.
Nee VCM 42, wat DaisyLiz zegt. Een soort verzamelscore. Ja ik ben echt blij met die begindossering!! Geen garanties dat het weer zo aanslaat, maar ik heb eerlijk gezegd, hoe minder hormonen hoe beter. Dus laag starten.
botanietje schreef: ↑08-01-2019 20:46Heel goed van je! Zowel voor de fysieke pijn als de zielepijn. Ik hoop dat hij/zij je verder kan helpen op beide vlakken.
En iedereen heel veel sterkte met alle confrontaties in de naaste omgeving. Soms regent het even baby's om je heen en dat is lastig.Ik vind het fijn dat ik dat hier openlijk moeilijk mag vinden.
Babies zijn gewoon kut op dit moment. Vind ik dan. En ze zijn ook overal, ook zo irritant. En dat zeg ik hier lekker ongenuanceerd en naar de buitenwereld toe lach ik vriendelijk mee.
DaisyLiz schreef: ↑08-01-2019 21:07Super fijn Pergamon! Ik denk dat hij een vcm van 42 bedoelt? Dat is dikke prima! Het moet boven de 20 zijn. En je kunt inderdaad beter iets te laag beginnen en moeten ophogen dan te hoog beginnen, want overstimulatie wil je echt niet. Fijn voor je meis, dat je zo’n goed gesprek hebt gehad!
Ja dat! De VCM! Oh wauw, als mijn vriend hoort dat hij het dubbele heeft voelt hij zich helemaal de man

dinsdag 8 januari 2019 om 22:09
Nee een VCM van 42, een soort verzamescore van hoeveelheid, aantal, bewegelijkheid, etc.Saartje26 schreef: ↑08-01-2019 22:02Pergamon, wat fijn dat het zo’n goed gesprek was! En wat een goed nieuws! Dat mag je indd vieren!!
Jeetje... ik geloof niet dat ik zelf kraamverzorgster zou kunnen zijn in deze situatie. Knap hoor, dat je dat niet raakt! 3 jaar is inderdaad pokke lang. Mijn vriend beurt mij altijd op door te zeggen dat wij “nog geen jaar bezig zijn!”, waarmee hij bedoelt te zeggen dat we sinds maart 2017 pas medicatie hebben en sindsdien pas echt de ovulatie weten. Die gedachte helpt mij erg om die “3 jaar, het gaat gewoon nooit meer lukken” aan te kunnen.
Waar is Cetrotide voor? Dat heb ik niet eerder gehoord nog geloof ik.
dinsdag 8 januari 2019 om 22:10
Goed dat je dat aan gaat geven Arctic! Ik praat zelf sinds de geboorte en het overlijden van mijn zoontje ook af en toe met iemand en dat is heel fijn.Arcticfox1 schreef: ↑08-01-2019 17:47@pergamon heel fijn dat je nu alles hebt kunnen bespreken. Wat voor medicatie krijg je nu?
woensdag 9 januari 2019 om 16:41
Yes, wat fijn! Ik ben vandaag net weer geweest en heb heerlijk op de tafel liggen pitten.

woensdag 9 januari 2019 om 18:45
Nee eigenlijk helemaal niet. Misschien wel net voor ik er heen gaan, maar nu vind ik het eigenlijk een opluchting dat de 'hulp' die ik de laatste weken heb proberen op te starten eindelijk van start gaat. Ik begin weer positief te worden, wat ik heel, heel fijn vind na een paar pittige weken.botanietje schreef: ↑09-01-2019 16:41Yes, wat fijn! Ik ben vandaag net weer geweest en heb heerlijk op de tafel liggen pitten.Ik hoop dat het jou ook wat gaat brengen. Ben je nerveus? Ik was het de eerste keer wel, gezien de prikangst en EMDR-achtergrond, maar het viel mij 100% mee. Jou hopelijk ook!

zaterdag 12 januari 2019 om 13:49
Gesprek met zusje gehad. Dat ging aardig. Ik heb rustig kunnen blijven, al had ik wel veel tranen (maar dan zonder snikken en snot zeg maar). Had stiekem wel gehoopt op iets meer ‘connectie’ ofzo, maar had in mijn achterhoofd dat dit misschien ‘haar manier’ is om zich een houding te geven. Wat ik wel heel moeilijk vind is dat ze zegt dat (ook in de toekomst) iets aan mij vertellen ‘helemaal niet leuk is’ en dat het haar ‘niet uitmaakt wat ik doe’. Dat snap ik wel, rationeel gezien. maar voelt heel naar. Heb daarom extra aangegeven dat ik vooral wil dat mijn verdriet niet bepaald wat er gebeurt. Dat het er is, net als haar geluk, maar dat beslissingen niet op die basis genomen moeten worden. Dus wel, samen bedenken wat fijn is (appen ‘ik weet wat het wordt’, ik bepaal wanneer ik bel om het te horen, zodat ik moment zelf kan kiezen) maar niet ‘zeg jij het maar hoe je het wil en ik red me wel’.
Ongeveer half februari horen ze wat het wordt. Zij denkt een meisje. Duimen jullie mee dat het een jongen wordt? (Dat zou zoveel dingen zoveel makkelijker voor me maken. Ik snap wel dat dit natuurlijk super egoïstisch is en dat het in de eerste plaats gezond moet zijn)
Ongeveer half februari horen ze wat het wordt. Zij denkt een meisje. Duimen jullie mee dat het een jongen wordt? (Dat zou zoveel dingen zoveel makkelijker voor me maken. Ik snap wel dat dit natuurlijk super egoïstisch is en dat het in de eerste plaats gezond moet zijn)
zondag 13 januari 2019 om 13:05
Wauw, pittig. Maar goed gedaan, knap dat je het zonder snotteren door bent gekomen. Wat bedoel je met dat het haar 'niet uitmaakt wat je doet'? Hoe je reactie is op wat ze vertelt?Pergamon schreef: ↑12-01-2019 13:49Gesprek met zusje gehad. Dat ging aardig. Ik heb rustig kunnen blijven, al had ik wel veel tranen (maar dan zonder snikken en snot zeg maar). Had stiekem wel gehoopt op iets meer ‘connectie’ ofzo, maar had in mijn achterhoofd dat dit misschien ‘haar manier’ is om zich een houding te geven. Wat ik wel heel moeilijk vind is dat ze zegt dat (ook in de toekomst) iets aan mij vertellen ‘helemaal niet leuk is’ en dat het haar ‘niet uitmaakt wat ik doe’. Dat snap ik wel, rationeel gezien. maar voelt heel naar. Heb daarom extra aangegeven dat ik vooral wil dat mijn verdriet niet bepaald wat er gebeurt. Dat het er is, net als haar geluk, maar dat beslissingen niet op die basis genomen moeten worden. Dus wel, samen bedenken wat fijn is (appen ‘ik weet wat het wordt’, ik bepaal wanneer ik bel om het te horen, zodat ik moment zelf kan kiezen) maar niet ‘zeg jij het maar hoe je het wil en ik red me wel’.
Jullie idee over het appen en dan bellen klinkt goed, een mooi compromis. Ik help meeduimen voor een berg gezonde XY-tjes bij je zus! Jammer dat de verbinding niet meer klikte dan het deed, kennelijk was dit het maximale wat er nu inzat. Denk je dat er nog een vervolggesprek komt of heb je voor nu kunnen zeggen wat je wilde?
Ik ben voor zwangeren vaak ook 'niet leuk' om dingen aan te vertellen, maar daar moeten ze zich maar een beetje overheen zetten. Ten slotte hebben zij voor de rest wel veel leuks; dat ik niet op alles in hysterische blijdschap reageer, lijkt mij slechts een minimale smet op het blazoen.

zondag 13 januari 2019 om 13:05
Goed gedaan! Wel naar dat je al zolang met pijnklachten moet rondlopen, ik hoop echt voor je dat het beter wordt.Arcticfox1 schreef: ↑11-01-2019 11:31Ik heb even contact gehad met de fertiliteit ivm de gevoelige/zeurende buik.
Zolang de klachten niet erger worden kan de controle wachten tot donderdag. mocht de pijn wel toenemen dan moet ik weer contact opnemen